3 restaurants servant le petit-déjeuner, spécialités Cuisine anglaise

Avis sur Le Meridien Abu Dhabi

5 out of 5
Le Meridien Abu Dhabi
Tourist Club Area, Abu Dhabi

Avis

8,2

Très bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 67 avis sur 149." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 43 avis sur 149." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 23 avis sur 149." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 8 avis sur 149." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 8 avis sur 149." "

8,6/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

7,8/10

Équipements

8,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Sylvaine

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
séjour sympathique à Ab Dhavi
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay.

8/10 Bien

Jean Denis, Montreal

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le fait d’être juste à côté du Abu Dhabi Mall est un atout. La facilité d’avoir des taxis fiables à la porte de l’hôtel est un plus. Le personnel est un des atouts de cet hôtel.
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We are delighted to hear that you had a great time! Thank you for sharing your positive experience with us.

8/10 Bien

NICOLE

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bel hotel, rien a redire si ce n est que notre suite très bruyant. Travaux a l extérieur jour et nuit.
Séjour de 9 nuits en avril 2023

6/10 Satisfaisant

emmanuel

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Overall, room not so clean
Séjour de 6 nuits en novembre 2021

6/10 Satisfaisant

Jacques

Les points forts : Propreté et personnel et service
Pourrait mieux faire sur la qualité des produits.
Hotel 4 étoiles très bien situé a proximité d'une très belle galerie marchande haut de gamme. Confort de la chambre acceptable. Service d'une manière générale attentif. En revanche, le petit déjeuner fait pour des touristes prenant un package laissait tellement a desirer (sans être difficile rien du cafe au viennoiserie, en passant par le jus d'orange n'était simplement acceptable) que l'hotel a gentiment accepte de nous rembourser. De fait, nous somes allés chaque jour prendre un excellent petit déjeuner chez Paul ou le jus d'orange, le cafe, les viennoiseries, le beurre, la confiture et les oeufs ressemblaient a ce que nous attendions.
Séjour de 3 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Joel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Conforme à la présentation
Un personnel aux petits soins dans un hôtel sympa et bien placé
Séjour de 3 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Djassem

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
bon hotel
un sejour positif et edial
Séjour de 3 nuits en août 2019

6/10 Satisfaisant

PATRICIA

Les points faibles : Personnel et service
aucun sport nautique sur place
nous avons été déçu de constater qu'il n'y avait aucun sport nautique sur place contrairement au descriptif annoncé et le ménage des chambres n'étaient pas toujours bien fait nous avons séjourné 9 nuits dans cet hôtel. point positif le personnel est très aimable et le SPA est très bien et l'accès est illimité. salutations.
Séjour de 9 nuits en août 2019

6/10 Satisfaisant

Ilham

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Confort de la chambre
Hôtel moyen
Points négatifs :Chambre tres petite....vue sur les toits et systèmes d’aerations....tv ne fonctionnait pas....literie pas très confortable Points positifs :personnel aimable.....piscine bien entretenue ainsi que la plage...
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en juin 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 8 nuits en avril 2019

10/10 Excellent

Aniela

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en avril 2019
Réponse de CM le 29 avr. 2019
Thank You for your review and choosing to stay with us, we look forward to see you again.

6/10 Satisfaisant

Rohit

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et équipements
Les points faibles : Personnel et service
One of the oldest hotels in Abu Dhabi. Our lovely Queen of kindly was there at its opening. Hotel staff is friendly but you would come across some weird staff members who said oh! You can’t take your drinks which you bought in the hotel to the hotel’s beach. They would force you to buy the same drink! I was like I paid for for my ginger ale in the hotel, and I can’t sit in the sun with this drink ? It wasn’t even alcohol. They don’t appreciate that it’s a 5 star hotel and you can’t talk to people like this! Bathrooms needs an upgrade, if you shower, there’s guarantee to have water out of the tub. No shower curtains and the glass partition is too small!
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Nader EL Kari le 10 avr. 2024
Dear Rohit,We appreciate your review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

