Orwell Hotel

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel met 2 restaurants en een 24-uurs receptie in Felixstowe

Kies datums om prijzen te bekijken

Beoordelingen

8,2 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Parkeren inbegrepen
  • Ontbijt beschikbaar
  • Receptie 24/7
  • Roomservice
  • Bar
  • Schoonmaakservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Tweepersoonskamer

8,0 van 10
Zeer goed
(21 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Eenpersoonskamer

8,4 van 10
Zeer goed
(8 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 1
  • 1 tweepersoonsbed

Superior tweepersoonskamer

7,6 van 10
Goed
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Twin kamer

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Suite

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Driepersoonskamer

Hoogtepunten

Verwarming
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Een haardroger
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Waterkoker
Digitale zenders
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Hamilton Road, Felixstowe, England, IP11 7DX

In de buurt

  • Felixstowe Seafront Gardens - 11 min. wandelen - 0.9 km
  • The View - 3 min. rijden - 2.3 km
  • Martello Tower - 3 min. rijden - 2.6 km
  • Felixstowe Ferry Golf Club - 3 min. rijden - 2.6 km
  • Bawdsey Radar - 38 min. rijden - 45.7 km

Lokaal vervoer

  • Felixstowe Station - 3 min. wandelen
  • Norwich (NWI-Internationale luchthaven Norwich) - 93 min. rijden

Restaurants

  • ‪Hamilton Fish & Chips - ‬2 min. wandelen
  • ‪The Fludyers Hotel - ‬14 min. wandelen
  • ‪Prezzo - ‬4 min. wandelen
  • ‪Greggs - ‬9 min. wandelen
  • ‪Subway - ‬7 min. wandelen

Over deze accommodatie

Orwell Hotel

Hoogtepunten van de accommodatie
Bij Orwell Hotel zijn er de volgende voorzieningen: dagelijks een gratis receptie, een koffiebar/café en een tuin. Geniet van Britse gerechten en meer bij de 2 restaurants ter plaatse. Gratis wifi in de kamer, een droogkuis/wasserijservice en een bar zijn beschikbaar voor alle gasten.
Verder zijn er nog deze extra voordelen:
  • Gratis parkeerplaatsen
  • Een ontbijtbuffet (toeslag), rookvrije accommodatie en een lift
  • Een kluis bij de receptie, koffie/thee in de gemeenschappelijke ruimte en een 24-uurs receptie
  • Beoordelingen van gasten zeggen niets dan goeds over het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
De 60 kamers bieden voorzieningen zoals gratis wifi.
Er zijn ook andere gemakken voorzien in de kamers zoals:
  • Badkamers met gratis toiletartikelen en haardrogers
  • Flatscreentelevisies met digitale zenders
  • Waterkokers, verwarming en dagelijkse schoonmaak

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Ontbijtbuffet beschikbaar tegen een toeslag van 07.00 uur tot 09.30 uur op werkdagen en van 07.30 uur tot 09.30 uur in het weekend: GBP 10,95 voor volwassenen en GBP 6,95 voor kinderen
  • 2 restaurants
  • Dagelijks gratis welkomstreceptie
  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café
  • Koffie en thee in gemeenschappelijke ruimtes

Restaurants ter plaatse

  • Buttery
  • Westfield

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij het onthaal

Gastendiensten

  • Droogkuis-/wasserijservice
  • Huwelijksservices
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum
  • Vergaderruimtes

Buiten

  • Tuin

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Lift

Meer

  • Feestruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Flatscreen-tv met digitale zenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Elektrische waterkoker
  • Koffiezetapparaat/waterkoker

Meer

  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf 15.00 uur
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 10.00 uur

Speciale incheckinstructies

De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Contacteer de accommodatie op voorhand via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na 23.00 uur te arriveren. 

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er zijn geen verrijdbare/extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor ontbijtbuffet: ongeveer GBP 10.95 voor volwassenen en GBP 6.95 voor kinderen

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs voor te leggen en een borgsom in contanten, per bankkaart of kredietkaart te betalen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Orwell Hotel FELIXSTOWE
Orwell FELIXSTOWE
Orwell Hotel Hotel
Orwell Hotel Felixstowe
Orwell Hotel Hotel Felixstowe

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Orwell Hotel?

Nee, assistentiedieren zijn niet welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel berekent Orwell Hotel voor parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik bij Orwell Hotel inchecken?

Inchecken is mogelijk vanaf 15.00 uur. Je kunt op beperkte tijden laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Orwell Hotel uitchecken?

Je dient om uiterlijk 10.00 uur uit te checken.

Waar staat Orwell Hotel?

Dit hotel ligt vlak bij het strand, op 2 km afstand van Felixstowe Seafront Gardens en Ocean Boulevard Fun Park. Ook Forum Amusement Centre en The View liggen op 3 km afstand. Felixstowe Station ligt op maar 3 minuten wandelen.

