Lobby

Beoordelingen van Max Brown Hotel Museum Square, part of Sircle Collection

3 out of 5

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 453 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 405 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 95 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 35 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 15 van 1003 beoordelingen" "

8,8/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

8,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Elly

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Een gezellig hotel, alles op loopafstand.
2 nachten verbleven in maart 2024

6/10 – Redelijk

Martijn

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in februari 2024

4/10 – Matig

Vera

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Ontgoocheling
De kamer was zeer klein. Het bed stond aan een kant tegen de muur. Geen leeslampjes. Geen kast om je kleren op te hangen of in te leggen, enkel vier kleerhangers aan een metalen staaf.
2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Pieter

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Deze accommodatie heeft als grootste troef haar ligging. Het is de ideale uitvalsbasis om Amsterdam te verkennen; zij het te voet of met het openbaar vervoer. We werden hartelijk onthaald door Piet, en ook de andere personeelsleden waren steevast vriendelijk. Het hotel zelf is echter minder goed bevallen. Door omstandigheden zijn wij niet telkens de hele dag uit het hotel, en spenderen we dus soms overdag enkele uren in onze kamer. Maar dat was soms haast onmogelijk omdat het hotel zéér gehorig is. Van zodra de poetsploeg nog maar ergens in het hotel bezig is, is het lawaai niet te verduren: gebonk, stofzuigen, etc. Ook onze nachtrust was niet optimaal, omdat de deuren in de gang van de andere kamers soms heel hard toe slaan. De bedden waren navenant. Hygiënisch was de kamer ‘ok’, maar de badkamer was dan weer verwaarloosd. Nog een pleister in de badkuip, en de vloer heeft ook z’n beste tijd gehad. Mocht dit hotel de moeite doen om enkele zaken te repareren, zou het meteen een heel andere indruk geven (rekje dat loshangt, ventilator half uit plafond). Wij gaan hier niet terugkeren.
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Rens op 21 dec 2023
Beste Pieter, Bedankt voor het schrijven van deze review en uw eerlijke feedback. Ontzettend fijn om te lezen dat de ligging van het hotel en de service van het personeel (in het bijzonder Piet) u zo ontzettend bevallen is, Echter, dat maakt uw ervaring met Max Brown niet goed. Mijn oprechte excuses voor de ongemakken die u tijdens uw verblijf heeft ervaren. Het is absoluut niet prettig dat u zoveel geluidsoverlast ervaren heeft. Mocht u dit hebben aangegeven tijdens uw verblijf hadden we tijdens de rest van uw verblijf hier wat meer rekening mee kunnen houden. Verder punten zijn direct opgenomen met de technische dienst. Nogmaals dank voor uw oprechte feedback. Het helpt ons om het product en onze service te verbeteren. Met vriendelijke groet, Rens StrousFront of House Manager

8/10 – Goed

Elly

1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

Marielba

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We only stayed one night and the experience with the hotel staff was very pleasant, the room was comfortable and cozy, it was clean, the hotel's location is fantastic.
1 nacht verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

Kai

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice stay
Great nice boutique hotel, comfortable room and beds
2 nachten verbleven in februari 2023

8/10 – Goed

Karin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
Het hotel werd verbouwd. Ik kan het dus niet beoordelen.
3 nachten verbleven in maart 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Heel mooi hotel, vriendelijk en behulpzaam personeel. De kamers waren prachtig ingericht, maar piepklein. Detail ivm hygiëne: er lagen kousen onder het bed, vermoedelijk van een vorige gast...
3 nachten verbleven in maart 2020

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Lokatie en sfeer prima. Kamer toch wel erg klein. Wisten we maar in werkelijk valt het dan toch tegen. Erg smal bed. Ontbijttas leuk idee maar inhoud erg beperkt. Ondefinieerbaar sapje? Appelsap, perensap? Vanilleyoghurt als ontbijt?? 2 kleine bolletjes, geen boter. Misschien zijn wij een beetje te verwend. Douche prima. Voor Amsterdamse begrippen keurige prijs €143 incl ontbijt in het Museumkwartier.
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Telka Knapen - Hotel Manager op 22 jan 2020
Dear Guest, Thank you for taking the time to write a review about your stay. We appreciate your feedback about the breakfast. It saddenes us to read that our breakfast was not what you expected. As you already noticed we started with a minor upgrade of our breakfast area. We still wanted to offer you our free of charge breakfast during the maintenance work, therefor we decided to provide all our guests with a fun breakfastbag in bed. We are sorry to read this was not up to your liking. Warm regards Telka Knapen - Hotel Manager

