Uitzicht vanuit accommodatie

Beoordelingen van Le Phenix Hotel

4 out of 5
Le Phenix Hotel
7 Quai De Bondy, Lyon, Rhone

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 506 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 389 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 77 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 23 van 1003 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 1003 beoordelingen" "

9,2/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,8/10

Voorzieningen

8,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

9,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Lotte

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff was very friendly and accommodating
3 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van la réception op 16 jul 2023
Dear Lotte, We thank you for these beautiful compliments! we are happy to know that your stay went well and that you enjoyed the breakfast. We hope to see you again at the Phénix Hotel! Best regards, La Réception

8/10 – Goed

Johan

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Mooi hotel
Mooi en leuk hotel. Badkamer erg koud
1 nacht verbleven in februari 2023
Reactie van Le Phénix Hôtel op 12 feb 2023
Dear Johan, We thank you for your comment and are delighted to read that you enjoyed your stay in our establishment.For your next stay, do not hesitate to contact the reception which is open 24 hours a day if you have a request or a need. It would be our pleasure to help you.Best regards, La Réception

10/10 – Uitstekend

Johanna

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautyfull room and friendly staff
3 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van Le Phénix Hôtel op 15 sep 2022
Dear JohannaWe are delighted that your stay went well.Sincerely.Louis

10/10 – Uitstekend

Peter

2 nachten verbleven in september 2021

10/10 – Uitstekend

Rita

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Uitstekende locatie, alles keurig verzorgd, zeer ruime complete kamer, badkamer met whirlpool - al heb ik liever een fijne inloop douche. Goed ontbijt. Alleen maar positieve dingen.
1 nacht verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Maria Lena

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Nette centrale hotel
Centraal in oude deel Lyon. Kamer zelf wat gedateerd, maar zeer schone en vrij nieuwe badkamer met whirlpool. Hoewel aan drukke straat was het binnen muisstil. Ontbijt sober, maar wel voldoende keus. Zeer behulpzaam personeel. Zou er direct weer slapen.

10/10 – Uitstekend

Lucia, Decatur

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a lovely hotel in a very charming area. The staff were kind and helpful. The breakfast was wonderful. I will return!
2 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Giuseppe

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Semplice ma curato e in ottima posizione
1 nacht verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

kevin, Salem

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel was very nice with river view, Lyon is a very good city to visit, hotel staff was excellent
2 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Treena

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location! The hotel and our room were very clean. Our room had a jet tub but it didn’t work. Also the windows were fantastic with a view of the Saone River but the there are lights right outside the windows that shine brightly at night right into the room. Without the blackout curtains it would’ve been tough to sleep in a bright room. Clara at the front desk was absolutely wonderful! The hotel also had great food options. Highly recommend and will definitely stay here again.
4 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Mehdi

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Joanne

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Huge rooms, walkable to restaurants, historic sites and more.
1 nacht verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

ileana

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Personal muy atento
4 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Daniel

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good clean property. Centrally located, friendly staff, room was on top floor with limited view, but overall very good. Thanks for 4 good nights.
3 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Joseph

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Super friendly staff and a lovely room
5 nachten verbleven in april 2024
Reactie van la reception op 15 apr 2024
Dear Joseph,Thank you very much for taking the time to leave us such a wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience during your stay with us.Our team takes great pride in providing exceptional service, and it's truly rewarding to know that our efforts were appreciated. We strive to create a warm and welcoming atmosphere for all our guests, and it's fantastic to hear that you found our staff to be super friendly.Additionally, we're delighted that you enjoyed your room. We aim to provide comfortable and inviting accommodations, and we're glad that your room met your expectations.Your feedback is incredibly valuable to us as it helps us continuously improve and enhance the experience we offer to our guests. Should you have any further comments or suggestions, please do not hesitate to reach out to us.Once again, thank you for choosing to stay with us. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future for another enjoyable stay.Warm regards,

