Hotel Parklane

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel voor gasten met huisdieren in Amsterdam, bij het congrescentrum, op wandelafstand van Artis

Kies datums om prijzen te bekijken

De weergegeven maanden zijn April 2024 en May 2024.
april 2024
mei 2024

Hotel Parklane

Fotogalerie voor Hotel Parklane

Ingang accommodatie
Driepersoonskamer | Een kluis op de kamer, een bureau, een strijkplank/strijkijzer
Restaurant
Vierpersoonskamer | Badkamer | Gratis toiletartikelen, een haardroger, handdoeken
Driepersoonskamer | Een kluis op de kamer, een bureau, een strijkplank/strijkijzer

Overzicht van Hotel Parklane

Beoordelingen
7,8

Goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Huisdieren welkom
  • Gratis wifi
  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice

Ontdek de omgeving

Plantage Parklaan 16, Amsterdam, 1018 ST
  • Populaire locatieCafe Smit & Voogt1 min. wandelen
  • Populaire locatieArtis3 min. wandelen
  • Populaire locatieTechnologiemuseum NEMO12 min. wandelen
  • Populaire locatieRembrandtplein12 min. wandelen
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer punten voor meer avonturen!

Kameropties

Eenpersoonskamer, 1 eenpersoonsbed

cleanliness

Hoogtepunten

Verwarming
Gratis babybed
Een koelkast
Televisie
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Waterkoker
Een koffiezetapparaat/waterkoker
  • Uitzicht op het park
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Tweepersoonskamer, 2 eenpersoonsbedden

cleanliness

Hoogtepunten

Verwarming
Gratis babybed
Een koelkast
Televisie
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Waterkoker
Een koffiezetapparaat/waterkoker
  • Uitzicht op het park
  • Max. aantal: 3
  • 2 eenpersoonsbedden

Driepersoonskamer

cleanliness

Hoogtepunten

Verwarming
Gratis babybed
Een koelkast
Televisie
Draagbare ventilator
Een bad/douchecombinatie
Een privébadkamer
Waterkoker
  • Uitzicht op het park
  • Max. aantal: 3
  • 3 eenpersoonsbedden

Eenvoudige kamer

cleanliness

Hoogtepunten

Verwarming
Gratis babybed
Een koelkast
Televisie
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Waterkoker
Een koffiezetapparaat/waterkoker
  • Uitzicht op het park
  • Max. aantal: 3
  • 2 eenpersoonsbedden

Vierpersoonskamer

cleanliness

Hoogtepunten

Verwarming
Gratis babybed
Een koelkast
Televisie
Draagbare ventilator
Een apart bad en aparte douche
Een privébadkamer
Waterkoker
  • Uitzicht op het park
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden en 1 queensize bed

Gelijkaardige accommodaties

Over deze buurt

Amsterdam

Hotel Parklane in Amsterdam Centrum bevindt zich bij een winkelcentrum. Hermitage Amsterdam en Van Gogh Museum zijn culturele hoogtepunten, maar bezoek ook enkele opmerkelijke bezienswaardigheden van het gebied, zoals De Dam en Leidseplein. Ga naar Ziggo Dome om een evenement of wedstrijd bij te wonen en maak ook wat tijd vrij voor Artis, een topattractie die je zeker niet mag missen.

In de buurt

  • Artis - 3 min. wandelen
  • De Dam - 17 min. wandelen
  • Leidseplein - 6 min. rijden
  • Anne Frank Huis - 6 min. rijden
  • Van Gogh Museum - 6 min. rijden

Lokaal vervoer

  • Overstaphalte Artis - 3 min. wandelen
  • Metrostation Rokin - 18 min. wandelen
  • Luchthaven Schiphol (AMS) - 23 min. rijden

Restaurants

  • ibis Amsterdam Centre Stopera - 5 min. wandelen
  • De Plantage - 3 min. wandelen
  • Restaurant Olijfje - 6 min. wandelen
  • Café Eik en Linde - 3 min. wandelen
  • Box Sociaal - 3 min. wandelen

Over deze accommodatie

Hotel Parklane

Hotel vlak bij De Dam
Hotel Parklane bevindt zich dicht bij Hermitage Amsterdam en Artis en biedt een droogkuis/wasserijservice. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Andere voordelen van dit hotel zijn:
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), parkeerplaatsen ter plaatse en een automaat
  • Een kluis bij de receptie, geldautomaat/bankservice en rookvrije accommodatie
  • Bagageopslagruimte, meertalig personeel en hulp bij uitstappen/tickets
  • Beoordelingen van gasten zijn vol lof over het ontbijt, het behulpzame personeel en de locatie
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij Hotel Parklane hebben volop comfort dankzij gratis wifi en kluisjes.
Er zijn extra gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Verwarming en draagbare ventilators
  • Gratis theezakjes/oploskoffie en waterkokers
  • Badkamers met gratis toiletartikelen
  • Koelkasten, gratis kinderbedden en dagelijkse schoonmaak

Talen

Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Pools, Spaans

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Parkeerplekken ter plaatse (EUR 50 per dag)

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 08.00 uur– 10.00 uur: EUR 13,50 voor volwassenen en EUR 6,75 voor kinderen

Gezinsvriendelijk

  • Gratis babybed
  • Koelkast op de kamer

Voorzieningen

  • Automaat
  • Bagageopslag
  • Geldautomaat
  • Kluisje bij het onthaal
  • Receptie met beperkte openingsuren

Gastendiensten

  • Dagelijkse huishoudservice
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Geen lift

Meer

  • 3 etages
  • Gebouw
  • Gebouwd in 1865
  • Rookvrije accommodatie
  • Traditionele architectuur