10/10 – Uitstekend

Norbert

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima hotel
Perfecte locatie, leuk interieur en leuk personeel.
1 nacht verbleven in juni 2019
Reactie van Telka K op 20 jun 2019
Beste Norbert, Hartelijk dank voor uw mooie score en dat u de tijd heeft genomen om ons een kleine feedback te schrijven! Wij zien u graag nog een keer terug! Met vriendelijke groet, Telka Knapen - Hotel Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2018
Reactie van Telka Knapen - Hotel Manager op 17 jan 2019
Dear guest, We are happy that you have stayed in Max Brown Museum Square! We hope you had a great time! Thank you for given us a high score! Kind regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in november 2018
Reactie van Telka Knapen - Hotel Manager op 17 jan 2019
Dear Guest, Thank you for the positive rating of your stay with us. We hope to welcome you again in the future! With kind regards,

8/10 – Goed

C

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
gezellig toppie hotel!!
Hotel op voor ons goede locatie, verrassend monumentaal pand. Vriendelijk personeel.
1 nacht verbleven in november 2017
Reactie van Telka op 29 nov 2017
Beste C, Bedankt voor uw review. Leuk om te lezen dat u een prettig verblijf bij ons heeft gehad. Ontzettend bedankt voor uw compliment aan ons team. Wij hopen dat u heeft genoten van Amsterdam en graag tot ziens! Met vriendelijke groeten, Team Max Brown

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Dicht bij centrum.
Openbaar vervoer dichtbij. Centrum en Vondelpark nabij. Evenals het museumplein.
1 nacht verbleven in november 2017
Reactie van Team Max Brown op 1 dec 2017
Hallo! Bedankt voor uw review. Wij hopen dat u een leuke tijd in ons hotel en in Amsterdam heeft gehad. We zien u graag terug bij ons! Met vriendelijke groeten, Team Max Brown

10/10 – Uitstekend

Jordan, Ingersoll

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Close to museums, streetcars, buses. Plenty to eat in area. Hotel clean staff excelleht
5 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Markus

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ein schönes Hotel in ruhiger Lage mit Charakter und Charme. Nettes Personal, guter Service und ordentliches Frühstück.
3 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Rens op 22 mei 2024
Dear Markus, Thank you very much for the kind words!We hope to welcome you back in the near future. Kind regards, Rens Front of House Manager

10/10 – Uitstekend

Kirill

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Overall very satisfied
1 nacht verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Sarah

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr nette Unterkunft. Es gibt nichts, was uns nicht gefallen hätte.
2 nachten verbleven in mei 2024

4/10 – Matig

Hayley

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
An overpriced stay (having booked the extra large suite) to be put into a room with a cramped bathroom and no proper storage. Seating area has metal chairs rather than comfortable seating, and the room was so cramped for the bed that the shutters (which were broken so that we were in darkness) could not open. Bathroom was incredibly cramped - as two petite ladies even we had trouble, and the sink had no area to store makeup bags. Extractor fan not working, so we had to prop the bathroom door open for steam to escape. Only two plug sockets in the room, and the shower flooded. Room was very hot despite putting the Aircon onto 16 degrees - in the heat of summer this would be unbearable. The safe did not work and someone from reception had to come up and replace batteries. The room was made up once over a four-night stay, and we had to ask for every little thing like new tea bags. Additionally, I had requested a room with a balcony or at least as described on the website, and when we checked in and saw that the room was much smaller and had no balcony, we queried this with reception and were met very unsympathetically with excuses of "the building is very old and the rooms are all different". I understand this however rooms should not be significantly smaller than advertised. If there are such discrepancies between rooms in the extra large suite category, more photos should be added onto the website showing large differences. £140 city tax upon arrival. One helpful lady at desk.
4 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Lysanne op 13 mei 2024
Dear Hayley, First of all I'm very sorry about this experience in the hotel. We strive to a better experience in our hotel than you have had. I would like to thank you for your feedback. I will have a look together with the team to improve our service and the facilities in the room you have stayed. We offering housekeeping service every other day, however you can ask for more service if you would like. I'm sorry if this information was not communicated well during your check-in. My colleague at the reception tried to accommodate you and trying to give some solutions unfortunately we were very limited in our option. The city tax is 12,5% over your room rate and is going to the municipality of Amsterdam. We do not have any influence on that however all of this is communicated in the confirmation. My sincerely apologies that your stay was not what you expected. We are going to work with the team to have a look where we can improve. Thank you very much again for the given feedback.Kind regards, Lysanne Operations Manager

