4 binnenzwembaden, ligstoelen en badmeesters op locatie

Beoordelingen van Danubius Hotel Helia

4 out of 5
Danubius Hotel Helia
Karpat u. 62-64, Budapest

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 446 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 405 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 98 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 34 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 20 van 1003 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Gerrit, Almelo

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Schitterend gelegen hotel aan de Donau Personeel uitermate vriendelijk Ontbijt en Diner in buffetstijl
7 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Boglárka M. op 21 mei 2024
Dear Gerrit,We appreciate your feedback. It means a lot to us that you had a wonderful time in our hotel.We hope to see you again soon.Best regards, Boglárka M.Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Gerrit, Almelo

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het is een fantastisch hotel, 1 km van het centrum vandaan. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Halfpension is in buffetstijl elke dag en er was voldoende keuze. Alleen jammer dat je bij het dinerbuffet geen koffie kon bestellen . Kamer was prima alleen merkte dat er toch stof lag op bepaalde hoeken en kasten. Maar verder prima met uitzicht op de donau . Ik kan het hotel aanbevelen zwembad en spa heb ik geen gebruik van gemaakt.
6 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Katalin H. op 12 apr 2024
Dear Gerrit,Thank you for choosing our hotel. We are happy to read that you had a pleasant stay with us and were specially pleased with the good location , our staff and restaurant services.We are pleased that you liked your room with view to the Danube.We hope to welcome you back.Best regards,Katalin H.Danubius Hotel Helia

6/10 – Redelijk

Liesbet Van De

Reisde met familie
Positief: Netheid
Wat vooral niet aangenaam was, was dat het veel te warm was op de kamer ondanks dat het februari was. De ramen konden niet open. De airco werkte ook niet, en het was 26 a 28 graden in de kamer. Echt niet aangenaam om te slapen.
4 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Hotel Management op 28 feb 2023
Dear Guest,First of all, we would like to thank you for reviewing our hotel. We regret to know that you experienced some problems during your stay. Please accept our apologies for this. Hopefully, we will be able to provide a better visit next time. It means a lot to us that this time, you visited us. It was a pleasure to host you!Best regards,Mányi-Szabó Erzsébet, Front Office Manager

8/10 – Goed

S.J. Simon Johannes

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Een goed hotel, niet super de luxe maar gewoon goed. Zeer vriendelijke mensen, goede bedden en een goed ontbijt. Er was 1 probleempje maar dit is keurig opgelost. Tip, een kamer met balkon, heerlijk zitten en de Donau loopt voor je langs.
4 nachten verbleven in maart 2022
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 15 apr 2022
Dear Guest, First and foremost we would like to thank you for taking your time and reviewing your recent stay at Danubius Hotel Hélia. We are glad that you had a pleasant stay and that we have exceeded all your expectations. Your kind words about the friendly staff will definitely be forwarded. We are looking forward welcoming you back again in the future! King regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Goed

Eric

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Redelijk tot goed hotel
In het algemeen hebben we genoten van ons driedaagse verblijf. Wel enkele puntjes van kritiek. Vloer in zwembadhal verdient een grondige poetsbeurt. Witte tegels zijn grijs uitgeslagen door kalk, maar wel groot en heerlijk gezwommen en sauna. Ventilatieroosters in kamer zijn erg vuil. Buffetten lauw tot koud. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Kortom heel redelijk hotel maar geen 4 sterren
4 nachten verbleven in december 2021
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 4 jan 2022
Dear Guest, Let me express my thankfulness to you for this kind review about Danubius Hotel Helia. It fills us with pure happiness that you were impressed by our hotel in many aspects. However, I am sad to read that you were not totally satisfied with everything during your stay, your remarks are really useful for us. It was a pleasure to host you, we hope that we will have the chance of greeting you again many more times in the future. Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
alles was prima alleen de badlkamer is echt heel erg klein.
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 9 nov 2019
Dear Guest, Thank you so very much for dedicating your valuable time to post this review regarding your most recent stay at Danubius Hotel Helia. We would like to thank you for sharing your nice words about our hotel. Your observations are appreciated! We hope you gained many beautiful memories during your vacation and that you will return to our hotel on your next visit to Budapest. All the best, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

