Hanza Hotel

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt en een sauna in Riga

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

8,0 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt inbegrepen
  • Receptie 24/7
  • Wasservice
  • Huisdiervriendelijk
  • Schoonmaakservice
  • Gratis wifi
De huidige prijs is € 67
inclusief belastingen en toeslagen
30 nov - 1 dec

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Economy tweepersoonskamer

8,2 van 10
Zeer goed
(12 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Verwarming
Lcd-televisie
Pillowtop
Een haardroger
Een privébadkamer
Waterkoker
  • 11 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Superior kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden, 1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden

8,4 van 10
Zeer goed
(12 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Verwarming
Lcd-televisie
Pillowtop
Een haardroger
Een privébadkamer
  • 16 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Eenpersoonskamer

8,4 van 10
Zeer goed
(24 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Verwarming
Lcd-televisie
Pillowtop
Een haardroger
Een privébadkamer
Waterkoker
  • 10 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 queensize bed

Kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden

7,6 van 10
Goed
(17 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Verwarming
Lcd-televisie
Pillowtop
Een haardroger
Een privébadkamer
Waterkoker
  • 13 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Familiekamer, 1 slaapkamer

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Verwarming
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Pillowtop
Een haardroger
Een privébadkamer
  • 20 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 3
  • 1 eenpersoonsbed en 1 tweepersoonsbed

Junior studio

8,0 van 10
Zeer goed
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Verwarming
Gratis extra bedden
Een gratis babybed
Lcd-televisie
  • 26 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
7 Elijas Street, Riga, LV-1050

In de buurt

  • Centrale Markt van Riga - 7 min. wandelen - 0.6 km
  • Sint-Petruskerk - 14 min. wandelen - 1.3 km
  • Riga Kerstmarkt - 16 min. wandelen - 1.4 km
  • Zwarthoofdenhuis - 16 min. wandelen - 1.4 km
  • Kathedraal van Riga - 19 min. wandelen - 1.6 km

Lokaal vervoer

  • Station Riga Passajirskaia - 11 min. wandelen
  • Internationale luchthaven Riga (RIX) - 19 min. rijden

Restaurants

  • ‪Katkevich - ‬7 min. wandelen
  • ‪Meta Kafe - ‬6 min. wandelen
  • ‪Latgalītes kafejnīca - ‬6 min. wandelen
  • ‪Cafe Turība - ‬3 min. wandelen
  • ‪RCK Buffet - ‬4 min. wandelen

Over deze accommodatie

Hanza Hotel

Hotel in Maskavas Forstate
Geniet van een gratis ontbijtbuffet, een droogkuis/wasserijservice en conferentieruimte bij Hanza Hotel. Geniet van een sauna of een stoombad om tot rust te komen. Ga vooral lekker eten bij Hanza Pub, het gezinsrestaurant ter plaatse. Naast een bar genieten gasten ook van gratis wifi in de kamer.
Je kunt ook genieten van voordelen zoals:
  • Een shuttleservice van/naar de luchthaven, een kluis bij de receptie en meertalig personeel
  • Een cadeauwinkel, een 24-uurs receptie en bagageopslagruimte
  • Een feestzaal, een lift en een vergaderruimte
  • Beoordelingen van gasten tonen hoge cijfers voor het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
De 78 kamers zijn individueel gemeubileerd en bieden leuke voordelen zoals laptopwerkplekken, naast faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes. Beoordelingen van gasten zeggen niets dan goeds over de netheid van de kamers in deze accommodatie.
Er zijn extra gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Gratis theezakjes/oploskoffie en waterkokers
  • Badkamers met badkuipen of douches en haardrogers
  • Lcd-televisies met satellietzenders
  • Verwarming, dagelijkse schoonmaak en bureaus

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi en kabelinternet
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi en kabelinternet

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven op verzoek tegen een toeslag

Eten en drinken

  • Gratis ontbijtbuffet beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur op werkdagen en van 08.00 uur tot 11.00 uur in het weekend
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • Hanza Pub

Dingen om te doen

  • Sauna
  • Stoombad

Gezinsvriendelijk

  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Cadeauwinkel/kiosk
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Zakelijke diensten

  • Conferentieruimte
  • Vergaderruimte

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijk pad naar lift
  • Rolstoeltoegankelijke luchthavenshuttle
  • Trapleuningen
  • Visuele alarmen in de gangen

Meer

  • 6 etages
  • Feestruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Pillowtop-matras

Badkamer

  • Bad of douche
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Lcd-tv met satellietzenders

Eten en drinken

  • Elektrische waterkoker
  • Theezakjes/oploskoffie

Meer

  • Bureau
  • Individueel ingericht
  • Individuele aankleding
  • Kluisje
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Telefoon
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven (hiervoor kan een toeslag gelden). Je dient je aankomstgegevens vooraf aan de accommodatie door te geven. De contactgegevens vind je in de boekingsbevestiging.
De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Voor huisdieren betaal je EUR 13 per huisdier, per nacht
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor in rekening gebracht
Alleen honden en katten zijn toegestaan
2 in totaal
Beperkingen van toepassing. Contacteer voor meer informatie de accommodatie via het telefoonnummer in de boekingsbevestiging.

