The Pera Hotel

Hotel in de buitenwijken van Istanbul met een 24-uurs receptie

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor The Pera Hotel

Comfort tweepersoonskamer, 1 queensize bed | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, donsdekens, een minibar
Superior kamer | Woonruimte | Ledtelevisie
Familiekamer | Woonruimte | Ledtelevisie
Familiekamer | Woonruimte | Ledtelevisie
Comfort tweepersoonskamer, 1 queensize bed | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, donsdekens, een minibar

Populaire voorzieningen

  • Roomservice
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Airconditioning
  • Gratis wifi
De huidige prijs is € 42
inclusief belastingen en toeslagen
27 jul - 28 jul

Als lid krijg je meer

  • Bespaar 15% of meer op geselecteerde VIP Access-accommodaties als je het Silver-niveau of hoger behaalt
  • Geniet van topkwaliteit en uitstekende service
  • Krijg een voordeel tijdens je verblijf bij geselecteerde accommodaties, plus gratis kamerupgrades, vroeg inchecken en laat uitchecken indien beschikbaar.

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
4 van 4 kamers weergeven

Familiekamer

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Een gratis babybed
Ledtelevisie
Aparte slaapkamer
Luxe beddengoed
  • Max. aantal: 3
  • 1 queensize bed of 1 eenpersoons zetelbed

Comfort tweepersoonskamer, 1 queensize bed

8,6 van 10
Voortreffelijk
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Ledtelevisie
Een donzen dekbed
Luxe beddengoed
Aparte slaapkamer
Een haardroger
  • 15 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Superior kamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Ledtelevisie
Een donzen dekbed
Luxe beddengoed
Aparte slaapkamer
Een haardroger
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Deluxe tweepersoonskamer, 1 queensize bed, uitzicht op zee

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Verwarming
Ledtelevisie
Een donzen dekbed
Luxe beddengoed
Aparte slaapkamer
Een haardroger
  • 25 m²
  • Uitzicht op zee
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Asmali Mescit, Mesrutiyet Cd. No:113, Beyoglu, Istanbul, Istanbul, 34470

In de buurt

  • Istiklal Caddesi - 2 min. wandelen - 0.2 km
  • Galatatoren - 5 min. wandelen - 0.5 km
  • Taksimplein - 20 min. wandelen - 1.7 km
  • Hagia Sophia - 4 min. rijden - 3.0 km
  • Grand Bazaar - 5 min. rijden - 3.0 km

Lokaal vervoer

  • Beyoglu Station - 2 min. wandelen
  • Metrostation Sishane-Zemin - 3 min. wandelen
  • Istanbul (IST) - 44 min. rijden

Restaurants

  • ‪Miss Pizza - ‬1 min. wandelen
  • ‪Asmalımescit Dürümcüsü - ‬1 min. wandelen
  • ‪Noir Pit Coffee - ‬1 min. wandelen
  • ‪Welldone By Midpoint - ‬2 min. wandelen
  • ‪Kahve Dünyası Pera Algötür - ‬1 min. wandelen

Over deze accommodatie

The Pera Hotel

Hotel met een luxe stijl niet ver van Istiklal Caddesi
Vlak bij Galatatoren en Taksimplein biedt The Pera Hotel een droogkuis/wasserijservice, autoverhuur ter plaatse en nog veel meer. Ga het net op via gratis wifi in de kamer.
Andere voordelen zijn:
  • Een shuttleservice van/naar de luchthaven, conciërgeservice en hulp bij uitstappen/tickets
  • Wasservice, gratis kranten en een balzaal
  • Bagageopslagruimte, rookvrije accommodatie en een lift
Kamervoorzieningen
Alle kamers bij The Pera Hotel hebben leuke voordelen zoals luxe beddengoed en airconditioning, naast voorzieningen zoals gratis wifi en kluisjes.
Er zijn extra voorzieningen zoals:
  • Badkamers met douches en bidets
  • Ledtelevisies met premium tv-zenders
  • Ledlampen, waterkokers en verwarming

Talen

Engels, Turks

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs parkeerplaatsen buiten het terrein (EUR 10 per dag)
  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven op verzoek tegen een toeslag
  • Plaatselijke shuttleservice (toeslag) tot 26 km afstand

Eten en drinken

  • Met zijn tweeën/besloten dineren

Gezinsvriendelijk

  • Geluiddichte kamers
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij het onthaal
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Aanzoek-/romantische pakketten
  • Conciërgeservices
  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Hulp met excursies en tickets
  • Portier
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Buiten

  • In een provinciaal park

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijke luchthavenshuttle

Meer

  • 1 gebouw
  • 9 etages
  • Balzaal
  • Gebouwd in 1959
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbare kopjes
  • Ramen met dubbelglas
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds
  • Tours en activiteiten van lokale aanbieders

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Donzen dekbed
  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Bidet
  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer
  • Shampoo

Entertainment

  • Led-tv met premium zenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Champagneservice
  • Elektrische waterkoker
  • Minibar

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Energiebesparende schakelaars in kamers
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje
  • Ledverlichting
  • Telefoon
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 01.00 uur
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven (hiervoor kan een toeslag gelden). Om opgehaald te worden, dien je de accommodatie 24 uur voor aankomst te contacteren. De contactgegevens vind je in de boekingsbevestiging.
De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Contacteer de accommodatie op voorhand via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na 01.00 uur te arriveren. 

