Uitzicht vanuit de kamer

Beoordelingen van Hôtel Château Tilques

3 out of 5
Hôtel Château Tilques
Rue du Chateau, Tilques, Pas-de-Calais

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 214 van 449 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 170 van 449 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 39 van 449 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 18 van 449 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 449 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

8,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Marc

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Heerlijk tot rust komen op het platte land. Mooi kasteel hotel. Het was voor september erg warm en daardoor waren de kamers ook warm er is geen airconditioning maar het grootste gedeelte van het jaar zal dit geen probleem zijn. Heel vriendelijk personeel en er zijn genoeg oplaad punten voor elektrische auto’s. In de buurt zijn een aantal interessante musea en er zijn op ongeveer 10 km rijden heel grote supermarkten met wat winkels. Op ruim een 1 km is een fijne bakkerij in Tilques voor bijvoorbeeld de lunch.
14 nachten verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Gianni

1 nacht verbleven in juni 2022
Reactie van Najeti Hôtel Château Tilques op 26 okt 2022
Un grand merci pour ce retour si positif !Au plaisir de vous accueillir bientôt pour de nouvelles aventures au sein de notre établissement!

8/10 – Goed

Folkert

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in juli 2022

8/10 – Goed

Tarik

1 nacht verbleven in juli 2022

8/10 – Goed

Dirk

1 nacht verbleven in juli 2022
Reactie van F.Biarez - Director op 3 aug 2022
Dear Dirk, Thank you for yoyr nice review. We hope to see you again very soon at Château de Tilques. Warm regards,

10/10 – Uitstekend

Wilko

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heerlijke uitvalsbasis voor ontdekken van kust
Prima hotel. Goed ontbijt (al had dat op onze laatste dag -maandag- vlotter aangevuld kunnen worden).
3 nachten verbleven in februari 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
HET POSITIEVE: de entré naar en de ligging van het kasteel, authentiek, rustige omgeving, fietsen in de omgeving of naar St Omer, lekker gegeten, vriendelijk personeel, propere kamer, gratis overdekt zwembad met handdoeken, mooie tuinbeelden van Belgische kunstenaar uit Waasmunster. Gezellig zitten in het salon en Veranda. In de zomer zal het ook gezellig zijn op ruim het terras. Ik heb er ten volle van genoten, dank zij het goede weer en een rustig moment in de week.
2 nachten verbleven in februari 2019

8/10 – Goed

Michele, Oostende

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Weinig te doen in hotel zelf. Wij hadden onze zwembroek vergeten en dit was behalve eten en drinken het enige die er was
2 nachten verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Prachtige locatie en mooi zwembad.
Eten was in verhouding tot de kwaliteit te duur. Te weinig zorg aan het ontbijt besteed waardoor bijvoorbeeld de eieren koud waren.
1 nacht verbleven in juli 2017

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, comfort kamer

10/10 – Uitstekend

lespoix

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
prima
prima vakantie genoten. Alleen de Wifi - verbinding liet te wensen over. Al de rest was prima in orde

10/10 – Uitstekend

Thierry

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Super Hôtel
1 nacht verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Michael

Reisde met huisdieren, Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great for an overnight stop but staying on a Sunday or Monday doesn't give enough food options. Service slow as only one person appears to be in the restaurant and the bar Lovely property
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van François Biarez - GM op 19 apr 2024
Dear Michael,Thank you for visiting our charming chateau on your way from France to England. We are delighted to hear that you have found us to be the ideal place to stay.At Tilques, you can enjoy a peaceful and comfortable stay in a warm and authentic environment.I take note of your comment about the restaurant and bar service. On Sundays, we operate with a reduced team to allow our staff to rest. However, you should know that we do our utmost to ensure that this does not affect the quality of our service, which we always aim to be irreproachable.We hope you have enjoyed the tranquillity of our château and the quality of our cuisine. We look forward to seeing you again for a longer stay.

6/10 – Redelijk

Xavier

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Bel endroit. Après l'enregistrement, personne pour aider à monter les bagages malgre 2 etages à pied. Il a fallu demander deux matins de suite pour faire remplacer la lampe de chevet en panne. Équipement décevants pour ce standing pas au rendez-vous.
4 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van François Biarez - Directeur op 26 mrt 2024
Cher Monsieur,Merci d'avoir fait confiance au Château Tilques pour votre séjour dans le Pas-de-Calais.C'est un plaisir de lire que vous avez été conquis par le charme de notre établissement et son cadre naturel. Idéal pour déconnecter !Le manque d'aide pour vous aider à monter vos valises n'est en aucun cas une volonté de notre part, et je vous prie de croire qu'il s'agit d'un acte isolé qui ne se reproduira pas, tout comme le délai pour remplacer votre lampe de chevet. Je suis bien désolé de découvrir votre ressenti concernant nos équipements. J'aurais aimé en parler avec vous sur place pour mieux comprendre vos attentes.Nous serions heureux de pouvoir vous accueillir à nouveau au cœur du territoire audomarois pour vous prouver notre réelle valeur.

