Mercure Brighton Seafront Hotel

3.5-sterrenaccommodatie
Zonnige strandaccommodatie dicht bij British Airways i360

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Mercure Brighton Seafront Hotel

Serveert ontbijt, lunch en diner
Trap
Voorkant van accommodatie
Lobby
Klassieke tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed | 1 slaapkamer, een kluis op de kamer, een bureau
Mercure Brighton Seafront Hotel bevindt zich dicht bij British Airways i360 en Winkelcentrum Churchill Square en biedt een droogkuis/wasserijservice, een bar en een businesscentrum. Het plaatselijke restaurant The Brasserie serveert ontbijt, lunch en diner. Gasten kunnen verbinding maken met het internet via gratis wifi in de kamer.

Beoordelingen

8,0 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Bar
  • Roomservice
  • Receptie 24/7
  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Schoonmaakservice
De huidige prijs is € 92
inclusief belastingen en toeslagen
14 sep - 15 sep

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
7 van 7 kamers weergeven

Standaard kamer

9,0 van 10
Fantastisch
(19 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 21 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Klassieke kamer

8,4 van 10
Zeer goed
(15 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 23 m²
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Privilege, Tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed, balkon, uitzicht op zee

Hoogtepunten

Een balkon
Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Privilege, Premium tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed, uitzicht op zee

8,4 van 10
Zeer goed
(13 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Badjassen
  • 24 m²
  • Uitzicht op zee
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Privilege, Premium tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Badjassen
  • 24 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Klassieke tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed

8,0 van 10
Zeer goed
(38 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 24 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Klassieke kamer

8,0 van 10
Zeer goed
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Gerenoveerd in 2019
Aparte slaapkamer
Draagbare ventilator
Een privébadkamer
Een haardroger
  • 26 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
149 Kings Road, Brighton, England, BN1 2PP

In de buurt

  • Brighton Beach - 2 min. wandelen - 0.2 km
  • British Airways i360 - 5 min. wandelen - 0.4 km
  • Brighton Royal Pavilion - 16 min. wandelen - 1.4 km
  • Brighton Pier - 17 min. wandelen - 1.4 km
  • Brighton Dome - 18 min. wandelen - 1.5 km

Lokaal vervoer

  • Brighton Station - 19 min. wandelen
  • Luchthaven Gatwick (LGW) - 49 min. rijden

Restaurants

  • ‪almoosh🍒 - ‬5 min. wandelen
  • ‪Bird & Blend Tea Co. - ‬3 min. wandelen
  • ‪The Meeting Place Cafe - ‬2 min. wandelen
  • ‪Ephesus - ‬4 min. wandelen
  • ‪The Seahorse - ‬3 min. wandelen

Over deze accommodatie

Mercure Brighton Seafront Hotel

Hotel met een groen/duurzaam beleid, verbouwd in 2019 en niet ver van Brighton Beach
Mercure Brighton Seafront Hotel bevindt zich dicht bij British Airways i360 en Winkelcentrum Churchill Square en biedt een droogkuis/wasserijservice, een bar en een businesscentrum. Het plaatselijke restaurant The Brasserie serveert ontbijt, lunch en diner. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Je kunt ook genieten van voordelen zoals:
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), parkeerplaatsen ter plaatse en snelle uitcheckservice
  • Snelle incheckservice, gratis kranten en bagageopslagruimte
  • Huwelijksservices, vergaderruimtes en een lift
  • Beoordelingen van gasten zeggen niets dan goeds over het ontbijt, het behulpzame personeel en de locatie
Kamervoorzieningen
De 116 kamers zijn inclusief leuke voordelen zoals 24-uurs roomservice, bovenop extra's zoals gratis wifi en kluisjes. Beoordelingen van gasten zijn vol lof over de netheid van de kamers in deze accommodatie.
Er zijn nog meer gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Verwarming en draagbare ventilators
  • Ledlampen en milieuvriendelijke schoonmaakproducten
  • Badkamers met milieuvriendelijk toiletgerief en douches
  • Lcd-televisies met digitale zenders
  • Waterkokers, dagelijkse schoonmaak en bureaus

Prijzen en affiliaties

Accommodatie met ecologisch certificaat
Deze accommodatie is gecertificeerd door Green Key, een programma dat de impact van een accommodatie op een of meer van de volgende gebieden meet: milieu, gemeenschap, cultureel erfgoed, lokale economie.

