Piscine extérieure (ouverte en saison), parasols de plage

Avis sur Occidental Puerto Banus

4 out of 5
Occidental Puerto Banus
Avenida Rotary Internacional s/n, Puerto Banus, Marbella, Malaga

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 111 avis sur 181." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 47 avis sur 181." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 13 avis sur 181." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 4 avis sur 181." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 6 avis sur 181." "

9,2/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

8,6/10

Équipements

9,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,8/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Thierry

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Occidental Banus Minimalista
C'est un bon hotel, les suites au dernier étage sont sympa. Un point à améliorer: la déco est minimaliste genre scandinave mais zéro chaleur. Mais tout le reste est top!
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 17 janv. 2024
Cher Thierry,Avant tout nous voudrions vous remercier d'avoir choisi notre hôtel Occidental Puerto Banús pour votre visite à Marbella et pour votre appréciation.Nous sommes désolés de lire que la décoration de votre suite n’a pas été à la hauteur de vos attentes en termes de chaleur. Nous avons opté pour un style épuré qui plait généralement à notre clientèle, mais nous comprenons que les préférences peuvent varier d'une personne à l'autre.Nous sommes ravis que vous ayez trouvé les suites du dernier étage agréables et que le reste de votre séjour ait répondu à vos attentes. La propreté de nos chambres, notre service et le confort de nos aménagements sont des aspects que nous tenons à soigner particulièrement pour offrir la meilleure expérience possible à nos hôtes.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. CordialementGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Marie-Laurence

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nous avons adoré notre séjour à Puerto Banus!! L’hôtel est très bien situé, entouré de restaurants et de boutiques. Il est à environ 6-7 km de Marbella Old Town. Il y est possible de s’y rendre à pieds ou à vélo par la piste cyclable longeant la mer. Le buffet petit-déjeuner inclu est très varié et les produits sont frais.
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 28 oct. 2023
Chère Marie-Laurence,En premier lieu nous voudrions vous remercier pour votre merveilleuse appréciation suite à votre visite au sein de notre Occidental Puerto Banús.Nous sommes ravis de lire que notre hôtel a répondu à toutes vos attentes et que vous ayez particulièrement apprécié la qualité du service que vous avez reçu chez nous.Nous transmettons votre compliment à notre équipe.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. Cordialement,Guest Experience Manager

6/10 Satisfaisant

Marion

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dommage que la chambre n'etait pas propre quand on est rentré, pas d'eau chaude pendant 2 h et un technicien qui n'arrive pas ! L'endroit est joli très bien placé mais le service est à revoir
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 21 mai 2023
Chère Marion, Nous tenons à vous remercier pour le temps que vous avez consacré à partager vos commentaires sur votre récent séjour au sein de notre Occidental Puerto Banús. Votre appréciation nous aidera à maintenir et améliorer la qualité des services que nous proposons à notre clientèle.Merci de mentionner notre emplacement idéal.Nous sommes navrés l'accueil qui vous ont été réservés n'aient pas été à la hauteur de vos attentes. Nous nous efforçons d'offrir un excellent niveau à tous nos clients, et nous pouvons donc vous assurer que votre expérience n'était pas typique de notre hôtel. Nous vous présentons toutes nos excuses.Au plaisir de vous revoir bientôt pour une nouvelle expérience parmi nous. Bien à vous,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Yassir

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bien surtout l emplacement le service pas top à la réception désagréables mais correcte dans l ensemble , l emplacement gagne
Réponse de Guest Experience Manager le 5 janv. 2023
Cher Yassir,Nous apprécions énormément le temps que vous avez consacré à partager votre appréciation sur votre récent séjour au sein de notre hôtel Occidental Puerto Banús. Nous nous efforçons de dépasser les attentes de nos clients et vos commentaires nous aideront dans cette démarche.Nous tenons à préciser que nos hôtes apprécient généralement notre accueil et nous prenons très au sérieux votre commentaire car cela est très éloigné des standards que nous nous imposons. Soyez assuré qu'un rappel a été fait et nous vous présentons toutes nos excuses.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. CordialementGuest Experience Manager