10/10 – Uitstekend

Benjamin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Deborah

Zakenreiziger
Par Excellence
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Jean-Loïc

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Daniel

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
It was a good stay but unfortunately my room had a strong smell of smoke from a previous guest.
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Johanna

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2024

4/10 – Matig

Peter

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Very disappointed and hotel is overpriced
We arrived at 16:25 after travelling 8 hrs and went to check in which was ok. The young receptionist was brilliant. We then asked if they could book the restaurant for 19:30 to be told they were fully booked and could not fit us in. After much discussion they finally called the restaurant and we were told by the now rude and unhelpful older member of staff that we could go at 21:45. Again much discussion as to how we weren’t told that we needed to book in advance they told us they were short staffed hence no table. I said that it’s not realistic to expect us to wait till then to eat and could they recommend at restaurant nearby. Again no proactivity and after 3 further visits to reception there was no progress on finding us somewhere to eat and I was given a leaflet to try myself and find a restaurant. Meanwhile I spent another 2 visits trying to find out why the central heating didn’t work to be told that they controlled the heating from reception and they promised to put the heating on. Guess what it never came on at all during our stay and despite calling reception on multiple occasions no one answered the phone in the evening We will never stay there again
1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Chris

Reisde met familie
Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

corinne

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Simon

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
French Chetau
Nice place to stay, room cramped less than 30cm between bed sides and wall, radiator control sticks out. Staff friendly. Pool nice.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

jeremy

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Nathalie

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service
Delusions of grandeur.
The hotel itself seemed fine with clean comfortable rooms. The restaurant however is very dissapointing with a complete lack of personable service. Very slow response times with us waiting 30 minutes to even order a drink. They seemed so consumed with trying to demonstrate that they belong within the ranks of fine dining establishments that they completely neglect the basic needs of the customer. The menu is also disappointing with poorly constructed dishes lacking identity all of which were poorly executed. The only thing worth considering is the cheese board, but how hard can that be... The main issue though is the 'snooty' approach to service and lack of genuine attempt to make the customer feel welcome and looked after.. the basics. Very disappointing indeed. Clearly a restaurant that needs to go back to basics and realign its efforts towards a simple menu which is delivered well and ina timely manner. Customers should not need to try and attract the waiter/waitress attention half a dozen times, to the be told to wait... deradful.
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Tilman

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Schönes Ambiente. Die Anlage erlaubt auch einen gemütlichen Spaziergang herum mit Ententeich. Ruhig und sehr nettes Personal.
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Mark

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A real find and an absolute treat.
Amazing hotel. We were wary having read some reviews (after we'd booked) especially regarding the friendliness of the staff and the language barrier. Our French is nowhere near good enough and we thought we'd struggle. We needn't have worried and should have paid more attention to the positive reviews. The hotel staff were incredibly polite and super friendly, they couldn't have done enough and even helped with our poor attempt at speaking their language. As for the hotel, the room was lovely. Everything you'd hope for from an historic chateau. It was beautifully decorated, spacious, clean and very comfortable. We had tea and coffee making facilities and bottled water every day. The pool was beautiful and very welcoming after our morning run. There were sun loungers around the pool and on a small patio area so you can enjoy the afternoon sun. The hotel restaurant looked lovely but we didn't plan ahead so they were fully booked. We ate locally at Chez Ninie and can definitely recommend it. Other than that, you would need to go into St Omer for dinner, although you are spoiled for choice in the centre. This is a superb hotel. We can't really fault it. We will definitely be returning.
3 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Mark

1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Jean jacques

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Grant

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Amazing! Very much recommend.
1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Gabriele

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Fabulous hotel, just a bit hot!
What an absolutely beautiful Chateau. The service was first rate from reception to restaurant. The rooms were a bit on the small side but beautifully decorated. The only thing that would improve them would be a fab in the room. It wasn’t overly hot outside but the rooms were baking. The food in the restaurant was excellent.
2 nachten verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Amanda

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

allister

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Ross

1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Julie

1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Casper

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Saleh

1 nacht verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Richard

1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Stuart

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Just a lovely property in a beautiful location, with a superb restaurant
1 nacht verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

René

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2023

8/10 – Goed

Gail

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lovely hotel, great for the dog in terms of provisions made and space. So good we stayed on the return journey. Also the room for four was two storey so we were in the same room but had our own space
1 nacht verbleven in april 2023

6/10 – Redelijk

Stephen

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
We stayed here as close proximity to St Omer only 4km although we’re shocked by only one taxi working in the evening and charged us 26 Euros each way! Make sure your French is good as no one speaks any English at the hotel. Meal was excellent though.
2 nachten verbleven in april 2023

10/10 – Uitstekend

guillaume

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Séjour agréable
RAS sur l’ensemble de mon séjour mise à part le petit déjeuner, prix relativement élevé pour le peu de choix.
1 nacht verbleven in maart 2023
Reactie van F.Biarez - Directeur op 27 mrt 2023
Cher Guillaume, Nous sommes heureux de lire que votre expérience à l'Hôtel Château Tilques fut à la hauteur de vos attentes. Nous bénéficions d'une localisation idyllique au cœur des marais Audomaroises. Sachez que nous avons pris en considération et partagé votre commentaire lié à notre petit déjeuner et travaillons continuellement à enrichir la qualité et diversité de notre offre. Au plaisir de vous accueillir à l'Hôtel Château Tilques.

10/10 – Uitstekend

Christine

1 nacht verbleven in februari 2023
Reactie van F.Biarez - Directeur op 27 mrt 2023
Chère Christine,Merci infiniment de prendre le temps de nous laisser un avis sur votre séjour à l'Hôtel Château Tilques. Nous espérons vite vous revoir parmi nous. Très belle journée,

10/10 – Uitstekend

Alan

Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great!
1 nacht verbleven in januari 2023