Extérieur

Avis sur Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre

4 out of 5
Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre
Piet Heinkade 11, Amsterdam

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 584 avis sur 1006." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 272 avis sur 1006." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 78 avis sur 1006." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 43 avis sur 1006." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 29 avis sur 1006." "

9,2/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

9,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Adil

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de General Manager le 28 févr. 2024
Dear Adil,Thank you very much for your positive rated review.We hope to welcome you back in a near future!Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Laurent

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Accueil très chaleureux
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de General Manager le 15 janv. 2024
Dear Laurent,Thank you very much for your recent stay and positive feedback. It has been our pleasure to assist you, and we hope to welcome you again!Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

8/10 Bien

Vincent

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de General Manager le 6 nov. 2023
Dear Vincent,Thank you for sharing your positive rated review. We hope to welcome you again!Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Jean

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
JEA RECOMMANDE FORTEMENT CET HOTEL SURTOUT POUR LES CROISIÈRISTES.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de General Manager le 11 oct. 2023
Dear Jean,Thank you very much for sharing such positive and encouraging comments. We look forward to welcome you back in a near future!Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Mario

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de General Manager le 22 sept. 2023
Dear Mario,Many thanks for expressing your full satisfaction! We look forward to welcome you again.Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Danny

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel bien situé entre la gare et le port de bateaux de croisières
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de General Manager le 18 août 2023
Dear Danny,Thank you very much for your positive review. I am pleased to learn you enjoyed your stay in our well appointed and convenient located hotel! Next time you visit Amsterdam, we hope to welcome you again.Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Robert

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Jane le 12 juil. 2023
Dear Robert Thank you for your positive review!We're delighted to hear that you had a wonderful stay with us. Your kind words mean a lot to our team. W It is our utmost pleasure to provide exceptional service and ensure your comfort throughout your stay. We are delighted that our dedicated staff, comfortable accommodations, and amenities met your expectations and contributed to a pleasant and enjoyable visit.We truly appreciate your recommendation and the trust you placed in us. Should you plan to visit again in the future, please don't hesitate to reach out. We would be thrilled to welcome you back and provide you with another outstanding stay.Thank you once again for choosing our hotel. We look forward to hosting you again soon!We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future.Best regards,Jane Anonuevo -Reservation Supervisor

8/10 Bien

Julie

Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de General Manager le 3 juil. 2023
Dear Julie,Thank you very much for your positive review! We look forward to welcome you again.Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

4/10 Médiocre

Monique, BERNEX

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et équipements
Les points faibles : Personnel et service
Movenpick doesn't deserve the four star status ... At breakfast time, any body needs to wait for the lift for a very long time (until 30 mn) to go down. Stairs are only available for emergency. Expedia custumers seem to be different than direct custumers (room next to elevator system / trouble with aircon). Impossible to order food (room service) after 10pm My stay takes end without breackfast (at 6.30am) despite my order at 7pm the day before for a breakfast bag. I will never come back here !
Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de General Manager le 17 oct. 2022
Dear Monique,Thank you for sharing your detailed review, I hope you also informed our staff during your stay. It is to my regret to learn we were unable to meet to your expectations, my apologies for this. During peak moments it can indeed get busy at breakfast. Please be kindly informed, we do not treat our guests differently based on how they booked! Should you consider to visit Amsterdam once more we certainly hope to have the chance to welcome you again.Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

8/10 Bien

Michel

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Ameliorer le temps d attente a la réception.
l hotel Movenpick est vraiment a l'écoute de ses clients. il est res confortable et propre, les chambres sont agreables. Une critique néanmoins, on arrive a la réception, personne. le manager est obligé d aller chercher un receptionniste. on fait le check out avec beaucoup d attente. L systeme informatique trop loin ? le personnel ne fait pas attention au mond equi attend ? J ai du attendre 15mn pour un check ou a 12h.
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de General Manager le 23 sept. 2022
Dear Michel,Thank you very much for sharing both your positive as well as less enjoyable moments of your stay with us. I am pleased to learn you were satisfied in general, especially with our service. Otherwise my apologies for mentioned inconveniences, this will be addressed internally. We hope to welcome you again next time you visit Amsterdam!Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Vianney

