expedia

Cagliari: Porto Flavia uit Chia

Van Bitan Daily Tours
8.0 van 10
Zeer goed
Gratis annulering mogelijk
De prijs is € 499 per reiziger* *Betaal een lagere prijs door meer dan 2 volwassenen te selecteren
Wat is inbegrepen?
  • Gratis annulering mogelijk
  • 5 u.
  • Mobiele voucher
  • Directe bevestiging
  • Bij geselecteerde hotels ophalen
  • Meerdere talen
Overzicht

De Masua-hub was een complex van verschillende mijnactiviteiten in het Sulcis-gebied, een regio van Sardinië die rijk is aan kolen, zwavel, barium, zink, lood, zilver en andere metalen. De winning begon in 1600, maar werd pas in het begin van de 20e eeuw economisch relevant toen de mijnbouw in de hele regio snel werd uitgebreid. De winning, met name van de kolengrotten, werd tot het begin van de 20e eeuw op een laagtechnologische basis uitgevoerd. Sinds het einde van de 19e eeuw heeft het verzamelen van metaal meer moderne technieken genoten, omdat het voornamelijk werd beheerst door rijke Noord-Europese bedrijven die bereid waren meer geld te steken in het verbeteren van de mijnefficiëntie. In 1922 werden de Masua-mijnen overgenomen door de Belgische Vieille Montagne Company en nam de exploitatie toe met de groeiende behoefte aan zink en lood voor de wederopbouw na de Eerste Wereldoorlog en vanwege de technologische vooruitgang in staallegeringen.

Locatie van activiteit

  • Bitan - Daily Tours
    • Via Vittorio Emanuele III 11
    • 09010, Domus de Maria, Italy, Italy

Verzamelpunt/inwisselingslocatie

  • Viale del Porto, 13
    • 13 Viale del Porto
    • 09010, Chia, Sardegna, Italy

Beschikbaarheid controleren


Privérondleiding
  • De activiteit duurt 5 uur5 u.
    5 u.
  • Engels

Tour: Porto Flavia is een zeehaven in Masua. Gebouwd in 192324, diende het als de minerale productiehub van Masua aan de westkust van het Sulcis-gebied rond Sardinië.
Ophalen inbegrepen

Prijsdetails
€ 499,00 x 1 reiziger€ 499,00

Totaal
De prijs is € 499,00
tot di. 23 sep.
Content op deze pagina is mogelijk geproduceerd door machinevertaling

Wat is wel en niet inbegrepen

  • InbegrepenInbegrepen
    Ophalen en afzetten van het hotel alleen voor het Chia-gebied
  • InbegrepenInbegrepen
    Gebruik van de helm
  • InbegrepenInbegrepen
    Vervoer met airconditioning minivan met gratis wifi aan boord, vanwege de beschikbaarheid, houd er rekening mee dat voor groepen van meer dan 8 deelnemers voertuigen die worden gebruikt in de excursies kunnen afwijken van de beschrijving en variëren naar goeddunken van het management.
  • InbegrepenInbegrepen
    Professionele gids in het Engels, Frans, Portugees en Italiaans
  • InbegrepenInbegrepen
    Verzekering
  • InbegrepenInbegrepen
    Alle belastingen, toeslagen en administratiekosten
  • InbegrepenInbegrepen
    Flessenwater
  • Niet inbegrepenNiet inbegrepen
    Eten en drinken, tenzij anders vermeld
  • Niet inbegrepenNiet inbegrepen
    Fooi

Belangrijke info voor je boekt

  • Er zijn speciale kinderzitjes beschikbaar
  • Baby's en kleine kinderen kunnen in een wandel- of kinderwagen mee
  • Niet aanbevolen voor reizigers met een slechte cardiovasculaire gezondheid
  • Geschikt voor alle condities
  • Kledingvoorschrift is smart casual
  • Houd er vanwege beschikbaarheid rekening mee dat voor groepen van meer dan 8 deelnemers de voertuigen die bij de excursies worden gebruikt, kunnen afwijken van de beschrijving en naar goeddunken van het management kunnen variëren.
  • In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen activiteitenservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht. Het annuleringsbeleid van de leverancier is van toepassing

