The Lusaka Hotel

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt en een 24-uurs receptie in Lusaka

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

5,2 op 10 –

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Ontbijt inbegrepen
  • Receptie 24/7
  • Zwembad
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice

Kameropties

Kamer

Hoogtepunten

Airconditioning
Gratis extra bedden
Een koelkast
Televisie
Luxe beddengoed
Een bad/douchecombinatie
Een privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
  • Max. aantal: 2
  • 1 eenpersoonsbed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Corner Cairo / Katondo, Lusaka, 10101

In de buurt

  • Lusaka City Market - 9 min. wandelen - 0.8 km
  • Lusaka nationaal museum - 12 min. wandelen - 1.1 km
  • Beeld van de Vrijheid - 12 min. wandelen - 1.1 km
  • Soweto Market - 14 min. wandelen - 1.2 km
  • Chilenje House - 17 min. wandelen - 1.5 km

Lokaal vervoer

  • Lusaka (LUN-Kenneth Kaunda Internationale Luchthaven) - 45 min. rijden

Restaurants

  • ‪Hungry Lion Intercity - ‬16 min. wandelen
  • ‪KFC - ‬7 min. wandelen
  • ‪Matebeto - ‬3 min. rijden
  • ‪Coffee talk - ‬11 min. wandelen
  • ‪Bombay Lounge - ‬16 min. wandelen

Over deze accommodatie

The Lusaka Hotel

Hoogtepunten van de accommodatie
Overweeg een verblijf bij The Lusaka Hotel en geniet van een gratis continentaal ontbijt, een poolbar en een terras. Trakteer jezelf op een manicure/pedicure of andere wellness. Het plaatselijke restaurant serveert ontbijt, lunch en diner. Blijf online met gratis wifi in de gemeenschappelijke delen en geniet van een koffiebar/café en een droogkuis/wasserijservice.
Er zijn ook voordelen, zoals:
  • Een buitenzwembad
  • Gratis parkeerplaatsen
  • Een shuttleservice van/naar de luchthaven, een kluis bij de receptie en een 24-uurs receptie
  • Kranten in de lobby, hulp bij uitstappen/tickets en een vergaderruimte
Kamervoorzieningen
De 80 kamers bieden leuke bijkomstigheden zoals luxe beddengoed en airconditioning, bovenop extra's zoals kluisjes en gratis kranten.
Er zijn nog meer voorzieningen zoals:
  • Televisies met kabelzenders
  • Gratis extra bedden, dagelijkse schoonmaak en bureaus

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Gratis continentaal ontbijt beschikbaar dagelijks van 06.00 uur tot 10.00 uur
  • Een bar aan het zwembad
  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Dingen om te doen

  • Buitenzwembad

Gezinsvriendelijk

  • Buitenzwembad
  • Gratis extra bed
  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Geldautomaat
  • Kluisje bij het onthaal
  • Kranten in de lobby
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Zakelijke diensten

  • Vergaderruimte

Buiten

  • Barbecue
  • Terras

Spa

  • Manicures/pedicures

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Geen lift
  • Informatieborden in braille of reliëfletters
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)

Meer

  • 1 gebouw
  • 2 etages
  • Aparte rookruimtes
  • Feestruimte
  • Gebouwd in 1914
  • Open haard in de lobby

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Gratis extra bed
  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger (op verzoek)
  • Handdoeken inbegrepen

Entertainment

  • Tv met kabelzenders

Eten en drinken

  • Gratis mineraalwater

Meer

  • Airconditioning
  • Bureau
  • Elke dag gratis kranten
  • Kluisje
  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 05.30 uur
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: 50 procent van de kamerprijs

Speciale incheckinstructies

Je dient de accommodatie op voorhand te contacteren om de incheckinstructies te ontvangen. De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Contacteer de accommodatie minstens 24 uur voor aankomst via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen voor het inchecken te treffen.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Gratis verrijdbare/extra bedden.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor laat uitchecken: 50 procent van de kamerprijs (onder voorbehoud van beschikbaarheid)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen
Contactloos betalen is mogelijk
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er zijn geen liften in deze accommodatie
Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.
In deze accommodatie zijn huisdieren, waaronder geleidehonden, niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Lusaka Hotel
The Lusaka Hotel Hotel
The Lusaka Hotel Lusaka
The Lusaka Hotel Hotel Lusaka

Veelgestelde vragen

Beschikt The Lusaka Hotel over een zwembad?

Ja, deze accommodatie heeft een buitenzwembad.

Zijn huisdieren welkom bij The Lusaka Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost het om hier te parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik bij The Lusaka Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 05.30 uur. Je kunt op beperkte tijden laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij The Lusaka Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken. Tegen betaling van een toeslag van 50% kun je laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid).

Biedt The Lusaka Hotel een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar.

Waar staat The Lusaka Hotel?

Dit hotel in Lusaka ligt op 2 km afstand van Lusaka City Market, Soweto Market en Beeld van de Vrijheid. Ook Lusaka nationaal museum en Chilenje House liggen op 2 km afstand.

