Terrasse/Patio

Avis sur Hotel AMANO Grand Central

3 out of 5
Hotel AMANO Grand Central
Heidestraße 62, Berlin, BE

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 525 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 378 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 71 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 25 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 13 avis sur 1012." "

9,2/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

8,6/10

Équipements

9,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Nihal

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 Excellent

Rochd

Séjour de 1 nuit en août 2023

8/10 Bien

Roland Francois

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel pratique, proche gare et agréable.
Séjour de 1 nuit en août 2023

10/10 Excellent

Irène, Rostock

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
L'hôtel est très bien situé, attrayant avec ses restos à proximité et sa terrasse, avec sa vue sur l'eau. Le hall d'entrée peut parfois être très très plein et encombré, avec les groupes qui attendent, ce qui fait que tu ne peux pas t'y assoir ou circuler. Possibilité te laisser valises en sécurité pour arrivees trop tôt. Super hôtel !
Séjour de 2 nuits en mai 2023

8/10 Bien

Ekaterina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2023

2/10 Horrible

Rochd

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service
Personnel de l’hôtel incompétent, malhonnête et irrespectueux
Séjour de 1 nuit en février 2023

8/10 Bien

Guy

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Propre, bien tenu, service aimable et professionnel. Très bien localisé en face de la gare. Le petit déjeuner est peut-etre un peu en-deca du reste et est donc un peu cher pour ce qu'il est, mais c'est le seul reproche que je peux faire. Le restaurant pour le diner est, lui, en revanche très bon.

8/10 Bien

Nathalie

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
bel hôtel confortable pratique proche transports mais accueil impersonnel et froid
Séjour de 1 nuit en juillet 2022

8/10 Bien

Manon

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en septembre 2021

10/10 Excellent

Taoufik

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent sejour proche gare moderne tres propre personnel efficace et agréable confort tres bon petit déjeuner
Séjour de 2 nuits en juillet 2021

8/10 Bien

DOMINIQUE

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Je reviendrai
Idéal pour un voyage d'affaire. Situé à deux pas de la gare principale de Berlin, l'hôtel est cependant calme, Il est confortable, bien décoré et très propre. Les chambres sont spacieuses et bien équipées. Le PDJ est correct surtout en période de covid.
Séjour de 1 nuit en février 2021

10/10 Excellent

Bruno

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2020

8/10 Bien

didier

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Parfait
Parfait. Hotel confortable beau et agreable a cote de la gare centrale. Tres bon accueil.
Séjour de 1 nuit en juin 2020

8/10 Bien

Kamil

Voyage en groupe
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en février 2020

10/10 Excellent

MAHEUT, CHESSY

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Situation intéressante proche de la gare centrale, bel hôtel, propre et moderne, bar au 6ième étage qui propose de bons cocktails pas excessivement cher
Séjour de 3 nuits en février 2020

8/10 Bien

Patrick

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Le personnel ne parlait pas français, quand ils parlaient allemand ou anglais ils parlaient beaucoup trop rapidement. Deux emballages de papier étaient rester dans la chambre des personnes avant nous. Ils voulaient nous faire payer 20 euros plus cher pour une belle vue avec une suite mais nous sommes allés vérifier il y avait une vue sur un chantier et le jour de départ ils voulaient nous faire payer les taxes de séjour + le déjeuner mais le déjeuner était déjà payer !
Séjour de 4 nuits en février 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Propre et joli mais mauvais service.
Hôtel très propre bien situé en face de la Gare Centrale de Berlin, grand choix de transports en commun à disposition. Il manquait les verres, l'ouvre bouteille, la liste des prix ainsi que la bouteille de vin dans le mini-bar. Le 2e jour, la chambre n'a pas été faite malgré notre demande. L'isolation est mauvaise, nous pouvions entendre nos voisins zipper leurs bottes le matin. Impossible de prendre un bain malgré la baignoire car le bouton de douche était trop enfoncé. Lit très confortable et chambre assez spacieuse avec beaucoup de rangements. Les affaires de toilette sont très rudimentaires, un flacon pompe pour les mains et le même flacon pompe pour la douche/bain/cheveux. Un set avec 3 coton-tiges, 2 rondelles de ouate qui n'ont pas été remplacés durant les 3 nuits passées. L'hôtel est cependant joli et propre, mais les basics ne sont pas atteints malheureusement.
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de Myriam Appel le 14 déc. 2019
Thank you so much for sharing your impressoins with us.Although you overall enjoyed the hoel, you experienced some situations that are not at all standard for us. WE are sorry that yo were so dissatisfied with your stay and we would appreciate it if you could give us another try to change your impressions. A bientot Myriam Appel Manager on Duty

8/10 Bien

Robert

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Point négatif pas d’espaCe suffisant pour ranger vêtements
Séjour de 4 nuits en novembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très chic et jolie décoration tout en noir et blanc.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Felix S. - Manager on Duty le 10 nov. 2019
Dear Traveler, Thank your for the fantastic rating! We are glad to hear that we could convince you with our design. See you next time in Berlin!

