Receptie

Beoordelingen van Arass Hotel & Business Flats

3 out of 5
Arass Hotel & Business Flats
Plantin En Moretuslei 111, Antwerp

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 17 van 58 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 28 van 58 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 8 van 58 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 4 van 58 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 58 beoordelingen" "

8,0/10

Netheid

7,6/10

Personeel en service

7,8/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Twinkel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Top service!
1 nacht verbleven in januari 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 30 jan 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to let us know your opinion of your recent stay.It is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us and thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.We look forward to welcoming you back on a future occasion. Best wishes,Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Lisa

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vriendelijk personeel, schoon, mooie studio met compleet materiaal
2 nachten verbleven in juli 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 10 jul 2022
Beste Lisa, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Het doet ons plezier dat jullie tevreden waren over de netheid van het hotel en de vriendelijkheid van ons team. Een volgende keer staan we met plezier weer voor u klaar. Met vriendelijke groeten, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima verblijf en dicht bij het centrum. Alleen nauwelijks WiFi op de kamer.
2 nachten verbleven in juli 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 19 jul 2021
Beste gast, Bedankt voor uw beoordeling. We zijn erg blij te lezen dat u een aangenaam verblijf bij ons achter de rug heeft! Het spijt ons dat de WiFi het niet goed deed. We noteren uw opmerking en zullen naar een oplossing zoeken. Hartelijke groet, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Daisy

Reisde met een groep, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juni 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 18 jun 2021
Beste Daisy, Zeer hartelijk bedankt voor deze sympathieke beoordeling! We zijn blij dat jullie verblijf naar bevrediging was. We zouden heel graag weten wat er jullie zou toe hebben aangezet ons een maximale score te geven. Met vriendelijke groeten, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
De kamer was ruim en netjes. Bedden waren gerieflijk en comfort was goed. De keuken was heel basis en er stond maar weinig materiaal. Echt koken lijkt me hier lastig, maar voor 1 nacht is het zeker te doen. In de badkamer miste ik een bodylotion, maar misschien ben ik gewoon verwend :-) (er was wel douchegel en shampoo aanwezig). De ligging was goed. Het centrum is niet ver wandelen en recht tegenover het hotel is een Delhaize. Al bij al een erg prettige ervaring, ook in coronatijden.
1 nacht verbleven in februari 2021

8/10 – Goed

Gery en Hans, Zutphen

ruime kamer op een goede locatie met de nodige ma
ruime kamer met uitzicht over de stad, maar voor een 3 sterren overgewaardeerd. Geen waterkoker in het eigen keukentje en een slecht werkende airco waardoor de ruimte ' s avonds niet verwarmd kon worden, na melding bij de receptie uiteindelijk wel een extra elektrisch heatertje gekregen om de ruimte toch wat warm te krijgen. Ook wel eens op betere bedden geslapen voor die prijs, geen standaard extra kussens
2 nachten verbleven in oktober 2017
Bedankt voor uw verblijf bij Arass Hotel*** & Business Flats en uw mooie score hier! Bedankt voor de feedback. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen.

8/10 – Goed

Henk

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Reactie van General Manager op 5 jan 2017
Dear Henk, Thank you for your stay with us at Arass Hotel*** & Business Flats. We are very happy with the nice score you have given us. Hope to welcome you again soon! Kind regards, Xenia Buytaert, Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima business flats
Goede uitvalsbasis voor afspraken en prima appartement (zevende verdieping). Prettig om gebruik te maken van eigen parkeergarage.
Reactie van General Manager op 22 dec 2016
Beste Gast, Hartelijk dank voor uw verblijf bij ons in Arass Hotel*** & Business Flats. Wat fijn om te vernemen dat u heeft genoten van uw verblijf. Wij kijken er alvast naar uit u opnieuw te mogen verwelkomen! Met vriendelijke groeten, Xenia Buytaert Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Het was angenaam, ik was helaas voor 1 dag, ik zou wel eens langer willen blijven
Reactie van General Manager op 22 dec 2016
Beste Gast, Hartelijk dank voor uw verblijf bij ons in Arass Hotel*** & Business Flats. Wat fijn om te vernemen dat u heeft genoten van uw verblijf bij ons. Wij informeren u hierbij graag dat al onze kamers en appartementen in 2014 en 2015 gerenoveerd zijn met volledig nieuw interieur, 2 flat screen tv's, nieuwe boxpring bedden en individuele airconditioning. Wij hopen u binnenkort opnieuw te mogen verwelkomen bij ons! Met vriendelijke groeten, Xenia Buytaert Front Office Manager

