The Residency

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met fitnessfaciliteiten en een 24-uurs receptie in Chennai

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

8,2 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Roomservice
  • Schoonmaakservice
  • Fitnessruimte
  • Receptie 24/7
  • Wasservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
5 van 5 kamers weergeven

Executive kamer

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een minibar
  • 27 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Superior kamer

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een minibar
  • 25 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Suite

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Badjassen
Een privébadkamer
  • 50 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Superior kamer

8,0 van 10
Zeer goed
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een minibar
Waterkoker
Gratis mineraalwater
  • 26 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed OF 1 eenpersoonsbed

Panorama kamer

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Een privébadkamer
Een minibar
Waterkoker
Gratis mineraalwater
  • 25 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed OF 1 eenpersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
No.49, G.N.Chetty Road, T-Nagar, Chennai, Tamil Nadu, 600017

In de buurt

  • Pondy Bazaar - 8 min. wandelen - 0.7 km
  • Thirumalai Thirupathi Devasthanam - 15 min. wandelen - 1.3 km
  • Valluvar Kottam - 17 min. wandelen - 1.4 km
  • SDAT Tennisstadion - 17 min. wandelen - 1.4 km
  • U.S. Consulate General Chennai - 20 min. wandelen - 1.7 km

Lokaal vervoer

  • Metrostation LIC - 3 min. rijden
  • AG-DMS Station - 13 min. wandelen
  • Chennai International Airport (MAA) - 32 min. rijden

Restaurants

  • ‪Madras Coffee House - ‬6 min. wandelen
  • ‪Tea Villa Cafe - ‬6 min. wandelen
  • ‪Coal Barbecues - ‬6 min. wandelen
  • ‪Sangeetha Veg Restaurant - ‬4 min. wandelen
  • ‪Chin Chin - ‬1 min. wandelen

Over deze accommodatie

The Residency

Hotel met een chique stijl niet ver van Chennai Trade Centre
Bij The Residency zijn er de volgende voorzieningen: een droogkuis/wasserijservice, een bar en een fitnesscentrum. Blijf online met gratis wifi in de kamer en geniet van een businesscentrum en een restaurant.
Er zijn ook voordelen, zoals:
  • Gratis parkeerplaatsen
  • Een shuttleservice van/naar de luchthaven, snelle uitcheckservice en snelle incheckservice
  • Een feestzaal, hulp bij uitstappen/tickets en een 24-uurs receptie
Kamervoorzieningen
De 112 kamers hebben leuke voordelen zoals laptopwerkplekken en airconditioning, naast extra's zoals gratis wifi en kluisjes.
Er zijn nog meer gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Badkamers met douches en gratis toiletartikelen
  • Lcd-televisies met premium tv-zenders
  • Waterkokers, dagelijkse schoonmaak en bureaus

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi en kabelinternet
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi en kabelinternet

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Een bar/lounge
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Dingen om te doen

  • Sportschool

Gezinsvriendelijk

  • Geluiddichte kamers
  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Cadeauwinkel/kiosk
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Turndownservice

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum
  • Computerstation
  • Vergaderruimte

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijkheid

Meer

  • 1 gebouw
  • 10 etages
  • Feestruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Lcd-tv met premium digitale zenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Elektrische waterkoker
  • Gratis mineraalwater
  • Koffiezetapparaat/waterkoker
  • Minibar

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Bureau
  • Elke dag gratis kranten
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Strijkijzer/strijkplank

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf 12.00 uur
Snelle incheckservice
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Contactloos uitchecken
Snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Als je nog vragen hebt, kun je de accommodatie contacteren via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools
Als je verwacht voor 06.00 uur te arriveren kun je vooraf contact opnemen met de accommodatie om na te gaan of de kamers al beschikbaar zijn.
Indiase staatsburgers dienen bij het inchecken een geldig Indiaas identiteitsbewijs met foto of rijbewijs te tonen. Reizigers die geen staatsburger van India zijn, dienen een geldig paspoort en visum te tonen.

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn verrijdbare/extra bedden beschikbaar aan INR 1000.0 per dag.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: INR 900 per voertuig (enkele reis)
  • Toeslag voor extra bed: INR 1000.0 per dag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat en een rookmelder
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

In deze accommodatie zijn huisdieren, waaronder geleidehonden, niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Residency Chennai
Residency Hotel Chennai
Residency Hotel
The Residency Hotel
The Residency Chennai
The Residency Hotel Chennai

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij The Residency?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost het om hier te parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik bij The Residency inchecken?