8/10 Bien

Kevin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très agréable.
Très bel hôtel à quelques pas des attractions touristiques. Chambre business spacieuse avec vue sur le canal. Seul petit bémol, elle est grande mais vide de mobilier. Une grande place près du lit qui pourrait accueillir un sofa ou chaise confortable. Les coussins sont à revoir car trop plats.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

10/10 Excellent

chiayu

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Felix S. - Manager on Duty le 9 sept. 2019
Dear chiayu, Thank you for the amazing rating! It seems you had a wonderful time with us. See you soon back in Berlin!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout etait super et a ce prix incroyable! Merci amano. On retournera sans doute
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Felix S. - Manager on Duty le 9 sept. 2019
Dear Traveler, Thank you so much for you great feedback. I am glad to hear that you had a wonderful time and we are able to welcome you back! See you soon!

6/10 Satisfaisant

Grahame

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was quite nice and the reception staff very helpful. What we did not like is the lack of facilities. The restaurant was not open for two days of our four day stay. Likewise the roof top bar never seem to be open and we particularly like to have a nightcap when returning to the hotel after being out to dinner. Unlikely we would stay in the hotel again.
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan le 26 mai 2024
Hi Grahame,Your feedback is appreciated and it provides us with valuable insights. We are glad to hear that you found our hotel pleasant and our reception staff to your satisfaction. It is unfortunate, however, to learn that your stay was not completely up to your expectations due to the unavailability of some of our facilities. We understand how important it is for our guests to have access to all our amenities, such as the restaurant and the roof-top bar, throughout their stay. Your experience provides a vital perspective for us and we are taking note of your comments. We continuously aspire to provide a comprehensive range of services that cater to our guests' diverse needs and preferences. While we understand your hesitation about a future stay, we would like to assure you that at AMANO Grand Central & Hotel ROMY by AMANO, our primary goal is to provide our guests with the best possible experience. We hope to get another opportunity to serve you better and make your next visit more enjoyable.Best regards,

8/10 Bien

Steven

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lage ist super, direkt am Hauptbahnhof. Zimmer sind auch sehr gut
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan le 26 mai 2024
Hi Steven,es freut mich zu hören, dass Ihnen unsere Lage gefallen hat. Die Lage unseres Hotels in der Nähe des Hauptbahnhofs ist ein Aspekt, den unsere Gäste häufig schätzen. Es ist bequem für diejenigen, die mit dem Zug reisen und bietet einen einfachen Zugang zu den verschiedenen Attraktionen der Stadt.Auch Ihre Bemerkungen zu unseren Zimmern sind sehr erfreulich. Es ist uns ein Anliegen, unseren Gästen gut ausgestattete und komfortable Unterkünfte zu bieten. Ihr positives Feedback zeigt uns, dass wir in dieser Hinsicht erfolgreich sind.Wir hoffen, Sie in naher Zukunft wieder im Hotel AMANO Grand Central oder im Hotel ROMY by AMANO begrüßen zu dürfen. Es wird uns ein Vergnügen sein, Ihnen erneut einen angenehmen Aufenthalt zu bereiten.Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Excellent