8/10 – Goed

viviane

Positief: Netheid, personeel en service
Tevreden over het hotel in zijn geheel. Wel is het hotel toe aan enige kleine verbeteringen. Sommige zaken zijn wat verouderd of niet meer bruikbaar. Het is geen hotel voor een romantische citytrip.
Reactie van General Manager op 22 dec 2016
Beste Viviane, Hartelijk dank voor uw verblijf bij ons in Arass Hotel*** & Business Flats. Wij informeren u hierbij graag dat al onze kamers en appartementen in 2014 en 2015 zijn gerenoveerd met volledig nieuw interieur, 2 flat screen tv's met meer dan 100 internationale zenders, nieuwe boxpring bedden en individuele airconditioning. Wij kijken er alvast naar uit om u opnieuw te mogen verwelkomen bij ons. Met vriendelijke groeten, Xenia Buytaert Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Anika, Leiden

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heerlijke tijd gehad
Wij zaten in een double room duplex op de bovenste verdieping. De kamer was erg groot, een keukentje, een zit gedeelte met een tv en op de vide stond een bed en was een badkamer met bad. Kamer was erg mooi ingericht. Het bed sliep lekker. Minpuntje was dat het erg warm was, temperatuur kon je niet zelf instellen dat werd centraal geregeld. We lagen echt te zweten 's nachts. Een ander minpuntje was dat het 2 losse bedden waren die uit elkaar schoven. Erg handig dat er een supermarkt tegenover het hotel is en lopen naar de metro of het station was ook goed te doen. Wij hebben er 2 nachtjes geslapen, maar ik had er wel een week kunnen blijven!
Reactie van Xenia Buytaert Front Office Manager op 22 dec 2016
Beste Anika, Hartelijk dank voor uw verblijf bij ons in Arass Hotel*** & Business Flat. Wat fijn om te vernemen dat u heerlijk heeft genoten van uw verblijf bij ons. Bij uw volgende verblijf zal u merken dat al onze kamers en appartementen gerenoveerd zijn (in 2014 en 2015) met volledig nieuw interieur, 2 flat screen tv's, nieuwe boxpring bedden en individuele airconditioning. Wij hopen u binnenkort opnieuw te mogen verwelkomen bij ons! Met vriendelijke groeten, Xenia Buytaert Front Office Manager

4/10 – Matig

ludivine

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Trop bruyant...
Aucune explication pour se reperer ...ascenseur réception parking un peu compliqué, il faut tirer sur une corde pour sortir du parking ( cela aurait été sympa de nous le dire ...) les appartements côté rue sont hyper bruyants , tres mauvaise insonorisation, passage de voiture , de véhicule d urgence toute la nuit avec les sirenes ...impossible de dormir correctement Les escaliers pour monter aux chambres ne sont pas sécurisés, c est tres dangereux ! Le logement etait néanmoins propre et assez bien équipé mais le bruit de la route associé aux travaux juste en face sont insupportables
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Filip Goorden, Directeur général op 16 jan 2024
Chère Ludivine,Merci de partager votre avis avec nous.Nous sommes ravis de savoir que vous avez trouvé votre logement propre et bien équipé, assurant ainsi un confort qui nous tient à cœur. Vous aviez réservé une de nos chambres familiales. Celles-ci se situent dans les étages supérieurs et tous les logements sont munis de doubles vitrages. Nous sommes donc un peu surpris que vous ayez été dérangé par le bruit.Pour le parking, sa procédure d'utilisation est donnée à l'arrivée par l'accueil. De plus, nos escaliers répondent aux normes en vigueur et sont munis de rampes pour plus de sécurité.Néanmoins, nous sommes toujours attentifs aux remarques de nos clients et ne manquerons pas de tenir compte des vôtres.Nous espérons avoir éclairci la situation et que nous aurons le plaisir de vous recevoir de nouveau pour un séjour plus en adéquation avec vos attentes.Bien à vous,Filip Goorden, Directeur général

