Rembrandtplein Hotel

2.5-sterrenaccommodatie
Hotel aan de rivier met een koffiebar/café en een bar/lounge

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Rembrandtplein Hotel

Exterieur
Restaurant
Receptie
Receptie
Voorkant van accommodatie

Beoordelingen

6,6 op 10 –

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Gratis wifi

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
3 van 3 kamers weergeven

Vierpersoonskamer

Hoogtepunten

In eigen stijl gemeubileerd
In eigen stijl ingericht
Verwarming
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een bureau
  • 30 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Eenvoudige eenpersoonskamer, 1 eenpersoonsbed

Hoogtepunten

In eigen stijl gemeubileerd
In eigen stijl ingericht
Verwarming
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
  • 10 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Eenvoudige kamer, 1 tweepersoonsbed

Hoogtepunten

In eigen stijl gemeubileerd
In eigen stijl ingericht
Verwarming
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een bureau
  • 15 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Groenburgwal 27, Amsterdam, 1011 HR

In de buurt

  • Amsterdam Museum - 9 min. wandelen - 0.8 km
  • Rijksmuseum - 15 min. wandelen - 1.3 km
  • Heineken Experience - 18 min. wandelen - 1.5 km
  • Anne Frank Huis - 18 min. wandelen - 1.6 km
  • Van Gogh Museum - 5 min. rijden - 2.0 km

Lokaal vervoer

  • Overstaphalte Rembrandtplein - 6 min. wandelen
  • Metrostation Rokin - 7 min. wandelen
  • Luchthaven Schiphol (AMS) - 34 min. rijden

Restaurants

  • ‪Café de Jaren - ‬3 min. wandelen
  • ‪Lagom - ‬4 min. wandelen
  • ‪De Sluyswacht - ‬3 min. wandelen
  • ‪Restaurant De Palmboom - ‬3 min. wandelen
  • ‪Pastorie Bar - ‬3 min. wandelen

Over deze accommodatie

Rembrandtplein Hotel

Hotel vlak bij Museum het Rembrandthuis
Rembrandtplein Hotel bevindt zich dicht bij Amsterdam Museum en Heineken Experience en biedt een koffiebar/café en een bar. Gasten kunnen verbinding maken met het internet via gratis wifi in de kamer.
Verder zijn er nog deze extra voordelen:
  • Snelle uitcheckservice, snelle incheckservice en bagageopslagruimte
  • Hulp bij uitstappen/tickets, conciërgeservice en rookvrije accommodatie
  • Meertalig personeel en een kluis bij de receptie
  • Beoordelingen van gasten zijn vol lof over het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij Rembrandtplein Hotel hebben voorzieningen zoals gratis wifi.
Er zijn nog meer gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Verwarming en schoonmaakservice

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café

Voorzieningen

  • Bagageopslag
  • Kluisje bij het onthaal
  • Receptie met beperkte openingsuren

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoon beddengoed (op verzoek)
  • Schoonmaakservice (op verzoek)
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Buiten

  • Aan een rivier

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Geen lift

Meer

  • 2 gebouwen
  • 5 etages
  • Art-decoarchitectuur
  • Gebouwd in 1787
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Haardroger (op verzoek)
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Meer

  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Snelle incheckservice
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken
Snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

De receptie is dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur.
Je dient de accommodatie op voorhand te contacteren om de incheckinstructies en informatie over het sleutelkastje te ontvangen. Er zijn niet altijd medewerkers aanwezig aan de receptie.
Contacteer de accommodatie minstens 24 uur voor aankomst via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen voor het inchecken te treffen.
Als je nog vragen hebt, kun je de accommodatie contacteren via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Toegang tot accommodatie

Receptie met beperkte openingstijden, sleutelkastje

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Schadeborg: EUR 100 per verblijf
  • Servicetoeslag: 20 procent

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs en een kredietkaart voor te leggen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Er geldt mogelijk een speciaal annuleringsbeleid of aparte toeslag voor groepsboekingen (meer dan 8 kamers voor dezelfde accommodatie/verblijfsdatums).
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een rookmelder
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er zijn geen liften in deze accommodatie
Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.