Gabriele

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Danke für den sehr guten Aufenthalt! Die Lage ist praktisch, aber nicht schön.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan le 26 mai 2024
Hi Gabriele,es freut uns zu hören, dass Ihr Aufenthalt in unserem Hotel Ihren Erwartungen entsprochen hat und Sie die günstige Lage unseres Hotels zu schätzen wussten. Ihre Zufriedenheit ist unsere größte Belohnung und motiviert uns, nach Spitzenleistungen zu streben.Wir verstehen, dass die Ästhetik der Umgebung vielleicht nicht Ihren Vorstellungen entsprach. Bei der Wahl unseres Standorts haben wir auf gute Erreichbarkeit und Bequemlichkeit geachtet, damit unsere Gäste die wichtigsten Sehenswürdigkeiten und Verkehrsknotenpunkte der Stadt leicht erreichen können. Wir sind uns jedoch bewusst, dass die Umgebung vielleicht nicht jedermanns Geschmack trifft.Wir bemühen uns ständig darum, dass das Erlebnis unserer Gäste im Hotel über die äußere Umgebung hinausgeht, und konzentrieren uns darauf, erstklassigen Service, Komfort und eine einladende Atmosphäre zu bieten. Ihr Feedback ist für uns sehr wertvoll, denn es gibt uns Hinweise darauf, wie wir das Gesamterlebnis unserer Gäste verbessern können. Wir freuen uns darauf, Sie in Zukunft wieder bei uns begrüßen zu dürfen und hoffen, dass Ihr nächster Aufenthalt noch angenehmer wird.Mit freundlichen Grüßen,

2/10 Horrible

Nazim, Moscow

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This is not a hotel. A nightmare. I’m not talking about noise and everything else; it’s impossible to open the window. The reception is only open to accept money. When checking out, the person at the reception was completely asleep. For a bottle of water, which is given as a compliment in all hotels, they charged 10 euros. The shower room stinks and water leaks from all the holes. The blocked money was never returned, I ask the expedition to help in this matter. In a word, find yourself another hotel and stay away from this one.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Pauline Fan le 26 mai 2024
Hi Nazim,Firstly, I would like to take a moment to express my sincere apologies for the experience you had during your stay at our hotel. It is deeply unfortunate to hear that we were not able to meet your expectations this time.Your feedback is crucial to us, it helps us understand the areas where we need to focus our attention and make improvements. From your comments, it is clear that your experience with our reception services and room amenities was far from satisfactory. We want to ensure that our guests receive exceptional service and a comfortable stay, and I am sorry that we failed to provide this for you.The issue with the water charge is indeed a serious one, as the trust and transparency between us and our guests is of utmost importance. I am truly sorry for any misunderstanding that may have occurred.Furthermore, your remarks about the condition of the shower room are concerning. We strive to maintain a clean and comfortable environment for all our guests, and it appears we fell short in this instance.As for the issue of the blocked funds, I regret to hear about this inconvenience. I encourage you to reach out to your booking agency for assistance, as they should be able to provide a resolution in this matter.We assure you that we take your feedback seriously and will use it as a guide to make necessary adjustments and improvements. We hope that despite the unpleasant experience, you will give us another opportunity to demonstrate the high-quality service and hospitality we strive to provide to all our guests.Best regards,

8/10 Bien

Scott

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great size room and very close to all your public transport needs. Room was clean and tidy. Would definitely stay again.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan le 26 mai 2024
Hi Scott,Your kind words about your recent stay at our hotel truly warmed our hearts. We are delighted to learn that the size of our room met your expectations and that you found its cleanliness satisfactory. Here at Hotel AMANO Grand Central & Hotel ROMY by AMANO, we always strive to provide comfortable and immaculate accommodations for our esteemed guests. Our central location is indeed ideal for those looking for easy access to public transportation, and we're glad you found this helpful during your visit.Your willingness to stay with us again is the highest compliment we could receive. We are thrilled to know that we were able to make your stay a memorable one and look forward to the opportunity of welcoming you back in the future.Best regards,

8/10 Bien

Joerg

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Marta

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Jack

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was a great location for waiting around the city for our train
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 21 mai 2024
Hi Jack,I am truly delighted to hear that you found our location to be convenient during your visit to the city. Our hotel prides itself on being centrally located, allowing our guests to explore the city with ease and comfort while also providing a restful sanctuary when needed.Our location near the train station is indeed one of our many benefits, and we aim to provide a seamless experience for all our guests, whether they are in transit or here to enjoy the city. Your feedback is valuable to us and it's always a pleasure to hear that we have met our guests' expectations. We do hope that the rest of your journey was as enjoyable as your stay with us.We look forward to welcoming you back the next time you're in the city or are waiting for your next train journey.Best regards,

10/10 Excellent

Christina

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Thank you
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 20 mai 2024
Hi Christina,Your brief yet impactful message has been received with great appreciation. It is a joy to know that your experience at our hotel was satisfactory and that you've taken the time to express your sentiment. Our team constantly strives to offer exceptional service to all our guests, and it's always rewarding to receive such positive feedback. Your words serve as a testament to our efforts and encourage us to continue providing the finest experience possible.We hope to have the opportunity to welcome you back to the Hotel AMANO Grand Central & Hotel ROMY by AMANO in the near future, where we will strive to make your next stay even more enjoyable.Best regards,

