Ibis Amsterdam Centre bevindt zich in het stadscentrum in Amsterdam Centrum, een buurt in Amsterdam vlak bij de luchthaven. Anne Frank Huis en Van Gogh Museum zijn culture hoogtepunten in dit gebied. Scheepvaartmuseum en VOC-schip De Amsterdam zijn ook een bezoek waard. De centrale ligging van dit hotel is populair.
Hotel met 3 sterren en een groen/duurzaam beleid vlak bij Anne Frank Huis
Op loopafstand van De Dam, verwent ibis Amsterdam Centre gasten met een bar. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Tijdens je verblijf geniet je ook van:
Een ontbijtbuffet (toeslag), wasservice en een lift
Een kluis bij de receptie, rookvrije accommodatie en een automaat
Een 24-uurs receptie, hulp bij uitstappen/tickets en bagageopslagruimte
Beoordelingen van gasten tonen hoge cijfers voor de nabijheid van het vliegveld
Kamervoorzieningen
De 382 kamers bieden leuke voordelen zoals airconditioning, bovenop faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes. Beoordelingen van gasten zijn vol lof over de netheid en het algehele comfort van de kamers in deze accommodatie.
Er zijn nog meer voorzieningen zoals:
Regendouches, gratis toiletartikelen en haardrogers
Televisies met kabelzenders
Dagelijkse schoonmaak, bureaus en telefoons
Prijzen en affiliaties
Deze accommodatie heeft de Sustainable Travel Pledge van Unesco ondertekend.
Talen
Nederlands, Engels, Duits
Schoonmaak- en veiligheidsmaatregelen
Maatregel: extra grondige schoonmaak
Er wordt desinfectiemiddel gebruikt om de accommodatie schoon te maken.
Veelgebruikte oppervlakken worden tussen verblijven in schoongemaakt met desinfectiemiddel.
Beddengoed en handdoeken worden op minimaal 60°C gewassen.
Volgt de standaard richtlijnen voor schoonmaak en desinfectie van ALLSAFE (Accor Hotels).
Social distancing
Contactloos inchecken en uitchecken
Bij de accommodatie is contactloos betalen mogelijk
In de belangrijkste ruimtes zijn schermen geplaatst
Er gelden maatregelen voor social distancing
Veiligheidsmaatregelen
Er is ontsmettende handgel aanwezig
Er gelden maatregelen voor een verbeterde veiligheid van de eetvoorzieningen
Bij het inchecken dienen gasten een negatieve PCR-test voor Covid-19 of bewijs van een volledige Covid-19-vaccinatie voor te leggen
Alle gasten vanaf 13 jaar dienen een bewijs van een negatieve Covid-19-test voor te leggen. Het resultaat van de test mag niet ouder zijn dan 24 uur voor het inchecken. Alle gasten vanaf 13 dienen een bewijs van een Covid-19-vaccinatie voor te leggen. Gasten dienen ten minste 15 dagen vóór het inchecken een volledige vaccinatie te hebben ontvangen
Deze informatie wordt door onze partners verstrekt.
Accommodatievoorzieningen
Internet
Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
Beschikbaar in sommige openbare ruimtes: gratis wifi
Parking & vervoer
Parking op 0.1 km van de accommodatie (EUR 55 per dag); korting mogelijk
Eten & drinken
Elke dag van 07.00 uur tot 11.00 uur is er een ontbijtbuffet beschikbaar aan EUR 17 per volwassene en EUR 8.50 per kind
Één bar/lounge
Restaurants ter plekke
Chill #49
Gezinsvriendelijk
Geluiddichte muren
Voorzieningen
Een lift
Een kluis bij de receptie
Lockers
Een automaat
Services voor gasten
Een 24-uurs receptie
Een dagelijkse schoonmaakservice
Een bagageopslagruimte
Meertalig personeel
Hulp bij uitstappen/tickets
Toegankelijkheidsvoorzieningen
Heb je specifieke toegankelijkheidsverzoeken? Neem dan contact op met de accommodatie. De contactinformatie vind je in de boekingsbevestiging die je hebt ontvangen na je boeking.