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
  • Overdekte parkeerplekken ter plaatse (GBP 28 per nacht)
  • Beperkte parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 06.30 uur tot 10.00 uur op werkdagen en van 07.30 uur tot 11.00 uur in het weekend: GBP 17,95 per persoon
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • The Brasserie

Gezinsvriendelijk

  • Kinderspelletjes
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij het onthaal
  • Reisgidsen
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Huwelijksservices
  • Meertalig personeel
  • Schoon beddengoed (op verzoek)
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum
  • Vergaderruimtes

Buiten

  • Aan het strand

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Informatieborden in braille of reliëfletters
  • Lift

Meer

  • Bioafbreekbare rietjes beschikbaar
  • Bioafbreekbare roerstaafjes beschikbaar
  • De volledige accommodatie is gerenoveerd in mei 2019
  • Feestruimte
  • Geen frisdrank in plastic flessen
  • Geen plastic rietjes
  • Geen plastic roerstaafjes
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbaar tafelgerei
  • Herbruikbare kopjes
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Lcd-tv met digitale zenders

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Elektrische waterkoker
  • Koffiezetapparaat/waterkoker

Meer

  • Bureau
  • Draagbare ventilator
  • Kluisje
  • Ledverlichting
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • Schoonmaakmiddelen zijn milieuvriendelijk
  • Strijkijzer/strijkplank
  • Telefoon
  • Verwarming
  • Waterbesparende douches

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: middernacht
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Snelle incheckservice
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken
Snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer GBP 17.95 per persoon
  • Betaald parkeren (overdekt): GBP 28.00 per nacht

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen
Deze accommodatie maakt gebruik van windenergie
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een koolmonoxidedetector en een rookmelder
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
De accommodatie bevestigt dat ze de schoonmaak- en desinfectiemaatregelen van ALLSAFE (Accor Hotels) hanteert.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.
Deze accommodatie verwelkomt gasten van elke seksuele geaardheid of geslachtsidentiteit (LHBTI+-vriendelijk)

Accommodatie ook bekend onder de naam

Brighton Hotel Seafront
Brighton Mercure Seafront
Hotel Mercure Brighton Seafront
Mercure Brighton Seafront
Mercure Brighton Seafront Hotel
Mercure Hotel Seafront Brighton
Mercure Seafront
Mercure Seafront Brighton
Mercure Seafront Hotel
Seafront Hotel Brighton
Mercure Brighton Seafront
Mercure Brighton Seafront Hotel Hotel
Mercure Brighton Seafront Hotel Brighton
Mercure Brighton Seafront Hotel Hotel Brighton

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Mercure Brighton Seafront Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost een verblijf bij Mercure Brighton Seafront Hotel?

Vandaag, 2 sep. 2025, kost een verblijf bij Mercure Brighton Seafront Hotel van één nacht voor twee volwassenen op 14 sep. 2025 min. € 91,52, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoeveel berekent Mercure Brighton Seafront Hotel voor parkeren?

Parkeren kost GBP 28.00 per nacht. De parkeermogelijkheden zijn beperkt.

Hoe laat kan ik bij Mercure Brighton Seafront Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: middernacht.

Tot hoe laat kan ik bij Mercure Brighton Seafront Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken.

Waar staat Mercure Brighton Seafront Hotel?

Dit hotel in Seafront ligt aan het strand, op 5 minuten wandelen van Brighton Beach en British Airways i360. Ook Winkelcentrum Churchill Square en Brighton Royal Pavilion liggen op 2 km afstand. Brighton Station ligt op 19 minuten wandelen en naar Brighton (BSH-Brighton Train Station) is het 20 minuten wandelen.

Beoordelingen over Mercure Brighton Seafront Hotel

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 375 van 940 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 291 van 940 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 146 van 940 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 83 van 940 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 45 van 940 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Michael

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Staff friendly and helpful. We had an upgrade room to mark our anniversary. Communal areas are tired and in need of redecoration
4 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Graham

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Our receptionist was Martina and when the room we were directed to proved too noisy she calmly offered us an alternative in the Mews which proved to be perfect and quiet.
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Stephanie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent modern and clean seaside hotel. Rooms are upbeat and airy. Staff friendly and welcoming. Convenient location walkable to local attractions
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Susanne

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Schon die Lobby war beeindruckend gestaltet und auch das Classic Doppelzimmer mit Stadtblick war schön und hatte sogar etwas Meerblick. Es war sehr ruhig gelegen und enthielt alles, was wir brauchten. Die Kleiderstange/ Fächer waren allerdings sehr knapp, aber für einen kurzen Aufenthalt ausreichend. Das Frühstück konnten wir an der Fensterfront mit Meerblick genießen. Alle Sehenswürdigkeiten, die Lanes und Restaurants, Pubs (z.B. Lion & Lobster) bzw. Strandbars waren gut zu Fuß zu erreichen. Unser Auto konnten wir in der kleinen Tiefgarage abstellen. Wir werden auf jeden Fall wiederkommen.
2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Tracey