6/10 – Redelijk

GJ, Rotterdam

Reisde met partner
Positief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Kamer met uitzicht rivier was oke, badkamer wat gedateerd, tot tweemaal toe was kamer niet schoongemaakt wordt na vraag wel opgelost, hadden een brandalarm om 7 uur in ochtend gingen in badjas met gehele verdieping via trappen naar beneden, er was vanuit hotel niemand met hesje of communicatie. Vervolgens komen we beneden staat iemand te stofzuigen en allerlei mensen staan in te checken niets aan de hand. Bleek te gaan om een vals alarm er had iemand op de kamer gerookt. Opvallend was geen communicatie niets geeft te denken als er wel brand of zo was geweest
7 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Erzsébet Mányi-Szabó op 19 sep 2019
Dear GJ, Firstly, let us express our gratefulness for sharing your experiences with us about our Danubius Hotel Helia. Thanks a lot for highlighing our nice rooms! However, we are truly sorry for the experienced unpleasantness. Please accept our apologies. It would be a great pleasure if we could welcome you again in our hotel, we are looking forward very much to seeing and hosting you again. Warm regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 9 sep 2019
Dear Guest, I would like to thank you for choosing to stay at our Danubius Hotel Hélia as well as taking the time to share your kind feedback with us. I am more than happy that you had a nice stay with us. I hope your travel plans bring you back to Budapest soon so we will have the opportunity to be your host again. Kind regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het personeel is erg vriendelijk en de faciliteiten zijn dik in orde.
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 9 sep 2019
Dear Guest, Thank you for sharing your honest opinion about Danubius Hotel Hélia with us. Firstly, we are really glad that you chose us as your accommodation. I am more than happy that our staff as well as the facilities of the hotel could meet your expectations. We genuinely hope that you were enriched by nice memories during the time you spent in Budapest and you had a fantastic stay at our hotel. Once again, thank you for your feedback! Best regards, Mányi-Szabó Erzsébet Front Office Manager

8/10 – Goed

Johan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in juli 2019
Reactie van Erzsébet Mányi-Szabó op 5 aug 2019
Dear Johan, To start with, I am more than thankful for spending time on rating Danubius Hotel Helia. I truly hope, that you were satisfied with your stay. It would be a pleasure to welcome you back again. Kind regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

5 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Erzsébet Mányi-Szabó op 12 mei 2019
Dear Guest, Thank you so very much for dedicating your valuable time to post this honest review regarding your most recent stay at Danubius Hotel Helia. I am glad to learn from your kind review that you enjoyed your stay. I hope your experience will make you want to return for a holiday and we will certainly make sure you have another enjoyable time as you just had. Best Regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
De verbouwingsactiviteiten van het restaurant hebben nogal geluidsoverlast veroorzaakt van 6 uur s'ochtends tot na 22 uur s'avonds. Tevens was de wellness op zondag ge sdloten ivm onderhoud.
3 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Erzsébet Mányi-Szabó op 7 mrt 2019
Dear Guest, Thank you very much for having chosen our Danubius Hotel Helia during your recent holiday in Budapest. We appreciate your taking the time to share your experiences gained during your stay with us. However, we are sorry to read that you were not entirely fulfilled with all of the hotel services provided. Hereby, let me apologize for any inconvenience caused and please be ensured that your opinion is really important for us, since our aim is to provide the highest level of services for our valued guests. We are grateful for your generous review and we hope to have you back to our hotel soon. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goede keuze
Prima hotelkeuze, supermarkt en drogist in de buurt. Rustige buurt uit het centrum van de stad. Met bus/metro ben je binnen 15 min in het centrum.
4 nachten verbleven in oktober 2018
Reactie van Hotel Management op 25 okt 2018
Dear Guest, First of all, thank you so much for taking your precious time on writing us a feedback. I am glad to learn you were really satisfied with your stay at our hotel. We are proud of our great location, thank you for mentioning it. It would be a pleasure hosting you soon again. Sincerely, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