Aangepaste badkamer (bepaalde kamers)
Lift
Handgrepen bij de trappen
Voorzieningen voor mindervaliden op de kamer (bepaalde kamers)
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18
Uitchecken
Uitchecken voor 12.00 uur
Speciale incheckinstructies
De portier of receptionist zal je bij aankomst verwelkomen.
Contacteer de accommodatie op voorhand via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na 00.30 uur te arriveren.
Bij het inchecken dienen gasten een negatieve PCR-test voor Covid-19 of bewijs van een volledige Covid-19-vaccinatie voor te leggen
Alle gasten vanaf 13 jaar dienen een bewijs van een negatieve Covid-19-test voor te leggen. Het resultaat van de test mag niet ouder zijn dan 24 uur voor het inchecken. Alle gasten vanaf 13 dienen een bewijs van een Covid-19-vaccinatie voor te leggen. Gasten dienen ten minste 15 dagen vóór het inchecken een volledige vaccinatie te hebben ontvangen
Contacteer de accommodatie voor meer informatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Toegang tot accommodatie
Bemande receptie
Huisdieren
Voor huisdieren betaal je EUR 15 per huisdier, per dag
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor in rekening gebracht
Alleen honden en katten zijn toegestaan
1 per kamer (tot 15 kg per huisdier)
Kinderen en extra bedden
Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Betalingsmethoden
Belangrijke informatie
Toeslagen
De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald:
De stad heft de volgende belasting: EUR 3.00 per persoon, per nacht, voor maximum 21 nachten. Deze belasting geldt niet voor kinderen die jonger zijn dan 16 jaar oud.
Er wordt een stedelijke/lokale toeristenbelasting van 6.422 procent aangerekend
We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.
Optionele extra's
Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer EUR 17 voor volwassenen en EUR 8.50 voor kinderen
Toeslag voor parking in de buurt: EUR 55 per dag (op 0.1 km afstand)
Toeslag voor huisdieren: EUR 15 per huisdier, per dag
Hulpdieren zijn vrijgesteld van heffingen
Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen.
Algemene info
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Er geldt mogelijk een speciaal annuleringsbeleid of aparte toeslag voor groepsboekingen (meer dan 8 kamers voor dezelfde accommodatie/verblijfsdatums).
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat, een rookmelder en een EHBO-koffer.
Bereid je voor: controleer de laatste COVID-19-reisvereisten en de maatregelen die van kracht zijn op deze bestemming voordat je op reis gaat.
Overige info
De foto's bij deze beschrijving geven een beeld van de standaard van deze hotelketen en zijn uitsluitend bedoeld ter illustratie.
Deze accommodatie verwelkomt gasten van elke seksuele geaardheid of geslachtsidentiteit (LHBTQ-vriendelijk)
Nationale beoordeling
Hotelstars Union kent in Nederland een officiële sterrenclassificatie toe. Deze accommodatie heeft 3 stars toegekend gekregen.
Accommodatie ook bekend onder de naam
Amsterdam Centre ibis
ibis Amsterdam Centre
ibis Hotel Amsterdam Centre
Ibis Amsterdam Centre Hotel Amsterdam
ibis Amsterdam Centre Hotel
ibis Amsterdam Centre Hotel
ibis Amsterdam Centre Amsterdam
ibis Amsterdam Centre Hotel Amsterdam
Veelgestelde vragen
Zijn huisdieren welkom bij ibis Amsterdam Centre?
Ja, bij ibis Amsterdam Centre zijn katten en honden (maximaal 1 per kamer) toegestaan, met een maximaal gewicht van 15 kg per huisdier. Er geldt een toeslag van EUR 15 per huisdier, per dag. Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen.
Hoeveel kost een verblijf bij ?
Vandaag, 24 mrt. 2023, kost een verblijf bij van één nacht voor twee volwassenen op 26 mrt. 2023 min. € 165,00, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.
Hoe laat kan ik inchecken bij ibis Amsterdam Centre?
Inchecken is mogelijk van 15.00 uur tot 03.00 uur. Op beperkte tijden kun je laat inchecken.
Tot hoe laat kan ik bij ibis Amsterdam Centre uitchecken?
Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken.
Waar ligt ibis Amsterdam Centre?