8/10 Bien

Houda

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Emplacement stratégique, petit déjeuner buffet très sympa, déco apaisante
Réponse de Guest Experience Manager le 30 déc. 2022
Chère Houda,Nous apprécions énormément le temps que vous avez consacré à partager votre récente expérience au sein de notre Occidental Puerto Banús et vous remercions pour votre aimable recommandation.Nous sommes également heureux de lire que vous avez apprécié la beauté de notre complexe et de votre chambre. Notre objectif est de proposer d'attrayantes et impeccables installations pour que nos hôtes profitent pleinement de leur séjour parmi nous et en gardent un excellent souvenir.Nous serions ravis de vous recevoir une nouvelle fois très prochainement. Bien à vous,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Antonio

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Efficace, propre et confortable
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Guest Experience Manager le 12 oct. 2022
Cher Antonio,En premier lieu nous souhaitons vous remercier pour avoir choisi notre établissement pour votre visite à Marbella et pour votre recommandation auprès de la communauté de voyageurs.Nous sommes ravis que notre hôtel ait répondu à vos attentes, que se soit pour le confort ou la propreté.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau prochainement.Cordialement,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Kim

Voyage en famille, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice hotel with serviceminded staff. However, located close to the busy motorway, so quite a bit of traffic noise.
Séjour de 4 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Mathew

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Sandra

Les points forts : Propreté et équipements
very little to say apart from if you like hotels by a motorway, stay there - when we checked out after 1 night no one asked why we were leaving early. I guess they are used to it...
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 26 avr. 2024
Dear Sandra,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to learn of the difficulties you encountered in your interaction with our receptionist and please accept our apologies for this experience. We assure you that this is not the standard of service expected, We appreciate your insight and will do our utmost to ensure this situation is not repeated and once again, extend our sincere apologies for any inconvenience caused.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Olanrewaju

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Had the most amazing stay at this hotel, I can’t wait to stay here again. I would definitely recommend!
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 17 avr. 2024
Dear Olanrewaju, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that you had a good stay with us.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Mrs Elena

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lovely welcome upon arrival and was selected as a VIP customer so received some goodies (cava, bathrobe and slippers… those little luxuries of life). Was not expecting this! Looks like we all entered into a draw for this or something like that when booking, thank you very much! Room is very spacious, well maintained with nice views of the main square and a bit of the sea. Shower is good too! Breakfast is great, it has many options and good quality product. Staff is very warm and helpful. I haven’t used the swimming but it is a lovely spot to sunbathe and relax. No rowdy customers on sight, it is family oriented, therefore, great stay! Will be back as soon as I can.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 17 avr. 2024
Dear Elena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that the VIP welcome and the special touches upon your arrival added a luxurious element to your experience. It is gratifying to know that the spaciousness and the views from your room exceeded your expectations, providing a comfortable and visually pleasing environment during your stay.The positive remarks regarding the high quality of our shower facilities, the variety of breakfast options, and the warmth and helpfulness of our staff are greatly appreciated. Our team is dedicated to creating memorable experiences, and it's rewarding to see these efforts reflected in your visit. The tranquil atmosphere of our swimming pool area is indeed the perfect place to bask in relaxation, and we are thrilled that you enjoyed this space. Furthermore, we are pleased that the family-oriented ambiance of our hotel contributed to a peaceful and enjoyable stay for you.It's a pleasure to learn that you are planning to return, and we look forward to welcoming you back for another splendid visit to the sunny Costa del Sol.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Lynne

