Lobby

Beoordelingen van Sofitel Strasbourg Grande Ile

5 out of 5
Sofitel Strasbourg Grande Ile
4 Place Saint Pierre Le Jeune, Strasbourg, Bas-Rhin

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 401 van 749 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 238 van 749 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 67 van 749 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 27 van 749 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 16 van 749 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

8,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

camille

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2023

8/10 – Goed

Sofie

4/10 – Matig

Herman, Heerlen

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Ontbijt 27.5 p.p is te duur in verhouding van andere hotels Kamer erg krap voor de prijs die we er voor moeten betalen 300, per nacht.
1 nacht verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Steenacker

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

8/10 – Goed

van der Waal, Straatsburg Sofitel

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Fraai Hotel
Alles top. Mag ook wel voor dat geld. Een uitzondering geldt de bemanning van de receptie. Kortgezegd zeer klantonvriendelijk. Hebben we Sofitel inmiddels ook laten weten. Kamer niet klaar om 12.30 uur. Bagage in vertrouwen achtergelaten. Kamer om 17.00 ook niet klaar. Boos. 17.15 kamer wel klaar. en toen was onze bagage zoek. Moesten we omschrijven! Waardevolle zaken in bagage. 17.40 was de bagage gevonden. Wij gaan zo 4 a 5 keer per jaar een dag of 4 weg. Nog nooit meegemaakt. Mensen die werken kunnen fouten maken. Toen ik verhaal ging halen wilde de dames me nauwelijks te woord staan. De een ging een andere klant helpen, de ander liep gewoon weg. Ongehoord.

10/10 – Uitstekend

Marc, oss

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Gweldig hotel voor families en zakenmensen
Wij hebben hier met het gezin overnacht, maar het is ook uitermate geschikt als zakenhotel. De locatie bij het centrum is uitstekend.

4/10 – Matig

Ashton

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff were amazing. Very accommodating and hospitable. The hotel itself needed lots of updating. Rooms weren’t really that nice
1 nacht verbleven in mei 2024
Reactie van Antoine Guest Relations op 24 mei 2024
Dear Ashton,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Strasbourg Grande Ile. It is always a pleasure to receive positive feedback regarding our staff. I will share your comments with our team.We are really sorry to hear that the room haven't met your expectations. We are really thankful to have your feedback. We will use it to improve our quality of service and our rooms. Thank you again for sharing your experience, and all of our team is looking forward to welcome you back and providing you the experience that you deserve. Sincerely,AntoineGuest Relations

10/10 – Uitstekend

Amy

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a wonderful hotel! This was our second time staying at this property. The staff is exceptional! They went above and beyond at checkout to get us to our departure bus at the train station so we would not miss out flight. I cannot thank them enough. Wonderful service! Would stay here again and again!
1 nacht verbleven in mei 2024
Reactie van Antoine Guest Relations op 19 mei 2024
Dear Amy, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Strasbourg Grande Ile. It is always a pleasure to receive wonderful feedback as yours. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we are looking forward to welcoming you back in our Sofitel Strasbourg Grande Ile.Sincerely,AntoineGuest Relations

10/10 – Uitstekend

Michael

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Alles gut
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

ENRICO

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
La struttura è in una posizione centrale e molto comoda per visitare il centro storico . Personale molto disponibile e preparato. Ottimo il servizio di assistenza turistica
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Antoine Guest Relations op 30 apr 2024
Dear Enrico,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Strasbourg Grande Île. It is always a pleasure to receive positive feedbacks regarding our staff and location. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Antoine Guest Relations

8/10 – Goed

Maurie

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The lobby, restaurant, and rooms were nice, but the hallways were somewhat creepy. Other than that, it was a lovely stay. The only reason I deducted a star was because we had the do not disturb sign on our door, and yet housekeeping knocked at 8:00 AM asking if we wanted service.
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Antoine Guest Relations op 24 apr 2024
Dear Maurie,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Strasbourg Grande Ile. It is always a pleasure to receive positive feedbacks regarding our lobby, restaurants and the rooms. I will share your comments with our team. However, we are sorry to hear about the hallways. As we are opened since 1964, we are conscious our hallways would need a renovation. Lastly, I will investigate with our housekeeping team for the inconvience due to the service around 8 am. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be more pleasant than the previous one.Sincerely,Antoine Guest Relations