Nationale beoordeling

Deze accommodatie heeft geen classificatie gekregen van het toeristenbureau in Nederland. Voor het gemak van onze klanten hebben wij op basis van ons classificatiesysteem deze accommodatie een sterrenclassificatie toegewezen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Rembrandtplein Amsterdam
Rembrandtplein Hotel
Rembrandtplein Hotel Amsterdam
Rembrandtplein
Rembrandtplein Hotel Hotel
Rembrandtplein Hotel Amsterdam
Rembrandtplein Hotel Hotel Amsterdam

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Rembrandtplein Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel berekent Rembrandtplein Hotel voor parkeren?

Bij deze accommodatie zijn geen parkeermogelijkheden.

Hoe laat kan ik bij Rembrandtplein Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Rembrandtplein Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken.

Waar staat Rembrandtplein Hotel?

Dit hotel ligt in Amsterdam Centrum, op 10 minuten wandelen van Museum het Rembrandthuis en Amsterdam Museum. Ook Artis en Rijksmuseum liggen op 2 km afstand. Overstaphalte Rembrandtplein ligt op 6 minuten wandelen en naar Station Nieuwmarkt is het 6 minuten wandelen.

Beoordelingen over Rembrandtplein Hotel

Beoordelingen

6,6
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 194 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 295 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 230 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 128 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 155 van 1002 beoordelingen

6,2/10

Netheid

7,6/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

5,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

6,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Wilhelmus

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Het kamertje was aan de kleine kant. Geen lift. Kamertje was wat uitgeleefd. Maar voor 2 a3 dagen is het prima
3 nachten verbleven in december 2024

6/10 – Redelijk

Joost

Negatief: Comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2022

8/10 – Goed

Dennis

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima voor te overnachten
2 nachten verbleven in juni 2021

4/10 – Matig

Danny

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Niet hygiënisch

3 nachten geboekt, maar na de eerste nacht een ander hotel gaan zoeken. Badkamer was niet hygiënisch en er zat overal schimmel.. Geen geld terug gekregen, alleen de toeristen belasting voor 2 dagen.
3 nachten verbleven in juli 2020

8/10 – Goed

Marita

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
1 nacht verbleven in november 2019

4/10 – Matig

Carine

Negatief: Netheid, personeel en service en comfort kamer

VEILIGHEID EN NETHEID PLUS KLANTEN OMGANG

Geachte bij dit schijven laat ik jullie weten hoe het daar echt is we hadden er drie nachten geboekt maar het kon echt niet zijn kwa veiligheid en netheid bij de aankomst er niemand die Nederlands kan nog niet kunnen inchecken maar dat is normaal om dat we te vroeg waren daar door dat onze bagage in een deur achter de balie kon . Dan in de avond ingecheckt bij naar boven gaan was ik al bijna gevalen door de tapijten die niet meer vast lagen wat zeer gevaarlijk is zeker in mijn geval om dat ik op een prothese loop met een been . Dan de kamerdeur stond gewoon open wat niet toepasselijk is de reden was dat je met twee moet zijn voor ze dicht of open te krijgen ( klemde te veel ) kwa brandveiligheid zware blunder !!! er was niet gestofzuigd ook geen stof weg gehaald (dus mega vuil ) badkamer wc stuk niet kunnen douche geen warm water en dan nog kleine wastafel lekte onderaan . Helaas ook nog geen verwarming op de kamer waar dat we maar besloten hebben na overleg dat het zo niet kon . De morgen nadien aan de balie dit gemeld maar zij ze je moet maar klacht neer leggen waar we besloten om daar weg te gaan voor ons eigen veiligheid . Van deze heb ik dan ook foto’s van trap gang enzoverder graag zou ik bij deze wat we betaalt hebben terug krijgen wat maar normaal is in dit geval . Ons vakantie is verknald !! We raden uw aan daar eens en kijkje te gaan nemen want dit is onmenselijk . INDIEN ER GEEN GEVOLG AAN GEGEVEN WORDT DWING JE MIJ ER TOE OM VERDER TE GAAN grt Carine&thie
Proper is ander
Tapijt los het is gelijk dat je daar op schuim trapt waar door het opkrult
Werken ?
Brandveilig is het niet met los liggende bedrading plus klemde deur wat niet te doen is zeker niet voor een vrouw
3 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Anita

