Façade de l’hébergement - soirée/nuit

Avis sur Melia Berlin

4 out of 5
Melia Berlin
Friedrichstrasse 103, Berlin, BE

Avis

9,0

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 622 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 293 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 63 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 18 avis sur 1012." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 16 avis sur 1012." "

9,4/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

9,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,8/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

FABIENNE

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très satisfaisant .
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 11 mai 2024
Chère Madame,Merci d'avoir pris le temps de partager vos impressions avec nous.Nous sommes ravis d'apprendre que la propreté de votre chambre, l'état de notre hôtel et la qualité du service ont répondu à vos attentes. Votre satisfaction quant aux aménagements de la chambre nous honore particulièrement, reflet de notre culture de service dédiée à offrir une expérience de chambre exceptionnelle. Permettez-nous cependant de noter que votre appréciation globale semble ne pas refléter un enchantement total, et bien que vous n'ayez pas mentionné de points spécifiques, sachez que notre engagement envers le bien-être de nos clients est au cœur de nos priorités. Nous désirons toujours dépasser les attentes et offrir des expériences gastronomiques mémorables, ainsi que des instants de détente uniques avec notre concept The Level.Nous espérons vous revoir très bientôt pour un séjour tout aussi réussi.Bien à vous,Guest Experience Team

6/10 Satisfaisant

Nathalie

Hôtel bien situé au pied de la Spree et de Mittee. En revanche, service moyen et infrastructure peu moderne.
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mrs. Nathalie, Thank you for your feedback. We're pleased you enjoyed our well-located hotel at the foot of the Spree and Mitte. However, we regret that our service and infrastructure did not meet your expectations. We continuously strive to improve and modernize our facilities and services, and your comments will be valuable in this process. We hope to have the opportunity to provide you with an enhanced experience during your next visit.

8/10 Bien

Jean-Noel, Lentilly

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Pour notre chambre disfonctionnement répétitif de l’air conditionné que le personnel a essayé de régler chaque fois rapidement.
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Jean-Noel, Thank you for your feedback. We're sorry to hear about the repetitive malfunctions with the air conditioning in your room. We appreciate your patience and are glad our staff responded quickly to address the issue each time. Your comments will help us improve our maintenance procedures to prevent similar issues in the future. We hope to provide you with a more comfortable stay on your next visit.

2/10 Horrible

Hicran

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Unfortunately Receptionist were very rude to me and my colleague even though I was staying in this hotel since 5 years. Director of hotel apologized about the attitude of the receptionist. Not sure we will stay again there.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Guest Experience Team le 23 févr. 2024
Dear Madam,Thank you for taking the time to let us know your opinion of your recent stay.We're heartened to hear your kind words about our room cleanliness and hotel condition, reflecting our dedication to providing a pristine room experience. However, it concerns us deeply to learn about your dissatisfaction with the service received from our reception staff. While this does not align with our service culture, we appreciate the opportunity to apologize and make things right. Rest assured, we are committed to ensuring all our guests feel the warmth of our hospitality and receive the utmost respect and professionalism.We hope we can provide you with an improved stay in the future.Kind regards,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Dominique

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 24 nov. 2023
Dear Dominique, We thank you for this 10 points! knowing that everything went perfect in your stay with us is why we like to hear. We send you the best wishes,

10/10 Excellent

Jean Yves

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bonne localisation au centre de Berlin.
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 24 nov. 2023
Dear Jean Yves, thank you for your points. We are glad that the location of our hotel was perfect for your trip in Berlin. We send you the best wishes and hope to see you again soon,

