The Pera Hotel

Hotel in de buitenwijken van Istanbul met een 24-uurs receptie

Kies datums om prijzen te bekijken

VIP Access

Beoordelingen

7,8 op 10 –
Goed

Populaire voorzieningen

  • Roomservice
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Airconditioning
  • Gratis wifi
De huidige prijs is € 48
inclusief belastingen en toeslagen
13 dec - 14 dec

Als lid krijg je meer

  • Bespaar 15% of meer op geselecteerde VIP Access-accommodaties als je het Silver-niveau of hoger behaalt
  • Geniet van topkwaliteit en uitstekende service
  • Krijg een voordeel tijdens je verblijf bij geselecteerde accommodaties, plus gratis kamerupgrades, vroeg inchecken en laat uitchecken indien beschikbaar.

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
3 van 3 kamers weergeven

Deluxe tweepersoonskamer, 1 kingsize bed, uitzicht op zee

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
In eigen stijl ingericht
Klimaatregeling
Verwarming
Een eettafel
Een gratis minibar
Ledtelevisie
Gerenoveerd in 2025
  • 25 m²
  • Uitzicht op zee
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Comfort tweepersoonskamer, 1 queensize bed

8,8 van 10
Voortreffelijk
(13 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Een eettafel
Een gratis minibar
Ledtelevisie
Gerenoveerd in 2025
Luxe beddengoed
  • 15 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Economy kamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Een eettafel
Een gratis minibar
Ledtelevisie
Gerenoveerd in 2025
Luxe beddengoed
  • 17 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Asmali Mescit, Mesrutiyet Cd. No:113, Beyoglu, Istanbul, Istanbul, 34470

In de buurt

  • Istiklal Caddesi - 2 min. wandelen - 0.2 km
  • Hotel Pera Palace - 3 min. wandelen - 0.3 km
  • Galatatoren - 5 min. wandelen - 0.5 km
  • Gouden Hoorn - 7 min. wandelen - 0.6 km
  • Bosporus - 10 min. wandelen - 0.9 km

Lokaal vervoer

  • Station Beyoglu - 2 min. wandelen
  • Metrostation Sishane-Zemin - 3 min. wandelen
  • Istanbul (IST) - 44 min. rijden

Restaurants

  • ‪Miss Pizza - ‬1 min. wandelen
  • ‪Asmalımescit Dürümcüsü - ‬1 min. wandelen
  • ‪Petra Şişhane - ‬1 min. wandelen
  • ‪Noir Pit - ‬1 min. wandelen
  • ‪Antiochia Concept - ‬1 min. wandelen

Over deze accommodatie

The Pera Hotel

Hotel met een luxe stijl, verbouwd in 2025 en niet ver van Galatatoren
Niet ver van Istiklal Caddesi en Galataport ligt The Pera Hotel, waar je geniet van een droogkuis/wasserijservice, autoverhuur ter plaatse en nog veel meer. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Andere voordelen zijn:
  • Een shuttleservice van/naar de luchthaven, een kluis bij de receptie en een 24-uurs receptie
  • Een kruier/portier, boeken en hulp bij uitstappen/tickets
  • Conciërgeservice, wasservice en bagageopslagruimte
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij The Pera Hotel zorgen voor volop comfort dankzij luxe beddengoed en bars met spoelbak, naast leuke voordelen zoals laptopwerkplekken en airconditioning.
Er zijn extra voorzieningen zoals:
  • Ledlampen en milieuvriendelijke schoonmaakproducten
  • Badkamers met regendouches en milieuvriendelijk toiletgerief
  • Ledtelevisies met premium tv-zenders
  • Gratis theezakjes/oploskoffie, waterkokers en verwarming

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs parkeerplaatsen buiten het terrein (EUR 10 per dag)
  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven op verzoek tegen een toeslag
  • Plaatselijke shuttleservice (toeslag) tot 26 km afstand

Dingen om te doen

  • Boeken

Gezinsvriendelijk

  • Eettafel
  • Geluiddichte kamers
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Portier
  • Schoon beddengoed (op verzoek)
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Buiten

  • In een provinciaal park

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijke luchthavenshuttle

Meer

  • 1 gebouw
  • 9 etages
  • Beaux-arts-architectuur
  • De volledige accommodatie is gerenoveerd in december 2025
  • Gebouwd in 1959
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbare kopjes
  • Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen gebruikt
  • Ramen met dubbelglas
  • Receptieruimte
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds
  • Tours en activiteiten van lokale aanbieders
  • Uitgebreid recyclingbeleid