S, Breda

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice,clean,friendly and enjoyable hotel
A very nice hotel with enjoyable staff and nice rooms. Our booking didnt come through correctly and instead of a 2 separate bedroom we had one big bed. The staff where considerate and fixed it imediatly. The room was clean and the beds where very good. An added bonus was the so called welness part. 3 Pools varying in temperature and size where a perfect start or end of a long day of exploring Budapest. Acros the streat was a busstop where every 10 minutes a bus would stop that would take you to the city centre in no time which was a great bonus. Also across the street is a small supermarket where you can buy anything you need on a citytrip. The hotel is situated just outside the centre so you can relax. But you can also take the bus and find the buzzing centre in no time. Marit Sziget, the parliament, west end shopping centre and a bathhouse ar all near the hotel and it made for a very pleasant experience. I would definetly recommend this hotel to anyone! And especially for this price! A big thank you to the staff and if I ever come back to Budapest, I know where I will be staying.
3 nachten verbleven in juli 2018
Reactie van Mányi-Szabó Erzsébet op 19 jul 2018
Dear S, Let me thank you very much for not regretting your precious time to share your thoughts about our hotel. Firstly, I am really glad that you stayed in our hotel, I genuinely hope that overall you were enriched by nice memories during the time you spent in Budapest. It felt particularly nice that you were fascinated by our wonderful location and you highlighted our very kind and helpful staff, they really deserve the recognition. Also, I am delighted that you loved your room as it was beautiful, very clean and comfortable. Last, but not least, I highly appreciate your recommendation too. Thank you once again for sharing your experiences on Expedia. I hope you will return to our hotel in the future. Kind regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Eva, leiden

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zwemme in 4 baden 3 thermaal baden, sport in de oc
Ik ga minstens twee keer per jaar, vriendelijke mensen en behulpzaam. Ga daar om bij te komen van de drukte in Nederland. Mooi uitzicht, lekker zwembad en goede sport mogelijkheden
8 nachten verbleven in december 2017
Reactie van D op 21 feb 2018
Dear Ms Eva, Allow us to say thank you for writing down your honest thoughts and impressions about our hotel, it means us a lot. We are so delighted to learn from you that you were very satisfied with the sport facilities, we hope you spent a lot of time there to enjoy it. It filled us with so much happiness that you were satisfied with the swimming possibilites. It is nice to learn from your feedback that the hotel’s location lived up to your expectations and that you enjoyed the proximity to the city center. Hopefully, it was perfect for your trip and you could visit Budapest easily. It is amazing to read that you highlighted our very courteous and helpful staff, they really deserve the recognition. We always strive for excellence and go above and beyond to ensure that our guests have an unforgettable experience with us. On the other hand we want to say sorry for the inconvenience that you had. We hope you left with wonderful memories and with the need of returning. Best regards, Erzsébet Mányi-Szabó Front Office Manager.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
very thoughful
op mijn verjaardag kreeg ik onverwacht een gefeliciteerd kaart en kleine chocoladetaart. dat was echt lief.
3 nachten verbleven in september 2017
Reactie van D op 21 feb 2018
Dear Guest, Thank you very much for rating us and sharing you experience with the Expedia community. This means a lot to us. We are extremely happy that you have enjoyed your stay. We are thrilled by the fact that you have enjoyed the treat that the staff has given you on this very special day of yours. Danubius Hotel Helia believes that the guest is first and we will always give the best service to you. In the future if you visit Budapest we are waiting for you with open doors and a warm welcome, until then we wish you the best! Kind regards, Erszébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Goed

Dion, Rotterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
prima mooie stad goede fasiliteiten
Goede hotel mooie stad veel bezienswaardigheden. Zeker de moeite waard mooie oude gebouwen Top
2 nachten verbleven in september 2017
Reactie van D op 21 feb 2018
Dear Dion, Thank you very much for your kind words, and for taking your precious time and commenting on the Expedia forum. We are very happy that the Danubis Hotel Heilia has fulfilled your expectation, and that you have enjoyed the beautiful Budapest. We are truly proud of our buildings and attractions, and we love the fact that you acknowledge the Hungarian architects and sights with your words. We are happy you were satisfied with the location of are hotel and found our staff well organized. We will wait for you in with a warm heart if you come to the Danubius Hotel Helia again in the future. Kind regards, Erszébet Mányi-Szabó Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima ontbijt. Rustige kamers. Kregen gratis upgrade. Alleen douche is geen 4 sterren waardig.