8/10 Bien

JEAN-CHARLES

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Un hôtel au cœur de Berlin Mitte très proche de la gare de Friedrichstrasse. Un emplacement très intéressant pour se déplacer dans Berlin. La chambre est grande et lumineuse. Lit très confortable et salle de bain fonctionnelle. Le buffet du petit déjeuner est très complet en salé, beaucoup moins en sucré. Personnel accueillant au petit déjeuner. En revanche, le personnel à l’accueil n’est pas très attentif, ni poli. Aucun bonjour lorsque l’on rentre dans le hall. La chose que je n’ai pas appréciée, à mon arrivée la chambre n’était pas prête, en revanche on m’en a proposé une de disponible plus premium et plus chère ! J’ai préféré attendre 15 h et avoir celle prévue. Pourquoi demander à 2 reprises par mail l’heure d’arrivée alors que la chambre est finalement prête qu’à l’heure de 15 h. Je reviendrai néanmoins dans cet hôtel compte tenu de son emplacement très central.
Séjour de 7 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 19 sept. 2023
Cher hôte,Merci de nous faire part de votre retour d'expérience sur notre hôtel.Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié notre emplacement central et la proximité de la gare de Friedrichstrasse. Il est également agréable de lire que vous avez trouvé votre chambre spacieuse, lumineuse et confortable, ainsi que notre buffet du petit déjeuner complet en salé. Cependant, nous regrettons que vous ayez rencontré des problèmes avec notre personnel à l'accueil. Nous prenons vos commentaires très au sérieux et travaillerons à améliorer notre accueil et notre attention envers nos clients. Concernant la disponibilité de la chambre à votre arrivée, nous nous excusons pour la confusion et nous nous efforçons de respecter notre horaire de check-in à partir de 15h00.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau. Bien à vous,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Linda

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout était parfait dans cet hôtel hormis l'internet mais on peut vivre sans quand on est en vacances.
Séjour de 4 nuits en août 2023
Réponse de Arthur Leopold Leleu le 31 août 2023
Chère Linda,Un grand merci de la part de toute l'équipe Melia Berlin pour votre commentaire! C'est un plaisir de savoir que vous avez tout trouvé parfait. Nous regrettons pour votre connexion internet mais sachew que nous travaillons actuellement dessus afin d'améliorer la qualité de ce service.Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientot, Bien à vous, Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Alain

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Le personnel réception adorable et très professionnel ! Merci à toute l’équipe qui est très à l’écoute et d’une gentillesse extrême !
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
Réponse de Guest Experience Team le 8 août 2023
Cher Monsieur Alain,Nous vous remercions pour votre agréable commentaire.Permettez-nous de vous remercier au nom de l'ensemble de nos collaborateurs pour votre compliment. Votre contribution est une réelle source de motivation pour l'ensemble du personnel dont l'unique préoccupation est la satisfaction de la clientèle. Nous apprécions votre remarque sur la propreté de la chambre.Au plaisir de vous revoir chez nous,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Romain

Séjour de 5 nuits en juillet 2023
Réponse de Arthur Leopold Leleu le 25 août 2023
Dear Romain, Thank you so much for your rating!It is a pleasure that you enjoyed your experience with us and we look forward to welcoming you soon again,Best regards,Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

8/10 Bien

annick

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent emplacement pour visiter les musées et proche à pied de la porte de Brandebourg Très bien desservi par le métro ( au pied de l’hôtel) Chambres spacieuses et bien équipées , bonne literie et nombreux produits de courtoisie de qualité dans la salle de bains Grand choix au buffet du petit déjeuner dans une salle très lumineuse Seul petit bémol : le personnel de l’accueil est très professionnel mais peu aimable ( jamais un Bonjour ni un mot pour demander si le séjour s’est bien passé au moment du check out)
Séjour de 3 nuits en juin 2023
Réponse de Guest Experience Team le 20 juin 2023
Chère Madame Annick,Merci de votre témoignage.Nous sommes enchantés que votre séjour ait été agréable et que vous ayez apprécié notre emplacement à proximité des transports en communs et de sites touristiques.Cependant, nous sommes navrés que vous ayez eu cette impression sur notre accueil, nous en faisons le suivi. Nous sommes ravis néanmoins que vous ayez été satisfaits de leur professionnalisme.Merci d'avoir mis en avant les équipements de votre chambre spacieuse ainsi que la qualité de notre literie et la générosité de notre petit déjeuner.Ce serait un plaisir de vous accueillir à nouveau très bientôt. Bien à vous,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Audrey

Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 21 juin 2023
Dear Audrey, How glad we are to see the rate that you gave us!We are realy happy to see that we fulfil your expectations and hope to see you again soon. Best wishes from Berlin.