6/10 – Redelijk

Claudia

Positief: Personeel en service
Wenn ich gewusst hätte, dass das Zimmer sehr klein war und es keine Fenster zu öffnen gibt, hätte ich die Unterkunft nicht gebucht. Die Klimaanlage musste unentwegt laufen wegen der Hitze im Zimmer. Für den Hund wurde gezahlt, aber es gab weder einen Napf noch ein Hundebett. Insgesamt erinnert es eher an eine Jugendherberge, als an ein stilvolles Hotel. Für ältere Menschen ganz klar ein "nein"
2 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Rens op 7 mei 2024
Dear Claudia, Thank you for staying with us. My apologies that the window in your room was not working and this caused that you turned on your air conditioning all the time. My technical department will have a look at it. I'm also very sorry that the dog bed and bowls were not prepared in the room. We are taking this feedback very seriously and I will instruct my colleagues to fix the situations that you have experienced.Kind regards, Rens Front of House Manager

8/10 – Goed

Laura

3 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

John

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Luz, Jackson Heights

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good attention
6 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

mary

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Michael, Columbia

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location, location, location. Just minutes to walk to all the major art museums. Trams just a block away. Great restaurants nearby, all within easy walking distance. Friendly staff and excellent service. I'd definitely stay here again.
8 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Rens op 30 apr 2024
Dear Michael, Awesome that you enjoyed the location that much! Besides of that also great that the staff could help you with their service.Hope to welcome you back again. Kind regards, Rens Front of House Manager

8/10 – Goed

Aaron

Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen
Staff was helpful. Cute property but tight rooms.
4 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Nighat

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was very clean and in a quiet but in close proximity to museums and restaurants. The staff was very helpful and attentive. The breakfast offered a wide variety of healthy choices. My room was a bit small but quiet cozy. I would stay there again.
4 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Rens op 30 apr 2024
Dear Nighat, Thank you for this review and your kind words. It's great to read that you had a good variety of healthy options on the buffet. See you next time! Kind regards, Rens Front of House Manager

8/10 – Goed

Judy

Positief: Netheid, personeel en service
Room was shabby and poorly laid out. Raw wood fittings are not a hospitable environment.
2 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Sinhy

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in april 2024

6/10 – Redelijk

Pilar

Zakenreiziger, Reisde met huisdieren
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Great area near Museumplein and reasonably priced. The fire alarm system went off for no reason and the staff weren’t quick to respond.
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Rens op 24 apr 2024
Dear Pilar, Thank you for your review. Great that you love the location. We are sorry that the fire alarm went off during your stay and that it might have disturbed you. We have this system for everyone's safety and that it is going off when it is needed. Kind regards, Rens Front of House Manager

10/10 – Uitstekend

James

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Karina

3 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Ashlee

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Shejuti

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Friendly and accommodating staff and convenient location. Rooms were quirky and cute, a little small but had everything you needed and were very clean. Stairs were super narrow and hard to walk on (classic Dutch stairs) and the elevator was a little scary, but otherwise very lovely.
1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Fernando

Reisde met familie en kleine kinderen
The place itself is cozy and nice. The staff was quite inexperienced: we asked about where to park our car and they sent us to the most expensive place possible. Also didnt know basic things about where to pay a public parking. Also made quite a few errors while staying, like not taking us into account for breakfast when we had asked them to, etc etc. They were nice but inexperienced. This hotel doesn’t change/clean rooms everyday, just every 2 days, which wasn’t good for us as we had a baby. Also the room walls are too thin and we could hear neighbours at night talking loud. We were trying to rest and keep the baby asleep and it wasn’t easy. The shower water was warm but NOT hot, which also wasn’t nice. The breakfast for 13 euro was great and the location is very walkable to all the museums and everywhere in central Amsterdam.
4 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Simone