10/10 Excellent

Mohammed Irshad Akbar ev

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam (Nezam van de schoonmaak, N. Khan van het ochtendbuffet, Adjai van de beveiling en de dame die de gasten begeleide bij het ochtendbuffet). Hotel ligt op loopafstand van Abu Dhabi Mall, een pluspunt. Hotel voor de toekomst zeker weer een optie!
Réponse de Nader EL Kari le 15 mars 2024
Dear Mohammed Irshad Akbar evWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 Excellent

Natasa

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice, good located hotel in Abu Dhabi. Pool is amazing and stuff as well
Séjour de 11 nuits en janvier 2024
Réponse de Nader EL Kari le 31 janv. 2024
Dear NatasaWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

6/10 Satisfaisant

MICHEL

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very noisy with metal works and construction starting at 8am during the whole stay.
Séjour de 5 nuits en janvier 2024
Réponse de Nader EL Kari le 31 janv. 2024
Dear MICHELWe apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.Sincerely,The Management

10/10 Excellent

Dávid

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en décembre 2023
Réponse de Nader EL Kari le 31 janv. 2024
Dear Dávid,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 Excellent

Sheetal

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was clean, quiet and a great location. The room was a good size. The staff are lovely and friendly, they took such good care of us.
Séjour de 9 nuits en décembre 2023
Réponse de Nader EL Kari le 31 janv. 2024
Dear Sheetal,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

8/10 Bien

Christel

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sehr gute Betten
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Guido

Voyage en groupe, Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Das Hotel ist sicher kein 5 Sterne Hotel. Die Einrichtung ist deutlich in die Jahre gekommen und wirkt etwas "abgeranzt". Es standen nur zwei Aufzüge zur Verfügung wovon einer die gesamte Zeit außer Betrieb war. Die Lage in der Stadt ist super, der eigene Pool und der eigene Strand ebenfalls. Die Abu Dhabi Mall ist fußläufig zu erreichen. Trotz der Abstiche hinsichtlich des Renovierungsbedarfs, kann ich das Hotel für Einzelreisende und Familien empfehlen.
Séjour de 7 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Thomas

Séjour de 3 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Adrian

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Solid business hotel
Séjour de 3 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Marco

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 11 nuits en juillet 2023
Réponse de Hotel Managment le 31 août 2023
Thank you for our positive review.

10/10 Excellent

Mohammed Irshad

Séjour de 9 nuits en juillet 2023
Réponse de Hotel Managment le 31 août 2023
Thank you for hotel review.

4/10 Médiocre

Casper

Voyage en famille
Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Noisy, overbook, old and not value-for-money
We stayed in 201 and had to move because of a very noise family until late in the evening. Other guests also complained about. Room 201 also had an issue with the air condition as it was not cooling well and made noise as well. We then got room 525 and had neighbours who partied until 2am. So we did not get proper sleep the two nights we stayed in the hotel. In addition we had to wait for our breakfast each morning, we had to ask for an extra bed 6 times before it was delivered etc. The hotel seems old and was clearly overbooked, and overbooked is a big issue when you also only have one elevator working, which is also used by your staff. All-in-all a bad experience and we honestly want a refund as it is not reasonable to pay for such a bad experience.
Séjour de 2 nuits en juin 2023
Réponse de Chandrakant Machiger le 2 juil. 2023
Thank you for sharing your recent stay experience with us. We sincerely apologize for the inconveniences you encountered during your stay at our hotel.During the EID holidays, our hotel experienced an overwhelming number of bookings, primarily from families. Unfortunately, this surge in occupancy resulted in some disturbances, and we deeply regret the inconvenience caused by the noise from neighboring guests in both room 201 and room 525. Please be assured that we have addressed these concerns to prevent similar issues in the future.We also apologize for the issues with the air conditioning in room 201. Our maintenance team is working diligently to resolve the cooling and noise problems, and we appreciate your understanding.Regarding breakfast delays and the delayed delivery of the extra bed, we acknowledge our shortcomings in providing prompt service, and we are taking measures to improve our service efficiency during busy periods.We apologize for the inconvenience caused by the temporary elevator situation. Our maintenance team is actively working on resolving the issue, and we expect to have the elevator fully operational soon.While we understand your disappointment with the overall experience, we regret to inform you that we are unable to provide a refund due to the unique circumstances surrounding the high occupancy during the EID holidays. However, we assure you that your feedback is invaluable to us, and we will use it constructively to enhance our services and facilities.Once again, we extend our sincere apologies for not meeting your expectations during your stay. We hope you will consider giving us another chance in the future to provide you with an improved and enjoyable stay.If you plan to revisit, please feel free to reach out to me directly and I will personally oversee your reservation to ensure a seamless and comfortable stay.Thank you for your understanding, and we hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

