Ritz Copacabana Hotel

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel met een dakterras, op enkele stappen van Avenida Atlântica

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

8,8 op 10 –
Voortreffelijk

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Zwembad
  • Bar
  • Fitnessruimte
  • Roomservice
  • Receptie 24/7

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
7 van 7 kamers weergeven

Standaard kamer

8,4 van 10
Zeer goed
(12 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Minikoelkast
Televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een haardroger
Een minibar
  • 20 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Executive kamer, balkon, uitzicht op de stad

Hoogtepunten

Een balkon
Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis babybed
Televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 40 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Executive kamer

9,2 van 10
Fantastisch
(11 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis babybed
Televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een haardroger
Een minibar
  • 25 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Standaard kamer, balkon

Hoogtepunten

Een balkon
Geluidsisolatie
Airconditioning
Minikoelkast
Televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 45 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Room Standard with Street View

  • 20 m²
  • Max. aantal: 2

Room Superior

  • 30 m²
  • Max. aantal: 2

Familie loft

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Televisie
Verduisterende gordijnen
Aparte slaapkamer
Een privébadkamer
Een haardroger
Een minibar
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed en 1 tweepersoons zetelbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Rua Xavier da Silveira, nº 13, Copacabana, Rio de Janeiro, 22061010

In de buurt

  • Avenida Atlântica - 2 min. wandelen - 0.2 km
  • Copacabana Beach - 3 min. wandelen - 0.3 km
  • Rua Barata Ribeiro - 3 min. wandelen - 0.3 km
  • Copacabana Fort - 14 min. wandelen - 1.2 km
  • Praia Ipanema - 19 min. wandelen - 1.6 km

Lokaal vervoer

  • Station Cantagalo - 6 min. wandelen
  • Station São Cristóvão - 10 min. rijden
  • Rio de Janeiro (SDU-Santos Dumont) - 23 min. rijden

Restaurants

  • ‪Kicê Sucos - ‬2 min. wandelen
  • ‪Stalos Café & Bar - ‬2 min. wandelen
  • ‪Bibi Sucos - ‬2 min. wandelen
  • ‪McDonald's - ‬2 min. wandelen
  • ‪Lobby Bar - ‬1 min. wandelen

Over deze accommodatie

Ritz Copacabana Hotel

Hotel vlak bij Copacabana Beach
Ritz Copacabana Hotel ligt vlak bij Avenida Atlântica en biedt gasten een poolbar, een dakterras en een droogkuis/wasserijservice. Gratis wifi in de kamer, een bar en een fitnesscentrum zijn beschikbaar voor alle gasten.
Je kunt ook genieten van voordelen zoals:
  • Een buitenzwembad
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), een kluis bij de receptie en een 24-uurs receptie
  • Meertalig personeel, hulp bij uitstappen/tickets en een lift
  • Conciërgeservice, strandlakens en bagageopslagruimte
  • Beoordelingen van gasten zijn zeer positief over het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij Ritz Copacabana Hotel hebben leuke voordelen zoals 24-uurs roomservice en (laptop)kluisjes, bovenop voorzieningen zoals gratis wifi en airconditioning.
Er zijn extra voorzieningen zoals:
  • Badkamers met douches en gratis toiletartikelen
  • Televisies van 42 inch met kabelzenders
  • Dagelijkse schoonmaak, bureaus en telefoons

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 06.30 uur tot 10.30 uur: BRL 70 per persoon
  • Een bar aan het zwembad
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant

Dingen om te doen

  • Buitenzwembad
  • Sportschool

Gezinsvriendelijk

  • Buitenzwembad
  • Geluiddichte kamers
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Buiten

  • Dakterras
  • Strandlakens

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Informatieborden in braille of reliëfletters
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)

Meer

  • 1 gebouw
  • 18 etages
  • Gebouwd in 2016

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Tv van 42 inch met kabelzenders

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Minibar

Meer

  • (Laptop)kluis
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Geluiddichte kamers
  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Telefoon

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur

Speciale incheckinstructies

Je dient de accommodatie op voorhand te contacteren om de incheckinstructies te ontvangen. De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Contacteer de accommodatie minstens 24 uur voor aankomst via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen voor het inchecken te treffen.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten (uitgezonderd assistentiedieren en daar wordt geen toeslag voor aangerekend)

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Eén kind van 3 jaar of jonger kan gratis verblijven als het gebruikmaakt van de aanwezige bedden wanneer het slaapt in de kamer van de ouder of voogd
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer BRL 70 per persoon