6/10 – Redelijk

maria, kijkduin

Positief: Personeel en service
Geen slechte ervaring. Wat wel een aanmerking verdiend is dat ik bij aankomst wel een haar in het bad vond. Mijn verblijf was 8 dagen en niet een keer het beddengoed verschoond. Ik had 3 dagen een vieze kussensloop en die werd niet verschoond. Inheb toe zelf een verschoning gevraagd. Ook de handdoeken waren niet altijd verschoond. Nu ben ik niet een klaagster maar dit verdiend wel aandacht. De meest gasten verblijven kort en dan is dit waarschijnlijk niet aan de orde maar bij gasten die langer verblijven zou dit zeker een punt van aandacht kunnen zijn. Verder is er een fantastische spa, massages en allerlei soorten behandelingen, top! Het is wel outdated, een facelift zou niet gek zijn. De lounge bijvoorbeeld is niet gezellig, maar prachtige ruimte van waaruit je zo de tuin in kunt en aan de Donau zit, zou super zijn wanneer deze gerestyled zou zijn. Maar nogmaals ieder heeft een eigen idee en ervaring natuurlijk. Ik was in Boedapest met een missie dus geen vakantie maar het was er verder prima vertoeven.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Keurig hotel aan de rand van het centrum.
Het is een typisch zakenhotel met uitstekende spa. Alles is netjes schoon, maar restaurant en bar saai. Het ontbijt is zeer uitgebreid en het personeel is zeer vriendelijk en bekwaam. Service staat voorop.
Reactie van Helia Management op 8 mrt 2017
Dear Guest, Thank you for choosing Danubius Hotel Helia, and share your experiences with us. It is good to learn from your feedback that you enjoyed your stay with us, especially our services, the rich buffet breakfast, and our spa section. We hope you will choose our hotel for your next visit as well. Best regards, Helia Management

8/10 – Goed

gerard, alkmaar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
datgene wat ik verwachten komen eral jaren
een goede uitvalbasis dichtbij metro een goede welness

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Genoten
Wij hebben genoten van ons verblijf hier. Vriendelijke mensen, goed openbaar vervoer, fijn zwembad en sauna. Sauna is wel gescheiden, maar je kan elkaar steeds weer bij zwembad ontmoeten. Houtsoort in sauna is wellicht verkeerd gekozen. Wordt te heet. Buffetrestaurant was niet bijzonder, zijn we maar 1 keer geweest. ontbijt was prima.

10/10 – Uitstekend

Eva, leiden

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
zeer fijn verblijf
Personeel behulpzaam, correct. Er zijn faciliteiten die erg prettig zijn, sport, zwemmen, fijne cafetaria met heerlijke lekkerheden.

10/10 – Uitstekend

David

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Professional staff , efficient service but not very modern rooms.
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van Boglárka M. op 21 mei 2024
Dear David,Thank you for your feedback regarding your stay at Danubius Hotel Helia. We are pleased to hear that you found our staff professional and the service efficient. Regarding the modernity of our rooms, we strive to provide a comfortable environment that blends functionality with relaxation. Hundreds of our rooms have recently been renovated recently. We hope you will be able to try out our modern Premium rooms during your next visit,Best regards,Boglárka M.Danubius Hotel Helia

8/10 – Goed

Alberto

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
ottima struttura con altrettanto ottima SPA. peccato che alcune camere erano state ristrutturate altre ancora No ...a me e' capitata una camera ancora da ristrutturare
4 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Orsolya K. op 7 mei 2024
Dear Alberto,Thank you for your constructive feedback following your recent stay with us.Your helpful comments are highly appreciated as by reading each of these reviews we can recognize areas in need of improvement and take the appropriate actions to improve.On the other hand we are sad to read that the booked Superior room did not meet your expectation. Our goal is to create a modern and neat environment in our guestrooms, thus we have already renovated more than 50 rooms this year to provide an enhanced guest experience.We hope to have another opportunity to provide a better experience for you next time.Best regards,Orsolya K. Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

gholam

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Brilliant hotel. Would recommend it
2 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Viktoria N. op 3 mei 2024
Dear Gholam,We appreciate your feedback. It means a lot to us that you had a wonderful time in our hotel.We hope to see you again soon.Best regards, Viktoria N.Danubius Hotel

10/10 – Uitstekend

TIBOR

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The new rooms were really nice, the food selection was great and it was quite.
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van Rita op 16 apr 2024
Dear Tibor, Thank you for choosing our hotel. We are happy to read that you had a pleasant stay with us and were pleased with the food selection and with the renovated room. We hope to welcome you back.Best regards,Rita HDanubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Izabella

