7 buitenzwembaden, parasols bij het zwembad en ligstoelen

Beoordelingen van Barceló Tenerife

5 out of 5
Barceló Tenerife
Avd. Grenamora, No. 1, Urb. San Blas, Golf del Sur, San Miguel de Abona, Tenerife

Beoordelingen

9,0

Fantastisch

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 470 van 770 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 221 van 770 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 58 van 770 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 14 van 770 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 7 van 770 beoordelingen" "

9,2/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

9,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 5 feb 2024
Dear Guest;On behalf of our entire team, we wouls like to thank you for sharing your rating with us. We look forward to serving you again soonYours sincerely,Diego OtamendiGuest Experience Manager

8/10 – Goed

Katrien

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Heel vriendelijk personeel maar veel van de faciliteiten zijn gedateerd. Bijna geen enkel slot of knop van de toiletten was werkende doorheen de accommodatie, kamers zijn best verouderd. Het eten was prima en verzorgd! Ook ruime keuze uit buffet opties of restaurants. Qua ligging is er niet veel in de buurt op wandelafstand of om te verkennen. Wel vlakbij de luchthaven! Vreemd dat de kindzwembadjes niet verwarmd zijn en slechts 1 zwembad verwarmd is…
10 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Mar Ornelas, Guest Experience Manager op 26 sep 2023
Beste Katrien,Bedankt voor uw review.We zijn blij om te horen dat u tevreden was met ons vriendelijke personeel en het eten in ons hotel. We waarderen uw opmerkingen over de ruime keuze aan buffetopties en restaurants. We betreuren het echter dat u enkele problemen heeft ondervonden met betrekking tot de faciliteiten en de verouderde kamers. We zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze diensten en faciliteiten om aan de verwachtingen van onze gasten te voldoen. Wat betreft de ligging, ons hotel bevindt zich inderdaad in een natuurlijke omgeving naast het San Blas natuurreservaat, wat een rustige en ontspannen sfeer biedt, maar misschien niet ideaal is voor gasten die op zoek zijn naar een levendige omgeving. We nemen uw opmerking over de verwarming van de zwembaden ter harte en zullen dit intern bespreken om te zien hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren. Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren.Vriendelijke groeten en graag tot nog eens,Mar Ornelas, Guest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Simon

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff was top tier! Always super nice and helpful. Everything is clean and in good condition. We went in February, so I wished they had another heated pool but it was never too crowded. Highly recommend!
7 nachten verbleven in februari 2022
Reactie van Diego Otamendi Guest Experience Manager op 1 mrt 2022
Dear Simon, Thank you for your review. We are sorry that the swimming pool was not warm enough for you and have noted your comment. We are, nevertheless, pleased that you had an enjoyable stay with us. Thank you for your lovely comments regarding the service you received from our team members, we will be sharing your kind words with them as we know it will mean a great deal. It is good to know that you enjoyed the culinary delights prepared by our professional Chefs who always strive to offer a wide variety of typical delights in order to please all palates and we thank you for letting us know that we satisfied yours. We hope to welcome you back in the future. Best wishes, Diego Otamendi Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wel groot maar hier merkte je niets van qua drukte
4 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Deputy Hotel Manager op 28 feb 2020
Dear Guest; On behalf of our entire team, we wouls like to thank you for sharing your rating with us. Yours sincerely, Diego Otamendi Deputy Hotel Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
4 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Deputy Hotel Manager op 4 jan 2020
Dear guest; Thank you very much for taking your time to share your evaluations about our hotel. Yours sincerely, Diego Otamendi Deputy Hotel Manager

10/10 – Uitstekend

CMLH68, Utrecht

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Rustige ligging. Relaxte sfeer. Vriendelijk personeel. Only adults zwembaden en ruimte in restaurant. Als je eind vd dag weggaat kun je van alles nog gebruik maken, zelfs van aparte en zeer ruime douche/kleedruimtes. Er zijn gedragsregels, maar helaas worden die niet nageleefd en je wordt er niet op aangesproken (kleding bij diner, zonnebedden reserveren, dronken in restaurant binnen komen)
5 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Deputy Hotel Manager op 5 mei 2019
Dear CMLH68; On behalf of our entire team, we wouls like to thank you for sharing your rating with us. Yours sincerely, Diego Otamendi Deputy Hotel Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Schitterend hotel wie van rust houdt. Vijfde bezoek aan sandos san blas en ik hoop er zeker en vast een zesde aan toe te voegen.
10 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van Deputy Hotel Manager op 3 feb 2019
Dear Guest; In the name of Sandos Blas Nature Resort & Golf we would like to thank you for taking your time and sharing your evaluations about your recent experience with us, they help us to continue improving all our services. Yours sincerely, Diego Otamendi Deputy Hotel Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
5 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van Deputy Hotel Manager op 26 jan 2019
Dear guest; Thank you very much for taking your time to share your evaluations about our hotel. Yours sincerely, Diego Otamendi Deputy Hotel Manager