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff were very helpful and courteous. We asked a couple of questions about getting to different places and the staff went over and above to help us. We only had breakfast at the hotel and the food was very nice. We used the pool bar and the staff again were lovely and food was lovely. Would definitely recommend snd stay at this hotel again
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 7 avr. 2024
Dear Lynne,Thank you for your positive feedback.We are thrilled to hear that our staff's dedication and helpfulness significantly contributed to your stay. It's our pleasure to assist guests with their inquiries and ensure they have a memorable visit. Your appreciation of the breakfast offerings and your pool bar experience are gratifying to hear. We aim to provide varied and high-quality cuisine to please our valued guests like yourself. Furthermore, we are incredibly grateful for your recommendation and look forward to welcoming you back for another splendid stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

2/10 Horrible

William

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
No air-con working. Food options extremely limited. Staff customer service not good
Séjour de 8 nuits en mars 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 24 mars 2024
Dear WilliamAlthough we are quite surprised and dismayed by the content of your review regarding your holiday at our Occidental Puerto Banús, please rest assured that your comments have been taken onboard and revised by the entire Management team, however we would like to take this opportunity to clarify certain aspects of your review as a simple matter of exactness of the information reported. We apologize for the first night air condition issued, we have analyzed guest usage to define a set of good environmental practices for our hotels, including the operating times and temperatures for the heating and air conditioning systems. We apologize if this measure interfered with your sleep, but we will take your comment into consideration to ensure the comfort of our guests.We sincerely regret reading that our Breakfast and dinner buffet, our Lobby bar and room service card, as our Trattoria Dolce Vita restaurant wasnt enough food options.At Barceló we lay high value on our personnel being guest oriented and welcoming at all times, being fully aware that their interactions with our guests have an enormous impact on the overall holiday experience in our hotels, therefore we are sincerely sorry to read your comments on the service your received and commit to adjust any situation that leads us away from our goal being to make sure our guests feel welcome and attended to at all times. We genuinely appreciate the time you took out of your day to inform us of the inadequacies you experienced during your stay and we sincerely hope that you will allow us another opportunity to demonstrate our true level of hospitality and interest in serving you properly in the future.Kind regardsGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Mathew

Voyage en famille, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff were very helpful and courteous. The hotel itself was very clean and welcoming, and close to amenities.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 10 mars 2024
Dear Mathew, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our staff's helpfulness and courtesy stood out during your visit, and that you found our hotel to be clean and conveniently located in relation to nearby amenities. It's also rewarding to know that our room cleanliness, hotel condition, service, and amenities met your expectations and contributed to a positive experience during your stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Yelena, Denver

Les points forts : Équipements
Customer service agents was great. Very helpful and professional
Séjour de 5 nuits en février 2024
Réponse de Daiana Peyregne Deputy Manager le 2 mars 2024
Dear Yelena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that our customer service team made a great impression with their helpfulness and professionalism. It's wonderful to know that the room amenities met your expectations and contributed to a comfortable and enjoyable experience.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 Excellent

saajidah

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Property is great. Clean and comfortable. Only issue is that there were no amenities in the room such as tissue box, iron or even a garbage can.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 23 févr. 2024
Dear Saajid,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We are sorry to hear that certain amenities were not to your satisfaction. Our team is always on hand to provide any items you may need during your stay, such as a tissue box, iron, or additional garbage can. We are delighted to learn that you found our property clean and comfortable, and we appreciate your high ratings on room cleanliness and service.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Lejla

Séjour de 4 nuits en janvier 2024

10/10 Excellent

Jimmy

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bra välkomnade vid check in samt snabb check ut, bra frukost finns det mesta.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Experience Manager le 30 janv. 2024
Kära Jimmy, tack för att ni tog er tid att recensera oss.Det gläder oss att incheckningen var smidig och att vår personal kunde skapa en välkomnande miljö för er. De strävar alltid efter att tillhandahålla en oförglömlig vistelse och det är belönande att höra att vi har lyckats med detta under er vistelse.Det är även fint att veta att ni uppskattade vår goda frukostbuffé. Vi är även tacksamma för ert höga betyg gällande rummets renlighet och hotellets skick.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Johannes, Swalmen