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
It is a nice, comfortable hotel with a great spa
3 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Katalin H. op 8 apr 2024
Dear Izabella,Thank you for choosing our hotel. We are happy to read that you had a pleasant stay with us and were pleased with the comfortable room and specially with our spa facilities.The wellness center is one of the biggest attractiveness of our Hotel Helia so we are glad that you also had a pleasant experience.We hope to welcome you back soon.Best regards,Katalin H.Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Mario

Reisde met huisdieren, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Super Hotel...ich komme bestimmt wieder
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Boglárka M. op 22 mrt 2024
Dear Mario!Thank you for your review. We are thrilled to hear you had such a positive experience with us.Whether it's for business or leisure, we hope to welcome you back soon. Your recommendation is valuable and means a lot to us.Best regards,Boglárka M.Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Marcia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We love the location, the service , and the breakfast buffet.
4 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Viktoria N. op 14 mrt 2024
Dear Marcia,You made our day with your positive feedback. We are so happy to read that you loved our hotel. Thank you for the nice comment, and we hope you will continue to enjoy staying with us in the future.Best regards,Viktoria N.Danubius Hotel

10/10 – Uitstekend

Hanna

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
All excellent
7 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Hussam, Beirut

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Friendly staff . Cleanliness.
4 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Gergő op 19 feb 2024
Dear Hussam,Thank you for your review. We are glad, that you were satisfied with our staff and the cleanliness. Whether it's for business or leisure, we hope to welcome you back soon. Your recommendation is valuable and means a lot to us.Best regards,Gergő K.Danubius Hotel Helia

8/10 – Goed

Bernadett, Roßhaupten

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Már másodjára jártunk itt,szívesen visszamegyek máskor is😊sajnos éppen renováltak,de persze valamikor azt is kell 😀
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Rita op 29 jan 2024
Kedves Bernadett,Köszönjük értékelését! Örömmel halljuk, hogy ilyen pozitív tapasztalatokat szerzett szállodánkban tett látogatása során.Várjuk vissza legközelebb is!Üdvözlettel,H.RitaDanubius Hotel Helia

6/10 – Redelijk

Thomas

Positief: Comfort kamer
11 nachten verbleven in januari 2024

4/10 – Matig

Maria

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Sehr enttäuscht von 4 Sterne
Das Hotel hat eine Riesige Baustelle mitten drinnen ab 7 uhr wird geklopft und gehammert, wir wurden vorher nicht informiert. Da kann mann sich nicht erholen, Due Dusche in Bad komplett hinüber, das Wasser spritzt in jeder Richtung, und duschvorhang....wie in der 80 er...und das Wellnessbereich eine Katastrophe Aber das Höhepunkt Die Sauna und Dampfbad ist getrennt Männer und Frauen, so etwas hatte ich noch nie, warum sollte ich bitte hierher gehen mit mein Partner???? Und sie gehen in der sauna mit Badeanzug, das sollte auf der portal genau beschreiben das Hotel ... Wellness bereich komplett Renovierungsbedürftig bedürftig, alles hinüber... Personal in Groß und ganz freundlich, aber wenn mann etwas sagt die abtworten nur sie können nichts dafür. Day beste war wie uns beschwert haben wegen Baustelle an Rezeption.: das steht hier sagte sie...auf einen A5 kleine zettel auf zwei sprachen du kannst sie garnicht lesen nur mit lupe...das in ganzen haus Renovierung stadt finden... Also Nein Dankeschön Wir waren sehr enttäuscht und unsere Freunde waren alle ersten mal in Budapest Sorry Nächte mal zahle ich sicher nicht in Vorhinein. Familie aus Linz
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Viktoria N. op 10 jan 2024
Dear Maria,Thank you very much for sharing your opinion with us.We sincerely regret to read that you were not satisfied with our services because the renovation work.The information about renovation works is available on our online platforms, we are sorry that you only encountered this information upon arrival.Your helpful comments regarding our wellness department are highly appreciated as by reading each of these reviews we can recognize areas in need of improvement and take the appropriate actions to improve.We are always looking for the possibilities of how to modernize and renovate our hotel. In the past years Danubius Hotels has renovated rooms and public spaces in several hotels. We are confident that in the future our hotel will be enriched with renovated wellness department as well. We hope that despite the mentioned difficulties, we will have the opportunity to welcome you again as one of our guests in the future.Best regards,Viktoria N.Danubius Hotel

