Voorkant van accommodatie

Beoordelingen van INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

4 out of 5
INNSiDE by Meliá Berlin Mitte
Chausseestraße 33, Berlin, BE

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 497 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 407 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 71 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 21 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 5 van 1001 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

8,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ligging is voor ons perfect: dicht bij U Bahn en tram, rustige kamers aan de achterzijde. Goed en schoon sanitair.
6 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Klaas, Vinkeveen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Behulpzaam en aardig personeel. Totaal geen overlast van mede-hotel gasten en verkeer
5 nachten verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Son, Arnhem

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fijn hotel centraal gelegen! Goede bedden en schoon. Alleen jammer dat er geen mogelijkheid is op de kamer om koffie of thee te maken.
3 nachten verbleven in oktober 2018

6/10 – Redelijk

John, Brugge

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very convenient location close to center and right by subway station. No toiletries provided in room.
4 nachten verbleven in oktober 2018
Reactie van Nicolai Schröer (front office shiftleader) op 6 nov 2018
Dear John thank you for take the time and share your experience in our hotel. We apologize for the convince with the missing toiletries. In the normal case you can get some toiletries from the reception at any time Kind regards

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Dicht bij openbaar vervoer! Hierdoor is alles super snel te bereiken
3 nachten verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goede ligging, vlakbij een bushalte met verbinding naar Tegel (luchthaven) en een fietsverhuurpunt. Zeer stijlvol hotel, comfortabele kamer, uiterst vriendelijk personeel en een uitgebreid ontbijtbuffet. Algemeen: top! Zeker een aanrader.
3 nachten verbleven in juli 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima hotel, goede bereikbaarheid, maar enorm veel lawaai van de climate control.
5 nachten verbleven in april 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Mooi dichtbij centrum. Alles met de metro te doen Goed overal dicht bij.
5 nachten verbleven in april 2018

8/10 – Goed

L., Berlijn

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Netjes hotel met een goede ligging
Vriendelijk personeel, goede centrale ligging en redelijke kwaliteit/prijs verhouding
3 nachten verbleven in januari 2018

8/10 – Goed

Rabia, the netherlands

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Nice, close to the metro
It was nice, close to the metro. If you want to breakfast outside than there are two cafes at the otherside of the hptel. There is also a swimmingpool and spa only a minute from the hotel (it's of another hotel). Staff is friendly.
4 nachten verbleven in augustus 2017
Reactie van Rosa Suárez Alvarez op 16 aug 2017
Dear Mrs. Rabia, thank you very much for your reservation in our hotel. We hope to see you soon again in Tryp Berlin Mitte . Yours faithfully Rosa Suarez Front Desk Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel met nette kamer, ongeveer naast de u bahn, handig voor een zakenreis met verschillende bestemmingen binnen berlijn als doel

10/10 – Uitstekend

Linda, Swansea

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Fantastic hotel. Modern, clean and lovely staff. Comfortable room. Lots of nice little extras. Very close to public transport.
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager op 6 mei 2024
Dear Linda,Thank you for such a positive review.We are thrilled to hear that our exceptional team made a difference during your stay, and that you appreciated their helpfulness and friendly service. It's also great to know that you found your room to be impeccably clean and well-maintained, with all the necessary amenities.It would be our pleasure to have you return on another occasion. Very best wishes,Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

10/10 – Uitstekend

Tanja

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Sophie Elizabeth

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very clean and modern. Perfect location - everywhere was walkable. Close to 24h shops. 5 min away from underground station and tram stops. TV had very few English choices. Requested a king bed and was given two twin beds.
3 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 5 apr 2024
Dear Sophie Elizabeth,We really appreciate your feedback.It's delightful to hear that our dedication to cleanliness and modern charm hit the mark for you! Nestled in the heart of the city, it's no wonder you found our location perfect for exploring the vibrant streets of Berlin on foot or by underground - just a hop, skip, and a jump away. Now, about the TV channels, we've aimed to cater to an international audience, but it seems we could broaden our horizons a bit more. Your bed preference is important to us, and we’re usually spot-on with our comfy king-size dreams, but it looks like we might have missed the mark this time. Rest assured, our team is on it like a bonnet to ensure your future slumbers are nothing short of majestic.All of the team hope that we may be able to see you again in the future. Kindest regards,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Raquel

