Ingang accommodatie

Beoordelingen van Hotel Calvy

3 out of 5
Hotel Calvy
Ruelle de Midi 5, Geneva, Geneva

Beoordelingen

6,8
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 8 van 49 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 16 van 49 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 13 van 49 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 11 van 49 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 49 beoordelingen" "

7,2/10

Netheid

7,8/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

6,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

6,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Patricia F

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
We wanted a hotel in Old Town so we booked The Calvy. It looks much better in photos than it actually is. It's older and kind of worn. But the staff was amazing! Let us store our luggage when we arrived then let us check in at noon. The room was large with 5 twin beds which fit our needs. I'd book it again but not in the summer. No AC. We did have two portable fans but the night we stayed it was very warm ... well hot. I can't say enough about the amazing, friendly, helpful staff. When they learned we needed a taxi at 7:00 am they prepared breakfast 30 minutes early so we could eat. Great breakfast. So yes, I'd stay at The Calvy again but not during the summer.
1 nacht verbleven in juli 2023

6/10 – Redelijk

Richard

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
The staff are excellent but this hotel is a bit tired. Our room had no functioning air conditioning and was too hot for comfort, even when it wasn’t that hot outside.
1 nacht verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Nanna

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Enklare hotell med bra läge
Mysigt, lite äldre hotell med bra läge i stan. Vi fick ett mycket fint familjerum med snedtak, kylskåp, vattenkokare, mikro och badkar. Mycket nöjda med rummet. Frukosten var ganska enkel och bestod främst av bröd och några pålägg.
3 nachten verbleven in juni 2023

8/10 – Goed

Richard

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Well located, helpful staff, but hotel is looking a bit tired.
3 nachten verbleven in juni 2023

8/10 – Goed

bruce

Positief: Netheid, personeel en service
The staff at Hotel Calvy are super.
1 nacht verbleven in maart 2023

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Bad price-to-quality ratio
My primary concern is the cigarette smoke odor in the hotel, and the breakfast provided was inadequate, consisting of only bread, a banana, and coffee. the price-to-quality ratio of the hotel is poor.
1 nacht verbleven in maart 2023

10/10 – Uitstekend

Sajid

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice property great location. The hotel is more outdated than in the pictures but is functional and close to main attractions
5 nachten verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Rene

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Muy recomendable
Muy atentos y amables, gracias por su hospitalidad
2 nachten verbleven in december 2022

10/10 – Uitstekend

daniel

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place and location
2 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Youssef op 11 dec 2022
Cher Monsieur, nous vous remercions d'avoir pris le temps d'évaluer votre séjour dans notre établissement, et nous nous réjouissons que vous ayez vécu une bonne expérience.Meilleures salutations,

8/10 – Goed

Nicole

1 nacht verbleven in november 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Location is very good. It is clean. Rooms are spacious but old dated, small bathroom. Good breakfast. Restaurant is nice.
3 nachten verbleven in december 2019

6/10 – Redelijk

Stephanie

Reisde met familie
Just a place to sleep
It’s not like what’s advertised but it’s alright as we are out the whole day. We were not informed about small details like free transportation and the free breakfast. Hopefully they can improve on their hospitality and customer service.
3 nachten verbleven in november 2019

4/10 – Matig

Gordon

Reisde met familie
Nothing like the picture!
1 nacht verbleven in juli 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice reception staff but poorly maintained
The staff at the reception was very nice but the hotel in general was poorly maintained. The door of our room was broken, a lot of hair on the linen, strong smell of cigarettes in corridor and hotel room, knocking on the door at 10am before normal check out time, poor breakfast options...
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Youcef op 29 sep 2019
Thank you for your stay with us and for sharing your experience with other travelers! Thank you for the kind words regarding the reception Staff. We were pleased to read you but we are sorry to hear there were some issues with your room, We are continually trying to improve the variety and quality of food items that we offer. Thank you for staying at the Calvy and we hope that you will consider us for your next trip! Sincerely, Youcef Reception Hôtel Calvy

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2019

8/10 – Goed

marco

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
For me these is a 2⭐️ Hotel The beds where not good at all and there was no AC in the room.
3 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Stefan Ivan, Manager op 14 sep 2019
Dear Sir, Madam, Thank you for taking your time to give us a brief review. Beliving strongly that feedback from our Guests always helps us improving, we highly appreciate your feedback. Absolutely all our beds are brand new. they were installed on Thursday September 12th. All of them are high end, French-made beds. As per the AC, we do have mobile AC equipment, to be installed on request, and for a small extra charge. At you entire disposal for any other demand,

4/10 – Matig

Reza

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in juli 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Negatief: Voorzieningen
Staff was friendly. Breakfast was ok. NO air conditioning. The sign at the front desk says that we can get a portable AC unit for extra 10 francs per night. We agreed and asked for it to be installed. It was never installed even when we asked for it multiple times. It was extremely hot and very difficult to sleep at night when you are soaked in sweat
5 nachten verbleven in juni 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Perfect place for a family of 5. Walking distance to downtown and Old Town. Would stay there again!
1 nacht verbleven in juli 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Voorzieningen
We stayed in a room that could sleep 5 people comfortable size wise. However the beds were awful and the air unit was sub par by far. Especially because it was so nice outside but we couldn’t open the windows because of the bugs. The bathroom was quite small and almost didn’t feel clean. The staff was OK but not welcoming. Language was a barrier for sure. Also it was a good location close to many things to see/do.
1 nacht verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