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Donzen dekbed
  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Bidet
  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer
  • Regendouche
  • Shampoo
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Led-tv met premium kabelzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Champagneservice
  • Eettafel
  • Elektrische waterkoker
  • Gratis gevulde minibar
  • Gratis mineraalwater
  • Natte bar
  • Theezakjes/oploskoffie

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Energiebesparende schakelaars in kamers
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Ledverlichting
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • Schoonmaakmiddelen zijn milieuvriendelijk
  • Telefoon
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven (hiervoor kan een toeslag gelden). Om opgehaald te worden, dien je de accommodatie 24 uur voor aankomst te contacteren. De contactgegevens vind je in de boekingsbevestiging.
De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: EUR 120 per voertuig (retour, voor maximum 4 personen)
  • Toeslag luchthavenshuttle per kind: EUR 120 (retour), (tot 12 jaar oud)
  • Toeslag voor parking in de buurt: EUR 10 per dag (op 100 meter afstand; 24 uur open)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de kredietkaart die bij de check-in wordt gebruikt om bijkomende kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam voor de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert bekende creditcards, pinpassen en contante betalingen
Deze accommodatie maakt gebruik van milieuvriendelijke schoonmaakproducten
Geluidsdichte kamers kunnen niet gegarandeerd worden.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat, een rookmelder, een beveiligingssysteem, een EHBO-koffer en raambeveiliging
Registratienummer van de accommodatie 2022-34-1695
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

In deze accommodatie zijn huisdieren, waaronder geleidehonden, niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hotel Pera
Pera Hotel
Pera Hotel Istanbul
Pera Istanbul
The Pera Hotel Hotel
The Pera Hotel Istanbul
The Pera Hotel Hotel Istanbul

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij The Pera Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost een verblijf bij The Pera Hotel?

Vandaag, 11 dec. 2025, kost een verblijf bij The Pera Hotel van één nacht voor twee volwassenen op 13 dec. 2025 min. € 47,71, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoe laat kan ik bij The Pera Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij The Pera Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken.

Biedt The Pera Hotel een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is op verzoek een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van EUR 120 per voertuig.

Waar staat The Pera Hotel?

Dit luxe hotel ligt in Taksim, op 5 minuten wandelen van Hotel Pera Palace en Istiklal Caddesi. Ook Galatatoren en Bosporus liggen op een kwartiertje wandelen. Station Beyoglu ligt op maar 2 minuten wandelen en naar Metrostation Sishane-Zemin is het 3 minuten wandelen.

Beoordelingen over The Pera Hotel

Beoordelingen

7,8

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 101 van 245 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 73 van 245 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 34 van 245 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 16 van 245 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 21 van 245 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,0/10

Personeel en service

7,4/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Cansu

Negatief: Netheid
Helaas was onze kamer qua hygiëne onvoldoende bij aankomst. Nadat er een melding van is gemaakt is dit wel rechtgezet door het personeel die op dat moment aanwezig was, er was geen poetspersoneel aanwezig om 1u ‘s nachts (wat begrijpelijk is). Om specifiek te zijn waren onze lakens niet proper en de kamer was wat stoffig. De lakens zijn onmiddellijk vervangen na de melding, maar met een astma persoon aanwezig was dit uiteraard geen fijne 1e avond omdat er veel stof vrij komt bij het verversen van de lakens.
2 nachten verbleven in november 2022

6/10 – Redelijk

Esra, Deventer

Reisde met partner
Deze hotel krijg een 6,5 van mij. Het is best gehorig je kan dus heeeeell veel dingen horen. Bed is niet heel comfortabel. Als al omdraait kraakt het bed. Voor de rest is het personeel heel behulpzaam en vriendelijk. Goed ligging. Een budget vriendelijk hotel.
4 nachten verbleven in oktober 2021

8/10 – Goed

Heinz Gerhard

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten

In het geheel waren we tevreden

Prima hotelletje, vriendelijk personeel en de ligging van het hotel was ook in orde.
4 nachten verbleven in maart 2019

10/10 – Uitstekend

Ceysu, Rotterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zeer prettige hotel, erg klantvriendelijke behulpzame personeel en vooral hygiënisch.
7 nachten verbleven in oktober 2017

4/10 – Matig

S.A.Abbas, Netherlands

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer

very small hotel not comfortable for a family

It was very bad experience we are shocked about the family rooms its too small and without any outside light its only for two adults enough,we stay one day without water and elecitricity and could not sleep because its very hot and there is no windows. And you cant go to the WC because there is no water. The manager is very tough women and she has no respect for the guests, our vacation was ruined because of this hotel and the manager. Also most of the hotel pictures in Expedia are not real, we are scammed!
10 nachten verbleven in juli 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Amir.Jaafar , Nederlaand

