Le Bourbon

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel met een restaurant en een bar/lounge in Yssingeaux

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

8,6 op 10 –
Voortreffelijk

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Roomservice
  • Ontbijt beschikbaar
  • Huisdiervriendelijk
  • Gratis wifi
  • Restaurant
De huidige prijs is € 113
inclusief belastingen en toeslagen
2 dec - 3 dec

Kameropties

Premium tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een haardroger
Satellietzenders
Een bureau
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Standaard tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een haardroger
Satellietzenders
Een bureau
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
5 Place De La Victoire, Yssingeaux, Haute-loire, 43200

In de buurt

  • Parc Naturel Régional des Monts d'Ardèche - 23 min. rijden - 25.3 km
  • Statue de Notre-Dame de France - 25 min. rijden - 32.5 km
  • Kathedraal van Le Puy - 25 min. rijden - 32.5 km
  • Kathedraal Notre Dame en Klooster - 25 min. rijden - 32.5 km
  • Abdij van La Chaise-Dieu - 26 min. rijden - 32.8 km

Lokaal vervoer

  • Station Pont-de-Lignon - 14 min. rijden
  • Saint-Etienne (EBU-Internationale luchthaven Saint-Etienne-Loire) - 45 min. rijden

Restaurants

  • ‪McDonald's - ‬16 min. wandelen
  • ‪Le Cygne - ‬4 min. wandelen
  • ‪Planète Bowling - ‬18 min. wandelen
  • ‪Le Sharks - ‬13 min. rijden
  • ‪La Casserolle - ‬2 min. wandelen

Over deze accommodatie

Le Bourbon

Hoogtepunten van de accommodatie
Le Bourbon biedt onder andere een bar en een restaurant. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Er zijn ook voordelen, zoals:
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), beveiligde fietsenstalling en rookvrije accommodatie
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij Le Bourbon bieden veel comfort met gratis wifi en geluiddichte muren.
Er zijn ook andere gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Badkuipen, gratis toiletartikelen en haardrogers
  • Flatscreentelevisies met satellietzenders
  • Verwarming, bureaus en telefoons

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Wifisnelheid op de kamer: 100+ Mbps (voor 1-2 personen of maximum 6 toestellen)
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar: EUR 12 per persoon
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • Le Bourbon

Dingen om te doen

  • Fietsenopslag

Gezinsvriendelijk

  • Geluiddichte kamers

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Geen lift

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Badkamer

  • Bad
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen

Entertainment

  • Flatscreen-tv met satellietzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice

Meer

  • Bureau
  • Geluiddichte kamers
  • Telefoon
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: 18.00 uur
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

De receptie is geopend van dinsdag t/m zaterdag tussen 07.00 uur en 18.00 uur).
Je dient de accommodatie op voorhand te contacteren om de incheckinstructies te ontvangen. De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Na de openingstijden kan er bij deze accommodatie niet ingecheckt worden.
Contacteer de accommodatie op voorhand via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen voor het inchecken te treffen.
Bij het inchecken dienen gasten een negatieve PCR-test voor Covid-19 of bewijs van een volledige Covid-19-vaccinatie voor te leggen
Alle gasten vanaf 18 jaar dienen een bewijs van een negatieve Covid-19-test voor te leggen. Het resultaat van de test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor het inchecken. Alle gasten vanaf 18 dienen een bewijs van een Covid-19-vaccinatie voor te leggen. Gasten dienen ten minste 3 dagen vóór het inchecken een volledige vaccinatie te hebben ontvangen
Als je nog vragen hebt, kun je de accommodatie contacteren via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools
Als je van plan bent op zondag of maandag te arriveren, dien je vooraf contact op te nemen met deze accommodatie om incheckinstructies te ontvangen en het ophalen van de sleutel te regelen.

Renovaties en sluitingen

De volgende voorzieningen zijn op kerstavond, op kerstdag en op nieuwjaarsdag gesloten:
  • De bar/lounge
  • De eetgelegenheid/eetgelegenheden
  • De receptie
De volgende voorzieningen zijn gesloten op zondag:
  • Restaurant
De volgende voorzieningen zijn gesloten op maandag:
  • Restaurant(s)

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Voor huisdieren betaal je een toeslag van EUR 10 per huisdier (afhankelijk van de verblijfsduur)
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor in rekening gebracht
Alleen honden zijn toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft de volgende belasting: EUR 0.40 per persoon, per nacht. Deze belasting geldt niet voor kinderen die jonger zijn dan 18 jaar oud.

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer EUR 12 per persoon
  • Toeslag voor huisdieren: EUR 10 per huisdier (varieert op basis van verblijfsduur)
  • Hulpdieren zijn vrijgesteld van heffingen

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert bekende creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
Contactloos betalen is mogelijk
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er zijn geen liften in deze accommodatie
Wegens de nationale wetgeving mogen contante betalingen bij deze accommodatie het bedrag van EUR 1000 niet overschrijden. Contacteer de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging voor meer informatie.

Nationale beoordeling

ATOUT France, het Franse Bureau voor Toerisme, heeft aan deze accommodatie een officiële sterrenclassificatie toegekend.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Bourbon Hotel Yssingeaux
Bourbon Yssingeaux
Le Bourbon Hotel
Le Bourbon Yssingeaux
Le Bourbon Hotel Yssingeaux

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Le Bourbon?

Ja, honden zijn bij deze accommodatie welkom. Er geldt een toeslag van EUR 10 per huisdier, per nacht. Hulpdieren betalen geen toeslag.

Hoeveel kost een verblijf bij Le Bourbon?

Vandaag, 1 dec. 2025, kost een verblijf bij Le Bourbon van één nacht voor twee volwassenen op 2 dec. 2025 min. € 112,00, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoeveel kost het om hier te parkeren?