10/10 – Uitstekend

Leonardo, Woodbridge

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Antoine Guest Relations op 24 apr 2024
Dear Leonardo,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Strabourg Grande Ile. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Antoine Guest Relations

6/10 – Redelijk

Markus

2 nachten verbleven in februari 2024

4/10 – Matig

catherine marie ROSON

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Mauvais rapport qualité /prix Chambre très sombre et peu d’éclairage Propreté très moyenne de la salle de bain et des placards Personnels de l’accueil compétent mais peu chaleureux
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Camille Renaud op 24 jan 2024
Chère Madame Roson,Je tiens tout d'abord à vous remercier d'avoir pris le temps de partager votre expérience avec nous. Je suis sincèrement désolée d'apprendre que votre séjour ne correspondait pas à vos attentes en termes de rapport qualité-prix et de confort et je m'excuses pour les inconvénients que vous avez rencontrés.Nous allons immédiatement enquêter sur les problèmes que vous avez soulignés, tels que la luminosité de la chambre, la propreté de la salle de bain et des placards.En ce qui concerne le manque de chaleur perçu de la part du personnel de l'accueil, je suis également déçu de l'apprendre. Nous avons à cœur de fournir un service attentionné et accueillant, je vais donc investigué sur le sujet.J'espère que vous nous donnerez l'occasion de vous accueillir à nouveau dans le futur, afin de rectifier ces problèmes et de vous offrir une expérience plus positive.Veuillez accepter mes excuses les plus sincères et n'hésitez pas à me contacter directement si vous avez d'autres préoccupations.Passez une agréable journée,Bien à vous,Camille Renaud Assistante de Direction en charge de la Qualité et de l'Expérience Client

10/10 – Uitstekend

Wyss

2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Vitaliy

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good hotel.
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Sébastien

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Super séjour
4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Michael

4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Robyn

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel was well appointed and in an excellent location central to the Christmas markets and restaurants. The staff was accommodating and helpful with our transportation needs. Highly recommend.
1 nacht verbleven in december 2023

4/10 – Matig

Elias

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
This is not a 5 star experience at all. Very disappointed
1 nacht verbleven in december 2023

8/10 – Goed

hasan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good stay
Amazing location. Close to everything. But it definitely could use some facelift. Everything is old and worn down. Staff was very friendly and helpful. The I e rink was a big plus with the kids
2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Miyuki

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
AC wasn’t working so they asked us to open the windows in the room. However, it was loud on the streets below.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

edilberto

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Raúl

2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

James

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
The location of the hotel is perfect, the restaurant is delicious, the staff were all great.... But the maintenance of the rooms is shaky. Things like painting and tilework were done by pretty unskilled tradespeople.
4 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Dorothy

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfect stay in a Perfect Place
The staff was professional and very friendly and helpful. Conveniently located near the Christmas markets and in a beautiful area, the hotel couldn’t have been a better choice for us. We also loved that they have their own little Christmas market right outside the doors. Décor is lovely. We particularly loved the large stork mobile hanging in the lobby!
3 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

RANA

Reisde met partner
Negatief: Voorzieningen
Not a 5 nor 4 star hotel But convenient, the breakfast is very pricey for what they are offering!
4 nachten verbleven in december 2023

4/10 – Matig

José

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
La cama no era cómoda y la supletoria menos todavía
3 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

yannick

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Bielka

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Un hotel excelente
Hotel excelente una ubicación fantástica la atención maravillosa
3 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Karla

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excelente
1 nacht verbleven in oktober 2023

4/10 – Matig

Valerie

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Mauricio

1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Juerg

2 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

10/10 – Uitstekend

George

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The Sofitel was in a safe quiet area of Strasbourg but convenient to everything. The Cathedral was a 10 minute walk as were all the shopping and restaurants. The breakfast was the best. The staff was very helpful. 5 Stars
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