8/10 – Goed

Thomas, Friesland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima korte vakantie
5 nachten in San Blas gelogeerd. Het is een mooi hotel met een Mexicaanse uitstraling, Van alle gemakken voorzien, vriendelijk personeel en goed onderhouden. Een groot hotel maar door de indeling en hoogte verschillen komt het niet massaal tot je over. Veel oudere stellen en Britten, niet de dronken variant. Onze deluxe kamer was prima en ruim met een balkon welke uitkeek over een kunstmatig meertje, helaas kwam de geur van het restaurant wel eens onze kant opgewaaid. Mijn boek toen maar aan het zwembad gelezen. Mocht je de keuze hebben kan je misschien beter op het zwembad uitkijken. Voor ons de eerste all-inclusive ervaring. Dit is niet tegen gevallen. Het buffet was uitgebreid en er is voor ieder wat wils. In verhouding vonden wij het ontbijt en de lunch beter dan het diner, er moeten natuurlijk wat dingen warm gehouden worden en dan komt het diner minder goed tot zijn recht. Wel werden er ook bijvoorbeeld entrecotes bereid. Drinken word tijdens de maaltijden bediend en men zorgt dat je niets te kort komt. Op 1e kerstdag was het diner feestelijk aangekleed en het buffet ook weer goed verzorgd. Twee weken dit buffet was voor ons misschien wat teveel geweest 1 keer hebben wij ook in het a la carte restaurant gegeten. Een kleine kaart maar verder prima kwaliteit. Alleen de gastheer leek verstand van zaken te hebben qua kaart. Een keur aan verschillende drankjes en cocktails. Zonder bijbetalen red je je prima. Animatie geen gebruik van gemaakt, redelijk wat keus.
5 nachten verbleven in december 2017
Reactie van Diego Otamendi op 23 jan 2018
Beste gast; We zijn erg blij om te lezen dat je genoten hebt van je verblijf hier bij ons, heel erg bedankt voor het delen van je hoge waardering met ons. We nemen een goede nota van uw suggestie en we zullen elke dag hard blijven werken om onze service te verbeteren Hoogachtend, Diego Otamendi Hotel Assistent-manager

8/10 – Goed

Mike, Niel

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Knap hotel met perfecte all-in service
Zeker aan te bevelen hotel, lekker eten, schuttle sevice naar plaza America. Zeker voor herhaling vatbaar.

8/10 – Goed

Eddy, Steenokkerzeel

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Uitstekend hotel met prachtige kamers
Alles is ***** behalve het eten zou iets fijner mogen zijn voor dit niveau.

10/10 – Uitstekend

Hans, Maassluis

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fijn gelegen, TOP
Fijn hotel goed gelegen bij het vliegveld in een regio met de minste regen, dus meeste zon (toch wel fijn). Speciaal goed voor stellen omdat er verschillende soorten zwembaden zijn

8/10 – Goed

De Wachter jp, bornem

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
kamers prima
all -in te goed voor je kilo's achter af

8/10 – Goed

Nicole, Alkmaar, Nederland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi hotel in rustig gebied.
Een groot hotel, gelegen in een rustig gebied aan de zuidkust. Ondanks de grootte, ademt het toch een vriendelijke, gemoedelijke sfeer uit. Het personeel was vriendelijk en de kamer was ruim en comfortabel. Alles werd goed schoongehouden. Ook de publieke gedeelten (zwembaden, terrassen en restaurants) zagen er goed onderhouden uit. Erg prettig vond ik dat er speciale eetruimten en zwembaden waren waar alleen volwassenen mochten komen. Ik had een all inclusive arrangement. Dit was goed, maar niet heel bijzonder. Met name de variatie in het avondeten schoot mijns inziens iets tekort. Nadelen: de afstand van het hotel tot het mooie natuurgebied rond de vulkaan de Teide, is groot, niet in kilometers, maar in de tijdsduur van de autorit er naar toe (ruim een uur). Verder ligt het vliegveld in de buurt van het hotel. De vliegtuigen geven zelf geen overlast (geluid), maar wel heb ik regelmatig een kerosinelucht geroken terwijl ik buiten bij een van de zwembaden zat. Een ander nadeel vond ik de constante wind met als gevolg dat je in en rond het hotel veel last hebt van tocht.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi hotel in lelijke omgeving
Ligt in een heel kale omgeving, maar is een zeer prettig omgezet hotel ondanks de enorm grootte. Wifi werkt haperend, zeker op de kamers, maar iets beter in de lobby. Prima eten, schitterend aan zee. Nog geen 2 km hemelsbreed van vliegveld, dus je hoort de vliegtuigen dalen en stijgen. Maar dat is niet storend.