10/10 – Uitstekend

Ronald, Edmonton

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We were so very pleasantly surprised by this property! We chose it for the location and the price but the pictures online seemed to look a bit basic but it was so lovely. The hotel was clean, quaint, and more high end than expected. Sure the rooms amenities were basic, but the room itself was very clean and extremely comfortable. The hotel was walking distance to everything we planned to see, and the quality of the restaurants close by were plentiful, wonderfully varied, with first rate food. The very best thing about Le Phénix Hotel was by far the incredible staff! We had interactions with about five staff over three days and every single one was extremely friendly, kind, helpful, and genuinely happy to help! If all hotels had the quality of staff Le Phénix Hotel does everyone would travel as it was 5-Star service from beginning to end. When we return to Lyon, and we will because it’s a world class city, we won’t bother looking for a hotel because this one is home!
3 nachten verbleven in april 2024
Reactie van la reception op 9 apr 2024
Dear Mr. Clements,Thank you so much for your glowing review! We are thrilled to hear that your stay at Le Phénix Hotel exceeded your expectations and left such a positive impression.We're delighted that you found our property to be a pleasant surprise, especially considering your initial impression from the online pictures. It's wonderful to hear that you appreciated the cleanliness, charm, and unexpectedly high-end ambiance of our hotel. We take pride in providing a comfortable and welcoming environment for our guests.Your compliments about our location and the surrounding amenities are greatly appreciated. We're glad that our proximity to local attractions and the quality of nearby restaurants contributed to a memorable experience for you.Most importantly, we are immensely grateful for your kind words about our staff. We believe that exceptional service is key to creating a truly remarkable stay, and we're thrilled that our team members exceeded your expectations. We will be sure to pass along your praise to all of our staff members.It was a pleasure to have you as our guest, and we would be honored to welcome you back to Le Phénix Hotel on your next visit to Lyon. Thank you for making us your home away from home, and we look forward to the opportunity to serve you again in the future.Warm regards,Zhya

8/10 – Goed

Vera

Positief: Netheid, personeel en service
It was value for money and great location
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van The Reception /M. op 27 mrt 2024
Dear Sir, Madam, The whole Phénix Team thanks you for this very good feedback that you share with the EXPEDIA community. We are delighted to see that you particularly enjoyed the location of the hotel. This is an essential point. We hope to see you again. Best regards,

10/10 – Uitstekend

Deana

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The front desk staff was very helpful. The location is convenient, especially since there is a bus stop in front of the hotel. The hotel is within walking distance of several major sites and the metro lines.
6 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van The Reception /M. op 27 mrt 2024
Dear Madam, Your glowing comments focused on the location and quality of service from the staff are a great reward for all of us. Indeed, we strive every day to make our customers' stays unforgettable. The whole team hopes to have the pleasure of welcoming you again during your next stay in Lyon, in the meantime we wish you an excellent day. Best regards,

10/10 – Uitstekend

Peter

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van The Reception /M. op 27 mrt 2024
Cher Monsieur, Un grand merci pour votre aimable note! Nous sommes très heureux de voir que votre séjour s'est bien déroulé et nous vous remercions d'avoir pris le temps de revenir vers nous. Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix, Bien à vous,

10/10 – Uitstekend

Kendra

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely hotel in a very walkable area. The staff was very kind, comfortable room and delicious breakfast.
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van The Reception /M. op 27 mrt 2024
Dear Customer, Thank you for choosing our hotel for this stay and for taking the time to write this review. We are delighted that you enjoyed the location of the hotel and our services. We hope to see you soon !

10/10 – Uitstekend

Philippe, Aix-les-Bains

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Proche zone piétonne avec bouchons lyonnais
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Cher Monsieur, chère Madame, Un grand merci pour votre aimable note! Nous sommes très heureux de voir que votre séjour dernier s'est bien déroulé et nous vous remercions d'avoir pris le temps de revenir vers nous aussi rapidement. Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix Bien à vous,

10/10 – Uitstekend

Nicole

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice room and very nice staff
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Cher Monsieur, chère Madame, Un grand merci pour votre aimable note ! Nous sommes très heureux de voir que votre séjour dernier s'est bien déroulé et nous vous remercions d'avoir pris le temps de revenir vers nous aussi rapidement. Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix Bien à vous,

10/10 – Uitstekend

Andrés

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel muy bien situado con estancias acogedoras y personal muy amable. Habitaciones silenciosas. Muy recomendable
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van The Reception /M. op 27 mrt 2024
Hello dear customer, Our staff is always very happy with the customers' satisfaction. We are delighted that our localisation is up to your request, and that you are satisfied with our services. Hoping to have the pleasure of welcoming you back. Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Ask

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lovely hotel
Wonderful hotel right in the centre of Old Lyon by the river. Would definitely come again.
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 18 feb 2024
Dear Customer, Thank you for choosing our hotel for this stay and for taking the time to write this review. We are delighted that you enjoyed the location of the hotel and our services. We hope to see you soon !