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room and bed were very spacious !!
Séjour de 5 nuits en décembre 2023
Réponse de Daiana Peyregne Deputy Manager le 28 janv. 2024
Dear Johannes, Thank you very much for your kind feedback.We are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory. We are delighted to hear that you found the room and bed to be very spacious and appreciated the cleanliness and overall condition of our hotel. It's great to know that our room amenities met your expectations and contributed to a comfortable stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Daiana Peyregne Deputy Manager

8/10 Bien

Jari

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tosi hyvä . kaikki tarpeellinen mitä me tarvitsimme oli lähellä
Séjour de 5 nuits en janvier 2024
Réponse de Daiana Peyregne Deputy Manager le 28 janv. 2024
Arvoisa vieraamme JariKiitos paljon positiivisesta arviostanne.On ilo kuulla, että sijaintimme palveli teitä hyvin ja että huoneiden varustelutaso vastasi tarpeitanne. Kiitämme teitä myös huoneen siisteydestä ja hotellin kuntoon antamastanne palautteesta.Toivottavasti näemme teidät vielä uudestaan vieraanamme. Ystävällisin terveisin,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

8/10 Bien

Carola

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en janvier 2024

10/10 Excellent

Martin-Paul

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Perfect location for any purpose
The best thing about this hotel is LOCATION. It is perfect both for travelling on foot or by car. Just two blocks away from the marina and there is huge selection of shopping and dining nearby. Also if you would like to go for a morning run then that's easy too as you can run to two different promenades without crossing too much traffic. Should you arrive by car you would appreciate the easy access from and to A7. The hotel also has underground parking garage that can be accessed directly from inside the hotel. Parking has a daily fee but it is reasonable by Puerto Banus standards. As an extra bonus there are also charging location for your car inside the garage - a CCS quick charger with two cables and Type2 charger with two outlets. Hotel room is spacious and has nice design. Everything is in good condition. Only downside is that I have never seen a 4-star hotel room with so little amenities. Whatever you expect in a room is probably not there. Coffee maker, shoehorn, tissue box, bathrobe - you name it and the room doesn't have it. Very bare. Breakfast buffet on the other hand is quite impressive with good selection. Never got bored by the breakfast during the 8-night stay. Overall impression is quite positive and the hotel is perfect both for staying in the Puerto Banus or general Marbella area or as a base for exploring rest of the Costa del Sol. One serious complaint - NON-STOP Christmas music!
Séjour de 8 nuits en décembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 10 janv. 2024
Dear Martín,Thank you for reviewing your stay with us.We're thrilled to hear you enjoyed our prime location, offering convenience for both pedestrians and drivers and our proximity to the marina with its array of shopping and dining options. It's delightful to learn that our spacious rooms met your expectations in design and condition. We're glad that the breakfast buffet was to your liking, providing a good start to your day throughout your 8-night visit. Your feedback on the festive music is noted, and we hope it did not detract too much from your overall positive experience.We look forward to welcoming you back. Best regards,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Peter

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

10/10 Excellent

Oscar

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Anna-Karin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

Gert

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en novembre 2023

6/10 Satisfaisant

Shiva

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Martin

Séjour de 6 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Carlos, Fajardo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location!!
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 15 nov. 2023
Dear Carlos, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted that everything met your expectations during your stay with us and appreciate your kind comments about our team who work hard to meet your expectations.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

mohammedshouki, Riyadh

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
In an excellent area. Clean
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 14 nov. 2023
Dear Mohammed, Thank you very much for your kind feedback.We are so pleased that you appreciated the high standards which we strive to uphold.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

William

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Property and staff were great. Would highly recommend it. Location was wonderful!
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 2 nov. 2023
Dear William, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that we met your expectations. Our team members always work hard to create a memorable experience for our guests, and feedback like this inspires us to keep up the good work.Furthermore, we are happy that you found our location to be ideal for your needs.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