Beoordelingen

Beoordelingen over Orwell Hotel

8,2

Zeer goed

8,2

Netheid

8,4

Locatie

8,8

Personeel en service

7,6

Milieuvriendelijkheid

7,4

Staat van de accommodatie en faciliteiten
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 225 van 599 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 223 van 599 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 95 van 599 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 39 van 599 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 17 van 599 beoordelingen

Beoordelingen

8/10 – Goed

Johannes

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Hendrik

1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

ACJ

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Het hotel is een beetje vergane glorie. De douche viel tijdens het douchen uit elkaar en de temperatuur was niet te regelen. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
1 nacht verbleven in augustus 2018

10/10 – Uitstekend

JG, Heerhugowaard

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Een prachtig hotel

Het Orwell hotel is een mooi hotel met veel grandeur. Een bibliotheek en andere vertrekken waar het goed toeven is. Gelegen midden in het kustplaatsje Felixstowe met zijn mooie groenversierde strand.
2 nachten verbleven in juli 2017

10/10 – Uitstekend

Kate

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The place was lovely and went beyond expectations! The staff were all polite and friendly and went out of their way to bring a room service call(i believe his name was Alfie) nothing was too much for him and he was super polite and efficient for all the time we wrre there.
3 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

steve

Zakenreiziger
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Quite clean large car park
2 nachten verbleven in september 2025

4/10 – Matig

Judy

Reisde met familie
Negatief: Netheid, voorzieningen
Room could definitely do with an upgrade. Breakfast was pretty dire.
2 nachten verbleven in oktober 2025

6/10 – Redelijk

Jason

Positief: Netheid, personeel en service
Attention to detail, rooms were nice but a bit cold. Heating could have come on in the evening.
2 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Gaz

1 nacht verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Jean and Hans

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful room, slept like a log, clean room nicely furnished. Certainly return
1 nacht verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

Ian

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Attractive building, unfortunately room decor was very tired. Stained sheets on arrival that required changing. Staff were very polite and helpful.
1 nacht verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

Stephen

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Parked every day as I was informed the parking was free to guests only receive a 38 pound parking charge once I got home
5 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Gary, London

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
First night bit noisy but they gave us an upgrade for the next night and free breakfast so cant complain.
2 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Karen

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff very welcoming. Felt very safe as a single lady on their own. The Shops were very close and the seafront was in walking distance. Next to the railway station and easy to find.
2 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Margaret

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Chris

1 nacht verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

David

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
We arrived and were assinged a ‘suite’, room 200, which did not have a seating area separate from the bedroom as in the pictures. It was a large-ish room that was fine, but had the single worst view out of any hotel window i’d ever stayed at! No exaggeration, a couple of walls with corridor windows and a filthy flat roof, with ducting and beer cans. We asked to be moved but the hotel was full. They told us this was the only suite without a view (lucky me). We were comped breakfast for our disappointment. After a day exploring the town in the sunshine, we came back and decided to try the newly refurbished and reopened restaurant. It looks amazing, but unfortunately the processes involved in delivering food leaves much to be desired. We waited an hour for our order to arrive, as did other diners. When it finally did turn up, they’d got my partner’s order wrong, delivering a dish with cheese despite us telling them she was intolerant. This was taken away and it was a further 10 or so minute wait until a new dish arrived, during which time she sat watching me eat my food and sampling a little of what i had. Not ideal. The food was good but the wait, apparently due to communication and teething isdues, was way, way too long. This didn’t seem to affect the large table of hotel management, who arrived after us but were served straight away. This hotel could be really good and obviously they are starting to invest after years of neglect but right now it falls well short.
1 nacht verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Gareth

Positief: Personeel en service
1 nacht verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Nigel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We stayed here for two nights and we were astounded how good the hotel was for the price that we paid. The room was ample size, spotlessly clean and had everything that we needed. The staff were all really friendly and welcoming. The food (both breakfast and dinner) were excellent and great value for money. We have already booked to return next year. Particular praise must go to the lady (I don't know her name) that served behind the bar, served the dinners and worked in the breakfast room in the morning. She was really friendly and she didn't stop working. Whatever they are paying her, it's not enough !
2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Ian

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Iijǰǰjjjjjjjjjjǰ
1 nacht verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

John

Reisde met partner
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room was basic but clean however only a small window to open for fresh air and luckily it has cooled down but it was still a warm room. There was a fan in the room but the cable wasn’t very long and so at night it was pointless having it on in bed. Great location and lovely old building with a lot of potential. For the price we paid no complaints but had we paid £80 plus I would have had issues. Would we stay again, yes but not in the summer as it would have been way too uncomfortable.
2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

andrew

Positief: Netheid, personeel en service
Visible improvements are being made & are still ongoing. But with that in mind there are few minor issues that leave an impression. My superior room (Room 213) wasn’t that big & torn wallpaper & stained lampshade gave it a bit of an unloved feel. Also for whatever reason the WiFi in the room was slow slow quick quick slow then non existent. Frustrating & when mentioned (not complained) I was reminded it was free. If possible I would have paid for better ! Oh and could someone tidy the car park please as a first impression it’s not good. I visit the hotel often over the past 10 years but still no loyalty or reward scheme so they have no clue whether it’s your first visit or 25th. Still love the building and location.
Bed fine for one
Newly refurbed bathroom
Tea coffee water & biscuits
Torn wallpaper
4 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

laura

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Great hotel, poor hotel.com booking

This would of had a higher score accept when we went to check in, the room we had paid for wasnt available and we had a lower grade room which wasnt great. The hotel couldnt apologise enough and had said that hotels.com hadnt specified the room type when the booking came through. As you can imagine i wasnt impressed when it had been booked since march. I will be raising this with hotels.com but the hotel itself was great and the service was fabulous
1 nacht verbleven in augustus 2025

4/10 – Matig

Jessica

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Anton

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
4 nachten verbleven in augustus 2025