Inchecken is mogelijk vanaf 12.00 uur.

Tot hoe laat kan ik bij The Residency uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken.

Biedt The Residency een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van INR 900 per voertuig.

Waar staat The Residency?

Dit hotel ligt in T Nagar, op 2 km afstand van Pondy Bazaar en U.S. Consulate General Chennai. Ook Valluvar Kottam en Sringeri Saradha Peetam Temple liggen op een kwartiertje wandelen. AG-DMS Station ligt op 13 minuten wandelen en naar Teynampet Station is het 19 minuten wandelen.

Beoordelingen over The Residency

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 162 van 425 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 158 van 425 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 77 van 425 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 17 van 425 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 11 van 425 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,4/10

Personeel en service

7,8/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Rathakrishnan

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room was clean. Washroom can be better
1 nacht verbleven in december 2025

8/10 – Goed

Rick

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very long check in process and even longer check out. Noisy from nearby construction. No taxis available.
1 nacht verbleven in december 2025

6/10 – Redelijk

Jayanth

Positief: Personeel en service, voorzieningen
Mosquitoes in room just ruin the experience. Staff was quick to address any issues and with the service. My room was Superior Panoramic Room, but with room on lower floor and trees around does not provide panorama view so room was provided incorrectly with broken tap
1 nacht verbleven in november 2025

10/10 – Uitstekend

Dasharathi, Spring

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
great place to stay
1 nacht verbleven in november 2025

8/10 – Goed

Sham, Seattle

1 nacht verbleven in november 2025

8/10 – Goed

Ashwin

3 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Anil

Zakenreiziger
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room Service, Food and courteous staff.
2 nachten verbleven in oktober 2025

4/10 – Matig

Dipanki Deka, Farmington Hills

Zakenreiziger
Room was ok. Food was average.
2 nachten verbleven in oktober 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Sivayogam Varadarajan

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Though I informed cancellation through what’s app to the Hotel management they Collected 2days rent were I occupied and utilised only 7hours .
2 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Karalas

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Convince & Good food.
1 nacht verbleven in oktober 2025

8/10 – Goed

Karalas

3 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Ranjit, London

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very good service and amenities
2 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Sanket

2 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Prashanth

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Food options are good.
2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Senthilkumar

Reisde met een groep, Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was a great and pleasant experience overall:). Thank you, but 1 suggestion will be, exercising flexbile check-ins, and check-outs especially for International Passengers would help to make the Stay very much more gratifying for the money paid, and would even go a long way to make the Hotel Accomodation an unique experience, as you would stood out from your competitors, given how customer centric and driven, hospitality sector is. Thanks.
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Ramachandran

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very great
1 nacht verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Robert

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Ramesh, Decatur

Zakenreiziger, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very convenient for shopping in T Nagar. Breakfast is good if included in your package. Little on the expensive side if breakfast not included. No Pool. Sangeetha restaurant is nearby offering great food. For me, Sangeetha was the main draw.
3 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Alpana

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Clean property, good breakfast options and very welcoming front desk staff. They also helped me with the luggage
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

odaiyappa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2025

6/10 – Redelijk

Jay

Positief: Personeel en service
Yup
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Jameela

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Ramesh, Decatur

2 nachten verbleven in juli 2025

2/10 – Ontzettend slecht

senthilkumar

Reisde met familie
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room had broken wooden planks, old broken toilet. I tripped over the broken wooden floor and hurt my toe. I asked them to transfer us to The Residency Towers(it was great hotel with nice staff) but they changed our room instead which was still bad. Our stay included breakfast, 1st day I requested for a take away breakfast and they didn't deliver to me as promised. 2nd day I and my wife went to the restaurant to have breakfast, the waitress there was very rude and literally pushed us out. Every waiter, live counter person inside the restaurant were rude and unethical. When my wife asked for water, waitress got mad and said in a very loud tone 'wait.... madam' and she put a glass bottle with a thudding noise. They are interested in serving a set of people only. I and my wife walked out of the restaurant without eating and complained to manager Lakshmi he said he will take care and even mentioned he will write a letter to their management copying us. We stayed at that hotel for another 3 days after that incident but no letter, no one from management contacted us. We didn't feel like eating breakfast there though our room charge included price for breakfast. People at the lobby don't want to help with luggage, interested in tips only. Front office person Pramod doesn't know how to talk and treat guests. Tried calling Front office manager Suresh Kumar S many times, he didn't answer. Expedia PLEASE help others by removing this hotel from listing. AVOID this hotel.
4 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Mahalakshmi

3 nachten verbleven in juni 2025