8/10 Bien

Christian

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Arthur Leopold Leleu le 10 mai 2023
Dear Christian, Thank you for your rating, we are happy that you globally enjoyed your experience at Melia Berlin. We look forward to welcoming you soon again,Best regards, Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Jean-Christophe

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très bien situé près d'une gare importante avec métro Dbahn, Ubahn et Sbahn. Chambres confortables, personnel très disponible et buffet petit-déjeuner très fourni et très varié Nombreux restaurants à proximité allant du kebap au restaurant français chic
Séjour de 3 nuits en février 2023
Réponse de Arthur Leopold Leleu le 22 févr. 2023
Cher Jean-Christophe, Au nom de l'ensemble de l'équipe Melia Berlin, merci d'avoir partagé un si beau commentaire. Nous sommes heureux de savoir que vous avez apprecié la localité au meme titre que le confort de nos chambres, notre personnel à l'écoute, et notre petit déjeuner. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientot, Bien à vous, Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

6/10 Satisfaisant

Estelle

Séjour de 2 nuits en janvier 2023
Réponse de Arthur Leopold Leleu le 24 janv. 2023
Dear Estelle, Thank you for taking the time to rate us. Feedback from our guests are always valuable as they allow us to keep improving the quality of our services. We look forward to welcoming you soon again,Best regards,Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Mario

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Génial
Séjour de 9 nuits en juin 2022
Réponse de nd le 6 juil. 2022
Dear Mario, how lovely to see your review! It's always nice to see that you have enjoyed your stay with us and had a great time. We're looking forward to welcoming you back again and sending best wishes from Berlin, your team of Meliá Berlin

10/10 Excellent

Sylvain

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en mai 2022

10/10 Excellent

Hicran

Séjour de 2 nuits en mai 2022

10/10 Excellent

cyrille

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en août 2021
Réponse de Melia Berlin le 21 sept. 2021
Dear Cyrille, thank you very much for your stay and your evaluation. We are pleased to see that you seem to have enjoyed your stay to your full satisfaction. We are welcoming you to see you again at Melia Berlin. Best Regards Melia Berlin

4/10 Médiocre

Jean-Luc

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service
plus jamais dans la chaine melia
séjour de 4 nuits car l'hotel ou je séjourne habituellement affichait complet une des 4 nuits. au melia : pas de verre dans la chambre - j'ai du réclamer trois fois afin qu'on m'en dépose un après 2 nuits passées sans. petit dej : buffet minimaliste facturé 16€ - oeufs sur le plat préparés d'avance et donc archi sechés - refus d'en faire d'autres tant que ceux là ne sont pas partis -
Séjour de 4 nuits en juillet 2021
Réponse de Melia Berlin le 12 août 2021
Dear Jean-Luc, we are flattered that you took a moment to let us know about your experience at Melia Berlin and we are very excited you spoke about the breakfast as well! We apologized for any inconveniences we may have caused regarding the breakfast, please be assured that this is not the standard of our hotel. Although the stay did not meet your full satisfaction, we would be very happy to welcome you again one day. Kind regards Melia Berlin

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Emplacement idéal pour explorer la ville; hôtel très bien équipé
Séjour de 4 nuits en février 2020
Réponse de Melia Team le 22 févr. 2020
thank you for your review!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
J'ai apprécié : - l'établissement par lui-même (très chic à l'extérieur comme à l'intérieur et situé dans un très beau quartier) - un accueil excellent par l'ensemble du personnel - l'agencement des chambres (salle de bain, insonorisation) - un petit déjeuner très copieux et diversifié
Séjour de 3 nuits en février 2020
Réponse de L`equipe Melia le 14 févr. 2020
Merci beaucoup pour votre commentaires.

2/10 Horrible

THOMAS

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
première et dernière fois
Nuit horrible, hôtel au bord de la route très passante avec de tramways toutes les 3 minutes. Double vitrage peu efficace. Petit déjeuner hors de prix. Je n'y retournerai certainement pas.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Melia Team le 8 févr. 2020
We are really sorry to read about your experience. Please contact us on your next stay, we can offer you a room move if you are not satisfied with the chosen room. Thank you

8/10 Bien

Pascale

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel tres bien situé. Proximité de nombreux moyens de transport. Situation au bord de l'eau.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Réponse de Melia Hotel Berlin le 13 janv. 2020
Dear Pascale, thank you very much for the nice review. We are happy that you have had a pleasant stay with us and hope to welcome you back again soon. Kind Regards Your Melia Berlin Team

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
L'hôtel est très bien placé. Le personnel très respectueux.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Melia Hotel Berlin le 22 déc. 2019
Dear Anonymous, thank you for the nice review. We hope to welcome you back again soon. Kind Regards Your Melia Berlin Team