Dit milieuvriendelijke hotel ligt in Amsterdam Centrum, binnen 15 minuten lopen van Herengracht en De Dam. Ook Anne Frank Huis en Leidseplein liggen binnen 3 km afstand. Station Amsterdam Centraal en Amsterdam (ZYA-Amsterdam Centraal) liggen op 5 minuten lopen.
Kan ik mijn reservering bij ibis Amsterdam Centre gratis annuleren en een volledige restitutie ontvangen?
Ja, bij ibis Amsterdam Centre kun je voor bepaalde kamertarieven gratis annuleren, omdat we flexibiliteit belangrijk vinden. Raadpleeg het annuleringsbeleid van ibis Amsterdam Centre op onze site voor meer informatie over uitzonderingen of vereisten.
We verifiëren beoordelingen om er zeker van te zijn dat de reiziger bij Expedia Group heeft geboekt. Reizigers kunnen een kortingsvoucher ontvangen wanneer ze een beoordeling verzenden. We publiceren alle beoordelingen, positieve en negatieve, die aan onze richtlijnen voldoen.Meer informatieOpent in een nieuw venster
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 372 van 1006 beoordelingen" "
10 - Uitstekend
372
" "10 - Uitstekend 37%
Gastenscore: 8 - Goed. 390 van 1006 beoordelingen" "
8 - Goed
390
" "8 - Goed 39%
Gastenscore: 6 - Redelijk. 148 van 1006 beoordelingen" "
6 - Redelijk
148
" "6 - Redelijk 15%
Gastenscore: 4 - Matig. 59 van 1006 beoordelingen" "
4 - Matig
59
" "4 - Matig 6%
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 37 van 1006 beoordelingen" "
2 - Ontzettend slecht
37
" "2 - Ontzettend slecht 4%
8,2/10
Netheid
8,3/10
Personeel en service
7,5/10
Voorzieningen
7,9/10
Staat van de accommodatie en faciliteiten
8,1/10
Milieuvriendelijkheid
Beoordelingen
8/10 – Goed
Filippus
Reisde met partner
21 feb. 2023
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nette kamer, goed ontbijt. Dicht in de buurt van metro/tram/trein en winkels. Professioneel personeel.
Filippus
1 nacht verbleven in februari 2023
10/10 – Uitstekend
Michiel
10 feb. 2023
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Michiel
1 nacht verbleven in februari 2023
8/10 – Goed
Wim
Reisde met partner
5 feb. 2023
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goed gelegen en leuk voor een lang weekend, alles was netjes
Wim
1 nacht verbleven in februari 2023
8/10 – Goed
Alexander
29 jan. 2023
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Alexander
1 nacht verbleven in januari 2023
8/10 – Goed
Sanne
23 jan. 2023
Sanne
1 nacht verbleven in januari 2023
8/10 – Goed
Rinske
29 aug. 2022
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Redelijk aan de prijs, geen uitzicht
Rinske
1 nacht verbleven in augustus 2022
6/10 – Redelijk
Sarina
Reisde met partner, Reisde met familie
24 aug. 2022
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Negatief: Netheid
De kamer lijkt op foto groter dan die is, dus dat wel even verschieten. Toen we in de badkamer gingen lag er nog haar dat niet van ons was. Er is een klein winkeltje waar je onder andere water kan komen, maar €6 voor een fles water van 1,5L is toch wel heel duur.
De inkomhal ziet er wel heel mooi en en heel vriendelijke bediening. Als je vragen hebt over waar te eten, te parkeren... krijg je heel duidelijke antwoorden. Je wordt heel goed geholpen.
Sarina
2 nachten verbleven in augustus 2022
8/10 – Goed
cor
8 aug. 2022
cor
2 nachten verbleven in augustus 2022
6/10 – Redelijk
Geverifieerde reiziger
Zakenreiziger
17 jun. 2022
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Noisy and bad curtains
If you - like me - sleep light, this is not the hotel for you.
Noise insulation is not good, lot of noises from the hallway and the other rooms.
Biggest problem for me where the curtains. They don’t close well, so there was to much light in my room.
I really slept very bad
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in juni 2022
8/10 – Goed
Jan Willem
3 jun. 2022
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten