Tous les avis affichés ont été émis à l’issue de vraies expériences de voyage. Seuls les voyageurs qui ont réservé un séjour chez nous peuvent en soumettre. Nous vérifions les avis conformément à nos directives et nous les publions tous, qu’ils soient positifs ou négatifs.Plus d’informationsS’ouvre dans une nouvelle fenêtre
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 453 avis sur 1001." "
10 – Excellent
453
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 299 avis sur 1001." "
8 – Bien
299
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 134 avis sur 1001." "
6 – Satisfaisant
134
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 58 avis sur 1001." "
4 – Médiocre
58
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 57 avis sur 1001." "
2 – Horrible
57
8,4/10
Propreté
8,2/10
Personnel et service
8,2/10
Équipements
8,0/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
7,6/10
Écoresponsabilité
Avis
8/10 Bien
Voyageur vérifié
24 juin 2023
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hôtel fidèle aux Standards d‘Incontinental
Chambre classique confortable fidèle aux standards de la chaîne intercontinental
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Réponse de Samer le 25 juin 2023
Bonjour, Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir. Bien cordialement,Samer GameelEAM in Charge of Rooms
10/10 Excellent
Paul-Rémy
Voyage en couple
1 juin 2023
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel en général très bien pour un 5 étoiles de bon restaurant et de beaux équipements, hormis un point très décevant pour un hôtel du réseau intercontinental !!
Le personnel voiturier, il vous pousse à prendre des chauffeurs soit disant de l’hôtel ! Prix 3 fois le montant d’un taxi !!!
Grosse tache noir sur un hôtel qui se veut de haut standing
Paul-Rémy
Réponse de Samer le 4 juin 2023
Mon Cher Paul-Remy, Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir. Bien cordialement,EAM in charge of Rooms
8/10 Bien
Alice
Voyage en famille
30 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bonne adresse de centre ville
Alice
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Samer le 4 juin 2023
Mon Cheri Alice, Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir. Bien cordialement,EAM in charge of Rooms
10/10 Excellent
Susie
10 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bon service recommandé
Susie
Séjour de 4 nuits en mai 2023
Réponse de Samer le 14 mai 2023
Mon Cher Susie,Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir. Bien cordialement,Samer GameelEAM in charge of Rooms
10/10 Excellent
Olivier
Voyage d’affaires
15 juin 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bel hôtel en plein cœur du Caire
Très bon séjour dans ce bel hôtel. Il demande un peu de rafraîchissement, en particulier les salles de bains un peu démodées. Mais très propre, et le service est impeccable, le personnel est très poli et prévenant.
Olivier
Séjour de 6 nuits en mai 2021
Réponse de Samer le 17 juin 2021
Cher Olivier,
Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir.
Bien cordialement,
Samer Gameel
Executive Assistant manager in charge of rooms
6/10 Satisfaisant
Nicolas
26 févr. 2020
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Very disappointed
This hotel is very old. I booked it because it is Intercontinental and I enjoy this brand. However this is not a 5* hotel and it does not deserve the brand. The hotel is maintained but outdated. The rooms and outdated too but clean. Wifi is awful
I used the concierge service for a daily tour to saqqarah memphis and guizeh. The tour finished at 2 pm and the ticket to go inside the pyramids was not included. They sell this tour 100$ per person but the true price in town for that is 40
Nicolas
Séjour de 3 nuits en février 2020
Réponse de Samer Gameel le 16 déc. 2020
Dear Nicolast,
Thank you very much for your review. I am sorry that we fell short of your expectations while staying in our hotel. I wish you would give us another chance to show the real level of service we provide to all of our guests. I remain,
8/10 Bien
Voyageur vérifié
23 févr. 2020
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 8 nuits en février 2020
Réponse de Samer Gameel le 25 févr. 2020
Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir.
Bien cordialement,
Samer Gameel
Executive Assistant Manager in Charge of Rooms
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en couple
20 févr. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le lieu de l'hôtel au centre du Caire la chambre était très confortable et surtout elle Donne sur le fleuve du Nille excellent et Mr Ahmed a la réception qui était agréable ,gentil et tres serviable.
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Samer Gameel le 22 févr. 2020
Merci beaucoup d'avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. J’ai le plaisir de constater que vous avez apprécié votre séjour chez nous, et je ne manquerai de partager cela avec nos équipes. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt, et vous souhaitons d'excellents voyages à venir.