4/10 – Matig

Christina, Badhoevedorp

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Geen 5 sterren
Mooi ontworpen hotel. Alles ruim opgezet en zeer vriendelijk personeel. Kamers ruim en comfortabel met een fijne badkamer. Ligging aan zee maar op een onstuimig punt. Je kunt daar niet in zee zwemmen. De prachtige zwembaden compenseren dit. Voorjaarsvakantie zorgde voor grote drukte in het hotel. Restaurant een chaos. Je wordt verplicht in kindergedeelte plaats te nemen ook al heb je grote kinderen. Zeer laawaaierig met veel Engels Benidorm publiek. Ouders met buggy's in veel te kleine ruimtes. Tafels worden tussendoor niet schoongemaakt en veel stoelen vies en plakkerig. Het is voor het personeel niet te doen. (ze moeten gasten zelfs wijzen op kledingvoorschriften, niet met je bikini het restaurant in). Bij aankomst voor het diner moet je in de rij staan om een tafel te bemachtigen. Eten is ruim voldoende en gevarrieerd maar kwalitatief niet bijzonder. Het aparte restaurant is lekker rustig maar ook hier is de kwaliteit niet bijzonder. AI is heel prettig en goed georganiseerd. Personeel in lobbybar heel vakkundig. Annimatieteam leuk en niet opdringerig, veel sportmogelijkheden. Onze kamer lag op de beganegrond zonder uitzicht en heel lawaaierig boven de keuken gelegen. 2x niet schoongemaakt, pas na bellen. Al met al een aardig hotel maar overgewaardeerd qua sterren. Het prachtige weer maakte alles goed.

10/10 – Uitstekend

I, Nederland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tophotel
Een tophotel op een rustige plek, met leuke authentieke plaatsjes als Los Abrigos en El Medano vlakbij. Kamers super en all inclusive-formule zeer goed. (Eten en drinken zeer verzorgd.) Personeel zeer vriendelijk!

8/10 – Goed

Anupama

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service
Recently stayed at this hotel for 4 days celebrating a special birthday as a girls holiday and overall we were impressed, the facilities that we visited frequently (pool and bar!) were indeed 5* including being spoilt with some impressive live singing and dancers during the day. Victoria was absolutely amazing and could not have done enough for us, thank you Victoria. The al a carte restaurant was amazing and the staff were indeed 5*, as well as the cocktail & coffee making We couldn’t fault the location with it only being 15mins away from the airport and little further away from Los Christianos & Playa Da Américas We did come across some negatives, the rooms were big and spacious but the service let us down, the tea/coffee station was not refilled on a daily basis even after we asked reception. We ordered an iron which took 4 phone calls and still didn’t arrive after 50mins. The hotel boasts about being 5* but we found all the bars closed at 12am, even though it was advertised 2:30am We were on a girls holiday and were told to keep the noise down on several occasions, given our trip was out of school holidays there was little risk of disturbing children. Probably the most disturbing experience was the courtesy room, where we could shower and change after check out, being 5* we expected basic amenities, such as towels, which were not provided, the smell and basis hygiene of the area was quite disturbing.
3 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Marian Guaidó, Guest Experience Manager op 21 mei 2024
Dear Anupama,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to hear that certain aspects of your experience did not meet expectations. It is concerning to learn of the issues you faced with the replenishment of the tea/coffee station and the delay in the delivery of an iron. We are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory. Furthermore, we understand your disappointment regarding the early closure of our bars and the experience in the courtesy room. Please rest assured that we strive to maintain the highest standards of service and facilities.On a positive note, we are delighted that you enjoyed our hotel facilities, including the pool and bar, and that the entertainment provided added to your enjoyment.It is heartening to know that our team member Victoria made a significant positive impact on your stay. We are also pleased that our restaurant and staff lived up to the 5-star service we aim to deliver, complemented by our cocktail & coffee offerings. Your commendation of the hotel's ideal location, conveniently near the airport and local attractions, is much appreciated.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Marian Guaidó, Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Joshua