10/10 Excellent

Olivier

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en novembre 2019
Réponse de Melia Hotel Berlin le 23 nov. 2019
Dear Oivier, thank you for the nice review. we hope to welcome you back again soon. Your Melia Berlin Team

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en novembre 2019
Réponse de Melia Hotel Berlin le 21 nov. 2019
Lieber Anonymous, vielen Dank für Ihre freundliche Bewertung. Wir hoffen Sie bald wieder bei uns begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen, Ihr Melia Team

10/10 Excellent

Corine

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en octobre 2019
Réponse de Melia Hotel Berlin le 21 nov. 2019
Lieber Corine, vielen Dank für Ihre freundliche Bewertung. Wir hoffen Sie bald wieder bei uns begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen, Ihr Melia Team

10/10 Excellent

Fabienne, Berlin

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
l'emplacement est idéal pour visiter une bonne partie de la ville à pieds. la station de métro est juste à coté, il y a également le tramway, l'hôtel est proche de restaurants et shopping. le seul bémol pour moi, c'est qu'il n'y a pas de bouilloire dans les chambres.
Séjour de 5 nuits en octobre 2019
Réponse de Melia Berlin le 27 oct. 2019
Merci beaucoup Fabienne pour vos commentaires! C'est un plaisir de vous recevoir à Meliá. A bientôt à Berlin!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2019

10/10 Excellent

Frederick

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Centrally located to the train station. Easy to get to historical sites. Room was clean with comfortable bed and pillow.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 25 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We are thrilled to hear that our central location provided easy access to historical sites and that our proximity to the train station added convenience to your stay. It's also wonderful to learn that the cleanliness of your room and the comfort of our DreamMaker mattress and pillow selection contributed to a positive room experience. Our team takes great pride in maintaining a high standard of service culture, ensuring that every guest enjoys a memorable stay.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

William

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Ideal location almost directly across from the Friedrichstrasse Train Station and an easy walk to the major museums, Berlin Cathedral, the Brandenburg Gate and the Tiergarten. Good views from almost any room on the upper floors
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 25 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We're delighted to hear that our central location served you well for your explorations and cultural visits in Berlin, offering convenience and proximity to the city's historical sites. It's also wonderful to know that our efforts to provide a superior room experience have been recognized, and that the views from our upper floors added a special touch to your stay. Our team takes pride in maintaining our hotel to meet the high standards our guests expect, and we are glad that this was reflected in your visit.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

BERNAT CARLES SERDA

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Really good conditions
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 25 mai 2024
Dear Mr Serda,Thank you very much for this kind review.Thank you for sharing your wonderful feedback regarding your recent stay with us. We are delighted to hear that the cleanliness of your room met your expectations, and that you were satisfied with the overall condition of our hotel. Your appreciation for the service provided and the amenities in your room is truly valued, as we strive to deliver a superior room experience. It is always rewarding to know when our guests have had a memorable stay.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Thomas

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
A very nice stay all around.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 25 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We're thrilled to hear that the cleanliness and overall condition of our hotel met your high standards. It is wonderful to know that our dedication to service culture resonated with you, even though it seems there was some room for improvement. We're also pleased that you appreciated the room amenities, which are designed to enhance your room experience. Our aim is to provide a comfortable and memorable stay for all our guests.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Andrew

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent location with a variety of restaurants within easy walking distance and you can take the train directly to or from the airport.
Séjour de 7 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 23 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We are delighted to hear that our prime location offered you the convenience of nearby gastronomic experiences and seamless train connectivity to the airport. Acknowledging your appreciation for our room cleanliness, hotel condition, and service culture fills us with pride. We regret to note your concerns regarding the room amenities. While not detailed in your review, we continuously strive to enhance our guest's room experience and value your feedback.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Nadine

Voyage en famille
Perfekt für einen tollen Berlin Tripp Vieles zu Fuß erreichbar und mit dem Bahnhof Friedrichstraße direkt vom Flughafen anzufahren
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 21 mai 2024
Sehr geehrte Dame, wir bedanken uns für Ihre Bewertung.Es freut uns sehr, dass Sie die zentrale Lage unseres Hauses schätzen und die Nähe zum Bahnhof Friedrichstraße als praktisch für Ihre Anreise vom Flughafen empfanden. Unser Ziel ist es, eine Servicekultur zu bieten, die Ihren Aufenthalt so angenehm wie möglich macht.Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen!Guest Experience Team