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat, een rookmelder, een beveiligingssysteem en een EHBO-koffer
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Ouders of wettelijke voogden die reizen met kinderen van jonger dan 18 jaar dienen bij het inchecken de geboorteakte en een identiteitsbewijs met foto (bijvoorbeeld een paspoort) te overhandigen. Als er bij internationale reizen vanuit Brazilië slechts één van de ouders met een kind reist, dan dient hij of zij, naast de geboorteakte en een identiteitsbewijs met foto, een notarieel bekrachtigde brief te overhandigen waarin toestemming gegeven wordt door de andere ouder. Als de ouders of de wettelijke voogd niet in staat of niet bereid zijn om deze toestemming te presenteren, dan is er een juridische toestemming nodig. Mensen die met kinderen naar Brazilië reizen dienen voor vertrek met het Braziliaanse consulaat te overleggen voor meer informatie.
Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.
Deze accommodatie verwelkomt gasten van elke seksuele geaardheid of geslachtsidentiteit (LHBTI+-vriendelijk)

Accommodatie ook bekend onder de naam

Ritz Copacabana
Ritz Copacabana Boutique
Ritz Copacabana Boutique Hotel Rio De Janeiro
Ritz Copacabana Hotel
Ritz Boutique Hotel
Ritz Copacabana Hotel Hotel
Ritz Copacabana Boutique Hotel
Ritz Copacabana Hotel Rio de Janeiro
Ritz Copacabana Hotel Hotel Rio de Janeiro

Veelgestelde vragen

Beschikt Ritz Copacabana Hotel over een zwembad?

Ja, deze accommodatie heeft een buitenzwembad.

Zijn huisdieren welkom bij Ritz Copacabana Hotel?

Nee, alleen assistentiedieren zijn welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost het om hier te parkeren?

Bij dit hotel zijn geen parkeermogelijkheden.

Hoe laat kan ik bij Ritz Copacabana Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Ritz Copacabana Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken.

Waar staat Ritz Copacabana Hotel?

Dit hotel ligt in Copacabana, op 5 minuten wandelen van Avenida Atlântica en Copacabana Beach. Praia Ipanema ligt op 1,8 km. Station Cantagalo ligt op 6 minuten wandelen en naar Estação 1 Tram Station is het 10 minuten wandelen.

Beoordelingen over Ritz Copacabana Hotel

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 267 van 453 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 126 van 453 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 38 van 453 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 10 van 453 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 12 van 453 beoordelingen

9,2/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

9,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Marc

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
leuk
5 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

SERGIO

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Geweldig centraal gelegen design hotel

Heerlijk design hotel op 50 meter afstand van Copacabana. Hotel is prachtig gestyled en oogt nieuw. Een van de hoogtepunten is het dakterras, wat uitzicht geeft over de Copacabana en andere prachtige vergezichten. Ontbijtruimte is zeer aangenaam en ontbijt is van uitstekende kwaliteit met dagelijks veel variatie. Wij hadden kamer met balkon, wat aan te bevelen is, zodat de vibes van deze geweldige stad nog meer ervaren kunnen worden. Tot slot, om dan toch een klein minpuntje te benoemen, op onze kamer was er te weinig licht in de badkamer en dan met name bij de spiegels
7 nachten verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid
Goede locatie. Netjes. Schoon. Perfect. Personeel prima. Goed ontbijt
11 nachten verbleven in november 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Han

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

This could be great BUT not for now!!

This hotel is well located near Copacabana Beach. Not really at the beach but a few streets further away on a corner. This should have been one of my favorite stays as they pretend to have 5 stars. Here are the issues I experienced a few days ago: Check in asked for the original pasports. After travelling weeks in Brazil they were the only one asking for thid and we had to open our lugagr to find it. We always give copies as all hotels advise us to do so. Overall the staf was friendly and breakfast just ok. But this hotel has also other issues: - electricity will go down several times a day. Meaning: no light, no airconditioning, no visibility at night, your phone or other electronical devices will not be charged, no phone possible to the reception, no internet or wifi, hot fridge, super hot room, no warm water, ... the thing is also that during the night service they do not speak English so no clear explanation. And it happened several times for hours. If you have to got to the airport you will be soaled in sweat with no usable phone. They did apologise but you can see fron hhe reaction it is a common problem. No compensation neither. I asked for the manager but this took 4 attemps as they pretended not to hear me. Well this makes the stars also in a hotel: how to deal with problems! And how to compensate or in money or in giving at least a drink. Nothing. The manager just came outside while we are heading to the airport. He promised me to mail me: nothing.
1 nacht verbleven in april 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
I would like to claim reimbursement for a ruined shirt in the Laundry service. Pior to handing in the laundry I took advise from the reception because it contained a shirt that should only be washed cold. i was told the laundry service would explicitly be told to only wash cold. In addition to that I clipped a personal note to the shirt with the same message. When I received the laundry back, the shirt had black dirty marks, had not been ironed and had shrunk considerably ( I can not wear this anymore). This has all been confirmed by the lady at the reception and a note wsa made up to inform management. This shirt costed € 250,-. I would like to formally make a claim for reimbursement / damage compensation. Please let me know how toe proceed. Regards, Arne van Meer at room 1403 from Dec 28-30, 2018
3 nachten verbleven in december 2018

10/10 – Uitstekend

richard en anna, Zaandam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Mooi en schoon hotel, 200 meter van het strand.