Activiteitenreisplan

Bitan - Daily Tours
  • 1 u.
Vanaf Chia geniet je van een geweldige rit (1,5 uur) door de panoramische weg naar Iglesias.
Porto Flavia
  • 2 u.
  • Toegangsticket inbegrepen
We zullen zien hoe een speciale bemanning van mijnwerkers-expert in explosieven en rotsklimmen werd samengesteld. Ze werkten in ploegendiensten, dag en nacht, om de opgravingen in recordtijd te voltooien. Ondanks het feit dat veiligheidsmaatregelen praktisch werden genegeerd om het werk te versnellen, werden er tijdens de bouwfase geen slachtoffers gemeld. Omdat de tunnel geen hoeken of loopgraven had, was de gebruikelijke techniek voor het boren van dynamiet onmogelijk (de bemanning gebruikte die hoeken en loopgraven als beschutting terwijl ze ladingen op slechts een paar meter afstand opblazen). In plaats daarvan werden op regelmatige afstanden kleine holten uitgegraven om de arbeiders dekking te laten bieden na het ontsteken van explosieven. Ze zijn nog steeds zichtbaar in de rondleiding. De arbeiders begonnen de bovenste galerij, 37 meter (121 ft) boven zeeniveau, te boren met dynamiet en mechanische boren (veel mijnen gebruikten destijds meestal houwelen) totdat ze de zee bereikten. Ze hingen vervolgens aan touwen en begonnen de onderste tunnel vanaf de rotswand te boren, 16 meter (52 ft) boven zeeniveau, in de tegenovergestelde richting onder de bovenste galerij. Op deze manier konden ze de verwijderde rotsen direct in zee dumpen. Uiteindelijk werden de reservoirs uitgegraven door gaten in het basaltgesteente te maken, beginnend bij de bodem van de holtes en omhoog. Dit vergemakkelijkte opnieuw het verwijderen van puin, hoewel deze procedure erg gevaarlijk was. Elk opslagreservoir had een diameter van 4 tot 8 meter (13 tot 26 ft) en een hoogte van 20 meter (66 ft). Ventilatiegaten werden geopend aan de zijkant van de galerijen. Mechanische ijzeren luiken werden geïnstalleerd, samen met de elektrische spoorweg in de bovenste tunnel. De trein bracht het erts naar de laadluiken van de reservoirs, terwijl in de onderste tunnel de losluiken het erts naar de transportband voerden die naar de schepen leidde. De riem was bedekt met een stalen omhulsel om te voorkomen dat de wind zinkoxide poeder wegblaast. Het was uitbreidbaar en ingetrokken nadat een lading in het ruim van het schip was afgeleverd. De hoofdtransportband was uitgerust met een innovatief beweegbaar uitlijningssysteem, ontworpen om het risico te verminderen dat de riem onder de druk van het vallende erts door de aangedreven wielen ontsnapt. De hoofdriem gooide het erts op de iets lagere, uitstrekbare transportband, die 15 meter kon uitsteken en het ertspoeder in een verticale as naar het ruim van een afgemeerd schip geleid. De bouw duurde slechts twee jaar en eindigde in 1924, een opmerkelijk korte periode voor een werk van die omvang. De uiteinden van de tunnels met uitzicht op zee waren versierd met betonnen torens en decoratieve naamplaatjes. Ze waren niet nodig voor de operatie, maar werden gevraagd om door de eigenaar van het bedrijf te worden gebouwd als een teken van prestige. De dochter van Vecelli, Flavia, werd eerder in 1924 geboren en de ingenieur noemde zijn beste baan met de naam van zijn dochter.
Chia
  • 1 u.
Je lokale gids wil de tour zo persoonlijk mogelijk maken. Hij zal u helpen met zijn expertise en interessante anekdotes voor u herinneren voordat hij u terugbrengt naar uw hotel.

Locatie

Locatie van activiteit

  • LOB_ACTIVITIESLOB_ACTIVITIES
    Bitan - Daily Tours
    • Via Vittorio Emanuele III 11
    • 09010, Domus de Maria, Italy, Italy

Verzamelpunt/inwisselingslocatie

  • PEOPLEPEOPLE
    Viale del Porto, 13
    • 13 Viale del Porto
    • 09010, Chia, Sardegna, Italy

De beste deals voor activiteiten

Ontdek zelf de schatten van de wereld met geweldige deals voor activiteiten in de buurt en verder weg. Expedia biedt unieke activiteiten waardoor je Domus de Maria op je eigen manier kan verkennen. Of je nou van natuur, cultuur, lekker eten of avontuur houdt, we hebben de perfecte activiteit voor jou.

Topervaringen in Domus de Maria

Doordat je zo ontzettend veel in Domus de Maria kan doen, kan het plannen van de perfecte dag een hele uitdaging lijken. Op Expedia kan je gemakkelijk naar de beste bezienswaardigheden, rondleidingen en activiteiten in Domus de Maria zoeken. Gezinnen, koppels en zakenreizigers kunnen dankzij Expedia allemaal de perfecte activiteit in Domus de Maria vinden en zo een onvergetelijke reis maken.