Bien cordialement,
Samer Gameel
Executive Assistant Manager in charge of rooms
10/10 Excellent
Seliman
Voyage d’affaires
9 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Seliman
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Samer Gameel le 16 déc. 2020
Dear Seliman,
Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.
Sincerely,
Samer Gameel
Executive Assistant Manager in charge of Rooms
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
1 mai 2019
Voyageur vérifié
Séjour de 7 nuits en avril 2019
8/10 Bien
Voyageur vérifié
30 avr. 2019
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en avril 2019
8/10 Bien
Morio, Genève
9 avr. 2018
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
au centre vue sur le Nil
Hôtel international de catégorie 4 à 5 étoiles (conforme aux prix payé), séjour de 3 nuits en avril 2018, salle de gym et piscine en travaux nous n'avons reçu aucune notification alors que nous y faisions des vacances en famille. Nous regrettons aussi qu'alors que la réservation et le paiement aient été fait 3 mois plus tôt et que l'âge des enfants aient été (14 et 16 ans) communiqué nous ayons reçu une chambre avec 2 lits il a fallu en changer et batailler pour y mettre 2 lits d'appoint...Le buffet du petit déjeuner est somptueux et digne de cette catégorie.
Morio
Séjour de 3 nuits en avril 2018
8/10 Bien
Voyageur vérifié
23 nov. 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Bon hôtel
Globalement bien. Les équipements sont de qualité mais certains mériteraient d'être remplacés.
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en novembre 2017
Réponse de Mina Moneer le 27 nov. 2017
Thank you for your review it will be taken into consideration to improve our Hotel.
We are looking forward to welcome you again in the near future again.
6/10 Satisfaisant
Karim
15 févr. 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel central avec beaucoup de services
Arrivé dans cet hôtel où le personnel a accepté un early check in ++. La chambre semblait un peu petite pour 4 personnes et il a fallu relancer le personnel 3 fois pour obtenir un lit supplémentaire.
L’hôtel est très central sur la corniche, derrière la place Tarhir. A un jet de pierre du Musée du Caire.
Par contre la piscine était fermée ce qui fût extrêmement frustrant notamment avec des enfants. Aucune mention de cette fermeture sur Expedia. Également le centre de fitness a été relocalisé dans plusieurs chambres ce qui n'est pas idéal surtout lorsqu'on paie pour un 5 étoiles.
Il y a coiffeur, pharmacie et large choix de restaurant dans l’hôtel ce qui est appréciable lorsqu'on est un peu feignant.
Karim
10/10 Excellent
RADOUANE, Cannes
13 mai 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyages chez les pharaons
Très bon séjour
RADOUANE
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
1 août 2014
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sejour exceptionnel
Tout était parfait : chambre, vue sur le Nil, petit-déjeuner, piscine, emplacement. Les restaurants de l'hôtel sont chers par rapport à la moyenne égyptienne, mais la cuisine, notamment du restaurant libanais et du service dans la chambre, est très bonne !
Voyageur vérifié
10/10 Excellent
Alex
1 août 2014
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon emplacement et service parfait
L'hôtel est très bien situé : vue sur le Nil d'un côté, centre-ville de l'autre. La piscine est très agréable pour nager. Le service est impeccable. Le petit-déjeuner est très complet (très bons jus notamment !!) et diversifié.
Alex
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
17 juil. 2014
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Service impeccable dans un emplacement central
Très belle chambre avec vue sur le Nil. Le service était parfait et très personnalisé.
Voyageur vérifié
8/10 Bien
Flo, France
3 avr. 2013
Les points forts : Propreté et personnel et service
Plein centre a côté du grand musée
Bon
Flo
6/10 Satisfaisant
Jean-Michel, FRANCE
3 avr. 2013
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Hôtel très bien situé qui ne mérite plus 5 étoiles
L'hôtel est très bien situé en face Cairo tower et au bord du Nil mais les chambres sont vieilles et auraient besoin d'être très sérieusement rénovées.
