Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos

4.5-sterrenaccommodatie
Luxe hotel met fitnessfaciliteiten en een 24-uurs receptie

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos

Een buitenzwembad
Lobby
Serveert ontbijt, lunch, diner, internationale gerechten
Serveert ontbijt, lunch, diner, internationale gerechten
Vergaderruimte

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Zwembad
  • Bar
  • Parkeren inbegrepen
  • Roomservice
  • Receptie 24/7

Kameropties

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
1 Bankole Oki Street Ikoyi Lagos, Nigeria, 1, Lagos, Lagos, 234

In de buurt

  • Ikoyi Golf Club - 2 min. rijden - 1.6 km
  • MUSON Centre - 3 min. rijden - 3.4 km
  • Nigerian National Museum - 3 min. rijden - 3.5 km
  • Silverbird Galleria - 5 min. rijden - 6.0 km
  • Landmark Beach - 7 min. rijden - 6.1 km

Lokaal vervoer

  • Mobolaji Johnson Station - 19 min. rijden
  • Lagos (LOS-Murtala Muhammed Intl.) - 33 min. rijden

Restaurants

  • ‪Ikoyi Club 1938 - ‬8 min. wandelen
  • ‪Heineken House - ‬10 min. wandelen
  • ‪Liquid Hub - ‬16 min. wandelen
  • ‪100 Hours - ‬4 min. rijden
  • ‪Eric Kayser Ikoyi - ‬19 min. wandelen

Over deze accommodatie

Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos

Hotel met een luxe stijl in Ikoyi
Bij Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos zijn er de volgende voorzieningen: een terras, een tuin en een droogkuis/wasserijservice. Het plaatselijke restaurant met internationale gerechten, L AQUARELLE, serveert ontbijt, lunch en diner. Je kunt er genieten van een kindermenu. Blijf online met gratis wifi in de kamer en geniet van een bar en een fitnesscentrum.
Andere voordelen van dit hotel zijn:
  • Een buitenzwembad
  • Gratis parkeerplaatsen
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), een shuttleservice van/naar de luchthaven en snelle uitcheckservice
  • Snelle incheckservice, een lift en een kruier/portier
Kamervoorzieningen
De 91 kamers hebben voordelen zoals 24-uurs roomservice, bovenop faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes.
Er zijn ook andere gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Recyclage en ledlampen
  • Badkamers met bad/douchecombinaties en gratis toiletartikelen
  • Lcd-televisies met premium tv-zenders
  • (kleer)kasten, dagelijkse schoonmaak en bureaus

Talen

Engels

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur: NGN 5.000 per persoon
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Restaurants ter plaatse

  • L AQUARELLE
  • M BAR

Dingen om te doen

  • Buitenzwembad
  • Piano
  • Sportschool

Gezinsvriendelijk

  • Buitenzwembad
  • Geluiddichte kamers
  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Geldautomaat
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Meertalig personeel
  • Portier
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Turndownservice

Zakelijke diensten

  • 20 vierkante meter aan conferentieruimte
  • Businesscentrum
  • Vergaderruimtes

Buiten

  • Barbecue
  • Terras
  • Tuin

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijke paden

Meer

  • 1 gebouw
  • 4 etages
  • Aparte rookruimtes (boetes bij overtreding)
  • Gebouwd in 1999
  • Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen gebruikt

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Donzen dekbed
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Lcd-tv met premium satellietzenders

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Gratis mineraalwater
  • Minibar

Meer

  • Aangrenzende kamers beschikbaar
  • Bureau
  • Elke dag gratis kranten
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje
  • Ledverlichting
  • Recycleren
  • Telefoon

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 00.30 uur
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Snelle incheckservice

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Contactloos uitchecken
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: NGN 64500
Snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Contante waarborg: NGN 14000 per verblijf voor gasten jonger dan 2 jaar oud die tussen 1 januari en 30 december verblijven