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Gratis babybed

Badkamer

  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger op verzoek
  • Handdoeken
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Tv

Eten en drinken

  • Elektrische waterkoker
  • Koelkast
  • Koffiezetapparaat/waterkoker
  • Theezakjes/oploskoffie

Meer

  • Bureau
  • Draagbare ventilator
  • Kluisje
  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 23.00 uur
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

De receptie is dagelijks geopend van 07.30 uur tot 23.30 uur.
Je dient de accommodatie op voorhand te contacteren om de incheckinstructies te ontvangen. De portier of receptionist zal je bij aankomst verwelkomen.
Na de openingstijden kan er bij deze accommodatie niet ingecheckt worden.
Contacteer de accommodatie minstens 24 uur voor aankomst via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen voor het inchecken te treffen.
Contacteer de accommodatie voor meer informatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Als je buiten de reguliere inchecktijden verwacht te arriveren dien je dit tenminste 24 uur voor aankomst te laten weten aan het hotel.

Renovaties en sluitingen

Deze accommodatie is van 1 april 2024 tot 30 april 2024 gesloten (datums kunnen wijzigen).

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Voor huisdieren betaal je een toeslag van EUR 15.00 per huisdier (afhankelijk van de verblijfsduur)
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor in rekening gebracht
Alleen honden zijn toegestaan
1 in totaal
Huisdieren mogen niet zonder toezicht worden achtergelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Op verzoek zijn er gratis babybedjes beschikbaar bij de accommodatie

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald:

  • Er wordt een stedelijke/lokale toeristenbelasting van 11.468 procent aangerekend
  • Administratieve toeslag: EUR 3 per persoon, per nacht

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer EUR 13.50 voor volwassenen en EUR 6.75 voor kinderen
  • Betaald parkeren: EUR 50 per dag
  • Toeslag voor huisdieren: EUR 15.00 per huisdier (varieert op basis van verblijfsduur)
  • Hulpdieren zijn vrijgesteld van heffingen

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Er geldt mogelijk een speciaal annuleringsbeleid of aparte toeslag voor groepsboekingen (meer dan 8 kamers voor dezelfde accommodatie/verblijfsdatums).
Deze accommodatie accepteert bekende creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
Contactloos betalen is mogelijk
Geluidsdichte kamers kunnen niet gegarandeerd worden.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat, een rookmelder, een beveiligingssysteem en een EHBO-koffer.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.

Overige info

Er zijn geen liften in deze accommodatie
Het beleid van deze accommodatie staat bepaalde reserveringen voor groepsevenementen of groepsfeesten, waaronder vrijgezellenfeesten, niet toe.
Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.
Deze accommodatie verwelkomt gasten van elke seksuele geaardheid of geslachtsidentiteit (LHBTI+-vriendelijk)

Nationale beoordeling

Hotelstars Union kent in Nederland een officiële sterrenclassificatie toe. Deze accommodatie heeft 3 sterren toegekend gekregen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hotel Parklane Amsterdam
Parklane Amsterdam
Hotel Parklane
Parklane Hotel Amsterdam
Hotel Parklane Hotel
Hotel Parklane Amsterdam
Hotel Parklane Hotel Amsterdam

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hotel Parklane?

Ja, bij deze accommodatie zijn honden toegestaan (maximum 1 in totaal). Er geldt een toeslag van EUR 15.00 per huisdier, per dag. Hulpdieren betalen geen toeslag.

Hoeveel berekent Hotel Parklane voor parkeren?

Parkeren kost EUR 50 per dag.

Hoe laat kan ik bij Hotel Parklane inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 23.00 uur. Nadat de receptie is gesloten, is inchecken niet meer mogelijk.

Tot hoe laat kan ik bij Hotel Parklane uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken.

Waar staat Hotel Parklane?

Dit hotel ligt in Amsterdam Centrum, op 10 minuten wandelen van Artis en Hermitage Amsterdam. Ook De Dam en Anne Frank Huis liggen op 3 km afstand. Overstaphalte Artis en Tramhalte Mr. Visserplein liggen op 5 minuten wandelen.

Beoordelingen over Hotel Parklane

Beoordelingen

7,8

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 124 van 390 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 149 van 390 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 68 van 390 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 30 van 390 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 19 van 390 beoordelingen" "

8,2/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,0/10

Voorzieningen

7,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Stijn

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Erg fijn ontvangen door de vriendelijke gastvrouw. Verder dikke prima, precies wat je ervan zou verwachten. Gewoon netjes. Mooie omgeving
1 nacht verbleven in mei 2023

8/10 – Goed

Ger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Mooi oud gebouw
1 nacht verbleven in april 2023

10/10 – Uitstekend

Annet

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima plekje
1 nacht verbleven in april 2023

4/10 – Matig

Rodney, Stein

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Zeer kleine kamer, gehorige kamer/gang, slecht één koffie voor in de morgen..
1 nacht verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

rob

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima hotel , mooie kamers .
Perfecte locatie, ook prima service door het regelen van ontbijt to go , vanwege de overheidregels tot sluiting eetgelegenheid .
1 nacht verbleven in april 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2020

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in maart 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fijn
Fijne en rustige locatie. Op loopaftand van de stad.
2 nachten verbleven in januari 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel, strategisch gelegen, prima accommodatie
1 nacht verbleven in januari 2019

10/10 – Uitstekend

Patrick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
een aanrader
Aangenaam ontvangst, vlotte uitleg. Nette, leuke rustige kamer. Goede bedden. Iets verouderde douchedeur. Goed ontbijt in een typisch hollands interieur met zicht op het park rechtover het hotel. Op 10 minuten wandelen van het centrum.
2 nachten verbleven in oktober 2018