8/10 Bien

Mary

Séjour de 9 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Christer

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fräsch hotell i bra läge
Hotellet ligger bra och erbjuder parkering för 25 Eur per natt i säkert garage under hotellet Bra frukost och helt ok buffe på kvällen om man vill få det( 20 Eur per pers) Hotellet ligger utmed huvudvägen och det kan upplevas störande ljud. Vi tyckte dock det var på helt ok nivå Priset ca 1700kr/natt inkl frukost anser vi vara rimligt i jmf med andra likvärdiga hotell Det fanns ett fint poolomr som vi inte utnyttjade Vänlig personal Nyrenoverat och fräscht hotell på gångavstånd till centrala puerto banos
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 29 oct. 2023
Kära Christer, tack för att ni har betygsatt er vistelse.Det är fantastiskt att få höra att ni trivdes bra hos oss och att ni uppskattade vårt garage som gör det enkelt för våra gäster att parkera hos oss.Det är även fint att veta att ni tyckte om frukosten. Vi gör alltid vårt bästa för att våra gäster ska få en bra start på dagen och det är roligt när det uppmärksammas.Tack för att ni dessutom nämner vår underbara personal, som alltid gör sitt bästa för att hjälpa våra gäster.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Anshuman

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Brilliant hotel, Good location
Everything is good about the hotel. Just don't eat in the Italian restaurant, Dolce Vita. Food is horrible and overpriced...though staff are very helpful and caring
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 23 oct. 2023
Dear Anshuman,Thank you for your review.We are delighted to hear that you found our location to be brilliant and appreciated the cleanliness, comfort, and service provided during your stay. Our team works hard to ensure our guests have a memorable experience.We regret to learn that your dining experience at Dolce Vita did not meet your expectations. We take all feedback seriously and will share your comments with our culinary team to review and make necessary improvements. We hope you had the opportunity to try our other dining options, such as Arrozante Restaurant, which offers a unique gastronomic experience for rice lovers.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Annemie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fijne ligging, kamers en ontbijt zeker in orde. Prima service. Het zwembad kan wel een opfrissing gebruiken.
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 18 oct. 2023
Beste Annemie,Bedankt voor uw review.We zijn blij te horen dat u tevreden was met de ligging, kamers en het ontbijt. Het is fijn om te weten dat u onze service als prima heeft ervaren. We waarderen uw opmerking over het zwembad en willen u laten weten dat we continu werken aan het verbeteren van onze faciliteiten. We zullen uw feedback meenemen in onze toekomstige verbeterplannen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.Met vriendelijke groeten en graag tot nog eens,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Sharon

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Exceptional
Outstanding hotel! The service cleanliness and attention to detail were exceptional
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 15 oct. 2023
Dear Sharon,Thank you for your positive feedback.We are glad you had an enjoyable stay, our team members take great pleasure in going that extra mile for our guests to make sure they have a memorable experience with us.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager Guest Experience Manager

6/10 Satisfaisant

Manuel

Séjour de 2 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Ole

Séjour de 1 nuit en octobre 2023

4/10 Médiocre

Henrik

Séjour de 3 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Jennifer Catherine

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing place to stay. Beautiful rooms and great location.
Séjour de 5 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 6 oct. 2023
Dear Jennifer,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that you found our rooms beautiful and appreciated our prime location. Our spacious rooms and excellent location in Puerto Banús are indeed some of the top features our guests enjoy.It's great to know that our dedicated team provided you with exceptional service during your stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager

2/10 Horrible

Zaki

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

yan

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location, near beaches, dining, and shopping. Comfy bed, nice shower, clean room, good breakfast.
Séjour de 10 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 2 oct. 2023
Dear Yan, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that you appreciated our prime location, close to beaches, dining, and shopping options. It's great to know that you found our rooms clean and comfortable, and that you enjoyed our breakfast offerings.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