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Quiero agradecer a todo el personal la simpatía y lo agradables que nos han tratado Ayudando en cualquier momento Devo de pintura de un 10 a la señorita ANA la camarera del comedor en la noche Gracias por ser tan atenta,amable y ayuda Sin lugar a duda volveré a este hotel
4 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 5 apr 2024
Dear Raquel,Thank you for sharing this positive review.We are delighted you had a pleasant experience and appreciated our team members who strive to ensure you have the best experience possible.Wishing you all the best and looking forward to your next visit,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

4/10 – Matig

Han

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
The room is too hot. Sweating in the middle of the night. Travelled in early April.
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 5 apr 2024
Dear Han,Thank you for taking the time to share your feedback.We're sorry your experience hasn't been as good as we usually receive. We endeavour to provide an excellent standard for all our guests, please don't hesitate to make us aware of any issues at the time, it would have been a pleasure to assist you in adjusting the temperature controls.Our dedicated team always aim to deliver the best experience possible to all our guests and they will be delighted to know the impact they had on your stay.We hope to be able to welcome you back for an improved stay.Kind regards,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Colin

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Likes: proximity to U Bahn. Clean, bright room with mini bar that was replenished each day. Quiet - I was at the back of the hotel, so it was quiet for me. Friendly staff. OK breakfast. Dislikes: air con not controllable in room and it got a bit stuffy at times - had to open window to get cooler air. An iron and ironing board would have been nice.
4 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 27 mrt 2024
Dear Colin,Thank you for your review.It is wonderful to know you enjoyed your visit. We are sorry for any inconvenience the air conditioning system can be switched off and also adjusted in each room; our team are always happy to assist you with the controls or have it checked for you.We hope to have the opportunity of welcoming you back in the future. Best regards,Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

10/10 – Uitstekend

Sevim

Reisde met een groep, Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Tolles CheckIn und sympatisches Personal. :)
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 23 mrt 2024
Hallo Sevim,haben Sie vielen Dank für Ihre ausführliche und nette Bewertung unseres Hotels.Ihre Höchstbewertung haben wir gerne mit dem gesamten Team geteilt und bedanken uns bei dieser Gelegenheit recht herzlich für Ihren Besuch. Wir freuen uns schon darauf, Sie auch in Zukunft wieder bei uns zu begrüßen.Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

6/10 – Redelijk

Bengt Arne Michael, MALMOE

Noise in breakfast
3 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 18 mrt 2024
Dear Bengt Arne,Thank you for taking the time to share your review.We are sorry we were not able to meet all your expectations.We would certainly like to learn more about that in a private message.We hope to welcome you back. Best wishes,Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

10/10 – Uitstekend

Joe

1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

A

3 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

A

3 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

A

5 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Jamar

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in februari 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Ibrahim

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Andrea

1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Richard

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel, would return
Lovely hotel, friendly staff, everyone spoke English - which given my awful level of german was needed. A great hotel brand. Gym was small but did a job
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 5 feb 2024
Dear Richard,We thank you for this positive feedback.We're delighted to hear that you appreciated the friendly nature of our team and found our staff's English skills helpful. Our aim is to combine German avant-garde with Spanish hospitality, and it's great to know that this resonated with you. It's also wonderful to learn that our brand left a positive impression on you. While our gym is designed to be compact to complement the urban setting, we're glad it met your fitness needs during your stay.We hope to welcome you back.Best wishes,Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

10/10 – Uitstekend

BARDESSOLLE

Reisde met een groep, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
tres bien petit dejeuner super copieux
6 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 30 dec 2023
Dear Guest,Thank you for taking the time to review your recent stay.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We hope to welcome you back to INNSiDE by Meliá Berlin Mitte in the future. Best regards.Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