8/10 Bien

Benjamin, Bracken Ridge

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel centrally located with close access to the Friedrichstraße stations and trams. Large room and bathroom with great buffet breakfast.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 21 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We're delighted to hear that you enjoyed the spaciousness of your room and our extensive buffet breakfast, with views of the Spree river that energize life and offer a delightful start to the day. Our central location, a stone's throw away from the Friedrichstraße stations, indeed facilitates exploration and access to the vibrant heart of the city. Thank you for appreciating our efforts in providing an exceptional room experience. It's heartening to see our guests savoring the comfort and amenities we strive to offer.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Andrew

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I would recommend it👍
Séjour de 5 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 21 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We're delighted to hear that you appreciated the hotel's condition, which reflects our commitment to excellence in service culture. It's also heartening to know that our room amenities met your expectations, adding to a comfortable room experience. Our team is pleased that you found our services to be of a high standard, as we strive to provide memorable gastronomic experiences and attentive hospitality. Should you return, you might also enjoy the exclusive offerings of The Level, or perhaps a soothing session at our YHI SPA.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Daniel Paul william

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great stuff and location
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mr. Daniel, Thank youf for your amazing feedback and the 5 points. We hope to see you again with us soon. Buest wishes from Berlin,

10/10 Excellent

Arthur

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great central property although local railway station can be noisy if windows open. Cant fault the staff although breakfast at Tge Levl could be rather hotter. Room was rather hot with no cooling available for 3/4 nights. Eventually sorted.
Séjour de 6 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mr. Arthur, Thank you for your feedback! We're delighted to hear you enjoyed our central location and found our staff commendable. We apologize for the inconvenience caused by the noise from the local railway station and the temperature in your room. Your comments about breakfast at The Level have been noted, and we'll work on ensuring it is served hotter. We're glad the room cooling issue was eventually resolved, and we appreciate your patience. We look forward to welcoming you back and providing an even better experience.

6/10 Satisfaisant

Christopher, Bexley

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
So super-summarising my views after I ran out of space the first time. Great location very near to Friedrichstraße station, on the river, and close to all sorts of food drink and sites. Check in was awful - did all the pre-check in stuff to speed up checkin, then was told to fill it all out again when we got there. Politely but firmly refused and magically that went away. On top of that, neither my wife or I carry physical cards - and Melia insist on a credit card hold for all stays even if you dont want a tab/running bill. It's 2024 not 1994 and needs sorting across most of the large-scale chains. Lots of back and forth and 50EUR paid (and refunded on check out) and finally checked in. Had asked for a room away from lifts/ice machines, that wasn't even acknowledged and room given directly opposite lifts - too tired to go back at that point. The 50EUR payment also meant no fast check out which also meant queuing to checkout Sunday for no good reason. Hot buffet wasn't hot, everything bar the bacon Sat am was stone cold, and the bacon had been wafted past a candle, maybe. Not much better Sunday. No plugs near beds (let alone any USB plugs) - again 2024 not 1994. Major pain charging phones near beds etc. Room very clean and tidy, lovely bathroom/shower. OK hotel, but will be looking elsewhere next time I return I think.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 18 mai 2024
Dear Mr. Christopher, Thank you for your detailed feedback. We're glad you enjoyed the hotel's prime location near Friedrichstraße station and the cleanliness of the room and bathroom.We appreciate your insights on the check-in process and the necessity for a credit card hold, noting the inconvenience it caused. We also regret that you felt that your room preference was not met, but it was, the room was not near the lift. And we will take the comment about the breakfast into consideration to improve our services.We will use your feedback to make necessary improvements and ensure a better experience for future guests. Thank you for bringing these issues to our attention.

8/10 Bien

Stephen John

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location 'City view' room a con. All we could see was the grey fascade of an office block.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mr. John, Thank you for your feedback! We're pleased you appreciated our great location. However, we're sorry to hear that the view from your 'City view' room did not meet your expectations. We understand how important a good view can be, and you can always give us your request or wishes at your arrival, for us to make your stay as perfect as possible. We will review our room descriptions to ensure they accurately reflect what guests can expect. We hope you'll consider staying with us again, and we'll do our best to provide a more satisfying experience.