6/10 – Redelijk

James

Reisde met partner
Positief: Voorzieningen
Negatief: Netheid
The apartment itself, on two levels, was lovely, and quite comfortable. The location of the property was great, just 15 mins from the station. But the room was noisy, in terms of hearing the banging about of other apartment users. There were dead bugs squashed against ceilings and walls. The heating didn't work. On the third day, the WiFi stopped working. I wouldn't recommend this place.
3 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 25 okt 2023
Dear James,Thank you for sharing your experience with us.We are glad to hear that you found our apartment lovely, comfortable, and conveniently located near the station. We apologize for the noise disturbances you encountered during your stay. Our hotel has double glazing to minimize noise, and we also offer rooms at the back of the building for a more peaceful experience. We are sorry to hear about the cleanliness issues you mentioned. Our rooms are thoroughly cleaned before, during, and after each guest's stay. We will address this with our housekeeping team to ensure it does not happen again. Regarding the heating, each room has an individual air conditioning system that can be adjusted by the guest. We are always available 24/7 to assist with any issues, including the WiFi connection. We have a high-speed fiber internet connection with signal repeaters near all rooms to ensure a strong connection.We hope to welcome you back. Best wishes,

10/10 – Uitstekend

Felix

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 10 jul 2023
Dear Felix,Thank you for your review.We are glad you had an enjoyable stay, our team members take great pleasure in going that extra mile for our guests to make sure they have a memorable experience with us.We look forward to welcoming you again soon, Best regards,Filip Goorden, General Manager

6/10 – Redelijk

G

Reisde met een groep
Negatief: Comfort kamer
4 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 10 jul 2023
Dear Guest,Thanks for taking the time to review your visit to our hotel.We are sorry your stay was not as enjoyable as we would have liked. Our team are always on hand to deal with any concerns or issues you may have.We hope to see you again.All the best,Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

Joy

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Second time at Arass! Starting to feel like a second home. Great service overall!
11 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 6 jul 2023
Dear Joy,Thank you for taking the time to share your review with us.It’s always a pleasure to welcome a returning guest and it is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us. Thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.Wishing you all the best and looking forward to your next visit.Kind regards,Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Marisa

Reisde met partner
Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
The check-in took too long, as the reception was unmanned and we waited for a little while until someone came out to greet us and check us in. We were given an upgrade to a big flat and that was a nice surprise. The flat had a note asking us to clean the kitchen before we left to avoid being charged for cleaning. I find that excessive. This is a hotel after all and it is expected for room maids to clean after you when you check out.
1 nacht verbleven in juli 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 6 jul 2023
Dear Marisa,Thanks for the time taken to share your experience.We are glad to hear that you appreciated the upgrade to a big flat and found it to be a nice surprise. However, we apologize for the wait you experienced during check-in. Our reception is open from 8:00 to 17:30, and we do have a 24/7 phone line available for assistance. In case our receptionist is attending to other guests, we provide a contact number for immediate assistance.Regarding your concern about the cleaning note in the kitchen, we kindly ask our guests to leave the kitchen in the same condition as they found it to maintain a hygienic environment for all. This is a standard practice in hotels with kitchen facilities. Rest assured, our housekeeping team thoroughly cleans and vacuums all rooms before, during, and after each guest's stay.We hope to see you again in the future. Best wishes,

6/10 – Redelijk

Paul

Reisde met partner
Negatief: Voorzieningen
Kitchen was disappointing and room was very noisy due to street and apartment above.
3 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 31 mei 2023
Dear Paul,Thank you for your feedback about your stay.We are committed to providing an excellent experience to all our guests and are sorry that you were not satisfied with your experience. Our rooms are equipped with a starter kit including cutlery, pots, pans, a coffee maker, and a kettle. If you needed any additional utilities, our team would have been more than happy to assist you.We have double glazing in all our rooms to minimize any disturbance from the street, however, in the future, please feel free to request a room at the back of the building for a more peaceful stay. If you experience any disturbance from other guests, you can always contact us 24/24 so that we can take action with the required discretion.We do hope to welcome you back for an improved experience. Best wishes,Filip Goorden, General Manager