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: EUR 120 per voertuig (retour, voor maximum 4 personen)
  • Toeslag luchthavenshuttle per kind: EUR 120 (retour), (tot 12 jaar oud)
  • Toeslag voor parking in de buurt: EUR 10 per dag (op 100 meter afstand; 24 uur open)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de kredietkaart die bij de check-in wordt gebruikt om bijkomende kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam voor de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert bekende creditcards, pinpassen en contante betalingen
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een brandblusapparaat, een rookmelder, een beveiligingssysteem, een EHBO-koffer en raambeveiliging
Registratienummer van de accommodatie 2022-34-1695
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

In deze accommodatie zijn huisdieren, waaronder geleidehonden, niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hotel Pera
Pera Hotel
Pera Hotel Istanbul
Pera Istanbul
The Pera Hotel Hotel
The Pera Hotel Istanbul
The Pera Hotel Hotel Istanbul

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij The Pera Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost een verblijf bij The Pera Hotel?

Vandaag, 23 jul. 2025, kost een verblijf bij The Pera Hotel van één nacht voor twee volwassenen op 27 jul. 2025 min. € 42,12, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoe laat kan ik bij The Pera Hotel inchecken?

Inchecken kan vanaf: 14.00 uur; inchecken kan tot: 01.00 uur. Je kunt op beperkte tijden laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij The Pera Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 12.00 uur uit te checken.

Biedt The Pera Hotel een shuttle naar het vliegveld?

Ja, er is op verzoek een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van EUR 120 per voertuig.

Waar staat The Pera Hotel?

Dit luxe hotel ligt in Taksim, op 5 minuten wandelen van Hotel Pera Palace en Istiklal Caddesi. Ook Galatatoren en Bosporus liggen op een kwartiertje wandelen. Beyoglu Station ligt op maar 2 minuten wandelen en naar Metrostation Sishane-Zemin is het 3 minuten wandelen.

Beoordelingen over The Pera Hotel

Beoordelingen

7,8

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 89 van 226 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 68 van 226 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 32 van 226 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 16 van 226 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 21 van 226 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,0/10

Personeel en service

7,4/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Cansu

Negatief: Netheid
Helaas was onze kamer qua hygiëne onvoldoende bij aankomst. Nadat er een melding van is gemaakt is dit wel rechtgezet door het personeel die op dat moment aanwezig was, er was geen poetspersoneel aanwezig om 1u ‘s nachts (wat begrijpelijk is). Om specifiek te zijn waren onze lakens niet proper en de kamer was wat stoffig. De lakens zijn onmiddellijk vervangen na de melding, maar met een astma persoon aanwezig was dit uiteraard geen fijne 1e avond omdat er veel stof vrij komt bij het verversen van de lakens.
2 nachten verbleven in november 2022

6/10 – Redelijk

Esra, Deventer

Reisde met partner
Deze hotel krijg een 6,5 van mij. Het is best gehorig je kan dus heeeeell veel dingen horen. Bed is niet heel comfortabel. Als al omdraait kraakt het bed. Voor de rest is het personeel heel behulpzaam en vriendelijk. Goed ligging. Een budget vriendelijk hotel.
4 nachten verbleven in oktober 2021

8/10 – Goed

Heinz Gerhard

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten

In het geheel waren we tevreden

Prima hotelletje, vriendelijk personeel en de ligging van het hotel was ook in orde.
4 nachten verbleven in maart 2019

10/10 – Uitstekend

Ceysu, Rotterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zeer prettige hotel, erg klantvriendelijke behulpzame personeel en vooral hygiënisch.
7 nachten verbleven in oktober 2017

4/10 – Matig

S.A.Abbas, Netherlands

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer

very small hotel not comfortable for a family

It was very bad experience we are shocked about the family rooms its too small and without any outside light its only for two adults enough,we stay one day without water and elecitricity and could not sleep because its very hot and there is no windows. And you cant go to the WC because there is no water. The manager is very tough women and she has no respect for the guests, our vacation was ruined because of this hotel and the manager. Also most of the hotel pictures in Expedia are not real, we are scammed!
10 nachten verbleven in juli 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Amir.Jaafar , Nederlaand

