Door de reisadviezen omtrent het coronavirus (Covid-19) zijn sommige bestemmingen voor bepaalde datums mogelijk niet beschikbaar. Meer informatie.
Type reis
Vlucht 1
Vlucht 2
Vlucht 3
Vlucht 4
Vlucht 5

Zoek door meer dan 1.000.000 accommodaties en 550 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd

Leden besparen 10% meer op geselecteerde hotels, auto's en activiteiten. Registreer je vandaag nog.

Gratis annulering mogelijk bij geselecteerde hotels, omdat flexibiliteit belangrijk is.

Grotten van São Vicente

Verken deze intrigerende reeks grotten die lang geleden door vulkaanuitbarstingen zijn ontstaan en kom in het educatiecentrum meer te weten over de natuurhistorie van Madeira.

De Grotten van São Vicente zijn het grootste grottenstelsel van Madeira en bieden een fascinerend kijkje in het binnenste van de aarde. Wandel samen met een gids door de vulkanische tunnels en bezoek het nabijgelegen Centro de Vulcanologia, waar je leert hoe de geologische formaties tot stand zijn gekomen. Dankzij de informatieve audiovisuele tentoonstellingen zijn de grotten voor zowel volwassenen als kinderen interessant.

De grotten zijn meer dan 890.000 jaar geleden gevormd door een enorme vulkaanuitbarsting. Het grottenstelsel werd in 1996 opengesteld; daarmee is dit een van de eerste vulkanische grottenstelsels in Portugal die voor publiek toegankelijk is.

De ondergrondse route door de grotten wordt goed verlicht en leidt je langs woeste stalactieten en glinsterende poelen. Luister naar de achtergrondmuziek die zich vermengt met het natuurlijke geluid van druppelend water. Het grottenstelsel bestaat uit acht tunnels en meer dan 1000 meter aan open ruimte.

Hoewel hier al meer dan duizend jaar geen vulkanische activiteit meer is geweest, zie je nog altijd de sporen waar de lava zich een weg heeft gebaand. Op bepaalde plekken zie je ophopingen van stollingsgesteenten en grote rotsblokken die op opmerkelijke plekken vast kwamen te zitten toen de lava door verschillende kanalen stroomde.

Na bezichtiging van de grotten kun je het Centro de Vulcanologia bezoeken, waar je achtergrondinformatie over de grotten krijgt. In dit paviljoen vol leerzame tentoonstellingen ontdek je hoe de geologische vorming van de grotten en de Madeira-archipel tot stand is gekomen.

In een 3D-film wordt een vulkaanuitbarsting gereconstrueerd. Op informatieborden kun je meer lezen over de mythen en wetenschappelijke feiten over vulkanen. Ook krijg je informatie over de oorsprong van het universum en leer je beroemde vulkanologen uit verschillende tijdperken kennen.

Neem ook even de tijd om de keurige tuin te verkennen. Er groeien planten die in de omliggende grotten zijn aangetroffen. Ga picknicken in de tuin of haal in het café een snack.

De Grotten van São Vicente liggen aan de noordkust van Madeira en zijn vanuit Funchal per bus en auto bereikbaar. De grotten zijn enkel te bezichtigen met een rondleiding van een half uur. Er geldt een entreeprijs.

Beste hotelaanbiedingen in Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente

Alle 1.903 accommodaties in de buurt van Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente weergeven
The Refuge II - Poiso

Sítio do Poiso, São Vicente. Madeira, São Vicente, Autonome Regio van Madeira

0.0 van 5.0 Sterren

Deze cottage ligt aan een rivier, op 2 km afstand van Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente en Laurisilva of Madeira. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 10 km afstand.

The Refuge is the Perfect Place to Relax in Harmony With Nature

Sítio do Poiso, São Vicente, Madeira,, Portugal Sítio do Poiso, São Vicente,, São Vicente, Autonome Regio van Madeira

0.0 van 5.0 Sterren

Deze gezinsvriendelijke cottage in São Vicente ligt bij de zee, op 2 km afstand van Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente en Laurisilva of Madeira. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 10 km afstand.

North Coast Guest House

Estrada da Calçada N038, Sitio do Poiso, São Vicente

2.0 van 5.0 Sterren

Dit pension in São Vicente ligt op 2 km afstand van Laurisilva of Madeira en Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 10 km afstand.

Casa Antiga Casa Oliveira Esmeraldo

Estr. Dom João V, 56, São Vicente, Autonome Regio van Madeira

0.0 van 5.0 Sterren

Deze historische cottage ligt aan het water, op 2 km afstand van Laurisilva of Madeira en Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 10 km afstand.

Casa da Torre Casa Oliveira Esmeraldo

Estr. Dom João V, 56, São Vicente, Autonome Regio van Madeira

Calamar Hotel

Avenida Marcos Marques Rosa, nº 29, São Vicente

0.0 van 5.0 Sterren

Dit wellness hotel in São Vicente ligt op 2 km van Laurisilva of Madeira en op 2,6 km van Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 15 km afstand.

Casa do Bago - Relaxe em São Vicente

Estrada da Calçada, 1, São Vicente, Autonome Regio van Madeira

0.0 van 5.0 Sterren

Dit romantische vakantiehuis ligt in de bergen, op 15 minuten wandelen van Laurisilva of Madeira en Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 10 km afstand.

Estalagem Do Vale € 55
                Estalagem Do Vale

Sitio Das Feiteiras De Baixo, São Vicente

4.0 van 5.0 Sterren

Dit gezinsvriendelijke hotel in São Vicente ligt in de bergen, op 3 km afstand van Laurisilva of Madeira en Grutas e Centro do Vulcanismo de São Vicente. Ook Strand van Seixal en Praia da Laje liggen op 15 km afstand.