8/10 – Goed

Luca

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Appena fuori dal centro di Budapest. Ottimo per chi arriva in auto, ampio parcheggio di fronte all'hotel. 10 minuti dalla M3 e autobus 15 a 2 minuti a piedi. Piscine TOP, aperte tutto il giorno.. rilassarsi dopo il freddo della città è fantastico. Piccolo ristorante all'interno, colazione continentale molto varia ed abbondante. Stanze nella media delle grandi catene 4****
4 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Viktoria N. op 10 jan 2024
Dear Luca,We are happy we met your expectations. The wellness center is one of the biggest attractiveness of our Hotel Helia, we are glad you also had a pleasant experience.Our hotel is located right next to the Danube river with great public transport options to reach the city center quickly. Although there are not many restaurants nearby, we do our best to provide excellent food in our Yellow Bistro, where guests can also have a pint or a cocktail after a long day of sightseeing.Thank you for your positive comments, we hope you will have a wonderful time with us in the future as well.Best regards,Viktoria N.Danubius Hotel

8/10 – Goed

Christian

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

DAE HOON

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Mustapha

3 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Lars

Positief: Netheid, comfort kamer
7 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Kerry

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Love the spa area staff exceptional food good would stay here again
10 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Júlia P. op 18 okt 2023
Dear Kerry,You made our day with your positive feedback. We are so happy to read that you loved our hotel. Thank you for the nice comment, and we hope you will continue to enjoy staying with us in the future.Best regards,Júlia P.Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Marcia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
My husband and I love the breakfast buffet and the relaxed feeling of the hotel. We also loved the small restaurant, "Yellow," where we had two excellent meals with family. The health club is a wonderful opportunity to work out in the exercise rooms. There are two floors: one for weight training and the second for cardio exercises. bikes, treadmills, and ellipticals. Most of all, we love the three pools of different temperatures. The hotel has all we need for a wonderful getaway.
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Beáta U. op 17 okt 2023
Dear Marcia,You made our day with your positive feedback. We are so happy to read that you loved our hotel. Thank you for the nice comment, and we hope you will continue to enjoy staying with us in the future.Best regards,Beáta U.Danubius Hotel Helia

8/10 – Goed

Peter

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The room(suite) was a bit dated but beds were comfortable and the view from the top floor very nice indeed. No complaints about the cleaning at all! Jacuzzi/hot tub in the spa area was a disappointment. Drilled holes in the tiles in a swimmingpool to make bubbles...
6 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Orsolya K. op 12 okt 2023
Dear Peter,Thank you very much for your feedback as well as details of what has happened to you during your stay.We are happy to read, that you were satisfied with with our view and cleanliness of the room. Beside that, please let us apologize here for the fact that we were not able to meet your expectations regarding our wellness department. We hope that you will give us another chance at another time, so we can show you the true hospitality that we usually stand for.Best regards,Orsolya K. Danubius Hotel Helia

4/10 – Matig

May

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
2 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Celia

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice and relaxing stay
Stayed for 6 nights in Danubius Helia and it was very pleasant. We were able to check in 1,5 hour early, and they accommodated our special room request with no hazzle at all. The breakfast buffet was good with lots of options and fresh food. The spa area and pools are great, with lots of space so it never felt cramped even with many people there. The sun terrace could use an upgrade. Overall friendly staff. Definitely a place I would visit again.
6 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Katalin H. op 2 okt 2023
Dear Guest,We are grateful for the time you took out of your day to write us such detailed, positive feedback.We are pleased that you were satisfied specially with our spa facilities , stuff and restaurant services.The wellness center is one of the biggest attractiveness of our Hotel Helia, we are glad that you also had a pleasant experience.We hope to see you again soon.Best regards, Katalin H.Danubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Adrian

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Everything was good, bed was comfy, breakfast was very good.
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van B. Tímea op 29 sep 2023
Dear Adrian,We highly appreciate your positive feedback. It is our great pleasure to see that you enjoyed your time spent in our hotel.We greatly appreciate your compliments on our breakfast and the comfortable room.We hope to see you soon again in one of our hotels.Best regards,B. TímeaDanubius Hotel Helia

8/10 – Goed

johnny

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very nice place to stay
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van B. Tímea op 26 sep 2023
Dear Johnny,Thank you for your positive feedback. We are so happy to read that you loved our hotel. Thank you for the nice review, and we hope you will continue to enjoy staying with us in the future.Best regards,B. TímeaDanubius Hotel Helia

10/10 – Uitstekend

Zsuzsa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2023