Hotel ligt zeer centraal ten opzichte van heel veel restaurants, metro en het strand. Personeel is zeer hulpvaardig ( met name Lucas). Ontbijt is ruim voldoende en is op de 16e verdieping met een wijds uitzicht. Kortom prijs kwaliteit is zeker goed.
5 nachten verbleven in maart 2018

10/10 – Uitstekend

Nayton, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Simpelweg geweldig

Uitstekende locatie Goede service/behulpzaam en vriendelijk personeel Prachtig hotel met uitstekende faciliteiten. De skybar biedt een prachtig uitzicht Comfortabele en schone kamer
2 nachten verbleven in december 2017

10/10 – Uitstekend

Sophie

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were very friendly. Room was very nice. Enjoyable breakfast and roof top pool.
2 nachten verbleven in november 2025

6/10 – Redelijk

Sian

Reisde met familie
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were helpful and approachable. Arrived very tired and had a long wait until 2pm check in, we needed to sleep however there was drilling from the building attached which prevented us from catching up on sleep. The receptionist knew we wanted to sleep so why place us next to a building site!!!! Breakfast was very nice. Only complaint would be there was no cold milk for the cereal. Room was very small so lived out of the suitcase. We chose to open the window and close the blackout blind to not only save using the air on whilst out but to keep the room cool. When we got back EVERY day the cleaner would close the windows and open the blackout blinds so our room was stuffy and boiling upon our return. The hotel is ideally situated for all the city amenities and staff are very approachable.
6 nachten verbleven in november 2025

10/10 – Uitstekend

Jessica

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The rooms were great, staff were friendly, and it was well located in Copacabana. We didn't get to enjoy the rooftop pool much due to the weather, but went up there and it looks like it would be awesome when the weather allows for it.
3 nachten verbleven in oktober 2025

4/10 – Matig

Sabrina, Lexington

Positief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
The room was small, it felt like i was in a pod. It was an expensive room so i was expecting something nicer. The breakfast wasnt too bad except the morning I was eating scramble eggs and felt and herad a crunch. The chef threw the egg shells in. I wish i had stayed at the hilton instead.
5 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Patrick

Positief: Netheid
4 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Martinique

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
From the time we arrived, until the time we checked out, our experience was incredible! All the staff from housekeeping to the wait staff on the 15th floor were accommodating & hospitable. The true rock stars of our stay were Shirley and William at the front desk. They went above and beyond to make are stay as comfortable & safe as possible. Every day we were always greeted with a smile. EVERYONE that we came in contact with is now considered family! Best customer service EVER!
6 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Vanilda

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
O
2 nachten verbleven in september 2025

4/10 – Matig

JACQUELYN

Reisde met een groep, Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
I recently stayed at the Ritz Copacabana for 5 nights. The location was very convenient. It was easy access to the beach, restaurants and ubers. The hotel itself was very dirty. The towels were dirty The floor was dirty and turned my feet black. The shower water had very low pressure The hot water didn't work well Very pretty & cozy rooftoop & bar The property was nice, it just needs better upkeep.
5 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Andre

1 nacht verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

Thyago

3 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Bel hôtel, bon emplacement

Bel hotel très bien placé à Copacabana !
4 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Felipe F

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

vanderlei

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Angel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Safe Quiet
7 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Orlaith

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer

Glass doors and walls in all bathrooms

Beautiful modern and friendly in a great location BUT all rooms have glass doors and walls on the bathrooms. We moved and upgraded rooms to get one with opaque glass at least (staff were very helpful but I suspect we were lucky because it was low season and there were options). Even in that room there was poor design - no actual bathroom just a loo cubicle and a shower cubicle in the room. Sadly it would stop me from returning.
6 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Edgar, Fort Lauderdale

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff are exelent, very helpfull would come back
6 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Edith

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
El hotel al ser boutique es realmente pequeño pero muy bonito y limpio. Buena atención por parte del personal. La ubicación está muy bien para ir a la playa y hay un metro cercano.
6 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Julia

2 nachten verbleven in juni 2025