6/10 – Redelijk

Patrick

1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Filip Goorden, Directeur général op 11 mei 2023
Cher Patrick,Merci d'avoir partagé votre expérience chez nous.Nous sommes désolés de cette expérience mitigée.Votre satisfaction est essentielle. N'hésitez pas à nous faire part de toutes pistes d'amélioration.Nous serions ravis de vous recevoir à nouveau bientôt. Bien cordialement,Filip Goorden, Directeur général

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

basic ok
Basic flat close by train train station. good sound proof.
3 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 3 apr 2023
Dear Guest,We would like to thank you for this positive review of your experience in our hotel.We are pleased that you enjoyed your stay and found our location ideal for your requirements.We look forward to welcoming you back. Best regards,Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Lynn

Positief: Comfort kamer
It would be better if hotels provided recycling bins for paper and plastic recycling.
3 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 23 feb 2023
Dear Lynn,We are grateful for the time you took to review your recent stay.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know that your experience was enjoyable.We try and take care of the environment in as many ways as possible and would like to reassure you that all our bins are recycled by a professional company.We hope to welcome you here again.All the best.Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

nazli

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really nice hotel and the receptionist Winston was so kind! thank you
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 16 jan 2023
Dear Nazli,It was a pleasure to receive this great review.Knowing our team were attentive to your needs is very rewarding and will motivate us to continue doing our utmost to ensure our guests enjoy their stay.We all look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,Filip Goorden, General Manager

4/10 – Matig

Laila

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ikke positivt
Ligeglad personale ved ankomst, hele hotellet lugtede fælt , da vi kom var det af brædt karry fordi der var nogen der lavede mad med åben dør så den blev hængene hele tiden. Der skulle være mulighed for at lave kaffe/te men der var hverken el- kedel eller kaffemaskine. Det var et ikke ryger hotel , alligevel stod der en spand på vores rerasse fyldt med cigaretskodder. Vi skuĺle selv sørge for botskaffelse af affald. Selv til morgenmad var det et personale der virkede til ikke gide at være der, kun reseptionisten ved afrejse var et lyspunkt.
1 nacht verbleven in augustus 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 17 aug 2022
Kære Laila Vi takker dig mange gange for at du valgte at booke jeres ophold hos os. Vi værdsætter din feedback, og er er oprigtig kede af din oplevelse! Vi har noteret hvert et kritikpunkt som fik jer til at føle jer dårligt behandlet, men samtidigt konstateret at der var både kedel og kaffemaskine på værelset, samt at vores fællesområder gøres rene hver dag og vi har ingen karrylugt observeret. Vi håber at i alligevel fik samlet nogle gode oplevelser sammen som vil holde i lang tid. Det vil det altid være en fornøjelse at se jer igen. Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

John

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Superb Front Desk Staff; Comfortable Apartment
The front desk staff were exceptional. I am sorry that I did not get all of their names, but I do remember Winston very well, a kind and friendly soul. Their thoughtfulness and kindness went a long way towards making my stay memorable. In addition, the room (actually, apartment with kitchenette) to which I was assigned was roomy, bright, comfortable and clean. The neighborhood was convenient and I have nothing to suggest in the way of improvement. The online photos were representative of the apartment in which I stayed.
2 nachten verbleven in juni 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 26 jun 2022
Dear John, Thank you for such a great review. Our dedicated team always aims to give the best experience to all our guests and it is rewarding for us that you appreciated the high standards we set ourselves. We hope to welcome you back in the future. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

6/10 – Redelijk

Maryann

Reisde met familie
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
My room had a bad isolation window, we heard all the streets at the morning, the concierge was So welcoming and happier
1 nacht verbleven in juni 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 20 jun 2022
Dear Maryann, Thank you for your review. It is rewarding to know that you received great service from our team. We do always suggest light sleepers request a room at the back of the building and thank you for highlighting this fact. We do hope to welcome you back in the future. All the best. Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juni 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 7 jun 2022
Dear Guest We are grateful for this kind rating of your recent stay. We are glad your stay was enjoyable. We would love to know how we could have improved your experience with us. We hope to have the pleasure of seeing you again in the future. Kind regards, Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

Philippe

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in mei 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 8 aug 2022
Dear Philippe, Thanks for this great rating! We are happy we were able to cater to all your needs. We look forward to welcoming you back. Best regards, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Caitlin