Jean-Michel
8/10 Bien
Voyageur vérifié
14 mars 2013
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
superbe hotel bien sécurisé
La qualité du personnel de service est excellent et également le service de sécurité malgré les événement actuels autour de l hôtel .L
Voyageur vérifié
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
18 janv. 2011
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
hotel intercontinantal semiramis
tres tres bien
Voyageur vérifié
6/10 Satisfaisant
laurent, bruxelles
5 janv. 2011
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
de la poudre aux yeux
bonne situation moyen dans l'ensemble mais personnel pas compétents
laurent
10/10 Excellent
Jean, Reims/France
23 janv. 2010
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
bon rapport qualité/prix, proche du musée egyptien,
Pdej excellent, varié, copieux ! Prenez-le! Pour eviter que votre CB soit photocopiée! ayez du liquide pour la caution. Oubliez votre Oxford English, on aura du mal à vous comprendre même à la reception. Dans la rue des verbes en infinitif , des signes de main et quelques mots en arabe suffiront. L'emplacement de l'hotel est ideal pour les visites soit à pied soit en metro. Notre chambre était confortable, meublée avec goût, la litterie neuve et de bonne qualité. La piscine est peu profonde et très petite mais en decembre cela n'est pas la priorité. On a eu une bonne générale impression de l'hôtel. Les prix des restraurants et du minibar sont dignes d'un établissement à 5 étoiles. Pour votre bière chercez la plutôt dans le réseau du Drinkies beverage shop à des prix plus raisonables.
Jean
8/10 Bien
Tri
Voyage en famille avec de jeunes enfants
17 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
.
Tri
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 21 mai 2024
Dear Tri,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
6/10 Satisfaisant
Tim
14 mai 2024
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location for the museums. The breakfast service was a little bit disappointing though.
Tim
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Samer Gameel le 15 mai 2024
Dear Tim,Although we sincerely regret your disappointment with the breakfast service, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GamelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
Colin
Voyage en famille
3 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location close to the airport/attractions. Security taken seriously and attentive/friendly staff.
Colin
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 12 mai 2024
Dear Colin, We would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
Mark, Marina Del Rey
29 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very close to Egyptian Museum of Cairo where King Tut is. Well maintained and run hotel that is just a touch dated. Lots of good dining options there like Italian on level 2 and Lebanese on Level 3.
Mark
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 30 avr. 2024
Dear Mark, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
Francy
Voyage en famille avec de jeunes enfants
24 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very good hotel. Will be back!
Francy
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 28 avr. 2024
Dear Francy, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations and that you felt very safe among us, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
6/10 Satisfaisant
WADDAH, NEW YORK
Voyage en famille avec de jeunes enfants
19 avr. 2024
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
I liked location and cleanliness I did not like not having a free upgrade being Silver member of Expedia poor Expedia Support to their members
WADDAH
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 22 avr. 2024
Dear WADDAH, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, although we sincerely regret your disappointment with room upgrade however it is subject to hotel availability, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
6/10 Satisfaisant
Rawan Salman
16 avr. 2024
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Rawan Salman
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 18 avr. 2024
Dear Rawan, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
hamed
11 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
hamed
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 18 avr. 2024
Dear Ahmed,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
6/10 Satisfaisant
Sumaira Fatima
Voyage en famille avec de jeunes enfants
10 avr. 2024
Les points forts : Personnel et service et équipements
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Positive- The staff and service was AMAZING. I cannot complain one bit. The breakfast buffet is probably the best I’ve had at a hotel. Great variety and super tasty. Location was central.
Negative- rooms are dated, no black out curtains and lots of noise from the street. If they upgraded the rooms (especially the bathroom!) I would definitely come back.
Sumaira Fatima
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Samer Gameel le 14 avr. 2024
Dear Sumaira Fatima, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, although we sincerely regret your disappointment with room condition, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
naokazu
Voyage en famille
1 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
朝ご飯は種類も多いし場所も良くてとても気持ちが良いですね。
naokazu
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 2 avr. 2024
Dear naokazu, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
Takashi
31 mars 2024
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Takashi
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 2 avr. 2024
Dear Takashi,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
2/10 Horrible
Deema
25 mars 2024
Deema
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 16 avr. 2024
Dear Deema,Thank you for your candid review. We apologize that your recent stay did not fully meet expectations. We appreciate that you took a few moments to rate your recent experience. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.Sincerely,Samer GameelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms
10/10 Excellent
Paul
Voyage en couple
25 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Super stay pity several of the main restaurants were closed
Paul
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Samer Gameel le 26 mars 2024
Dear Paul, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
Abdulaziz
Voyage d’affaires
17 mars 2024
Les points forts : Propreté et équipements
Good
Abdulaziz
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Samer Gameel le 18 mars 2024
Dear Abdulaziz,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
NAOKO
4 mars 2024
Les points forts : Propreté
NAOKO
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 24 mars 2024
Dear NAOKO,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
HIROKO
Voyage en famille
29 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Dear HIROKO, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us an excellent rating about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations and that you felt very safe among us, It is always a pleasure to receive positive rating. We hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
Safa
24 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very safe
Hotel is in great location and is in central cairo near the Cairo museum and also tahirir Square
I would recommend a stay here.