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

No family hotel and not suitable for children very

Not good experience The information on Expedia is not correct. See the following points: 1. It was written that the room is 30 square meters with a view of the city -> Our room was not even 15 square meters and had no windows and so no view of the city as on the site. On the other hand there was a door to the exit to a dark room without illumination which subsequently appeared to be the emergency exit (climbing staircase), what lives are dangerous to our children (fallback). When opening this time to get some fresh air in, we only got warm air, which turned out to be the emissions of all the cooling units in the building, which blow the warm air into space. 2. There was no baby bed and it did not get later. 3. There was no lift in operation between midnight and the following day at 13:00. 4. No water through the tap every day and at 1 time for 8 hours. 5. Electricity dropped out for a few hours each day. We almost hit the heat. Crying children and stressful situation. 6. Almost 70% of the pictures on Expedia of this hotel are not true. They are pictures of another hotel. For the above complaints we have repeatedly called the manager on the spot, but she showed no understanding at all and said she can not mean anything to us and that she has no other option. In addition, she said she did not receive any money because everything has yet to be transferred by Expedia, so she did not want to do anything for us. In addition, we have contacted Expedia (called directly through our
10 nachten verbleven in juli 2017

8/10 – Goed

nevin, amsterdam

Positief: Personeel en service

Pera hotel centrum

Fijn hotel, praktisch ingericht voor zeer kleine ruimte. Leuk opgelost. Toch mis je wel een plek om je koffer te plaatsen. Weinig hangruimte, bijvoorbeeld geen haak om je handdoek te hangen of te leggen in de badruimte. Verder modern en schoon ziet er netjes uit.

4/10 – Matig

saher

Zakenreiziger
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Ibwas located me in a terrible room first floor right next to the elevator right next to the window and the window was not sealed very good so I could hear every little thing on the street it was impossible to sleep the room was small very small and there was no place to even to put my luggage
1 nacht verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

Burak

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I stayed at this hotel for a total of 3 nights. Starting from the second night, I noticed that there was no hot water in my bathroom. When I called the reception to ask about it, I received an unprofessional response, such as, "Oh, we forgot to tell you." The next morning, when I went down to reception to ask again, I was shocked to hear, "It will take 3-4 days to fix, but it’s okay. You’re leaving in 2 days anyway." Instead of offering me a solution, they suggested that "You can go to the nearby public bath (hamam) to take a shower." Also, on the first day I entered the room, the supposedly "clean" bed had several hairs on it. In short, the location is nice, but the staff and service quality are extremely amateurish and unprofessional. The staff were polite — I have no complaints in that regard. However, hotel management should place more emphasis on professional training for its staff.
3 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Kiyotaka

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
部屋は広くはないが、必要な設備がコンパクトにまとまっていて不自由はなかったです。 メトロやテュネルの駅から近く、アクセスは良好。周囲には飲食店、スーパーマーケット、アルコール販売店などがあり、飲食にも不自由しませんでした。
3 nachten verbleven in juni 2025

8/10 – Goed

Ahmet

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good value, in historic district of Istanbul, walkable, excellent restaurants, bars, coffee shops around the hotel. Around the corner subway station
1 nacht verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Bushra

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room was clean, all the staff were very kind and helpful, and the location is perfect. Thank you for the wonderful stay.
3 nachten verbleven in mei 2025

8/10 – Goed

Ertugrul

1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Ay

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wir können dieses Hotel von Herzen weiterempfehlen! Vom ersten Moment an haben wir unglaublich wohl und willkommen gefühlt. Das gesamte Personal ist freundlich, hilfsbereit und professionell aber eine Person hat unser Herz ganz besonders berührt: Inci Abla. Inci Abla ist nicht nur mit vollem Einsatz dabei, sie ist ein echter Herzensmensch. Mit ihrer liebevollen, offenen Art sorgt sie dafür, dass man sich wie zu Hause fühlt. Sie nimmt sich Zeit, hat immer ein Lächeln im Gesicht und ein offenes Ohr. Solche Menschen begegnet man selten sie macht den Aufenthalt hier zu etwas ganz Besonderem. Die Zimmer sind sauber und komfortabel, das Essen ist hervorragend und die Atmosphäre im Hotel ist einfach traumhaft. Vielen Dank für diese wundervolle Erfahrung wir kommen definitiv wieder!
4 nachten verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Sadi

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2025

8/10 – Goed

mine

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

ismail

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

hijyen

gayet temiz güzel bir butik otel
1 nacht verbleven in maart 2025

6/10 – Redelijk

Emre

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in februari 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Bedri

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Tavsiye etmiyorum

Otel inanılmaz kirliydi. Ve müthiş gürültülüydü.. Ayrıca resimlerde göründüğü gibi büyük bir oda değil.
1 nacht verbleven in februari 2025

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in februari 2025

6/10 – Redelijk

sumea

4 nachten verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

Musab

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

Sezgin

1 nacht verbleven in januari 2025

4/10 – Matig

Yasemin

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Oda cok kucuk yatak rahat resepsiyon guler yuzlu konumu güzel ama geceleri arac ve korna sesleri cok fazla
2 nachten verbleven in december 2024

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2024