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The property itself was very nice, staff was kind and very helpful. The area around is pretty much walking distance which is great. The only flaw I'd say is that the walls are thin so noisy with neighbors.
5 nachten verbleven in januari 2022
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 11 jan 2022
Dear Caitlin, Thank you for taking the time to share your feedback with us. It is a pleasure to know that you received courteous and professional service from our team and found our location convenient. We are sorry to hear that you were disturbed during your stay and wish that we'd known while you were here; we'll always do everything that we can to make sure that you're as comfortable as possible. We look forward to welcoming you back on a future occasion. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Cynthia

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Alors en points positifs je dirais que l’hébergement dans le loft était super, l’appartement est très joli et l’emplacement de l’hôtel idéal (20 min à pied du centre ville, le tram juste en bas et pas mal de commerces à proximité) Le bémol concerne la propreté. L’appartement n’était pas sale en soi mais aucune femme de ménage n’est passé en 5 jours de location. Apparemment elles passeraient 1x par semaine car les réservations sont généralement longues (mais pour moi ce n’est pas justifiable, en 5 jours elles auraient dut passer au moins 1 fois) et de plus lors de notre séjour arrivé, l’appartement sentait très fort le curry et cela jusqu’à notre départ malgré l’aération et les différents désodorisants vaporisés. Petit point en plus : la wifi n’est pas super Pour le reste, c’était Ok
4 nachten verbleven in december 2021
Reactie van Filip Goorden, Directeur général op 10 jan 2022
Chère Cynthia, Merci pour la rédaction de votre commentaire. Nous sommes heureux que vous ayez apprécié le design de votre logement et l'emplacement stratégique de notre établissement. Pour les longs séjours, le nettoyage est effectué deux fois par semaine. N'hésitez pas à vous adresser à la réception au moindre problème. Nous essayerons toujours de répondre favorablement à vos demandes. Nous espérons vous accueillir une nouvelle fois. Bien à vous, Filip Goorden, Directeur général

10/10 – Uitstekend

David

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great value
Reception was very good, called on the day of check in to check my arrival time, as the reception closed early they WhatsApp’s me a video to help find my key :) The room was great value for money
2 nachten verbleven in augustus 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 31 aug 2021
Dear Guest, Thank you for sharing your feedback about your recent experience. We are pleased that you had a comfortable stay and enjoyed your room; our dedicated team members always aim to give the best experience to all our guests, so your positive feedback is rewarding. It would be a pleasure to have you return on another occasion. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Bit weird. The bed is comfy, room big and all is clean. Very outdated and despite telling them I would arrive late (around 10.30pm) I got asked ‘why so late’ when I arrived. Isn’t this what happens at a hotel?
1 nacht verbleven in augustus 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 17 aug 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are pleased to know that you had a comfortable stay. We regret that not everything met your expectations and we sincerely apologise. We would like to confirm that late check-ins are fine and rest assured this matter will be looked into. We hope to welcome you back on another occasion. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

ZIJIN

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Credit card guarantee is too high
Overall, it is a good hotel. Good points: reasonable price, large room, and good lobby. the location is closed to the Jewish community, which means closed to the diamonds shop. Negative points: the room is towards the street, so it will be very noisy in the morning. Customer needs to deposit 250 eur with credit card during checkin as guarantee. it is too high for such a room. Due to some technique reasons, my depot is not released during check out. i need to wait for about 20 days to get them back.
2 nachten verbleven in juli 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 29 jul 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your opinion of your recent stay at our hotel. It is great to hear that you appreciated enjoyed your room and our convenient location. However, we regret that you were disturbed by outside noise. Please let us know if you are not completely satisfied during your stay so we can try and find you a room more suited to your needs. Your pre authorisation payment is cancelled on check out but sometimes it can take a few days to appear in your account depending on your bank. We hope to welcome you back in the future. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

8/10 – Goed

Tiffany

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in februari 2021
Reactie van Filip Goorden, Directeur général op 23 feb 2021
Chère Tiffany, Merci pour la note accordée à votre séjour. Nous sommes heureux que celui-ci ait été satisfaisant. Nous aimerions beaucoup savoir ce qui vous aurait décidé à nous attribuer la note maximale. Bien à vous, Filip Goorden, Directeur général