Beoordelingen over The Lusaka Hotel

Beoordelingen

5,2
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 2 van 20 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 5 van 20 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 3 van 20 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 2 van 20 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 20 beoordelingen

5,6/10

Netheid

5,2/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

4,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

5,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

Nicholas

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Property is very old and poorly maintained. Requires thorough refurbishment before advertising it for international guests. This is a perfect case of What You See Is Not What You Get (WYSINWYG). Terrible and Pathetic!
6 nachten verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Richard

5 nachten verbleven in augustus 2022

8/10 – Goed

Albert

2 nachten verbleven in juni 2022

6/10 – Redelijk

Ishmael

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Rabson

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Best location closer to everything
3 nachten verbleven in juni 2022

6/10 – Redelijk

Ritva

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Vastaanotto huono, ei tiedetty mitään tulostani, mistä varattu, paljon maksettu jne. Hotelli on vanha ja rapistunut. Aamiainen hyvä. Osa henkilökunnasta ystävällisiä. Uima- allas ala- arvoinen, likainen. Ei pystynyt uimaan. Keskellä kaupunkia, kiureinen ja rauhaton paikka. Huone kuitenkin rauhallinen.
2 nachten verbleven in december 2021

6/10 – Redelijk

Dominik

3 nachten verbleven in maart 2021

8/10 – Goed

Dominik

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in maart 2021

8/10 – Goed

Dominik

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

he Lusaka Hotel

The Lusaka Hotel was in a good condition. The staff was kind. Unfortunately the did not reply to any of my mails.
2 nachten verbleven in maart 2021

8/10 – Goed

Dominik Ludwig

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Das Personal war hilfsbereit, obwohl ich kein englisch gesprochen habe.
2 nachten verbleven in maart 2021

2/10 – Ontzettend slecht

Chingasiyeni

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

The worst hotel in the centre of the city

The hotel is the worst of more than 150 hotels l have ever been. It's seriously fithy. The toilt the bedding you can't recognise the colur of the mosquito net. The toile is like the 1950s toile and never been renovated since the hotel has been opened. The cooks and the people saving in the kitche were filthy. To say the list the hotel should be closed down. It is appalling.
All these are the list of what l could take picture

Unsafe wall plugs  
See all pictures on the left side and all below pictures as proof of what l experienced and paid for it.
Fithy toilet and walls
The most fithy floor the room and the bathroom
Dirt mosquito net
1 nacht verbleven in november 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

hôtel décevant

L’hôtel se trouve au centre la ville c'est bien mais le reste était horrible. il est très vieux et pas bien renouvelé. dans l’ancien temps il était peut-être bon il y a plus de 60 ans.don pour ce standing le prix est trop élevé. le réceptionniste ne savait pas la réservation de l'Expedia. il n'y avait pas de l'eau chaude, les serviettes de bain étaient pas bien propres. son restaurant était nul. la nuit bruyante .
1 nacht verbleven in juni 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service

予約が入ってなかった

周りは、観光対象は特になく、首都なのにレストランやスーパーもなく、ほぼ露店だけで、日没とともに店も人もいなくなり、閑散として治安が悪そうです。 予約が入っていないと言われ、68ドル払わされた。 これについてはExpediaのHelpにメールしたが5日経過後も何も回答なし。

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

No recommendation

1. No electric power consent in the room 2. No remote controller of air conditioner 3. Dirty electric tea pot 4. No free WiFi - Desk sell the WiFi Coupon (6 ZMW per hakf an hour)

4/10 – Matig

Tung, Mel Australia

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten

So so hotel

Hotel in need of urgent reservation such as damaged roof,very old furniture. Staff need to be well trained in customer service, free breakfast should be clearly stated as continental as hot food must be paid for

8/10 – Goed

Robert, Edinburgh

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
I enjoyed my stay. The staff were all helpful and the breakfast was good. Don't expect a luxury hotel as this isn't a top of the range hotel but it was good value, with clean rooms and a TV.

2/10 – Ontzettend slecht

Lisa, Houston, Texas

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Does not live up to expectation

We had booked this hotel 4 months in advance. I had emailed the Manager Mr. Mbewe ahead of time to arrange for transport from the airport to the hotel. He stated that they would "send transport as per our confirmation". When we arrived no one was at the airport to transport us and when I called the hotel, the desk said that did not provide that service. When we arrived at the hotel there was trash knee deep in the street in front of the hotel. The hotel did not have the booking information from expedia and tried to charge us for the room. I had to call expedia at a cost of $1 per minute (a $17 call) to straighten things out. The room was filthy, the bedding worn, the bathroom had tiles coming off the wall and it was infested with roaches. The power went out at midnight. We had to get up early to catch a bus the next morning and lugged our luggage down the stairs in the dark (Its a good thing we had brought head lamps). The front door had been broken in the night and no effort had been made to pick up the glass, so we lugged our luggage over the glass. We had booked and paid for 2 rooms for 2 days later in the week, but cancelled and made other arrangements for our stay. Look elsewhere.

2/10 – Ontzettend slecht

TIM

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Appalling

When I arrived at this hotel (late at night) the hotel claimed to have no record of my booking and were full. I do not know if the problem lies with hotels.com or the hotel. All I know is that I had to walk the streets to find an alternative hotel late at night in a strange city. This is simply not acceptable from a safety point of view. To add insult to injury I have now been charged by hotels.com for the room. I have emailed to inform hotels.com of this but have received no reply and now when I go onto the website and click on 'contact us' it takes me to a 'page not found' response. I have also attempted to contact via skype but could not be heard correctly. Please refund my money ASAP and provide an explanation for this appalling service.

4/10 – Matig

Luther, Canada

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Beyond basic

Made Expedia booking and payment two days before arrival. When checking in, they told me they had no record of a booking and that they were fully booked and had no room for me. After pressing them hard they magically found my booking saying that it had come in only that morning. On further pushing them, they found that indeed they had a room but it was a higher class room than the one I had booked, and asked for an upgrade payment. I refused, saying that they already took my payment for a basic room and were now committed to giving it to me. They relented and gave me the room that was one class better than the basic one. Having finally negotiated my way in to the hotel, I checked my room. There was some evidence that the sheets and pillowcases had not been changed, the mattress was only a piece of foam, and there was no shower in the bathroom. They kindly provided a bar of soap for use in the bathtub, but no towels or other linens. On the plus side, there were only a few cockroaches and they weren't very large. I was left wondering what the basic room would have looked like!