6/10 Satisfaisant

Georgina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

2/10 Horrible

BRYAM ANDRES, BARCELONA

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
En general el alojamiento está bien, la habitación es amplia y el desayuno variado y de calidad. No obstante, mi estancia fue arruinada por lo siguiente. Un día antes de salir del alojamiento decidí enviar un traje para que me lo lavaran con la promesa que estaría en menos de 24 horas. Después de 24 horas cuando voy a preguntar por el traje, me lo traen en una bolsa arrugado y sin planchar. A todo esto, la Directora nos atiende y después de pedir reiteradas disculpas no ofrece compensación proporcional a lo causado y nos ofrece agua para el viaje. Cosa que considero que es un insulto. Lamentablemente no puedo recomendar este sitio, ya que también nos mintieron ya que la recepcionista nos dijo que había sido un problema de la máquina y la Directora admitió que tenían externalizada la lavandería y que no les habían podido coger el traje. Lamentablemente no puedo recomendar este establecimiento por la manera en que se gestionó mi incidente.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 2 oct. 2023
Estimado Sr Rubio, Agradecemos en primer lugar comparta su opinión con nosotros, aunque lamentamos que algunos aspectos de su estancia no hayan cumplido sus expectativas. Nos complace saber que disfrutó de nuestras amplias habitaciones y del desayuno variado y de calidad. Lamentamos sinceramente el inconveniente que tuvo con el servicio de lavandería y entendemos su frustración.Nos gustaría informarle que el servicio de lavado y planchado lo realizamos con recursos propios pero el servicio de limpieza en seco está externalizado. Puntualmente, y debido a un imprevisto por parte de nuestro proveedor, no se pudo efectuar el servicio solicitado. Lamentamos nuestra falta de diligencia por no comunicarle en tiempo y forma la imposibilidad de acometer el servicio solicitado. Este hecho puntual está muy lejos de nuestros estándares de cumplimiento, ha sido un error humano puntual por el que le reiteramos nuestras disculpas. Nuestra Relaciones Públicas, además de ofrecerles agua para el viaje y disculpas, le ofreció una serie de alternativas como compensación que no fueron de su agrado. Esperamos tener la oportunidad de volver a recibirle en el futuro y así poder brindarle una mejor experiencia.Atentamente, Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Gabriele

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
.
todo bien como siempre que voy por trabajo
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 28 sept. 2023
Apreciada Gabriele,Nos complace saber que todo estuvo bien durante su estancia, especialmente cuando nos visita por trabajo. Gracias por su fidelidad. Nos complace informarle de nuestro programa de fidelidad My Barceló que ofrece numerosos beneficios:https://www.barcelo.com/es-es/mybarcelo/ Ojalá pronto podamos nuevamente ofrecerle nuestros mejores servicios y atenciones. Un afectuoso saludo,Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Benny

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was absolutely excellent. Staff were fantatsic and very helpful. Rooms are perfect. Large, clean. Opportunities for twice daily room cleaning (11am and 6pm) so you can have a lie. Food was fantatsic. Breakfast was excellent and plentiful! Grounds and entrance are crisp, clean and beautiful. Deifnitely recommend.
Séjour de 7 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 26 sept. 2023
Dear Mr Benny, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our fantastic team made a positive impression on you and that you found our rooms to be comfortable.It's great to know that you appreciated our twice-daily room cleaning service, allowing you to enjoy a relaxing lie-in. We're also delighted that you enjoyed our delicious breakfast and found our grounds and entrance to be beautiful.Thank you for your high praise and recommendation. We take pride in providing an exceptional experience for our guests, and it's always rewarding to hear when we've succeeded.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 Excellent

jamie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
awesome great location 100% ill stay there next time im in marbella
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 26 sept. 2023
Dear Jamie,Thank you for your positive feedback.We aim to provide a memorable experience with our high standards and are delighted that we met your expectations.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

david

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Rooms were large and newly refurbished location is perfect only complaint is the pool area is very dated compared with the rest of hotel
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Manager le 25 sept. 2023
Dear David,Thank you for your review.We are delighted to hear that you appreciated our spacious and newly refurbished rooms, as well as our prime location in Puerto Banús. Our aim is to provide our guests with a comfortable and enjoyable stay.We have taken note of your feedback regarding the pool area and apologize for any inconvenience it may have caused.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Daniel

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en septembre 2023