8/10 – Goed

Emily

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Rosaria Sofia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Camera elegante e spaziosa, molti servizi gratuiti, vicina alle stazioni di mezzi di trasporto
4 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 11 dec 2023
Gentile Rosaria Sofia,Grazie per aver averci fatto conoscere la sua opinione.Siamo lieti che abbia trovato la camera elegante e spaziosa e che abbia apprezzato la varietà dei servizi gratuiti, così come la vicinanza alle stazioni di trasporto che, come sottolineato nel contesto, permettono un facile accesso alle principali attrazioni di Berlino. Siamo orgogliosi di offrire camere confortevoli con design moderno e minimalista, completate da un'ampia gamma di servizi. Riguardo il servizio, ci impegniamo costantemente a fornire un'esperienza eccezionale ai nostri ospiti e apprezziamo il suo feedback per continuare a migliorare.Speriamo di avere presto il piacere di ospitarla di nuovo. Nel frattempo, le porgiamo i nostri cordiali saluti.Niyazi Yildirim, Front Office Manager

8/10 – Goed

JEAN CLAUDE

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vraiment, adresse à retenir !! Petit bémol nous étions en demi pension et il faut savoir que le pain n’était pas compris dans la formule c’est en extra … ils sont à deux tranches près …
6 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 11 dec 2023
Cher Jean,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de rédiger ce commentaire.Nous sommes ravis que vous ayez globalement apprécié votre séjour, et nous tenons à vous remercier pour vos compliments. Nous regrettons cependant que notre offre de demi-pension n'ait pas répondu entièrement à vos attentes concernant le pain. Nous sommes attentifs à chaque retour et nous assurons que nos formules de restauration soient clairement communiquées à nos clients pour éviter toute déception. Néanmoins, nous espérons que vous avez trouvé le confort et le design moderne de nos chambres à votre goût, ainsi que la propreté de l'hôtel et la qualité de notre service.Nous espérons avoir la joie de vous revoir chez nous.Bien à vous,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

6/10 – Redelijk

Raquel

Reisde met familie
Positief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Staying at your hotel for 6 nights I found the following: Reception: Staff were not very friendly. We checked in online but on arrival, they did not provide us with a city map, no good morning daily etc Breakfast: It was good with a lot of choices. However, really annoyed by the staff collecting our plates/cups every minute. When I am on holidays, I want to have a relaxing time, to have a quiet time to have breakfast and being interrupted every 3 minutes by the hotel staff is really not something I have seen before. Room: 6 nights and no even one single linen changing is quite surprising in a call “4* hotel”. No shower caps in the room either. We requested a quiet room and we got room 124 near the door and the cleaners room. It was “quiet” but if a customer requests a quiet room, the normal thing to do is to allocated a room at the end of the corridor not at the beginning of the corridor. Nice “free bar” daily Hotel was nicely allocated near the amenities by tram or underground. Nice gesture the welcome drink and the points that can be used at the bar.
6 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 27 nov 2023
Dear Raquel,Thanks for this review and your insight.We're delighted to hear that you enjoyed the variety of our breakfast offerings and found our location convenient for exploring the city's amenities by tram or underground. It's also great to know that our welcome drink and the points redeemable at the bar added a positive touch to your stay.We understand that interactions with our staff are a significant part of the guest experience, and we're sorry to hear that our reception team did not meet your expectations in terms of friendliness and providing helpful information. We strive to ensure all our guests feel welcomed and will review our check-in procedures to improve our service. Regarding the breakfast service, we aim for attentiveness but it seems we may have been too eager in your case. We'll take your feedback into consideration to find the right balance. Concerning the room linen, our policy ensures a high standard of cleanliness while also being mindful of environmental sustainability, but we apologize if this was not communicated clearly. We always encourage guests to let us know during their stay if they prefer more frequent linen changes. Lastly, we regret any inconvenience caused by the room allocation and will revisit our procedures to better match guest requests for quiet rooms.It's reassuring to know that you appreciated the complimentary bar service in your room, which is part of our commitment to providing a comfortable and enjoyable stay.All of the team hope that we may be able to see you again in the future. Kindest regards,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Mustafa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The guy at the reception ist the best guy
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Niyazi Yildirim, Front Office Manager op 20 nov 2023
Dear Mustafa,Thank you for your positive review.We're thrilled to hear that our team member at the reception made such a great impression on you. It's wonderful to know that the cleanliness of your room, the condition of our hotel, the services provided, and the amenities offered all met your expectations. We strive to create a memorable experience for our guests, and your feedback is a testament to our efforts.Thank you again; we look forward to welcoming you back soon.Kind regards,Niyazi Yildirim, Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Christina