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice property, good selection of outdoor pools. Good buffet. Nice staff. Room was a good size, decent cleanliness but quite a few things that needed fixing (some of which were fixed over the course of our stay). Bed hadn’t been made up as a double as requested and took a long time to rectify.
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 4 mei 2024
Dear Joshua,Thank you for your review.We regret to hear that aspects of your room did not meet your expectations and apologize for any inconvenience this may have caused. Our team takes pride in ensuring our rooms are maintained to the highest standard and we are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory. We are also disappointed to learn about the delay in preparing your bed as requested; please rest assured we aim for prompt resolution to all guest requests.On a positive note, we are delighted to hear that you enjoyed our selection of outdoor pools and found our buffet to be satisfactory. It is wonderful to know that the size of the room was to your liking and that our staff made a positive impression. At Barceló Tenerife, we strive to provide an excellent experience and we are pleased that these aspects contributed positively to your stay.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager

8/10 – Goed

paula, Barnham

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel would be perfect if just wanted to sunbathe and not go anywhere as there is very little to do around the property so it’s quite isolated. However the hotel is lovely the staff are great and the food very good
5 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 2 mei 2024
Dear Paula,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to hear that our location did not meet your expectations in terms of nearby activities, and we apologize for any inconvenience this may have caused. Our serene setting is designed to provide a peaceful getaway, though we understand that it may not suit all of our guests' preferences.We are delighted, however, to learn that the quality of the hotel, our dedicated staff, and the culinary offerings were to your satisfaction. Your commendation on the room's cleanliness and the condition of our facilities is greatly appreciated, as we strive to maintain the highest standards. It is also pleasing to note that the amenities provided in your room contributed positively to your experience at Barceló Tenerife.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager

4/10 – Matig

Mary

Reisde met partner
Booking here was a mistake - this resort caters to millennials with children and is not particularly friendly to late career adults. No dining that wasn’t an IKEA style buffet. Happily, it was a short stay enroute to another destination. We won’t be back - tourists are generally unwelcome here in our experience.
2 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Marían Guaidó, Guest Experience Manager. op 20 apr 2024
Dear Mary,Thank you for taking the time to review your recent stay at our hotel.It is with regret that we learn our resort did not meet your expectations, particularly regarding the demographic we cater to. We strive to provide an inclusive environment and are saddened to hear that you felt our offerings were not suited to your preferences. We take pride in the variety of dining options we offer, and it is disheartening to hear that our selection did not align with your tastes. While we offer an international buffet, our intent is to cater to a diverse palette, and we regret any perception of inadequacy in this regard.Our team is dedicated to offering a welcoming experience to all our guests, and it concerns us that you felt a lack of warmth during your visit. We continually aim to deliver exceptional service, and it is apparent that we have room to improve to ensure that guests feel valued and respected.We are continuously working on maintaining and improving the condition of our hotel and the services we provide. If you choose to revisit our hotel in the future, please do not hesitate to share any concerns. Our team will be delighted to assist you and ensure your satisfaction.We hope to be able to welcome you back for an improved stay.Kind regards,Marían Guaidó,Guest Experience Manager.

10/10 – Uitstekend

TONY CLAUDE

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Le calme et le personnel très professionnel
7 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 28 mrt 2024
Cher Toni,Nous apprécions également vos aimables paroles envers notre personnel, leur gentillesse et leur serviabilité étant sans doute l'un des principaux atouts de notre hôtel, nous allons certainement tous les féliciter de votre part pour leur contribution à votre bien-être pendant votre séjour parmi nous.Encore merci pour votre merveilleuse appréciation, nous espérons avoir à nouveau le plaisir de vous accueillir dans un futur proche. Cordialement,Diego OtamendiGuest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Kulbinder

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Birthday trip March 2024 We stayed 4 nights at the Barceló Tenerife hotel for my husbands early birthday trip The hotel is only 15 mins from airport The checkin was really quick as we checked in online before arrival The staff at reception were really nice we had the standard room which was very spacious and with balcony area which was lovely rooms were cleaned every day the heated pool was amazing just by the bar area We were all inclusive Drinks were all original and not watered down. Bar staff were really nice the food was really good with plenty of options to choose from my husband and I would like to say a very big thank you to all the staff for making our stay so wonderful and we will definitely returning again.
4 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Diego Otamendi Guest Experience Manager op 22 mrt 2024
Dear Inder,Thank you for your positive feedback.We're delighted to hear that you found our check-in process efficient and our staff welcoming. It's great to know that the spaciousness and cleanliness of your room, along with the balcony area, contributed positively to your birthday celebration. The fact that you enjoyed the heated pool and found our all-inclusive drink options to your satisfaction is wonderful to hear. Our team strives to provide a variety of food choices, and we're glad that you appreciated the efforts. Your acknowledgment of our hardworking staff's role in making your stay wonderful is much appreciated, and we are thrilled that you're considering returning to our hotel.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Diego Otamendi Guest Experience Manager