10/10 Excellent

mohammed

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Top top top hotel
Super hotel, made even better by superb staff. Every single member of staff I came across was excellent and genuine in their friendliness. The house keepers would always say good morning when they see you. Breakfast was great. Well organised and lots of variety. Swimming pool area is nice although gets busy.
Séjour de 4 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay

2/10 Horrible

Timofey

Voyage en couple
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Long time with no renovation
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

4/10 Médiocre

Andre

Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

8/10 Bien

Jan

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

10/10 Excellent

Maria Alejandra

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Cercano a malls y restaurantes
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Hotel Management le 25 juin 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

10/10 Excellent

Mark

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice classic hotel with beach front large pool area in the centre of the city
Séjour de 1 nuit en avril 2023

8/10 Bien

Karl Erik

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en avril 2023

8/10 Bien

Sandeep

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing staff! Really great location, walking distance to most places.
Séjour de 10 nuits en mars 2023

4/10 Médiocre

kenneth

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
The lobby atm machine took my atm card and the Marriott staff could not call the bank and get my card back. Don’t use the atm in the lobby
Séjour de 3 nuits en mars 2023

8/10 Bien

ömer

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
bra läge
allt var bra ,nära till köpcentrum och andra restauranger, sköna sängar , go frukost och har eget strand ,
Séjour de 2 nuits en mars 2023

6/10 Satisfaisant

David

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
I did not like the shower. Very dangerous to get in and out without slipping. The shower enclosure design results in water splashing and running all over the floor. I would seriously consider not using this hotel again because of the bad shower set up, which is a shame because the hotel is great, so are the staff!!!
Séjour de 1 nuit en février 2023

10/10 Excellent

Muhovic

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We had an excellent stay at le meridien abu dhabi. The staff is extremely friendly, especially the staff at the pool. The pool is heated which is a big plus when travelling with kids. The pool area and the sunbeds are perfect. The hotel is perfectly located as well. A big thank you for Prince for making our holiday even more memorable.
Séjour de 7 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Maher

Séjour de 1 nuit en janvier 2023

4/10 Médiocre

Eslim

Les points faibles : Personnel et service
Room was dirty. Found hair in bathtub
Séjour de 6 nuits en novembre 2022

2/10 Horrible

Andre

Séjour de 3 nuits en novembre 2022

10/10 Excellent

Daniel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
simple but good
The room was small but was good . It was a sea view with balcony
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

10/10 Excellent

Matthew

Séjour de 5 nuits en septembre 2022

10/10 Excellent

Tobias

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sehr freundliches und zuvorkommendes Personal. Herr Nezam vom Roomservice hat unser Zimmer jeden Tag sehr ordentlich gemacht. Auch großes Lob an die Mitarbeiter vom Frühstücksbüfett, sehr freundliches immer zuvorkommend. Das ganze Hotel macht einen sehr sauberen und hygienischen Eindruck. Das Fitnessstudio bietet in allen Bereichen des Trainings Möglichkeiten sich ordentlich auszupowern.
Séjour de 10 nuits en août 2022

10/10 Excellent

Omar

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
My stays was amazing 👏 ❤
Séjour de 1 nuit en juillet 2022

10/10 Excellent

Ibrahim

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en juillet 2022

10/10 Excellent

hayat

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sehr aufregend und entspannter Aufenthalt.
Séjour de 1 nuit en juin 2022

10/10 Excellent

deokhwan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2022

8/10 Bien

Kang

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mai 2022

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
만족스러운 숙박
외관에 비해 내부 리모델링으로 쾌적한 방 상태였음. 온수사용 등 불편함이 전혀없고.필요물품 요청시 응답도 빠름..수영장 등 공용시설 관리도 잘 되고 있음
Séjour de 1 nuit en mai 2022

10/10 Excellent

Thomas

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en avril 2022