10/10 – Uitstekend

Junji

2 nachten verbleven in januari 2021
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 16 feb 2021
Dear Junji, This is a great rating. Thank you! We are glad we were able to meet all your requirements Best regards, Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very big and calm, one thing that I didn't like was that I could hear noise from my next neighbour room
2 nachten verbleven in oktober 2020
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 23 okt 2020
Dear Guest, Thank you for sharing this feedback of your stay. We are delighted to hear that you had a comfortable stay. Please don´t hesitate to inform reception of any concerns you have so that we may take action. We look forward to welcoming you back. Best wishes, Filip Goorden, General Manager

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mai più
L'alloggio dista meno di 10 minuti a piedi dalla splendida stazione centrale di Anversa, di fronte alla struttura c'e un supermercato grande e fornito..e questi purtroppo sono gli unici punti positivi! Alloggiavamo in un appartamento basic su 2 livelli, l'abbiamo trovato sporco, con briciole sul tavolo, dentifricio nel lavandino e pavimenti macchiati, almeno le lenzuola erano pulite..le pentole sporche e vecchie, alcune inutilizzabili, le posate erano sporche e le abbiamo dovute lavare, frigo sporco e vecchio, insonorizzazione inesistente sia nei confronti dei vicini di camera che del traffico esterno. Divano con svariate macchie e vetrata piena di manate. In 4 giorni non sono mai passati a pulire e abbiamo dovuto cercare qualcuno che ci lasciasse carta igienica ,asciugamani puliti e un sacchetto nuovo di immondizia (e ovviamente l'immondizia ce la siamo dovuta buttare noi). Pessima esperienza, troppo sporco e menefreghismo degli addetti, alle 17.30 la reception chiude e tu sei lasciato a te stesso. Si prendono una caparra di 250 euro per tutelarsi da tuoi eventuali danni, ma dovrebbero essere loro a darteli per la loro incompetenza.
4 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Filip Goorden, Direttore generale op 7 jan 2020
Gentile Ospite, Grazie per aver dedicato parte del suo tempo a recensire la nostra struttura. Ci dispiace che il suo soggiorno da noi non sia stato positivo. Il servizio di pulizia viene effettuato prima dell'arrivo dell'ospite e dopo la sua partenza con un'accurata aspirazione e pulizia di tutti gli ambienti dell'appartamento. La nostra reception è operativa 7 giorni su 7 dalle 8:00 alle 17:30, ma siamo comunque disponibili 24 ore su 24 per poter rispondere al meglio alle esigenze dei nostri ospiti e saremo felici di poter garantire loro tutto l'aiuto di cui necessitano. A questo proposito le avremmo sicuramente fornito delle padelle e degli utensili maggiormente funzionali a quelli già presenti nell'appartamento se ce ne avesse fatto richiesta. La caparra di €250 fa parte della nostra policy ed è un dettaglio chiaro e ben specificato su ogni sito di prenotazione. Le porgiamo i nostri cordiali saluti. Filip Goorden, Direttore generale

10/10 – Uitstekend

Jeffrey

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2019
Reactie van Michiel Beyens op 6 aug 2019
Dear, Thank you for taking time to write a review. We really appreciate your feedback.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel eigenes Parkhaus. 2 min von Straßenbahnhaltestelle
1 nacht verbleven in mei 2019
Reactie van Filip Goorden, Hoteldirektor op 4 jun 2019
Sehr geehrter Gast, vielen Dank für Ihre positive Bewertung. Wir freuen uns sehr, dass Sie insbesondere mit unserer Sauberkeit und unserer verkehrsgünstigen Lage zufrieden waren und auch das private Parkhaus zu schätzen gewusst haben. Wir hoffen, Sie bei Ihrem nächsten Aufenthalt in Antwerpen wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Viele Grüße Filip Goorden, Hoteldirektor

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Negatief: Netheid, personeel en service
Overall was ok, just they charge parking regardless of usage or or without your authorization, you need make sure to get the money back for it... Smell of cigarette smoke im the room and sharp urine smell in the lavatory when I told them by email the response that I got was: "our cleaning team doesn't smell it"
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Filip Goorden, General Manager op 11 jan 2019
Dear Guest, Thank you for your review. We are glad to hear that overall your experience was positive. However, we are disappointed to hear that our room service and housekeeping team didn't meet your expectations. This critical feedback will be used in training our team members. Thank you for bringing it to our attention. We apologise for the inconvenience. With regards to the parking charges, we feel the following information may help clarify our position. When we are not informed by a guest if the they have used the parking facilities, a charge is automatically applied. We do expect our guests to make us aware if they do or do not use the parking facilities so we can amend any payment accordingly. We do hope you will consider returning to visit us again in the future. Kind regards, Filip Goorden, General Manager