6/10 – Redelijk

Serge

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
10 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 17 mrt 2024
Dear Serge,We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barceló Tenerife Hotel.Best regards,Marian Guaidó,

8/10 – Goed

Denis

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good location and nice staff. Hotel is getting a bit dated. Not a 5 star but a 4 star. We took the breakfast and dinner package. Breakfast was repetitive but fine. We decided to dine out at the local restaurants as the buffet had no ambiance. Not even any music. We would stay again but not take the dinner package.
27 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 29 feb 2024
Dear Denis;Although there is always room for improvement, we should be on the right path to earn a better rating from you in the future. We look forward to having you stay with us again and to being informed of any concerns or imperfections that affect your stay so we may do everything in our power to address them.Again we thank you for this very kind review of our hotel and we look forward to serving you again in the future.Kind regards;Marian Guaidó

10/10 – Uitstekend

Thomas Lamont

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Stunning hotel can not fault anything
4 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 26 feb 2024
Dear Guest, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that you found our hotel stunning and that you were satisfied with the cleanliness, condition, and service provided. Your appreciation for the room amenities, although rated slightly lower, still highlights our commitment to offering a comfortable and enjoyable experience.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Marta Carballo, Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Clive

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautifully designed hotel with lovely planting of local flowers and shrubs. Rooms comfortable with good views from the balcony. Great swimming pools and marvellous location next to the sea. Restaurants served good food with lots of choice. Staff invariably friendly. Amusing and entertaining evening shows. One or two concerns: our beds were on wheels which tended to move around despite the brakes being on. Annoying drilling noise by the adult pool while some kind of repair work was being done. Overall a very enjoyable stay.
7 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 16 feb 2024
Dear Clive,Thank you for taking the time to share your detailed feedback with us. We are delighted to hear that you enjoyed many aspects of your stay with us, including the beautifully designed hotel, comfortable rooms with picturesque views, great swimming pools, excellent dining options, friendly staff, and entertaining evening shows.Regarding the concern about the beds being on wheels, we want to assure you that this design feature is intended to facilitate the comfort and convenience of our housekeeping staff during room cleaning. However, we understand that it may have caused inconvenience during your stay, and we will certainly take your feedback into consideration as we continuously strive to enhance our guests' experience.Additionally, we apologize for any disturbance caused by the drilling noise near the adult pool. Please understand that we are committed to maintaining and renovating our facilities to ensure they meet the highest standards of comfort and quality for our guests. We appreciate your understanding and patience during such maintenance work.We sincerely value your feedback and hope to have the opportunity to welcome you back for an even more enjoyable stay in the future.Best regards,Marian Guaidó,

6/10 – Redelijk

Etienne

3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 20 mrt 2024
Dear Etienne, We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barcelo Tenerife.