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
All the staff were fabulous and Ida in the restaurant in the evening was superb! The hotel is tired, worn carpets in communal areas but overall the room was very comfortable and clean.
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Patrick Michael

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ein sehr schönes Gebäude, das an allen Stellen wie ein schickes Boutique Hotel wirkt. In den Zimmern könnte man etwas auffrischen. Das Personal ohne Ausnahme professionell und sehr freundlich. Geradeaus über die Straße steht man direkt am Strand.
6 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Steve

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very clean and well maintained hotel. Comfortable and quiet rooms. Excellent service for all staff who interacted with us throughout the hotel, bar and restaurant. Will definitely use this hotel again next time we visit Brighton.
1 nacht verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Jonathon

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel in Brighton boasts an excellent location, close to the seafront and vibrant city attractions, with pleasant communal areas like the stylish lounge and bar. Our 3pm check-in was delayed as one room wasn’t ready, but the staff offered a free drink in the bar while we waited. The mews rooms have a nice small outdoor space, and the rooms were comfortable and clean, making for a solid stay.
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Caroline

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were over and above in their care and expertise - have stayed at many hotels in Brighton and this is my new favourite - thank you
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Andrew

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Sally

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were all amazing, happy, friendly, helpful and professional. Some areas of the hotel feel a bit dated but didn’t impact our stay. Lobby and bar are beautifully decorated. Had a fantastic weekend and will definitely visit again
2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

mark

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
The carpet in the room could have done with a proper shampooing and cleaning if not replacing. In addition, there were no plug sockets by the bedside. I have to use a CPAP machine when I sleep and was unable to use it as the plug socket was too far away.
2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Jan

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
All very nice
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Judith

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Dirty windows and view. Excellent staff.
1 nacht verbleven in augustus 2025

4/10 – Matig

Jack

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
The hallways are dinghy and carpets dirty. The room was bad. Dirty carpets. Net curtains and curtains befitting a 1960's Council Flat. Room decor way beyond requiring redecoration and updating
1 nacht verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

Val

1 nacht verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

Elana

1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Mohammed

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Voorzieningen
Hotel and staff were nice however the room was very small and the air conditioner wasn’t working properly and the room had no proper window and was extremely hot and we got cooked with no air con and no proper window to air out.
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Peter

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent stay, loved the hotel.
2 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Jeffrey

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel is in a good location and is right on the beach, with the Brighton i360 only a short walk away. Some things to note. The front part of the hotel looks great but if rear is looking tired and could do with a refurbishment. I paid extra for a privilege room but again found it to be tired, unclean (e.g. black mould on the majority of the bathroom tiles) and the light switch to the bathroom was faulty. If you are planning to use their car park, make sure you tell the hotel in advance, as you need to reserve, something that wasn’t clear when booking. Despite all this, the front of house staff were friendly.
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

David

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Our room was clean and spacious and all the staff we came across were very nice and courteous
4 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Jared

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Liked that it was beach front / Area is a bit run down however
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Sarah

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location and friendly staff
2 nachten verbleven in juli 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Regan

Reisde met partner
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Extremely Disappointed – Not What You’d Expect from a Mercure Hotel I’m honestly shocked at how poor our experience was at the Mercure Brighton. We checked in late on Thursday night around 9:45pm and were initially given a room that was absolutely not up to standard. The duvet had what looked like blood stains on it, the walls were crumbling and just lazily painted over, and the carpet was heavily stained throughout. I went straight to the front desk to raise the issue, and while the staff did offer to move us to a “better room”, the new room was somehow worse. It had no window whatsoever, which meant it was boiling hot, with no air circulation at all. To make matters worse, we had pigeons cooing loudly throughout the night, making it near impossible to sleep. Then, just to top it off, the fire alarm randomly went off at 1:52am, blared for a few loud rings, and then stopped abruptly with no explanation or follow-up. It felt completely disorganised and unsafe. We paid £282 for a two-night stay, and frankly, it did not reflect the quality you’d expect for that price — especially from a hotel carrying the Mercure name. This wasn’t just a disappointing room — it was a disappointing experience from start to finish. We left feeling frustrated, uncomfortable, and completely let down. We expected so much better. I honestly wouldn’t return, and it’s made me seriously question the standard of the Mercure brand as a whole
2 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Clare

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were very accomodating. Restaurant options were great as I have dietary issues. Lovely to be on seafront and nice decor in the main hotel.
1 nacht verbleven in juli 2025