The Business Inn

2.5-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt, op wandelafstand van Rideaukanaal

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor The Business Inn

Executive studio suite, 1 kingsize bed met slaapbank | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, pillowtop-bedden, een bureau
Lobby
Studio suite, 1 kingsize bed | Privékeuken | Een koelkast met diepvriezer, een microgolfoven, een oven, een kookplaat
Economy suite, 1 queensize bed | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, pillowtop-bedden, een bureau
Serveert lunch en diner

Beoordelingen

9,4 op 10 –
Uitzonderlijk

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt inbegrepen
  • Restaurant
  • Fitnessruimte
  • Gratis wifi
  • Bar
  • Receptie 24/7
De huidige prijs is € 102
inclusief belastingen en toeslagen
30 okt - 31 okt

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Signature suite, 1 queensize bed met slaapbank

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(193 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een balkon
Een aparte eetruimte
Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
  • 66 m²
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 5
  • 1 queensize bed en 1 tweepersoons zetelbed

Executive studio suite, 1 kingsize bed met slaapbank

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(116 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
Hypoallergeen beddengoed
Verduisterende gordijnen
  • 46 m²
  • Max. aantal: 5
  • 1 kingsize bed en 1 queensize zetelbed

Studio suite, 1 queensize bed (Mini)

9,2 van 10
Fantastisch
(525 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
Hypoallergeen beddengoed
Verduisterende gordijnen
  • 33 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Studio suite, 1 kingsize bed

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(92 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een balkon
Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
Hypoallergeen beddengoed
  • 37 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Economy suite, 1 queensize bed

9,0 van 10
Fantastisch
(135 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een balkon
Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
Hypoallergeen beddengoed
  • 37 m²
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Eenpersoonskamer, 2 queensize bedden

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(109 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Gratis extra bedden
Keuken
Een koelkast/vriezer
Lcd-televisie
Hypoallergeen beddengoed
Verduisterende gordijnen
  • 46 m²
  • Max. aantal: 6
  • 2 queensize bedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

The Business Inn is gelegen in Centretown, een buurt in Ottawa die eenvoudig te bezoeken is en niet ver van gezellige winkelstraten ligt. Bezoek Rideaukanaal en Peace Tower, enkele lokale bezienswaardigheden. Als je wilt genieten van de prachtige natuur, ga dan naar Confederationpark en Strathconapark. Wil je graag een evenement of wedstrijd bijwonen tijdens je verblijf? Kijk dan even wat er op de planning staat bij TD Place Stadium of Sportcomplex van Gatineau. De centrale ligging van dit hotel is populair.
Kaart
180 MacLaren Street, Ottawa, ON, K2P0L3

In de buurt

  • Elgin Street - 1 min. wandelen - 0.0 km
  • Universiteit van Ottawa - 8 min. wandelen - 0.7 km
  • Shaw Centre - 10 min. wandelen - 0.9 km
  • Byward Market Square - 15 min. wandelen - 1.3 km
  • Parliament Hill - 15 min. wandelen - 1.3 km

Lokaal vervoer

  • Ottawa Station - 5 min. rijden
  • UOttawa Station - 10 min. wandelen
  • Internationale luchthaven Ottawa (YOW) - 18 min. rijden

Restaurants

  • ‪McDonald's - ‬2 min. wandelen
  • ‪Lieutenant's Pump - ‬3 min. wandelen
  • ‪Sir John A Pub - ‬1 min. wandelen
  • ‪Zak's Diner - ‬3 min. wandelen
  • ‪East India Company - ‬3 min. wandelen

Over deze accommodatie

The Business Inn

Hotel vlak bij Universiteit van Ottawa
Vlak bij The Business Inn vind je Shaw Centre en Byward Market Square. Gasten genieten hier van een gratis continentaal ontbijt, een wasserij en een bar. Het plaatselijke restaurant MacLaren's on Elgin serveert lunch, diner en lichte maaltijden. Gratis wifi in de kamer, een 24-uurs fitnesscentrum en een 24-uurs businesscentrum zijn beschikbaar voor alle gasten.
Er zijn ook voordelen, zoals:
  • Parkeerplaatsen ter plaatse, een oplaadpunt voor elektrische auto's en snelle uitcheckservice
  • Een lift, hulp bij uitstappen/tickets en een computerstation
  • Conciërgeservice, een automaat en rookvrije accommodatie
  • Beoordelingen van gasten tonen hoge cijfers voor het ontbijt, de prijs-kwaliteitsverhouding en de centrale ligging
Kamervoorzieningen
Alle 158 kamers bieden veel comfort met luxe beddengoed en laptopwerkplekken, bovenop voordelen zoals airconditioning en aparte zitruimtes. Beoordelingen van gasten zijn zeer positief over de netheid en het algehele comfort van de kamers in deze accommodatie.
Er zijn nog meer voorzieningen zoals:
  • Recyclage, ledlampen en milieuvriendelijke schoonmaakproducten
  • Badkamers met bad/douchecombinaties en gratis toiletartikelen
  • Lcd-televisies van 46 inch met premium tv-zenders
  • Aparte zitruimtes, keukens en grote koelkasten/vriezers