10/10 Excellent

L

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Peter

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location for us near main train station doing interrail. Just a good all round hotel reasonable value, good breakfast
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 19 mai 2024
Hi Peter,It is delightful to hear that you found our location near the main train station convenient for your interrail journey. We understand the importance of a strategically placed accommodation for a seamless travel experience.It's equally heartening to know that you have classified us as a 'good all round hotel'. We strive to provide a comprehensive experience to our guests and your feedback reassures us that we are on the right track. We also appreciate your kind remarks regarding our breakfast service. Our culinary team takes pride in crafting a well-varied and tasty breakfast to kickstart our guest's day, and they will be pleased to know that their efforts resonated with you.We value your feedback as it encourages us to continue providing the quality service and amenities. We look forward to welcoming you back in the future for another enjoyable stay.Best regards,

6/10 Satisfaisant

Younes

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Das Personal war sehr freundlich und ziemlich bemüht. Wenn man 18 Euro fürs Frühstück verlangt, dann sollte man dementsprechend mehr anbieten... Der mickrige Holzstuhl für 2 Personen ist peinlich!
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 14 mai 2024
Hi Younes,Ihr Feedback weiß ich sehr zu schätzen und es freut mich zu hören, dass Sie unser Personal als freundlich und fleißig empfunden haben. Unser Team ist stets bemüht, unseren Gästen ein Höchstmaß an Service zu bieten.Was Ihre Anmerkungen zum Frühstück betrifft, so suchen wir immer nach Möglichkeiten, unser Angebot zu verbessern, und wir bemühen uns, eine Vielzahl von Frühstücksoptionen anzubieten, die den unterschiedlichen Geschmäckern und Vorlieben unserer Gäste gerecht werden. Wir verstehen natürlich, dass die Wertvorstellung von Gast zu Gast unterschiedlich sein kann.Wir haben auch Ihre Bemerkung über die Sitzordnung zur Kenntnis genommen. Die Schaffung einer komfortablen Umgebung für unsere Gäste ist eine unserer wichtigsten Prioritäten, und wir schätzen Ihre Erkenntnisse, die uns bei der Verbesserung helfen.Wir wissen Ihr Feedback sehr zu schätzen, denn es ist unser wichtigstes Instrument, um unseren Gästen ein außergewöhnliches Erlebnis zu bieten. Ich hoffe, dass Sie uns die Gelegenheit geben werden, Sie in Zukunft wieder zu bedienen. Wir sind zuversichtlich, dass Ihr nächster Aufenthalt bei uns den hohen Qualitätsstandard, den wir anstreben, noch besser widerspiegeln wird.Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Excellent

Naphine

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Es ruhig und entspannt
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 13 mai 2024
Hi Naphine,Ihr kurzer, aber aussagekräftiger Kommentar zur Atmosphäre in unseren Hotels hat uns sehr gefreut. Es ist erfreulich zu wissen, dass Sie die ruhige und entspannte Umgebung schätzen, die wir im Hotel AMANO Grand Central & Hotel ROMY by AMANO zu erhalten versuchen.Unser Ziel ist es, unseren Gästen eine Umgebung zu bieten, in der sie sich entspannen und der täglichen Hektik entfliehen können, und Ihr Feedback zeigt, dass wir auf dem richtigen Weg sind. Ihre Anerkennung für die ruhige Umgebung spiegelt unsere Philosophie wider, unseren Gästen einen ruhigen und komfortablen Raum zu bieten.Wir sind Ihnen sehr dankbar für Ihre Unterstützung und freuen uns darauf, Sie in Zukunft für einen weiteren erholsamen Aufenthalt bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,

8/10 Bien

Charlotte

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Peter

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Direkt beim Hauptbahnhof, freundliches Personal, alles sehr sauber.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 13 mai 2024
Hi Peter,Wir freuen uns sehr über Ihre wunderbare Bewertung. Es ist ermutigend zu erfahren, dass unsere strategische Lage, das freundliche Personal und die Sauberkeit Ihre Erwartungen erfüllt haben.In der Tat ist unsere Nähe zum Hauptbahnhof ein Aspekt, auf den wir sehr stolz sind, denn so können unsere Gäste die Stadt bequem erkunden. Wir sind auch stolz auf unser Personal, das sich um eine warme und einladende Atmosphäre bemüht. Außerdem ist es für uns von größter Bedeutung, dass unsere Gäste eine saubere und komfortable Umgebung vorfinden. Ihre positiven Bemerkungen sind ein Beweis für unser Engagement und spornen uns an, allen unseren Gästen einen angenehmen Aufenthalt zu bereiten. Nochmals vielen Dank, dass Sie uns Ihre Erfahrungen mitgeteilt haben. Wir freuen uns darauf, Sie bei Ihrem nächsten Besuch wieder begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,