Safa
Séjour de 13 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 25 févr. 2024
Dear Safa, First of all, i would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us as an excellent feedback about your stay, we are delighted to know that you have enjoyed so much the unbeatable location and the overall experience, furthermore that our colleagues succeeded to come up to your expectations, It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
10/10 Excellent
Freddie
24 févr. 2024
Freddie
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 24 mars 2024
Dear Freddie,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
F
Voyage en famille
24 févr. 2024
Les points forts : Personnel et service
Good service, needs updating
Good service, friendly and helpful staff. Rooms are dated and not fit for today's traveller. One power point in a twin room, room and bathroom look tired and past their sell by date.
F
Séjour de 5 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 25 févr. 2024
Dear Valued Guest,Thank you for your candid review. We regret that your recent stay did not fully meet your expectations. We surely appreciated that you took a few moments to tell us your feedback about your stay, we are delighted to know that our colleagues succeeded to come up to your expectations, We do hope to have the opportunity to welcome you back in the nearest future.Sincerely,Samer GameelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms
6/10 Satisfaisant
Jue-chen
Voyage en famille
23 févr. 2024
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
The $304 room did not meet expectations
Jue-chen
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 25 févr. 2024
Dear Jue-chen,Although we sincerely regret your disappointment with your room for the last stay, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GamelEAM I/C of Rooms
2/10 Horrible
Mohammed Usman
Voyage en famille
20 févr. 2024
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mohammed Usman
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 21 févr. 2024
Dear Mohammed,Thank you for your candid review. We regret that your recent stay did not fully meet your expectations. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the nearest future, that we can provide a better experience.Sincerely,Samer GameelExecutive Assistant Manager in charge of Rooms
10/10 Excellent
MOHAMMAD
Voyage d’affaires
19 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It Was a very nice stay, and had a good breakfast
MOHAMMAD
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 20 févr. 2024
Dear Mohammad,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises, moreover, we are glad to read that you really enjoyed the delicious breakfast. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
SanHa
19 févr. 2024
Les points forts : Propreté
SanHa
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 21 févr. 2024
Dear SanHa,We greatly appreciate the time you spent reviewing your recent experience in our hotel. Thank you for appreciating the unique premises. We certainly look forward to serving you again and having the opportunity to exceed your expectations in a not too distant future.Warm regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
6/10 Satisfaisant
BASIL
Voyage en famille
15 févr. 2024
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very noisy around the hotel, dirty place, you can smell smoke in every room, smoke in every corner of the place even though there is none smoking signs everywhere. Don’t expect a none smoking room. But good location, walking everywhere.
BASIL
Réponse de Samer Gameel le 15 févr. 2024
Dear Basil,Although we sincerely regret your disappointment with your recent stay, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future Guests' experience. Thank you again for making us your choice hotel on you visit to Cairo, we look forward to better serving you again in the near future.Best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
8/10 Bien
Adel
12 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Adel
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 12 févr. 2024
Dear Adel, I would like to thank you for your recent stay at Semiramis InterContinental Cairo. We surely appreciated that you took a few moments to leave us good rating about your experience, It is always a pleasure to receive positive rating. Thank you again for sharing your Luxury experience, and we hope your next visit will be as pleasant as previous one. With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms
4/10 Médiocre
Daniel
Voyage en groupe
11 févr. 2024
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is in desperate need for renovation. The rooms are super old, the sheets in one of the beds was stained, I ordered in room dining dessert and had to call three times to follow up because it took than an hour to deliver and they forgot one of the desserts - but still charged for it.
The breakfast is the same everyday, so if you are staying a few nights you have to eat the same boring food.
The staff on the restaurant bed to be trained in little things like taking a coffee order, such a simple thing was super difficult to get done.
For the price tag, I think it's best to find somewhere else
Daniel
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Samer Gameel le 12 févr. 2024
Dear Daniel,We were very disappointed to read about your experience during your stay, whilst an apology will regrettably not alter the outcome of your recent experience, please believe we do extend it with all sincerity.Kindly note the hotel is planning to have a renovation to be in line with our Guest's expectations.Again, we genuinely appreciate the time you took out of your day to inform us of the inadequacies you experienced during your stay, please be assured that your feedback had been shared with the concerned team members to immediately take the corrective actions, we sincerely hope that you will allow us another opportunity to demonstrate our true level of hospitality and interest in serving you properly in the future.With best regards,Samer GameelEAM I/C of Rooms