6/10 – Redelijk

Barrie

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice hotel - not ideal for disable people
Nice hotel near to the airport and the main resorts - only downside it was set on a hill. The entrance was at the top of the hill with the rooms cascading down each side of the pools to the main buffet restaurant at the bottom of the hill Which meant a lot of walking from one end to another (we had a car) which was parked at the top There are lifts but not directly to the buffet restaurant and not in each block - so we had to walk to the next block (away from the restaurant) to get a lift and then had to walk down the ramp ways to to the buffet Not easy to work out where best to go… We had to eat late as the entertainment was next to the restaurant- outside (take a jumper) so that we didn’t have to keep walking backwards and forwards to the room.. There are no disable parking spaces (made into electrical points) so it’s on a first come basis…if you can get a space. There was a buggy to help people around - it was a two seater that they crammed three people into - we only used it once as it wasn’t safe… On other point the food was just ok…if you went later in the evening then some of the main items had finished…like the joints of meat…there wasn’t enough staff to cope with the numbers and we where left waiting for drinks - felt really sorry for them…..
7 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Diego Otamendi Guest Experience Manager op 7 feb 2024
Dear Barrie,Thank you for your review.We are sorry to hear about the challenges you faced regarding accessibility and mobility within our premises. Our team strives to provide convenient access throughout the hotel, and we regret any inconvenience you encountered with the lifts and ramps. Please be assured that we offer suitable accommodations for guests with disabilities, although we acknowledge that navigating our unique hillside setting can be complex.We regret to hear that the food offerings did not meet your expectations and apologize for any service delays you experienced during your stay. We are constantly working to ensure our staffing levels meet the needs of our guests and will look into the concerns you've raised. We're pleased to know you found our hotel’s proximity to the airport and main resorts convenient and that you appreciated the cleanliness of the room and the overall condition of the hotel.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Diego OtamendiGuest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Pia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Das Hotel ist wirklich richtig schön und durch die flächige Verteilung trifft man außer am Pool, selbst wenn das Hotel ausgebucht ist, auf wenig Leute und hat viel Privatsphäre. Das All-inclusive Buffet hat jeden Tag ein neues Thema und bietet eine große Auswahl. Das Hotel bietet täglich Workshops oder Aktivitäten an. Auch der Sparbereich ist angenehm. Alles wird über eine App organisiert, soweit ich weis ist diese nur auf Englisch, aber sehr übersichtlich und selbst erklärend. Die Mitarbeiter sind wirklich sehr nett und hilfsbereit. Die Zimmer sind schön groß, sauber und mit offenem Badezimmer, das aber geschlossen werden kann. Je nach Windrichtung hört man die Flugzeuge landen oder starten, diese fliegen auch über das Hotel hinweg, da der Flughafen mit dem Auto nur 30 min entfernt liegt. Wir haben dies aber nicht als störend war genommen. Im Zimmer hat man nichts gehört. Das Hotel können wir also nur weiterempfehlen würden jederzeit wieder dort Urlaub machen. Eines der besten Hotels, in dem wir je waren. Wir waren Ende Oktober, Anfang November da, das Wetter war sehr gut, man konnte im Meer schwimmen und die Sonne genießen.
11 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 2 feb 2024
Sehr geehrte Pia,vielen Dank für Ihren Besuch und Ihre Rückmeldung.Wir freuen uns, dass Sie die Ruhe und Privatsphäre in unserem Hotel sowie das vielfältige All-inclusive Buffet genießen konnten. Es ist schön zu hören, dass die von uns angebotenen Workshops und Aktivitäten Ihr Wohlgefallen gefunden haben und der Spa-Bereich zu Ihrer Zufriedenheit war. Unsere App soll den Aufenthalt unserer Gäste vereinfachen und wir sind froh, dass Sie diese als benutzerfreundlich empfanden. Dass Sie unsere Mitarbeiter als sehr nett und hilfsbereit wahrgenommen haben und die Zimmergröße sowie Sauberkeit loben, erfüllt uns mit Stolz. Zudem ist es beruhigend, dass Sie trotz der Nähe zum Flughafen keinen Lärm in den Zimmern verspürt haben.Bis bald hoffentlich ;)Mit freundlichen Grüßen,Jonathan Sarmiento,Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Pat

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great place to stay.
Great staff in every department. Good variety of food. Comfortable spacious rooms. Nice places to walk by the see. Safe pathways.
5 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Marian Guaidó, Guest Experience Manager op 31 jan 2024
Dear Guest, Thank you very much for your kind feedback.It's delightful to hear that you enjoyed the variety of food options and found the rooms both spacious and comfortable. We're also glad that the pathways provided a safe and pleasant walking experience by the sea.Our team strives to offer exceptional service, so it's wonderful to know that this was reflected during your stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Marian Guaidó, Guest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Johann

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
8 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 30 jan 2024
Dear Johann;On behalf of our entire team, we wouls like to thank you for sharing your rating with us. Yours sincerely,Diego OtamendiGuest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Emily

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really lovely hotel. Everywhere was very clean and all staff were happy to help and couldn’t do enough for you. The food was all very nice with a good selection to choose from. The room was spacious and the bed was so comfortable and very large! Only negative I can think of is that the pool was freezing to the point no one was in it. Overall though it was a really good holiday and would definitely reccomend.
5 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Jonathan Sarmiento Guest Experience Manager op 29 jan 2024
Dear Emily,Thank you for sharing your review with us.We regret to hear that the temperature of the pool was not to your satisfaction. We strive to provide comfortable amenities, and your feedback is valuable in maintaining our high standards.We are delighted to learn that you found the hotel to be very clean and our staff helpful and accommodating. It's wonderful to know that the variety and quality of food met your expectations and that you enjoyed the spaciousness and comfort of your room, especially the large and comfortable bed.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Jonathan SarmientoGuest Experience Manager

8/10 – Goed

Karly

4 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 28 jan 2024
Dear Karly, We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barceló Tenerife.