6/10 Satisfaisant

Frank, Rostock

Voyage en famille
Les points forts : Équipements
Zimmer schon teilweise abgewohnt. Internationales Publikum, was eigentlich cool ist, allerdings sind einige internationale Gäste beim Frühstück grenzwertig.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 13 mai 2024
Hi Frank,Ihr Feedback zu Ihrem jüngsten Aufenthalt in unserem Hotel wissen wir sehr zu schätzen. Wir sind bestrebt, unseren Gästen ein außergewöhnliches Erlebnis zu bieten und bedauern, wenn Ihr Aufenthalt nicht ideal war.Was Ihre Beobachtungen über den Zustand unserer Zimmer betrifft, so ist es enttäuschend zu hören, dass sie nicht Ihren Erwartungen entsprachen. Wir bemühen uns, die höchsten Standards in Bezug auf Sauberkeit und Komfort für unsere Gäste aufrechtzuerhalten, und wir sind immer bestrebt, aus den Erfahrungen unserer Gäste zu lernen und uns zu verbessern, wo immer dies möglich ist.Was die Vielfalt unserer Gäste angeht, so spiegelt sie in der Tat unsere globale Anziehungskraft wider. Wir sind stolz darauf, Gäste aus der ganzen Welt zu beherbergen, was zu der lebendigen Atmosphäre unseres Hotels beiträgt. Wir haben jedoch Verständnis dafür, dass das Verhalten einiger Gäste beim Frühstück nicht ganz zufriedenstellend gewesen sein könnte. Seien Sie versichert, dass der Komfort und die Zufriedenheit aller unserer Gäste für uns an erster Stelle stehen und wir uns auch weiterhin um eine angenehme Atmosphäre während des Frühstücks bemühen werden.Nochmals vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihre Gedanken mitzuteilen. Ihr Feedback hilft uns, Bereiche zu identifizieren, in denen wir uns verbessern können, und dafür sind wir Ihnen sehr dankbar. Wir hoffen, dass Sie in Zukunft wieder bei uns übernachten und den hohen Servicestandard erleben werden, den wir Ihnen bieten möchten.Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Excellent

Yvonne

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location and clean
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 7 mai 2024
HiYour concise yet meaningful review is greatly appreciated. It's truly heartening to hear that you found our location to your liking. Our hotel's position in the heart of the city, close to key landmarks and transportation hubs, is indeed one of the things we are proud of.In addition, your commendation on the cleanliness of our premises is equally gratifying. Our housekeeping staff is dedicated to maintaining the highest standards of cleanliness and hygiene, ensuring each guest receives a spotless and comfortable environment during their stay.Should you choose to visit us again, we promise to continue delivering the same level of service and comfort that impressed you on your recent visit. It would be our pleasure to welcome you back.Best regards,

8/10 Bien

Diana

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Prima hotel heel dichtbij treinstation. Goed ontbijt, aardig personeel. Fijne en rustige kamer
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 6 mai 2024
Hi Diana,We are delighted to read your favorable comments regarding your recent stay at our hotel. It is pleasing to know that our location near the train station added to the convenience of your stay. We understand that accessibility is important to our guests and we are glad that we could meet your expectations. Your compliments about our breakfast and our staff are greatly appreciated. Our culinary team strives to offer a wide range of selections to kick-start your day, and we are thrilled that you started your day off right with our breakfast offerings. Furthermore, we are elated to learn that our staff made a good impression on you. They are a dedicated team always ready to assist our guests with a warm and friendly attitude. We also take note of your comments about the peace and tranquility of your room. At AMANO Grand Central and Hotel ROMY by AMANO, we strive to create a relaxing and comfortable environment for every guest. It is heartening to know that you found your room to be quiet and conducive for relaxation.Again, we are pleased that you had an enjoyable stay and we look forward to welcoming you back in the future. Best regards,