Bij Le Bourbon zijn geen parkeermogelijkheden.

Hoe laat kan ik bij Le Bourbon inchecken?

Inchecken kan vanaf: 15.00 uur; inchecken kan tot: 18.00 uur. Nadat de receptie is gesloten, is inchecken niet meer mogelijk.

Tot hoe laat kan ik bij Le Bourbon uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken.

Waar staat Le Bourbon?

Dit hotel in Yssingeaux ligt op 19,1 km van Parc Naturel Régional des Monts d'Ardèche en op 32 km afstand van Velay Express en Parcours Aventure de l'Écureuil. Ook Centre Culturel et de Congrès Pierre Cardinal en Kathedraal Notre Dame en Klooster liggen op 32 km afstand.

Beoordelingen over Le Bourbon

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 36 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 36 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 8 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 3 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 84 beoordelingen

9,0/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

8,0/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service

Propriétaire nonchalant et arrogant

Hôtel très correct pour le prix, en revanche le propriétaire est d’une nonchalance extrême. Nous avons été mis dehors un peu violemment suite à une erreur d’heure de sortie entre les informations communiquées lors de la réservation et celle apparemment (non) communiquées par notre hôte. Le départ était indiqué pour midi sur notre réservation, mais l’hôte nous a indiqué (après nous avoir mis dehors) que c’était 11h. Idem pour l’entrée dans la chambre. Nous avions prévu de récupérer la chambre à 14h (comme indiqué sur notre réservation) mais mauvaise surprise quand nous sommes arrivés et que l’on nous a dit que la chambre ne serait pas prête avant 15h. Suite à cette incohérence, j’ai suggéré au propriétaire de revoir les horaires avec la plate-forme. Je me suis fait alors jetée et il m’a dit que ce n’était pas son problème, et que je n’avais qu’à apprendre à lire les instructions notées dans le couloir de l’hôtel. Bref, hôtel correct pour un séjour d’une nuit surtout qu’il n’y a pas vraiment d’autres options à Yssengeaux, mais je vous conseille d’éviter le propriétaire peu sympathique.
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

jean pierre

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Laure

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nous avons été très bien accueilli à l'hôtel Bourbon. Ma chambre était propre et spacieuse avec un lit confortable. Petit déjeuner simple avec de délicieuses viennoiseries fraîches
1 nacht verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Chambre bien Salle de bain à moderniser Télé beaucoup de bruit
1 nacht verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

Cedric

1 nacht verbleven in december 2024

10/10 – Uitstekend

Mathieu

1 nacht verbleven in oktober 2024

6/10 – Redelijk

Amélie

Reisde met familie
Positief: Comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Moyen dans l’ensemble

A l’arrivée pour l’enregistrement de la chambre, personnel froid et pas très accueillant. Bref dans les détails et l’indication de la chambre. La chambre est propre mais vétuste. Nous sommes déçue dans le sens où on ne s’attendait pas à cela, la prestation n’est pas en accord avec le prix de la chambre. Interrupteur bancale, wc pas optimal (attendre 15min avant de pouvoir retirer une chasse d’eau) Serviette pas de qualité, bas de gamme, rêches. Point positif : le gel douche eco-responsable, il sentait bon. Problème de mise en route du chauffage. Literie et coussin de bonne qualité, draps propre mais a du vécu. Belle vue sur la place centrale. Petit déjeuner bon rapport qualité / prix, 12€ avec un petit buffet continental, avec du choix en thé et boissons chaudes. Point positif pour le personnel du matin, chaleureux et accueillant, aux petits soins.
1 nacht verbleven in september 2024

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Deborah

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Judith

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Absolutely amazing evening meal, a gourmet delight. We had the 'plats' but several mid courses, amuse-bouches etc arrived too and everything was delicious. The room was small though and very little hot shower water in the morning (although tap water was hot). Breakfast was okay but not special.
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

xuebin

1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Margaret

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The property was good. The owners went out of there way to ensure our stay was superb.
2 nachten verbleven in augustus 2022

8/10 – Goed

François Jacques

1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Julien

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Jacques

1 nacht verbleven in juli 2022

4/10 – Matig

Stéphane

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in juni 2022

10/10 – Uitstekend

christophe

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Très bien

Très bon accueil, hôtel agréable, bon petit déjeuner
1 nacht verbleven in november 2021

8/10 – Goed

Didier

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2021

10/10 – Uitstekend

Philippe

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Séjour chaleureux et gastronomique

Ce séjour a vraiment été une très bonne surprise (nous ne connaissions pas Yssingeaux). Accueil à la fois chaleureux et simple. Et que dire des repas! Des plats à la fois recherchés, créatifs, frais et pas bégueules. On sent le chef cuisinier qui prend un réel plaisir à valoriser des produits locaux et à surprendre. De quoi mettre du coeur aux randonnées à la journée dans le vivarais tout proche.
2 nachten verbleven in augustus 2021

8/10 – Goed

Vincent

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in mei 2021

8/10 – Goed

Clément

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Repas excellent

Séjour très bien passé, personnel très accueillant et repas excellent, je recommande.
1 nacht verbleven in april 2021

10/10 – Uitstekend

philippe

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2020

10/10 – Uitstekend

Adrien

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Parfait

Maintenant un habitué. Les gérants sont très sympathiques et accueillants. Le restaurant est excellent. On s’y sent bien ! Je recommande sans hésité.
1 nacht verbleven in maart 2020

8/10 – Goed

Ruth, Long Beach, California

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Property was always clean. Restaurant was delicious! Staff was always helpful, cheerful and did their best to speak to us in English.
5 nachten verbleven in februari 2020

8/10 – Goed

Pascal

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in januari 2020