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Midden in het centrum, wat makkelijk was

Voor een nachtje een prima hotel, geen ontbijt, maar om de hoek waren er tentjes zat. Bedden prima, geen luxe verder.
1 nacht verbleven in mei 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Kyto

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid

Prijs-kwaliteitverhouding niet goed

Kamer was erg klein, vooral de badkamer. Personeel spreekt weinig tot geen Nederlands, waardoor alles in het engels gaat. Wel mooie locatie, midden in het centrum. Voor één nachtje is het prima vertoeven, maar voor meer nachten zou ik dit hotel zeker niet aanbevelen.
1 nacht verbleven in mei 2018

4/10 – Matig

Peter

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Klein en minder fijn

De nieuw verbouwde kamer was superklein zoals ook het bed. Ik vermoed dat van 1 grote twee kleinere zijn gemaakt. De kamer moest nog worden. afgewerkt. Verder geen afvalbak, shampoo (die zou je zelf moeten meenemen werd gezegd). Klein beetje toiletpapier. Afijn, deze 2 persoons kamer was zijn geld niet waard.
1 nacht verbleven in april 2018

4/10 – Matig

harry , groningen

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Mooi gelegen

Shabby, tv en wifi funcioneerden niet. Bed was redeljjk.
1 nacht verbleven in maart 2018

6/10 – Redelijk

Verrees

1 nacht verbleven in oktober 2017

10/10 – Uitstekend

Michael

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I am thinking about going back there at Xmas
4 nachten verbleven in oktober 2025

6/10 – Redelijk

Edward, St. Albert

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Location was the main benefit. Many of the tourist locations were within walking distance. Restaurant had very limited options and the hours were challenging (didn't open until later in the morning).
2 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Steven, Ogden

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Helpful and friendly staff
3 nachten verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

Imogen

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The building is very tired and the room was shabby but the lady who checked us in was lovely and helped us with a city map. It's a gorgeous area. The bed was very comfy and the shower was good so although it doesn't look like much we'd come back.
3 nachten verbleven in oktober 2025

4/10 – Matig

Jacqueline, Winnipeg

Reisde met partner
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Location was great but they need to note there is no elevator and there are 5 floors. We were on the 4th. Also the lobby & lobby bar were closed Sundays & Mondays so couldn’t even get a coffee in the mornings. They advertise the lobby bar that is beautiful but never open. Room was smal, tv didn’t work and the lighting in the bathroom was awful. Only met the staff on check-in and checkout.
4 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Omid, Thornhill

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Historic building is this hotel. Very nicely kept. No elevator however.
1 nacht verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Anisah

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good communication from reception when I couldn't arrive at the time I expected, easy self check-in option after 8pm. Good location to access popular hotspots, but with the benefit of staying in a quieter area. Felt safe and cosy in my room, modest and just right!
4 nachten verbleven in oktober 2025

6/10 – Redelijk

ANASTASSIOS CONSTANTIN

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I am used to small European hotels and I generally like them for being “unique”, as opposed to the big chain hotels. I didn’t mind the lack of elevator or the steep, narrow staircases. However, certain things could and should be better. For example there was not a single electrical outlet in the room. After looking around for half hour, I found behind the curtain a short extension cord connected to an outlet in the ceiling. The bathroom was incredibly small with the toilet bowl almost touching the sink. There was minimal lighting and the main light fixture was hanging from the ceiling. The reception was open only a few hours in the morning and in the afternoon. Closed from Friday afternoon to Monday morning. It would have been useful if some of these details were included in the description of the hotel. Nevertheless, I did enjoy my stay. I hope the other rooms are better than the one I had.
3 nachten verbleven in september 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Teuta

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The washroom was flooded. The receptionist didn’t bother to help. Directed me to call the emergency number that didn’t work. We left the hotel and booked somewhere else. Don’t waste money, time, and vacation!
3 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Martin

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
The best thing for me was its location. The basic room is exactly that. Friendly staff although reception is not open everyday. Stairs to third level room might be a challenge for some.
3 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Steven, Ogden

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The stis grear
3 nachten verbleven in september 2025