6/10 – Redelijk

Reto

Reisde met een groep
Positief: Comfort kamer
Negatief: Netheid
Hotel für Aeronautic Fans. Keine 5 Sterne.........
Die Anlage ist sehr gross. Ein Labyrinth bis man ein Zimmer oder z.B. das Gym findet. Essen war sehr gut. Sauberkeit in den Zimmer hat viel Luft nach oben. Flüglärm den ganzen Tag. Preis-/Leistung ist in Ordnung. Zimmer sind grosszügig.
10 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 21 jan 2024
Sehr geehrter Reto,wir bedanken uns ganz herzlich für die Bewertung unseres Hotels.Es tut uns leid zu hören, dass nicht alle Aspekte Ihres Aufenthaltes Ihren Erwartungen entsprochen haben. Wir bedauern, dass Sie die Sauberkeit in Ihrem Zimmer nicht zufriedenstellend fanden und nehmen Ihre Anmerkungen ernst, um unseren Service stetig zu verbessern. Der Fluglärm ist bedingt durch die Nähe zum Flughafen, und wir verstehen, dass dies für manche Gäste eine Störung darstellen kann. Wir freuen uns jedoch, dass Sie die Größe unserer Zimmer und die Qualität des Essens positiv hervorgehoben haben.Unsere Anlage ist tatsächlich weitläufig, und wir hoffen, dass unsere Beschilderung dazu beiträgt, dass sich unsere Gäste schnell orientieren können.Wir hoffen, Sie auch in der Zukunft wieder bei uns als Gast begrüßen zu können.Freundliche Grüße,Marta Carballo, Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Ann

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
It was lovely but the breakfast let it down, everything was stone cold the only good thing was the fresh orange juice, we have been to barcelo in fuerterventura and it's far superior.
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 16 jan 2024
Dear Ann,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to hear that your experience with the breakfast did not meet your expectations. Our team strives to provide a variety of high-quality dining options and we apologize if we fell short in delivering this during your stay. We are pleased, however, that you enjoyed the fresh orange juice. It is rewarding to know that the cleanliness of our rooms and the service provided by our team were to your satisfaction, and we appreciate your recognition of these aspects of your stay.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Jonathan Sarmiento,Guest Experience Manager

8/10 – Goed

Mary, Casper

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The buffet food was good, but the desserts were amazing! I am still thinking about that wonderful mango mousse! The walking path next to the ocean was fantastic and went for miles! Very convenient to get to hotel via taxi.
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Marian Guaidó, Guest Experience Manager op 15 jan 2024
Dear Mary,Thank you for your positive feedback.It is very rewarding to know you and your family had such an agreeable stay and found our location an ideal base for your requirements. We are delighted that you appreciated the efforts of our chefs as we strive to satisfy the many culinary wishes of our guests by offering tasty international and local dishes.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Marian Guaidó,Guest Experience Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Cyril

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 18 jan 2024
Dear Cyril, We are deeply sorry that you did not enjoy your experience at Barcelo Tenerife to the fullest, as the team works hard every day to ensure that our guests have a memorable stay. On future occasions, please do not hesitate to bring any dissatisfaction to our attention immediately, our team will be happy to assist you in any way they can.

8/10 – Goed

Yves

2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Guest Experience Manager op 10 jan 2024
Dear Yves;In the name of Barceló Tenerife Hotel we would like to thank you for taking your time and sharing your evaluations about your recent experience with us, they help us to continue improving all our services. Yours sincerely,Diego OtamendiGuest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Rodrigo Andrade de, Badalona

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Todo impecable! El personal del hotel está muy bien entrenado y siempre dispuestos a ayudar, teniendo al huesped siempre en primer lugar. Mi familia y yo nos hemos sentido como en casa! Muy buen trato y de lujo la verdad. Seguramente volveremos!!
7 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 4 jan 2024
Estimado Jose Luis, Le agradecemos sinceramente que se haya tomado el tiempo para compartir su experiencia en nuestro hotel.Nos complace enormemente saber que usted y su familia se han sentido como en casa y que el trato recibido ha sido de su agrado. Es un honor que destaque la preparación y disposición de nuestro personal, ya que siempre trabajamos con el compromiso de poner a nuestros huéspedes en primer lugar. La satisfacción con la limpieza de la habitación, el estado del hotel, el servicio y las comodidades de la habitación reflejan el esfuerzo y cuidado que ponemos en cada detalle.Le enviamos un saludo muy cordial y le esperamos en su próxima visita.Atentamente,Marta Carballo, Guest Experience Manager

6/10 – Redelijk

Jean Marc

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
7 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 30 dec 2023
Dear Marc,We are deeply sorry that you did not enjoy your experience at *hotel* to the fullest, as the team works hard every day to ensure that our guests have a memorable stay. On future occasions, please do not hesitate to bring any dissatisfaction to our attention immediately, our team will be happy to assist you in any way they can.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
17 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 30 dec 2023
Dear Guest, We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barcelo Tenerife.