10/10 Excellent

Pauline

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very good
Séjour de 5 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 11 mai 2024
Dear Madam,We'd like to thank you for this positive feedback about your stay in our hotel.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.It would be our pleasure to have you return on another occasion. Very best wishes,Guest Experience Team

8/10 Bien

Gary

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Really convenient location very close to the railway station and walking distance to many attractions. Good selection of restaurants nearby too. The only criticism of our visit was that the WiFi went down on two occasions, the first of which was for most of the day.
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 11 mai 2024
Dear Sir,Thank you for sharing your experience with us.We're delighted to hear that our central location close to key transport hubs and attractions added convenience to your stay, and that the array of nearby dining options met your gastronomic expectations. It's also gratifying to know that the cleanliness of your room and our service culture made a positive impact. However, we do acknowledge the inconvenience caused by the intermittent Wi-Fi service. We strive to provide a seamless room experience, and it’s important for us that all amenities, including Wi-Fi, are functioning properly. Rest assured, we are continuously working on improving our services to ensure that such issues are addressed promptly and efficiently.We are looking forward to welcoming you again. All the best!Guest Experience Team

10/10 Excellent

David

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent room, fantastic service, and phenomenal breakfast buffet...highly recommend!! Will stay here again!
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 10 mai 2024
Dear Sir,Thank you very much for this kind review.We're thrilled to hear that your room experience met your expectations and that our service culture added to the enjoyment of your stay. It's wonderful to know that our breakfast buffet provided a phenomenal start to your day, offering a taste of our gastronomic experiences. We appreciate your high recommendation and are delighted that you're considering us for your future travels.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

6/10 Satisfaisant

Susan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Not enough dining options- no dinners at the hotel. Concierge sold us a hop on -off pass for a bus that was not running.
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mrs. Susan, Thank you for your feedback. We're glad to hear your thoughts. We will take into consideration all this comments about the dining options and the lack of dinner service at the hotel. Please, our concierge and our services are well inform and you can always call to the hotel for any extra information. Nevertheless, we will inform our team to give more information and better instructions, to ensure better service and accurate information in the future. We appreciate your understanding and hope to offer a more satisfying experience on your next visit.

6/10 Satisfaisant

Niccolò Maria

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Bell’albergo in ottima posizione ma chiedere 60€ per poter avere la stanza già pronta due ore prima dell’orario stabilito mi è parsa una caduta di stile per un albergo di categoria come il Melia La camera bella ma asciugamani da doccia minuscoli e pulizia con qualche pecca, la tazza lasciata sporca sulla scrivania e la cartina usata della bustina di the lasciata sul vassoio, forse una svista ma non deve capitare Personale poco empatico
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 18 mai 2024
Dear Mrs. Niccolò Maria, Thank you for your feedback. We're pleased you enjoyed our prime location and found the room appealing.We apologize for any inconvenience caused by the early check-in fee and understand your concerns regarding this policy. We also appreciate your comments about the towels and the oversight in cleanliness.We strive to provide an excellent experience for all our guests, and your observations about our staff's empathy are noted. We'll work on improving these areas to ensure a better stay for our future guests. Thank you for bringing these matters to our attention.We hope to be able to welcome you with us again in the future.

6/10 Satisfaisant

Bruno

Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Mr. Bruno, Please if you could let us know how we can improve, we will be very thankful. best wishes form Berlin,

10/10 Excellent

Kurt

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Ana Hernandez Guest Experience Team le 17 mai 2024
Dear Kurt, Thank you for your 5 Points! We are glad that you had a great time with us. Hope to have you again with us soon. Best wishes,

10/10 Excellent

Luis María Iglesias

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
La localización me parece insuperable.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Team le 4 mai 2024
Estimado Sr. Iglesias, Su excelente reseña nos alegra el día.Nos complace enormemente que la ubicación del hotel haya sido de su agrado y que haya disfrutado de la limpieza de las habitaciones, así como de la condición del hotel y la calidad del servicio. Es un honor saber que las comodidades de la habitación cumplieron con sus expectativas, reflejando nuestro compromiso con una cultura de servicio excepcional y una experiencia de habitación pensada para nuestros huéspedes.A la espera de su regreso, aprovechamos para enviarle un cordial saludo,Guest Experience Team