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

No family hotel and not suitable for children very

Not good experience The information on Expedia is not correct. See the following points: 1. It was written that the room is 30 square meters with a view of the city -> Our room was not even 15 square meters and had no windows and so no view of the city as on the site. On the other hand there was a door to the exit to a dark room without illumination which subsequently appeared to be the emergency exit (climbing staircase), what lives are dangerous to our children (fallback). When opening this time to get some fresh air in, we only got warm air, which turned out to be the emissions of all the cooling units in the building, which blow the warm air into space. 2. There was no baby bed and it did not get later. 3. There was no lift in operation between midnight and the following day at 13:00. 4. No water through the tap every day and at 1 time for 8 hours. 5. Electricity dropped out for a few hours each day. We almost hit the heat. Crying children and stressful situation. 6. Almost 70% of the pictures on Expedia of this hotel are not true. They are pictures of another hotel. For the above complaints we have repeatedly called the manager on the spot, but she showed no understanding at all and said she can not mean anything to us and that she has no other option. In addition, she said she did not receive any money because everything has yet to be transferred by Expedia, so she did not want to do anything for us. In addition, we have contacted Expedia (called directly through our
10 nachten verbleven in juli 2017

8/10 – Goed

nevin, amsterdam

Positief: Personeel en service

Pera hotel centrum

Fijn hotel, praktisch ingericht voor zeer kleine ruimte. Leuk opgelost. Toch mis je wel een plek om je koffer te plaatsen. Weinig hangruimte, bijvoorbeeld geen haak om je handdoek te hangen of te leggen in de badruimte. Verder modern en schoon ziet er netjes uit.

10/10 – Uitstekend

Martin

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
This isn’t a luxury accommodation. Rooms aren’t big, but they’re clean, safe, friendly staff. I arrived at 1 am and front desk was staffed. You’ll get a bed, a fridge, a shower with a rain attachment and great coffee shops, kebab places and other food options nearby. There’s a cab stand a 5 minute walk down the street, you can see the subway when you walk out the door. I was on a work trip and this was a great budget option.
8 nachten verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

Ajshe

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
The Place was located right next to sishane station and the galata tower and taksim square were reachable by foot. They called us to tell us that the ac and hot water wasn’t working but we still went and it worked? - it was very loud at night and the room was very small. The location is more for young party people than for couples… The stuff was nice and we went home to a mostly clean room every night.
3 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Christian

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Christian

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent service friendly service . Hotel in a perfect location 10/10
7 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Sinan

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Ali

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Ali

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Sadi

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2025

6/10 – Redelijk

Berrin

2 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Mehmet Dündar

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Yeliz

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Das Personal ist unglaublich freundlich, die Zimmer sind sauber und das Hotel ist sehr zentral gelegen. Einziger Nachteil ist die Größe der Zimmer, da kaum Platz vorhanden ist, um sich um die eigene Achse zu drehen. Sonst aber wirklich empfehlenswert
4 nachten verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

saher

Zakenreiziger
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Ibwas located me in a terrible room first floor right next to the elevator right next to the window and the window was not sealed very good so I could hear every little thing on the street it was impossible to sleep the room was small very small and there was no place to even to put my luggage
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

ELSA

3 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Mehmet Dündar

4 nachten verbleven in juni 2025

2/10 – Ontzettend slecht

hüseyin

Negatief: Comfort kamer
Odanın tuvaletleri aşırı konforsuz, banyo temiz değildi ve hizmet kötüydü. Konumu dışında tercih edilmez
2 nachten verbleven in juni 2025

4/10 – Matig

Burak

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I stayed at this hotel for a total of 3 nights. Starting from the second night, I noticed that there was no hot water in my bathroom. When I called the reception to ask about it, I received an unprofessional response, such as, "Oh, we forgot to tell you." The next morning, when I went down to reception to ask again, I was shocked to hear, "It will take 3-4 days to fix, but it’s okay. You’re leaving in 2 days anyway." Instead of offering me a solution, they suggested that "You can go to the nearby public bath (hamam) to take a shower." Also, on the first day I entered the room, the supposedly "clean" bed had several hairs on it. In short, the location is nice, but the staff and service quality are extremely amateurish and unprofessional. The staff were polite — I have no complaints in that regard. However, hotel management should place more emphasis on professional training for its staff.
3 nachten verbleven in juni 2025

8/10 – Goed

PINAR NUR

3 nachten verbleven in juni 2025

8/10 – Goed

Tekin

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Oda biraz küçüktü ama yinede güzeldi
1 nacht verbleven in juni 2025