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Eén kind van 2 jaar of jonger kan gratis verblijven als het gebruikmaakt van de aanwezige bedden wanneer het slaapt in de kamer van de ouder of voogd
Er zijn verrijdbare/extra bedden beschikbaar aan EUR 20.0 per dag.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft de volgende belasting: EUR 1.00 per persoon, per nacht, voor maximaal 10 nachten. Deze belasting geldt niet voor kinderen die jonger zijn dan 18 jaar oud.

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: EUR 35 per voertuig (enkele reis, voor maximum 4 personen)
  • Toeslag voor huisdieren: EUR 13 per huisdier, per nacht
  • Hulpdieren zijn vrijgesteld van heffingen
  • Toeslag voor extra bed: EUR 20.0 per dag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de kredietkaart die bij de check-in wordt gebruikt om bijkomende kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam voor de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
Geluidsdichte kamers kunnen niet gegarandeerd worden.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een rookmelder
Registratienummer van de accommodatie 40003813112
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.

Nationale beoordeling

Hotelstars Union kent in Letland een officiële sterrenclassificatie toe. Deze accommodatie heeft 3 stars toegekend gekregen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hanza Hotel
Hanza Hotel Riga
Hanza Riga
Hotel Hanza
Hanza Hotel Riga
Hanza Hotel Hotel
Hanza Hotel Hotel Riga

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hanza Hotel?

Ja, bij dit hotel zijn honden en katten toegestaan (maximum 2 in totaal). Er geldt een toeslag van EUR 13 per huisdier, per nacht. Hulpdieren betalen geen toeslag. Er kunnen beperkingen van toepassing zijn. Contacteer de accommodatie voor meer details.

Hoeveel kost een verblijf bij Hanza Hotel?

Vandaag, 15 nov. 2025, kost een verblijf bij Hanza Hotel van één nacht voor twee volwassenen op 30 nov. 2025 min. € 65,00, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoe laat kan ik bij Hanza Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Hanza Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken.

Biedt Hanza Hotel een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is op verzoek een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van EUR 35 per voertuig.

Waar staat Hanza Hotel?

Dit hotel ligt in Maskavas Forstate, op 10 minuten wandelen van Letse Academie van Wetenschappen en Centrale Markt van Riga. Ook Art Nouveau Gebouwen en Origo Winkelcentrum liggen op een kwartiertje wandelen. Station Riga Passajirskaia ligt op 11 minuten wandelen.

Beoordelingen over Hanza Hotel

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 295 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 448 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 188 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 49 van 1002 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 22 van 1002 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

7,4/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Mohammed

Positief: Personeel en service
I stayed at this hotel and despite my late arrival (after midnight), it was a very fast check-in. The hotel has a good location, just a few bus stops from the city centre and ideally situated for line 22 to the airport. However, I found that the access doors were quite noisy, which made it difficult to sleep at times. The room is decent, with a comfortable bed and a shower room equipped with the necessities. Breakfast is fairly basic, but sufficient if you're not too fussy. The hotel also offers the possibility of dining on site in the evening, which is practical.
2 nachten verbleven in oktober 2024

8/10 – Goed

A

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen
Goede schoonmaak op onze verdieping 3. Voor de rest is het hotel waard na kwaliteit prijs verhouding.
8 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Bjorn Jens

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten

8/10 – Goed

Nicole De

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
Check in was not good.
3 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Dirk

1 nacht verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

Justin, Amsterdam

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goed betaalbaar hotel. Alles heel basic, maar wel voldoende. Locatie net buiten het oude centrum, in ietwat armoedig uitziende buurt. Daarvan hebben wij geen moment last gehad. Leuke wandeling over de markt naar het centrum.
3 nachten verbleven in januari 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lijstje is prima, vlakbij centrum. Personeel vriendelijk, efficiënt. Kamer met voorzieningen ok. Ontbijtbuffet is prima, soms door drukte geen zitplaats.
3 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima kamer en badkamer lekker met airco alleen koelkast maakte herrie, stekker eruit getrokken
2 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima hotel voor de prijs, het ontbijt stelt niet heel veel voor, maar is oke.
3 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima locatie........................... ...........
2 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Florence

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Goed Hotel

Goed hotel, zeker prijs/kwaliteit gewijs. Vriendelijke personeel en propere kamer. Ligt op wandelafstand van het oude centrum. Wifi werkt naar behoren. Ontbijt was OK, bonus voor pannekoeken.
3 nachten verbleven in september 2018