CHENCHEN

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
還不錯的住宿點
整體不錯,但房間在頂樓有點熱(六月),設備較舊,早餐還ok! 離公車站不遠
1 nacht verbleven in juni 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in juni 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Breakfast and bar was quite good. Very friendly. Although I was on a non-smoking floor, there was smoking elsewhere that seemed to come through into my room.
2 nachten verbleven in mei 2019

10/10 – Uitstekend

Viviana

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Alles bestens!
Wir waren mit unseren drei Kindern hier, es hat gepasst und hat unseren Erwartungen entsprochen. Nette und hilfsbereite Reception!
1 nacht verbleven in mei 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Very old furniture and some smell in the room, too expensive for what you get.
1 nacht verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

Naida

1 nacht verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Location is great - jet d’eau is only about 12 min walk (caution on windy days it will not be functioning!). For UN/Red Cross/broken chair - all about 25 mins by public transport but this is very close to the hotel (they also give you a free travel card for your stay). The room is basic and clean, but the walls are paper thin - I could hear the guy snoring in the next room! And the beds are rock hard - deff not a comfortable nights rest! Also a double room is 2 single beds pushed together which will slowly start to move apart whilst you lie on them!
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

JuHyeong

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
가성비는 괜찮은 호텔 그러나 전시장과는 거리가 멀다
방도 넓고 깨끗하고 냉장고에 전자렌지가 있기 때문에 간단한 음식을 저장하거나 조리할 수도 있어서 좋았습니다. 아침 조식이 단조롭기는 하지만 제네바 물가를 생각하면 괜찮은 수준이었으며 생각보다 크루아상이 매우 맛있었습니다! 한국인 종업원분도 친절하셨고, 대표로 추정되시는 분도 친절했습니다. 호텔 가격도 제네바치고는 저렴한 편이었습니다. 다만, 단점을 얘기하자면 전시회장을 방문하기 위해 예약한 숙소치고는 Palexpo에서 멀었고 (대중교통 이용 40-45분 정도), 시설이 약간 오래 되었습니다
3 nachten verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Good location, nice staff but disappointing room
* Location is quite central and convenient * Staff was very friendly * Room was a bit disappointing given the price - very average quality, poor bathroom
3 nachten verbleven in april 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Old, dated, uninspiring. Breakfast minimal, not worth considering unless there is no where else!
2 nachten verbleven in april 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Olivier

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a dump of a hotel - $300 a night for a room that stank of cigarettes, awful uncomfortable beds and lights didn’t work. I would never stay here again. Total joke.
1 nacht verbleven in maart 2019

6/10 – Redelijk

Rickard

Inte som utlovat.
Vårt bokade rum skulle vara 2 kvm och ja 2 separata sängar. Vi fick ett minimalt rum på ca 11 kvm med dubbelsäng. Natten därpå fick vi ett större rum, som luktade rök och va väldigt slitet. Frukosten va inte mycket att hurra över. Men trevlig personal och bra läge. Kommer dock inte bo här igen.
2 nachten verbleven in maart 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very friendly and helpful staff. It’s a good experience!
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Stefan Ivan, Manager op 17 jan 2019
Dear Sir, Madam, Thank you very much for your feedback. On behalf of my colleagues, I would like to thank you for your stay with us and we do hope to have the pleasure of welcoming you at the Calvy again soon. Kind regards,

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
The biggest issue with our hotel room was the fact that it was somehow connected to other room(s) in the hotel, ensuring that we got cigarette smoke coming into our hotel room. Our nighties smelled of cigarette smoke the next day although none of us ever smoked before. The hotel room was also about 6 degrees too hot (despite the fact that it was 0 degrees outside and despite asking to reduce the room temperature at the reception). We could not open the window as that caused more smoke to come into the hotel room. I could not use my medical device I require to use at night because there was too much smoke in the room. Additionally, all the water taps were loose. Nevertheless, the breakfast was adequate, the room was spacious (for a family of 4) and well laid out.
1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Xinyi

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in december 2018

10/10 – Uitstekend

Diego

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Una piacevole scoperta
Personale cortesissimo alla reception è posizione centrale e strategica ne fanno base ideale per brevi soggiorni a Ginevra Ottimo rapporto qualità prezzo
1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Helio Takahiro Nakae

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Alexander

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Teodora

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bra läge
Allt var bra, bra läge
3 nachten verbleven in september 2018

8/10 – Goed

Teodora

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Centralt!
Centralt och bra för affärsresa!
2 nachten verbleven in september 2018

4/10 – Matig

Albert

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A not good hotel
The wifi internet did not work in my first night. The condition of the room facilities is not justified to ask +200 CHF per night. It was a very bad experience to stay in this hotel.
2 nachten verbleven in september 2018

8/10 – Goed

thomas

Hôtel propre et bien tenue
Séjour bref, arrive le soir et reparti le lendemain. L hotel est convenable, propre et bien tenu. Le vitrage permet de ne pas entendre le bruit dans la rue. Le personnel est sympathique.
1 nacht verbleven in september 2018

8/10 – Goed

Claudio

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel is in the middle of the city, but the room was uncomfortable, hot, muggy, and not secure.
2 nachten verbleven in augustus 2018