3 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Julia

3 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

maria isabel

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in oktober 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Arielle

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
all looks. very disappointing. never coming back
4 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meli op 15 okt 2023
Dear Arielle,Thank you for taking the time to share your feedback,We are glad to hear that you found our room cleanliness satisfactory. However, we are disappointed to learn that other aspects of your stay did not meet your expectations. We strive to maintain a modern and comfortable atmosphere in our hotel, and we are sorry if you found the condition of the hotel and room amenities unsatisfactory.We appreciate your feedback as it helps us identify areas for improvement. We hope that you will give us another chance to provide you with a better experience and to discover the many positive aspects of our hotel, such as our central location, innovative cuisine, and well-equipped fitness facilities.We hope to have the opportunity of welcoming you back for a more memorable stay.Kind regards,Thomas Heinemann, Hotel Manager, INNSiDE by Meliá Berlin Mitte

10/10 – Uitstekend

Leyvin

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great Hotel, great staff and super clean. Comfortable beds. I love everything about this hotel. Only 30min walk to all the attractions. Will definitely coming back. ❤️❤️
3 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager op 2 okt 2023
Dear Eyvin,Thank you for this review.We're thrilled to hear that you loved our hotel, staff, and cleanliness. It's great to know that you found our beds comfortable and enjoyed our central location, making it easy for you to explore the city. We appreciate your kind words and are delighted that you're planning to return to our hotel in the future.We look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Rolf

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr tolles und nettes personal
3 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager op 29 sep 2023
Sehr geehrter Rolf,danke für den positiven Erfahrungsbericht zu unserem Hotel.Ihre Höchstbewertung haben wir gerne mit dem gesamten Team geteilt und bedanken uns bei dieser Gelegenheit recht herzlich für Ihren Besuch. Des Weiteren freuen wir uns ungemein, dass Sie die Bemühungen unseres freundlichen Personals in Ihrem Kommentar gewürdigt haben und hoffen, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns in guter Erinnerung behalten werden.Bis zum nächsten Mal!Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Christian

1 nacht verbleven in september 2023

6/10 – Redelijk

Henning

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Jorge Mauricio

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff is exceptional.
2 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager op 27 sep 2023
Dear Mauricio, Thank you very much for this kind review.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Buena opción aunque con aspectos mejorables
Hotel situado cerca del centro (con parada de metro a 5 minutos caminando). Habitación de tamaño correcto con cama grande. Limpieza mejorable (especialmente la parte de arriba de las cortinas). Baño con ducha. Desayuno buffet variado y completo. Atención del personal excelente.
4 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager op 23 sep 2023
Estimado huésped,Muchas gracias por su amable reseña.Es genial saber que disfrutó de nuestra ubicación cerca del centro y de la parada de metro, así como de la comodidad de la cama en su habitación. Asimismo, nos complace que nuestro desayuno buffet le resultó variado y completo, y que haya destacado la excelente atención de nuestro personal.Sentimos que la limpieza de las cortinas no haya sido de su total satisfacción. Agradecemos su comentario al respecto y nos aseguraremos de que nuestro equipo de limpieza preste especial atención a estos detalles en el futuro. En cuanto al baño, nos complace informarle que todas nuestras habitaciones cuentan con ducha tipo lluvia y productos de baño ecológicos.Será un placer recibirle de nuevo en su próxima visita. Un cordial saludo,Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

Charles

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Convenient
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager op 23 sep 2023
Dear Charles,Thank you for sharing your kind review.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We hope to welcome you back.Best wishes,Philipp Weidemann, Assistant Front Office Manager

10/10 – Uitstekend

MEIJER

1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Nordine

3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Nick

2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Nicole

2 nachten verbleven in augustus 2023