10/10 – Uitstekend

Robert, Laguna Beach, California

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great location. Nice place.
Great little appartment for the price.great location, very convenient. Super helpfull staff.
7 nachten verbleven in mei 2018
Reactie van Julie Bertjens op 29 jun 2018
Dear Robert, Thank you for taking the time to write a small review. We're happy to hear you enjoyed your stay at Arass Hotel*** & Business Flats. We really appreciate the kind words about our staff. We look forward to welcoming you again for your next stay in Antwerp. Kind regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2018
Reactie van Julie Bertjens op 1 jul 2018
Bedankt voor dit mooie cijfer!

10/10 – Uitstekend

Sheng

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
would stay again
the wifi is a bit slow, the signal is not very good, but overall it's a very comfortable stay the staff is very helpful and friendly.
Reactie van Julie Bertjens op 4 apr 2018
Dear Sheng, Thank you for your stay at Arass Hotel*** & Business Flats! We appriciate the kind words about our staff, we try to help all our guests as much as possible. We're sorry about the inconvenience you had with the wifi. We hope the welcome you again in the future. Kind regards, Julie Bertjens

10/10 – Uitstekend

séverine, Liege

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nous nous sommes rendus à l'Arass Business Flat pour la Rampage. Très bon accueil de la part du réceptionniste, très beaux appartements, confortables. Bouche de métro à 2 minutes.
2 nachten verbleven in maart 2018
Reactie van Filip Goorden, Directeur général op 9 mrt 2018
Chère Séverine, Nous vous adressons un grand merci pour votre commentaire au sujet de votre séjour à l'hôtel Arass Hotel*** à Anvers, à l'occasion de la Rampage. Ainsi que vous le soulignez, nous sommes tout près de la station de premétro Plantin, à partir de laquelle vous avez un accès direct jusqu'au Palais des Sports. Un grand merci pour vos compliments sur le service et la qualité des appartements. Nous espérons vous revoir pour l'édition de l'an prochain! Filip Goorden, Directeur général

10/10 – Uitstekend

R., EU

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Comfortable aparthotel especially for longer stay
Arass Business Aparthotel is conveniently located a few kilometers from the Antwerp city center, with the easy access to E19 motorway. It has an ample covered car parking in the inner yard (at the extra fee), entrance from the main street, very easy to park and get in and out. Hotel building is old, but it seems recently refurbished. Very attentive and responsive reception staff (however, limited working hours: 8:00-17:30, outside these hours the entrance is with the code for the self check-in and the electronic card). We stayed in the Penthouse apartment, which is very bright and spacious, featuring up to ceiling windows and large terrace. Apartment consists of the bedroom and living-room with the separate kitchen corner. Good soundproofing, since we haven't heard any noise. Apartment is simply decorated (slightly lacking of the modern style), but is cozy, warm, clean and equipped with all necessary facilities for the comfortable stay. It has the individually adjustable heating, two air-conditioning units in both rooms, two flat-screen TVs, comfortable bed with good quality bedding, including extra pillows. Good shower with the normal water pressure. Excellent WI-FI. There is a big Supermarket Delhaize in the front of the hotel, where we found everything we needed and even more. Overall, it's a comfortable aparthotel, especially suitable for a longer stay.
4 nachten verbleven in januari 2018
Reactie van Filip Goorden, General manager op 29 jan 2018
Dear Guest, Thank you for such an amazing review. We appreciate it. We are pleased to know that your recent stay at Arass Business Flats was a good one. We are indeed located perfectly in the neighborhood ‘Zurenborg’, a small district with nice restaurants and bars, known for his beautiful Belle-Epoque architecture. Thank you for complimenting our service, the room, and all the amenities. We always aim to give the best facilities to all our guests and that includes providing all the essential amenities to make your stay comfortable. We are happy to know that you enjoyed the serene atmosphere during your stay. As you have noticed, we have had our standard rooms renovated in 2014, duplex superior rooms, penthouse and big apartments in 2015, family apartments in 2016. Regarding the reception hours, after our team leaves, you can reach us by phone 24/7. We come to the site if needed. We are looking forward to welcoming you again for another memorable stay. All the best. Filip Goorden, General manager

