Covid-19 reisgids

Hulpmiddelen die je helpen slim en veilig te reizen

Klaar om te reizen? Controleer COVID-19 reisadviezen voor uw bestemming. (Alleen beschikbaar in het Engels.)

Je terugbetaling tracken

Zodra we je annulering verwerken, doen we ons best om ervoor te zorgen dat je een eventuele terugbetaling zo snel mogelijk ontvangt. Vaak verwerken wij je annulering, maar is het aan onze reispartners om je terugbetaling te verwerken. Gezien de grote hoeveelheid annuleringen als gevolg van Covid-19, zijn sommige terugbetalingen vertraagd.

Wanneer je jouw terugbetaling kunt verwachten, hangt in grote mate af van het soort reisproduct dat je hebt gekocht. We hopen dat deze richtlijnen je inzicht geven in wanneer je terugbetaling op je rekening wordt gestort.

Indien je een accommodatie, autoverhuur of een activiteit hebt geannuleerd

Het kan tot 48 uur duren voordat je je terugbetaling ontvangt. Als het bedrag door het hotel in rekening is gebracht, bepalen zij hoelang het duurt om de terugbetaling te verwerken.

Indien je een vlucht hebt geannuleerd

De meeste terugbetalingen worden binnen 12 weken uitbetaald. Maar afhankelijk van de airline kan het verwerken van sommige terugbetalingen langer duren.

Indien je een pakket hebt geannuleerd

De verschillende delen van je pakket worden apart verwerkt. Het kan langer dan normaal duren om een terugbetaling voor een pakket te ontvangen.

Meer informatie nodig? Bekijk het klantenserviceportaal.

Je terugbetaling volgen

Wanneer we je annulering verwerken, doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je terugbetaling zo snel mogelijk wordt uitbetaald. Vaak verwerken wij je annulering, maar is het aan onze reispartners om je terugbetaling te verwerken. Gezien de grote hoeveelheid annuleringen door Covid-19 zijn sommige terugbetalingen vertraagd.

Wanneer je de terugbetaling kunt verwachten, is sterk afhankelijk van het soort reisproduct dat je hebt gekocht. We hopen dat deze richtlijnen je helpen begrijpen wanneer je kunt verwachten dat je terugbetaling in je account wordt weergegeven.

Als je een accommodatie, huurauto of een activiteit hebt geannuleerd

Het kan tot 30 dagen duren voordat je de terugbetaling ontvangt. Als de toeslag door het hotel is aangerekend, bepalen zij hoelang het duurt om de terugbetaling te verwerken.

Als je een vlucht hebt geannuleerd

De meeste terugbetalingen vinden binnen 8 weken plaats. Afhankelijk van de airline kan het verwerken van sommige terugbetalingen echter langer duren.

Als je een pakket hebt geannuleerd

De afzonderlijke onderdelen van je pakket worden apart verwerkt.

Meer informatie nodig? Raadpleeg het portaal van de klantendienst.

Was deze informatie nuttig?
Geef ons feedback