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer NGN 5000 per persoon
  • Toeslag voor laat uitchecken: NGN 64500 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards en contante betalingen
Contactloos betalen is mogelijk
Deze accommodatie maakt gebruik van milieuvriendelijke schoonmaakproducten
De accommodatie bevestigt dat ze de schoonmaak- en desinfectiemaatregelen van ALLSAFE (Accor Hotels) hanteert.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Kinderen jonger dan 12 jaar worden niet tot het zwembad toegelaten zonder toezicht van volwassenen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Moorhouse Ikoyi
Moorhouse Ikoyi Hotel
Moorhouse Ikoyi Hotel Lagos MGallery Collection
Moorhouse Ikoyi Lagos MGallery Collection
Moorhouse Ikoyi Lagos MGallery Collection Hotel
Moorhouse Ikoyi MGallery Collection Hotel
Moorhouse Ikoyi MGallery Collection
Mercure Moorhouse Ikoyi Lagos Hotel
Mercure Moorhouse Hotel
Mercure Moorhouse Ikoyi Lagos
Mercure Moorhouse
Hotel Moorhouse Ikoyi Lagos Mgallery by Sofitel
The Moorhouse Ikoyi Lagos A MGallery Collection
Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos Hotel
Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos Lagos
Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos Hotel Lagos

Veelgestelde vragen

Beschikt Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos over een zwembad?

Ja, deze accommodatie heeft een buitenzwembad.

Zijn huisdieren welkom bij Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel berekent Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos voor parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik bij Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 00.30 uur.

Tot hoe laat kan ik bij Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken. Tegen betaling van een toeslag van NGN 64500 kun je laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid).

Biedt Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar.

Waar staat Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos?

Dit luxe hotel ligt in Ikoyi, op 3 km afstand van Ikoyi Golf Club, Lagos Motor Boat Club en Tafawa Balewa Square. Ook Lagos City Mall en Nigerian National Museum liggen op 5 km afstand.

Beoordelingen over Mercure The Moorhouse Ikoyi Lagos

Beoordelingen

6,6
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 6 van 43 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 16 van 43 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 9 van 43 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 7 van 43 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 5 van 43 beoordelingen

7,0/10

Netheid

7,4/10

Personeel en service

6,4/10

Voorzieningen

6,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Martin

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer

Pleasant stay in a friendly colonial place

I stayed in the Moorhouse for a business trip in the area. The hotels provides value for money. The atmosphere is more colonial, good but needs some maintenance. The staff is friendly and helpful (although I had to ask twice for the remote control of the television). The breakfast buffet is ok, not excellent. The bar is OK. Dinner choice is fine and in general was ok (unfortunately one of the dinners likely has caused a diarrhea). The swimming pool and gym are fine and not crowdy.
5 nachten verbleven in januari 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Comfort kamer
Negatief: Netheid

Dissatisfied with bed linens and towels

The pillow cases on the pillows did not look clean. It appears a guest must have checked out before I was allocated the room and housekeeping did not bother to change them. They looked worn out and very used. Same with the towels. They looked overused. There was dust on a side table attached to a standing floor light in the room
1 nacht verbleven in februari 2022

6/10 – Redelijk

Olivier

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in december 2021

8/10 – Goed

Ayoola

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Nice Hotel

Nice Hotel, some renovation going on without disturbing guests. Friendly staff.
3 nachten verbleven in september 2021

8/10 – Goed

HENRY

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Quiet nice clean place with all amenities. They can improve on the TV set in the room
1 nacht verbleven in augustus 2021

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
This hotel does not exist. It appears to be currently out of service
1 nacht verbleven in april 2021

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, comfort kamer
Not great
3 nachten verbleven in februari 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, voorzieningen
5 nachten verbleven in februari 2020

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in februari 2020

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2020

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel is THE WORST. The pictures on Expedia make it look like a grand beautiful hotel but it is in fact a dark, dingy, damp and mouldy place. It is poorly maintained and the staff are not helpful. A cleaner simply walked into my room and started to move stuff, when I moved she ran out. I told reception and instead of apologising she came to my room to argue with me. Very disappointed. Their ATM stole NGN2000 from my account and when I brought it to their attention they said they didn’t know how to retrieve my money. The air con was leaking from the light fixture, there was no hot water, the carpet was stained, the bathroom was a damp little box with NO ventilation. I made the reservation for two but I got 1 cup, 1 mug, 1 bottle of water. The breakfast comprises of dinner leftovers and burnt croissants. The pool is dirty and is not treated. When you call to request something from reception you have to call multiple times and often still go there to tell them. I wouldn’t recommend this hotel to my worst enemy. It’s pure GARBAGE!
9 nachten verbleven in december 2019

6/10 – Redelijk

Simon

Zakenreiziger

It does not look like a Mercure hotel

Really nothing exciting about this hotel. The bar and restaurant look terrible, the service is poor and very slow, most of the menu is not available. The gym is very small. It does not look like a Mercure at all I am afraid.
3 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Opeyemi