6/10 – Redelijk

yossi, toronto canada

Positief: Personeel en service
The hotel was excellent for me because it was as close to what I needed The disadvantage was there. The air conditioning system is not under your control So when I wanted to cold it did not work Because the managers there are determining how cold you will be in the room. And this is not normal in a regular hotel
2 nachten verbleven in oktober 2017
Reactie van Julie Bertjens op 9 nov 2017
Thank you for your stay at Arass Hotel*** & Business Flats. Also thank you for your feedback!

8/10 – Goed

Peter, co Durham

Positief: Netheid
Aparthotel near Centraal Station
Spacious room with kitchen on 6th floor with view of city. Kitchen rather sparsely equipped, maid service erratic.Check in after 5.30 is by a machine, time consuming after a long journey but worked Ok. Ring them if you know you will arrive late, they will send you instructions.Parking is on site & fine. 10 minutes walk to station, tram nearby. Easy to find from Ring road.
5 nachten verbleven in juli 2017
Reactie van Evelien Jaques op 8 aug 2017
Dear Peter Thank you very much for your stay at Arass Hotel & Businessflats. Thank you for your comment, please be informed that for long stays there is a twee-weekly housekeeping. We hope to see you again in the future. Kind regards Evelien Jaques Front Office Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Jens Michael

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Dette er Ikke Business Hotel men et studenter Hotel.... larm streng lugt af mad. Efter kl. 17.30 var dören laast man skulle bruge en kode som man fik oplyst af en meget uhöflig kvinde som saa gav mig den forkerte kode....... efter at have ventet 15 min kom der en ung mand og hjalp mig ind han var derimod meget höflig og hjälpsom! Men ellers meget upersonligt!
Reactie van General Manager op 16 dec 2016
Dear Anonymous, Thank you for your stay with us at Arass Hotel*** & Business Flats. We regret to read that you haven't enjoyed our renovated rooms and apartments with 2 flat screen tv's with 100 international channels, new interieur, fully equipped kitchen, desk, dining table and new boxpring beds. Our reception is opened daily from 8AM until 5:30PM, after this time you can check in through our self check in kiosk with the intstructions we always send by email. In case of any problems our concierge is happy to help you. We hope to welcome you again in the future. Kind regards, Xenia Buytaert, Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Kleines Appartment in der Nähe vom Bahnhof
Das Appartmenthotel liegt schön nahe zur Innenstadt, wir konnten von dort aus alles gut zu Fuß erreichen. Angeneht ist dass, das Hotel einen eigenen Parkplatz hat (kostet zusätzlich). Das Appartments war einfach aber zweckmäßig eingerichtet. Es eignet sich, wenn man nicht unbedingt im Hotel essen will. Wir waren aus, oder haben selber gekocht. Direckt gegenüber liegt auch ein gut ausgestatteter Supermarkt (sehr praktisch).
Reactie van Xenia Buytaert op 16 dec 2016
Dear Anonymous, Thank you for your stay with us at Arass Hotel*** & Business Flats. We are happy to read that you have enjoyed your stay with us, especially our fully equipped kitchen and great location. We hope to welcome you again soon! Kind regards, Xenia Buytaert Front Office Manager

8/10 – Goed

Tanya, Mitcham, UK

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great stay
The room was lovely with plenty of space for us. The stairs were quite scary tho with no banister on side away from wall. Having the toilet downstairs and bathroom upstairs was not a good use of the space. It's about a good 10-15 min walk to closest entrance to station then another 5 mins walking to other end where all the trains go from. We did not have the hotel breakfast as having a kitchenette meant we could do breakfast on our schedule from supermarket across the road.
Reactie van General Manager op 16 dec 2016
Dear Mitcham, Thank you for your stay with us at Arass Hotel*** & Business Flats. Nice to read that you have enjoyed your stay with us. The stairs in the Duplex Superior Apartment have a railing on one side which you can hold all the time. We hope to welcome you again soon and maybe you can try out our continental breadfast then! Kind regards, Xenia Buytaert Front Office Manager