10/10 Excellent

Sue

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great value and a perfect location to explore berlin
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 6 mai 2024
Hi Sue,It's wonderful to hear that you found our hotel to offer great value and a perfect location for exploring Berlin. We believe in offering a prime location for our guests to experience the vibrant city life and culture that Berlin has to offer, and I'm glad to know that you could fully take advantage of this.Our team always strives to provide the best services and experiences for our guests and it's heartwarming to know that we were able to meet your expectations. We hope that your exploration of Berlin was as fulfilling and exciting as we aim for it to be for our guests.We look forward to the possibility of welcoming you back to either the AMANO Grand Central or Hotel ROMY by AMANO on your next visit to Berlin. Best regards,

10/10 Excellent

Nicole

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Place was in a very convenient area with lots of places to walk to
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Supervisor le 3 mai 2024
Your positive remarks on our hotel's location truly warm our hearts. It's delightful to know that you found our proximity to various destinations highly convenient. Ensuring a convenient and comfortable stay for our guests is one of our top priorities.The area surrounding our hotel indeed offers a myriad of attractions and it's wonderful to hear that you had the opportunity to explore and enjoy them. We are humbled to have been part of your travel experience and we hope that the memories you've made here will bring you back to us in the future.Once again, thank you for your valuable feedback. Please do not hesitate to share any other aspects of your stay that you particularly enjoyed, as we are always eager to improve our guest experience.Best regards,

8/10 Bien

Cecilia

Séjour de 4 nuits en mars 2024

10/10 Excellent

Raymond

Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Carlos

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Svitlana

Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 Excellent

diemtrang, staten island

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean, convenient, close to subway, tram. I will be back.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Manager le 30 avr. 2024
Hi diemtrang,Your succinct yet impactful review truly brought a smile to our faces. It's wonderful to hear that you appreciated the cleanliness of our property, as well as the convenience of our prime location. The proximity to key transport links, such as the subway and tram, is something we believe greatly enhances the stay of our valued guests.It is, indeed, our continuous endeavor to ensure that every guest feels comfortable and well-accommodated, enjoying the unique blend of sophistication and convenience that we strive to offer. Your words reinforce our belief that these efforts are well received by our guests.Moreover, reading that you intend to return is the highest compliment we could hope for. We eagerly look forward to welcoming you back and promise to make every effort to ensure that your future visits are as enjoyable, if not more so, than your recent one.Best regards,

8/10 Bien

heidi

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
De ligging was ideaal. Mooi en modern hotel! Iets kleine kamer!
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Manager le 24 avr. 2024
Hi heidi,Your words paint a delightful picture of your experience at our hotel, and we are thrilled to hear that the location and modern style resonated with your preferences. Location is indeed one of our unique selling points, and we're glad that it contributed positively to your stay.We understand your comment regarding the size of the room. Our hotel's design philosophy aims to combine modern aesthetics and functionality in a compact space. However, we do strive to ensure that every square foot of our rooms is utilized to provide our guests with a comfortable and enjoyable stay.We truly appreciate your feedback and we look forward to the possibility of welcoming you back in the future. Please do not hesitate to contact us directly for any further inquiries or assistance you may need regarding your next stay.Best regards,

10/10 Excellent

Ines Maja, Muenchen

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Super Lage und tolle Einrichtung des Hotels und der Zimmer!
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Pauline Fan Guest Experience Manager le 24 avr. 2024
Hi Ines Maja,Es freut uns sehr zu hören, dass unsere Lage und Ausstattung Ihren Erwartungen entsprochen haben. Im Hotel AMANO Grand Central & Hotel ROMY by AMANO sind wir stolz auf unsere strategische Lage und den ästhetischen Komfort, den unsere Zimmer bieten. Es ist in der Tat unser Ziel, eine Umgebung zu schaffen, die nicht nur angenehm und komfortabel ist, sondern auch einen Mehrwert für Ihren Aufenthalt bei uns darstellt. Ihr Feedback ist sehr wertvoll, da es uns darin bestärkt, den hohen Standard unserer Dienstleistungen und Einrichtungen aufrechtzuerhalten. Wir sind bestrebt, allen unseren Gästen einen reibungslosen und angenehmen Aufenthalt zu bieten, und es freut uns zu wissen, dass uns dies bei Ihrem Aufenthalt gelungen ist.Wir wissen es zu schätzen, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihre Erfahrungen mitzuteilen, und wir freuen uns darauf, Sie bei Ihrem nächsten Besuch in der Stadt wieder begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,