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer

Good value, great location, clean/modern

Moorhouse is a nice hotel, in a quiet and very safe part of Ikoyi. I stayed for about 9 days. The room is relatively nice, good AC and modern bath facilities. Housekeeping was mostly good. The hallways are a bit shabby, could definitely use an upgrade in carpeting and lighting. The staff is nice, and hotel has a decent breakfast daily. The bar downstairs is also a good place to have a meeting or get work done. Overall, while some of their facilities could use upgrade/renovation, it was a good stay.
8 nachten verbleven in oktober 2019

6/10 – Redelijk

Sparkle

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1. The receptionist gave us our key and casually told us to take the lift and locate our room no. We couldn't even see the lift . We kept moving around and located our room later. 2. We got to the room and the fridge wasnt working at all. The AC was also acting like a fan. I called the reception 5 different times to make thesame complain and was later told moved to another room. The other room was even smaller and tight. The toilet had urine and everywhere was dusty. I told them if the fridge and AC in the room could be repaired, we would prefer it. The fridge was repaired, the technician said the AC couldn't be repaired. The manager called us that there was another room but was in a smoking floor and i said i didnt mind. We waited and later decided to go to the reception, the man at the reception said the room was being worked on and he wasnt sure if it would be ready when we got back. Long and short, the room was never ready. We checked in around 2 and couldnt settle down in a particular room until 4.30 . 3. Their intercom was basically useless. If we wanted anything done, we had to go to the reception ourselves. We basically had to ask for everything from towels, to paste. They are really under staffed and sloppy 4. We asked our room to be cleaned when we went out and it wasn't done. I reminded them in the evening and the cleaner ONLY obviously laid the bed . I am disappointed in the hotel to say the least. Highest level of unprofessionalism ever experienced
2 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I am absolutely delighted about this hotel. Everything is well thought out, the staffs are amazing and the property well-looked after. Impressive
2 nachten verbleven in augustus 2019

6/10 – Redelijk

Paul

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Comfortable bed and friendly staff but needs work

Comfortable bed and staff are very helpful and friendly. Safe and reasonably clean but tired overall. Needs bathroom renovation and upgrade. Beds are very comfortable which was good and AC works well. WiFi is reasonable. Breakfast I felt needs work on staff front and food. The space is dark and not inviting. Needs freshen up.
4 nachten verbleven in juli 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Needs Renovation

Must have been a nice hotel once upon a time! Positives - location, quiet neighborhood, good sized rooms and working WiFi. Negatives - terribly smelly and musty corridors (at least in the old wing), limited options for non African breakfast, Extremely limited and rather expensive menu options for any other meals. Service at the restaurant really needs improvement.
3 nachten verbleven in juni 2019

8/10 – Goed

GodfreyKamai, Newcastle, UK

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
I love the hotel environment especially the bar and restaurant services. The rooms were clean and spacious. They need to change or completely remove the rug in the corridors. Totally unnecessary and gives the place a musty smell. The central Air conditioning needs repairs as the cooling isn’t very great. Overall, courteous and professional staffs.
3 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Poor service quality

service quality is so poor. in ordering at restaurant, it takes huge time till bring (1 hours for beer, 2 hours for burger!) staffs at restaurant are not educated. poor attitude. I asked room make up, but they did not do. everything is forgotten. I recommend not to use this hotel if you don't want have an unpleasant experience.
2 nachten verbleven in maart 2019

10/10 – Uitstekend

John

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Enjoyed the stay very much quiet area but close to many amenities staff were friendly and helpful, roomi was clean, will use this hotel again.
2 nachten verbleven in februari 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Incubo

Per lavoro ho soggiornato in questo hotel diverse volte. Tutte le volte c’era qualche disservizio: al checkin ore di attesa per trovare prenotazione, stanza sporca o con poca manutenzione. Quest’ultima volta non c’era l’acqua calda, quindi doccia fredda tutto il soggiorno. Non andro’ in questo hotel di nuovo
2 nachten verbleven in augustus 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Horrible staying

Old, small room. No hot water at all. I stayied at this hotel several times, but the last ones were terrible. I do not recommend it
3 nachten verbleven in augustus 2018

8/10 – Goed

Chris

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Moorhouse

Nice hotel, central location
6 nachten verbleven in mei 2018