4 nachten verbleven in maart 2024

4/10 – Matig

Theodore

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Tired and dirty common area. Breakfast was quite limited. Small room was extremely small. Bin not emptied and sheets not changed during housekeeping visit. Expensive for the service delivered.
4 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Rens op 21 mrt 2024
Dear Theodore, Thank you for staying with us and your feedback. My apologies about the inconvenience during your stay. The price of the buffet is 13.50 euro when you book it in advance. We do not have a full kitchen in the hotel which makes that we are limited in providing the options on our buffet. Housekeeping is changing your sheets after the 4th night and cleaning the room once in the two days. I'm sorry that this didn't meet your expectations. We take the feedback provided seriously and are going to work on to make this work better. Kind regards, Rens Front of House Manager

10/10 – Uitstekend

Alastair

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Actually unbelievable location. 20seconds from... Van Gogh museum, MOCO, House of Bols, Rijk museum. Vondelpark is 2 minutes away from museums. Directly behind the hotel is the "Rodeo Drive" of asmterdam with every luxury brand imaginable. Which also means that every parling space around has beutiful porches, rolls royces, mercedes. When travelling on a budget it just felt extra special to be staying in such a bougie and clean neighbourhood when counting pennies and using coupons :D Then 1 block behind the rodeo drive, is the best food and bar district called the Leidisplein. Canals and character just oozing from every street and corner bere. Everhthing from Argentinan Steak houses, Romatic italian spots, late night waffles and shakes, and plenty of authentic dutch resteraunts and breakfast. The location is actually sooo good its hard to overstate just how many things are within a 5 minute walk. Staff were so nice, helpful and knowledgable. The location is literally unbeatbale if you want to spens your time at the best museums in Amsterdam. The tram station at museumplein is again, 30seconds from the front door and its a 5-10 minute tram to the Amsterdam Central station on the tram.
3 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Samuel James

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
The hotel has a nice lobby and was generally in a good condition, and everything was very clean. Only spoke to staff at check in and check out but they were very nice. I had read other reviews that said the rooms were small, and this was true but as a solo traveller the room size itself was absolutely fine. The 1 star loss I would say is for the bathroom because this absolutely is too small. You will always hit your head or your shoulder or your knee on something, with shelves on each side of the bathroom at shoulder height, the door stopper at head height and the sink is immediately in front of the shower. I managed, but the bathroom was noticeably too small and uncomfortable to use. I would also say I am alright at sleeping through noise so wasn't personally bothered too much, but the walls and floors are incredibly thin, so if the sound of voices or footsteps keep you up this could be an issue. Great location, super walkable, nice aesthetically, but just because of the bathroom I either wouldn't stay again or would look at upgrade options.
2 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Lauren

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Great hotel! Only downside the lift was broken for 3 out of 4 nights and our room was on the top floor and the stairs are STEEP. Otherwise a great stay.
4 nachten verbleven in maart 2024

6/10 – Redelijk

Circé

Reisde met huisdieren, Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Points forts: très bonne localisation, et au calme, personnel très sympathique, points faibles: chambre très petite dont l'aménagement pourrait être mieux réfléchi, propreté/vétusté limite.
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Rens op 21 mrt 2024
Dear Circe, Thank you for staying with us. It's great to read that the staff and location were great. I'm very sorry to read that the size of the room and the cleanliness were not up to your standards. We will have a look what we can do better on the layout of the room. Kind regards, Rens Front of House Manager

10/10 – Uitstekend

Ayla

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We really enjoyed our stay here. Elevator was out and they offered drink vouchers for inconvenience which was appreciated. Room was small but fit our needs perfectly. Not super sound proof and could hear noise from hall and other units but surrounding area was quiet and we didn't have issues with the little bits of noise we did hear from other hotel occupants. Hotel staff was always very kind and helpful. Property and room were clean and we enjoyed the decor and atmosphere a lot. Easily walkable to museums, restaurants, and multiple transit options. We would definitely stay again if we were in the area.
3 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Rachel Elizabeth, Edinburgh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent location as a base for exploring Amsterdam on foot. Room was stylish and clean, but very small. Very little storage space, but adequate for short stay. Rather dangerous step in middle of room. Beds also quite narrow, but otherwise comfortable. Bathroom tiny. Very noisy on Saturday night. Could hear speech in room above, and knocking on the next door in the early hours.
3 nachten verbleven in februari 2024

6/10 – Redelijk

??, shibuya

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
good
3 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Ewen

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Clean, very convenient to attractions.
3 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Tirill

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Veldig fornøyd med de ansatte som var veldig service villige og greie. Det som trekker ned er at vi fant mugg i dusjen noe som er ubehagelig. Vi ble også litt skuffet av frokosten da det var ganske tynt utvalg
3 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Julian

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in februari 2024