Gelijkaardige accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi en kabelinternet
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Oplaadstation voor elektrische voertuigen ter plaatse
  • Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
  • Beveiligde overdekte parkeerplekken ter plaatse (CAD 25 per nacht)
  • Beperkte parkeergelegenheid ter plaatse
  • Tot de parkeeropties ter plaatse behoort een garage

Eten en drinken

  • Gratis continentaal ontbijt beschikbaar dagelijks van 07.00 uur tot 10.00 uur
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • MacLaren's on Elgin

Dingen om te doen

  • 24-uurs sportschool
  • Biljart/pooltafel

Gezinsvriendelijk

  • Gratis extra bed
  • Grote koelkast/diepvriezer op de kamer
  • Keuken in de kamer
  • Microgolfoven op de kamer
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Automaat
  • Bagageopslag
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Zakelijke diensten

  • 24-uurs businesscentrum
  • Computerstation

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
  • Rolstoeltoegankelijke registratiebalie

Meer

  • 1 gebouw
  • 12 etages
  • Gebouwd in 1968
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Gratis extra bed
  • Hypoallergeen beddengoed
  • Luxe beddengoed
  • Pillowtop-matras
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Tandenborstel en tandpasta (op verzoek)
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Computer
  • Lcd-tv van 46 inch met premium kabelzenders

Eten en drinken

  • Broodrooster
  • Diepvriezer
  • Elektrische waterkoker
  • Grote koelkast/diepvriezer
  • Keuken
  • Keukenpapier
  • Koffiezetapparaat/waterkoker
  • Kookgerei, borden en bestek
  • Kookplaat
  • Microgolfoven
  • Oven
  • Schoonmaakartikelen

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Apart zitgedeelte
  • Bureau
  • Gratis lokale gesprekken
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Ledverlichting
  • Recycleren
  • Schoonmaakmiddelen zijn milieuvriendelijk
  • Strijkijzer/strijkplank
  • Telefoon
  • Verwarming (met klimaatregeling)

Beleid

Inchecken

Inchecken kan vanaf: 16.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 19

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken
Snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

De portier of receptionist zal je bij aankomst in de accommodatie verwelkomen.
Voor de ondergrondse parkeergarage van deze accommodatie geldt een maximum doorrijhoogte van 1,87 meter.

Toegang tot accommodatie

Bemande receptie

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten (uitgezonderd assistentiedieren en daar wordt geen toeslag voor aangerekend)

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn welkom.
Er kunnen 2 kinderen van 12 jaar en jonger gratis verblijven als ze gebruikmaken van de aanwezige bedden wanneer ze slapen in de kamer van de ouder of voogd
Gratis verrijdbare/extra bedden.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Waarborg: CAD 100.00 per accommodatie per verblijf

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven vermeld.

Optionele extra's

  • Betaald parkeren (overdekt): CAD 25 per nacht (incl. in- en uitrijden)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar, die accommodaties aanbiedt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag worden aangerekend.
Tijdens het inchecken dien je in het geval van incidentele kosten mogelijk een geldig identiteitsbewijs en een kredietkaart voor te leggen.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten worden aangerekend. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de kredietkaart die bij de check-in wordt gebruikt om bijkomende kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam voor de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert creditcards; contante betalingen zijn niet toegelaten
Het personeel in deze accommodatie behoudt zich het recht voor om voor aankomst een pre-autorisatie uit te voeren op de creditcard van de gast.
Contactloos betalen is mogelijk
Feesten of groepsevenementen ter plaatse zijn ten strengste verboden
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: een rookmelder, een beveiligingssysteem en buitenverlichting
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Alleen geregistreerde gasten worden in de kamers toegelaten.
Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Business Inn
Business Inn Ottawa
Inn Business
Business Hotel Ottawa
The Business Hotel Ottawa
The Business Inn Hotel
The Business Inn Ottawa
The Business Inn Hotel Ottawa

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij The Business Inn?

Nee, alleen assistentiedieren zijn welkom bij deze accommodatie.

Hoeveel kost een verblijf bij The Business Inn?

Vandaag, 29 okt. 2025, kost een verblijf bij The Business Inn van één nacht voor twee volwassenen op 30 okt. 2025 min. € 101,96, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoeveel berekent The Business Inn voor parkeren?

Parkeren kost CAD 25 per nacht. De parkeermogelijkheden zijn beperkt.

Hoe laat kan ik bij The Business Inn inchecken?

Inchecken kan vanaf: 16.00 uur; inchecken kan tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij The Business Inn uitchecken?

Je dient om uiterlijk 11.00 uur uit te checken.

Waar staat The Business Inn?

Dit hotel ligt in Centretown, op 10 minuten wandelen van Elgin Street en Rideaukanaal. Ook Universiteit van Ottawa en Shaw Centre liggen op 2 km afstand. UOttawa Station ligt op 10 minuten wandelen en naar Station Parliament is het 15 minuten wandelen.