10/10 – Uitstekend

Yeimy

2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 13 jan 2024
Dear Yeimy, We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barceló Tenerife.

10/10 – Uitstekend

Thomas

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Everyone was really friendly, welcoming and helpful. Lots of activities at the hotel and lots of adventures beyond!
7 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 24 dec 2023
Dear Thomas, Thank you very much for your kind feedback.We're thrilled to hear that you found our staff friendly, welcoming, and helpful, and that you enjoyed the variety of activities available. Our team strives to provide exceptional service and entertainment options to ensure a memorable stay for our guests. Your appreciation for the room cleanliness and amenities reflects our commitment to offering a comfortable and enjoyable environment, which we are delighted to know met your expectations.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Michael

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The property is beautiful! So close to the airport, very convenient! The staff is incredible and made our stay even more enjoyable. The all inclusive included incredible food, fun activities, and so many different pools to enjoy.
3 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marian Guaidó Guest Experience Manager op 22 dec 2023
Dear Michael,Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our proximity to the airport added convenience to your stay, and it's wonderful that the friendliness of our staff contributed to a more enjoyable experience for you. Your commendations on the all-inclusive offerings and the variety of pools at our establishment are greatly appreciated.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Marian GuaidóGuest Experience Manager

8/10 – Goed

Juan Quintanilla

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Las habitaciones conectadas estaban muy bien y eran amplias. Salvo el botones, el resto de servicios eran de un 4*. No tuvimos ni vi ese plus que se le presupone por categoría.
6 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 18 dec 2023
Estimado Juan,Apreciamos enormemente el tiempo dedicado a opinar sobre su reciente experiencia en nuestro hotel. En Barceló Tenerife siempre nos esforzamos en superar las expectativas de nuestros huéspedes. Su comentario ayudará a nuestro equipo a alcanzar ese objetivo.Nos complace saber que encontró nuestras habitaciones conectadas a su gusto y amplias.Lamentamos que el servicio no haya cumplido con sus expectativas de un establecimiento de 5 estrellas. Si bien nos esforzamos por ofrecer un servicio de excelencia, tomamos nota de su apreciación para seguir mejorando.Nos disculpamos si las soluciones proporcionadas durante su estancia no fueron satisfactorias.Una vez más le damos las gracias por compartir su experiencia con nosotros y esperamos poder servirle de nuevo muy pronto.Marta Carballo,Guest Experience Manager

4/10 – Matig

Janae

Negatief: Voorzieningen
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 17 dec 2023
Dear Jane, We are deeply sorry that you did not enjoy your experience at Barceló Tenerife to the fullest, as the team works hard every day to ensure that our guests have a memorable stay. On future occasions, please do not hesitate to bring any dissatisfaction to our attention immediately, our team will be happy to assist you in any way they can.

10/10 – Uitstekend

Philip

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Marta Carballo, Guest Experience Manager op 10 dec 2023
Dear Philip, We would like to express our appreciation for your review of your recent visit, as it helps us to understand how our guests enjoy their stay with us. It is always our aim to achieve maximum guest satisfaction and we are delighted to hear that you enjoyed your stay at Barcelo Tenerife.

10/10 – Uitstekend

Tim

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
.
4 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Marian Guaidó, Guest Experience Manager op 25 nov 2023
Dear Tim, Thank you very much for your kind feedback.We are pleased that you had an enjoyable stay with us.we strive to provide our guests with caring and personalized service and place great value on our personnel being guest-orientated and welcoming at all times.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Marian Guaidó,Guest Experience Manager

10/10 – Uitstekend

Jane

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice for a few days away with friends
Nice hotel right on the seafront, with lots of space. We met with some friends for a couple of days who were there for a golf break for 2 weeks. The food was ok, although a bit repetitive (we upgraded to AI). The staff were all pleasant and helpful. The room was nice and clean, and ours was in a very quiet location on the 1st floor, more or less behind the Breeze bar that closes at 6pm. Would happily stay again, but just for a few days.
2 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager op 23 nov 2023
Dear JaneWe appreciate that you took the time to share your experience with us.We're delighted to hear that you enjoyed the serene location of our hotel and found your room to be clean and comfortable. It's also great to know that our staff made a positive impression with their helpfulness. We appreciate your feedback regarding the variety of our food offerings and understand that a diverse culinary experience is important to our guests. We are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory, and we continuously strive to enhance our services and dining options to ensure a delightful experience for all our guests. Should you choose to visit us again, we would love the opportunity to welcome you back for another pleasant stay, perhaps for a longer duration to fully enjoy all the amenities and activities we have to offer.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Jonathan Sarmiento, Guest Experience Manager