10/10 – Uitstekend

Maria Elisabeth

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in juli 2018

6/10 – Redelijk

essie, delft

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer

Basic hotel: good location but some negatives

Beds were really uncomfortable. Slept poorly for three nights. Bathroom good although big cracks in sink. Floorheating in bathroom big plus. Fridge very noisy. Every day we had to go to reception to reactivate room key card. Could otherwise not open the door. Breakfast was good but on Sunday morning 45 min before Breakfast finished hardly any new items were brought in eventhough the breakfast buffet had virtually run out of everything. Dont take shuttle service from airport to hotel via hotel. Was a rip off. We paid 26 euro in total. Take bus 22 or 222. Buy ticket at Narvesen shop for less than 1,50 euro.
3 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

M&M, Zwolle

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Fijn hotel met vriendelijk personeel

Wij vonden dit een erg prettig hotel om in te verblijven. Buiten het oude centrum, dus iets verder van de bezienswaardigheden en leuke restaurants maar wel lekker dichtbij het station. Personeel is erg behulpzaam en vriendelijk en prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed. Ze serveren een goed ontbijt en de kamers zijn goed met fijne bedden en douche. Kortom: een aanrader!

10/10 – Uitstekend

Trond

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Enkelt, men hyggelig og godt vedlikeholdt hotell. Meget hyggelig betjening. Stort og flott rom.
2 nachten verbleven in november 2025

10/10 – Uitstekend

Robert

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room was fantastic,5th floor with a view of the church,secure efficient service,breakfast was spot on,varied food on offer to start the day,could not fault it Friendly service,first class
3 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Mark

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great 3 star hotel for the all inclusive price we paid for hotel and flights. Rooms were clean, smart, with ensuite bathroom and included breakfast. Staff were nice and pleasant. Rooms refreshed if you leave the 'please refresh my room' sign on your door. In fact, it was a brilliant hotel for the price and dead central (a few mins walk to main bus station where the number 22 -airport bus- is every 10 minutes. Will definitely stay at this hotel again for its value and location.
5 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Jan Gerrit van

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
For us the hotel was in a good and quiet location, with everything within easy walking distance. Clean, breakfast varied and room large. Helpful team and the airport transport reliable and easy to arrange.
5 nachten verbleven in oktober 2025

6/10 – Redelijk

Alec

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Breakfast looked very basic and not many options. Decided not to bother.
1 nacht verbleven in oktober 2025

6/10 – Redelijk

Ian

Positief: Netheid
Hotel is in a quiet area about 20 mins walk from the old town. The outside and reception areas look nice. The room was ok but in need of some decoration. Comfy bed and I slept well. The shower head didn’t fit the holder which wasn’t convenient and there was no plug for the sink. Breakfast choice was limited although what food was there was ok. For the price it suited my needs for a couple of nights.
2 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Sephen Craig

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
My stay was first class. The Reception team, breakfast and breakfast staff and my room were all amazing. I cant rate the Hotel Hanza, highly enough.
7 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Joseph

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Voorzieningen
I really liked my stay here. I was on the top floor and it was always quiet. My room overlooked a street but there was never any traffic noise because the "traffic circle" was blocked so the road basically ended. The only vehicles you would see were taxis. The windows were nice and opened wide. Front desk staff were wonderful. I couldn't open my room safe and an employee came up in 10 minutes as promised. Breakfast was the same everyday but that was ok...the only thing was the egg custard--though good--was barely warm to downright cold all of the time. The room was pretty roomy and the bathroom was super nice. I have read other reviews saying the neighborhood was sketchy. To me it wasn't that way at all--it only looked that way because it was old in the area. I walked the area at all hours and never had one problem. The trams and busses were only a block or two away.
6 nachten verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

Chantal Laila

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Für 1-2 Nächte in Ordnung. Gleich zum Anfang wurden wir unfreundlich begrüßt an der Rezeption und weitere Infos wurden nur auf Nachfrage herausgegeben. Zimmer ist sehr hellhörig und man hört wirklich jeden Schritt und jeden Toiletten-/Duschgang als wäre jemand in deinem Zimmer. Leider ging das bis spät in die Nacht und auch frühmorgens so weiter stundenlang. Das Zimmer ist nicht besonders und eher altmodisch eingerichtet. Sehr sauber ist es leider auch nicht gewesen…wir mussten unsere Decke austauschen lassen, weil ein Blutfleck darauf war. Auch auf dem Kissen war Dreck, den man erstmal wegmachen musste. Das Bett war für uns eher ungemütlich, da nur eine gemeinsame Matratze und wenig Platz. Wir waren für 2 Nächte da und nach der 1. Nacht ging unsere Zimmerkarte nicht mehr, da wohl fälschlicherweise nur eine Nacht eingegeben wurde. Das Frühstück war in Ordnung, aber nichts besonderes. Wir haben uns leider nicht so wohl gefühlt.
2 nachten verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

THOMAS

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Etwas in die Jahre gekommen. Der Teppichboden im Zimmer wurde vermutlich länger nicht mehr gereinigt und in der Dusche ist alles voller schwarzem Schimmel.
1 nacht verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Susan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice stay, but the old fridge in the room was noisy. Breakfast was not good.
1 nacht verbleven in augustus 2025