8/10 – Goed

Francois

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
From Francois and Michelle
Very well located, clean , and good service. However , we had a room with a view on the river and our curtain were not wide enough to cut the light form the street light at night. A lot of light was getting in the room during the night
4 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Dear Mr François,We thank you for your feedback. We are delighted that you enjoyed your stay at the Hôtel du Phénix, both by the privileged location of our establishment and by the welcome of our team.We take your feedback into account: we strive to guarantee you a stay as calm and relaxing as possible, our rooms are therefore all equipped with opaque curtains. We are sorry that you were disturbed by the light. Do not hesitate to notify us at reception when you encounter a problem with your room, we will listen to you and do everything possible to offer you accommodation that meets your expectations.We hope to have the pleasure of welcoming you again to the Phénix Hôtel !Yours sincerely,

10/10 – Uitstekend

Philip

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Chère Philip,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous écrire. Nous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, et cette excellente appréciation est une belle récompense pour les efforts de notre équipe. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau à l'Hôtel du Phénix !Bien à vous

8/10 – Goed

Patrice

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Chère Monsieur,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous écrire. Nous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, et cette excellente appréciation est une belle récompense pour les efforts de notre équipe. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau à l'Hôtel du Phénix !Bien à vous,

10/10 – Uitstekend

Thomas

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location and staff!
3 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van la reception op 3 apr 2024
Chère Monsieur,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous écrire. Nous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, et cette excellente appréciation est une belle récompense pour les efforts de notre équipe. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau à l'Hôtel du Phénix !Bien à vous

10/10 – Uitstekend

Philip

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff in this quaint clean Morden hotel on the river makes this an absolute gem. My room was big. My son had a single room but had a bath with jacuzzi. A nice little surprise. All the staff were lovely helpful and informative. The surrounding areas has fantastic bars, cafes and restaurants.
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
BonjourNous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix, Bien à vous.

10/10 – Uitstekend

Thierry

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Comme toujours...parfait
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
BonjourNous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix, Bien à vous.

10/10 – Uitstekend

Thierry

1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Biserka

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was just perfect the location was awesome. Thank you. Overall is a 10❤️❤️😀😀
5 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
Dear Customer, Thank you for choosing our hotel for this stay and for taking the time to write this review. We are delighted that you enjoyed the location of the hotel and our services. We hope to see you soon !

10/10 – Uitstekend

Kathy

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good location, very clean and staff very helpful
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
Dear Customer, Thank you for choosing our hotel for this stay and for taking the time to write this review. We are delighted that you enjoyed the location of the hotel and our services. We hope to see you soon !

6/10 – Redelijk

nadia

1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Tom

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Christian

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location to visit old Lyon. Staff was very friendly. Hotel is older but very nice. Well renovated.
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
Hello dear customer, Our staff is always very happy with the customers' satisfaction. We are delighted that our localisation is up to your request, and that you are satisfied with our services. Hoping to have the pleasure of welcoming you back. Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Gilberto

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent location and friendly staff
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van la reception op 28 jan 2024
Hello dear customer, Our staff is always very happy with the customers' satisfaction. We are delighted that our localisation is up to your request, and that you are satisfied with our services. Hoping to have the pleasure of welcoming you back. Kind regards,

8/10 – Goed

ALESSANDRA

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente localizacao. Custo benefício muito bom. Equipe muito atenciosa
4 nachten verbleven in december 2023
Reactie van la reception op 28 jan 2024
Hello dear customer, Our staff is always very happy with the customers' satisfaction. We are delighted that our localisation is up to your request, and that you are satisfied with our services. Hoping to have the pleasure of welcoming you back. Kind regards,

8/10 – Goed

THERESE

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Alexandra

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff went out of their way to make you feel at home. I had to work one afternoon and asked if I could take a cup of tea to my room. She prepared a lovely tray with honey and helped me to carry it to my room. The room was spacious and the bath luxurious. I would return anytime! Highly recommend.

8/10 – Goed

Mouhamadou Moucktar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Daniel

2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van la reception op 28 jan 2024
BonjourNous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix, Bien à vous.

10/10 – Uitstekend

BARBARA

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van la reception op 28 jan 2024
BonjourNous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour, Nous espérons avoir d'autres occasions de vous accueillir au Phénix, Bien à vous.

10/10 – Uitstekend

Hans

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

daniel

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Phenix hotel Lyon
3 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Charles, Mount Pleasant

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was a nice little surprise. It’s clean, friendly staff and close to many restaurants, shopping and tourist sites.
3 nachten verbleven in oktober 2023

6/10 – Redelijk

Lilian

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
It was too expensive for what you get
Pro: Room was newly renovated Location was excellent Cons: Room slippers, drinking glasses, bottled water, shower cap were not provided in the room No hanging hooks for jackets The man who was manning the reception & breakfast on Sunday morning, Oct 29 kept touching his nose and it was for me disgusting because he touched my cup and my tea pitcher. I hope that they should tell him to stop this kind of behavior when you are serving your customers.
3 nachten verbleven in oktober 2023