6/10 – Redelijk

Madeleine

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid
3 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to share your notation. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for your notation ! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

6/10 – Redelijk

Dounia

Reisde met familie
En famille
2 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

4/10 – Matig

Barry

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Average
Wouldn’t call it 5 star. Dust everywhere in the room, if you move any piece of furniture it was thick with dust. Charges for absolutely everything! Got charged even after check out which I have no idea what for because I didn’t use anything so beware! Also 100 € deposit for every night you stay is ridiculous, I stay in hotels 2-3 times the prices back home and never have to pay these prices. Adjust your price to cover everything otherwise it just feels dishonest. Reception staff were very helpful and about the only real positive, would say an average overall rating, nothing flash.
3 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van Cécile PASTORE op 7 okt 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience.Indeed our procedures require us to take a pre authorization of 100 per day for every guest. This amount is just blocked and release upon check-out if you have not consumed any extras. I am sorry if it was not explained to you this way. I am sure you will understand this is only a guarantee.I will inform our reception team about your nice feedback on them, thank you very much for that.Looking forward to welcome you very soon in Strasbourg !Sincerely,Cécile PASTOREFront of House & Guest Experience Director

10/10 – Uitstekend

Ingemar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Strasbourg
Perfekt hotell i centralt. Superservice hela vägen från reception, bar till piccolo. Härliga människor.
1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Gordon

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

SU CHUAN

1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Thanh Thuy My

2 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Amy

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

ramin, toronto

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was very good service and staff were very friendly. The hotel room was very big and area was very clean. Buffet had amazing food and check in was easy and quick!! Love this hotel😊
3 nachten verbleven in juli 2023

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Centralt i trevligt område, men ej femstjärnigt!
En del missar för att det skall upplevas som ett femstjärnigt hotell. Det börjar med kaos vid incheckningen, så en timma sent får vi checka in i ett superiorrum som inte känns superior, mer av ett standardrum. Delvis daterat och inte superfräscht. Härliga duschprodukter dock och skön säng. Frukosten bestod av mängder med olika söta kakor, rikligt förvisso, men man kanske ville ha fokus på andra produkter. Fin frukostmatsal och alla allmänna ytor fina. Gymmet ok.
4 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Cécile Pastore op 4 jul 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.Sincerely,Cécile PastoreFront of House & Guest Experience Director

10/10 – Uitstekend

Fariz, Memphis

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Loved the service!
3 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Cécile Pastore op 4 jul 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Cécile PastoreFront of House & Guest Experience Director

8/10 – Goed

Catherine

2 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Cécile Pastore op 4 jul 2023
Thank you for your notation !Looking forward to welcome you back to the Sofitel Strasbourg Grande Ile !Cécile PastoreFront of House & Guest Experience Director

10/10 – Uitstekend

Pierre

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bel hôtel idéalement situé
Idéalement situé au centre de Strasbourg, cette hôtel dispose de tous les commodités d’un hôtel haut-de-gamme. Les chambres commencent à être un petit peu vieillottes . Néanmoins le standing est très bon, le matelas très confortable, le personnel avenant service voiturier impeccable. Je recommande
3 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Cécile Pastore op 4 jul 2023
Cher Client,Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Strasbourg Grande Île.C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable.Au plaisir de vous recevoir très prochainement, Cécile PastoreDirectrices des Services Accueil & Expérience Client

4/10 – Matig

Debora D G S

Reisde met familie
Negatief: Netheid
Precisa de renovação.
A localização do hotel é muito boa. No entanto o prédio precisa de uma modernização, desde a recepção aos quartos. Reservamos a suíte junior para três pessoas, mas ela é muito, muito pequena. Realmente não se consegue abrir malas. O banheiro é espartano para um hotel 5 estrelas. Não ficaria novamente neste hotel.
4 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Cécile Pastore op 18 jun 2023
Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Strasbourg Grande Ile. I am sorry that your experience did not meet your expectations. We strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Cécile PASTORE Front of House & Guest Experience Director