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Proximite de tout
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de General Manager le 22 août 2022
Dear Vianney,Thank you for your positive review! We look forward to welcome you again.Kind regards,Remco GroenhuijzenGeneral Manager

10/10 Excellent

Lise, Laval

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Tout était parfait
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de General Manager le 9 août 2022
Dear Lise, Thank you for your wonderful review! We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

6/10 Satisfaisant

Christophe

Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de General Manager le 28 juin 2022
Dear Christophe, Thank you for your overall positive rating. We hope to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

akim

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de General Manager le 5 juin 2022
Dear Akim, Many thanks for your positive review! We hope to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

GERALDINE

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Établissement très bien placé à 15mn à pied du centre d’Amsterdam. Au bord des quais, calme. Je le conseille.
Séjour de 2 nuits en mai 2022
Réponse de Jane le 17 mai 2022
Dear Ms. Geraldiine, Thank you for staying with us and giving us high ranking in this reviews. We appreciate your feedback and hope to welcome you back again in Amsterdam! With kind regards, Jane Anonuevo Reservations Agent

10/10 Excellent

Alexandra

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien placé et très confort
Nous avons passé 1 nuit mais très bien situé, avec salle de sport et hammam, très bien pour se purifier le lendemain de soirée
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de General Manager le 10 mai 2022
Dear Alexandra, Thank you very much for your high rating and more than positive feedback. I am glad to hear you enjoyed your stay and look forward to welcome you back in our hotel! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

6/10 Satisfaisant

Sandrine

Séjour de 4 nuits en avril 2022
Réponse de General Manager le 6 mai 2022
Dear Sandrine, Thank you very much for sharing your feedback. We hope you enjoyed your stay and look forward to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
The personnel was professionnel and nice. However, we reserved this hotel because they propose a sauna. When we arrived and asked to confirm the sauna we were told it is not available and has been worked on for 3 years. To not inform (potential) customers that the sauna is not available, or to advertise there is a sauna when it is not available is false advertising. This was a disappointment because of the price we paid, and the location.
Séjour de 1 nuit en avril 2022
Réponse de General Manager le 14 avr. 2022
Dear anonymous guest, Thank you very much for sharing your experiences. First of all I am pleased to learn you received such a friendly and professional assistance. Otherwise, I regret to learn about your unpleasant experiences. My apologies for this. As I am unable to check your booking details I can not reply specifically to the period of your stay. During the pandemic and restrictions, during certain moments we were forced to close our Sauna. As the pandemic did not start 3 years ago, this given time frame is inaccurate. In addition to this, the Sauna has been closed due to maintenance. This information has been shared on all related websites accordingly. As from next week I expect this facility to be available again. I hope this detailed information is helpful, and hope to have another chance of welcoming you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

6/10 Satisfaisant

christine

Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de General Manager le 21 févr. 2022
Dear Christine, Thank you for your stay and overall positive review scores. We look forward to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

christine

Séjour de 1 nuit en février 2022
Réponse de General Manager le 18 févr. 2022
Dear Christine, Thank you so much for sharing your high rating! I am pleased to learn you enjoyed your stay and hope to welcome you back in a near future. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

FREDERIC

Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de General Manager le 9 févr. 2022
Dear Frederic, Thank you so much for your high rating! We hope to welcome you again. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

6/10 Satisfaisant

Marc

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en novembre 2021

10/10 Excellent

Anne

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de General Manager le 12 nov. 2021
Dear Anne, Many thanks for expressing your full satisfaction! We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Julien

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Propreté
Superbe sejour a lhotel mais decevant pour la propreté de la literie
Séjour de 1 nuit en septembre 2021
Réponse de General Manager le 28 sept. 2021
Dear Julien, Thank you very much for sharing both your enjoyable moments as well as the cleanliness aspects which need more attention. My apologies for the inconveniences, we will address this directly. Next time you visit Amsterdam we hope to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Thierry

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien
Rapport qualité prix irréprochable, très bon séjour dans cet hotel.
Séjour de 2 nuits en septembre 2021
Réponse de General Manager le 22 sept. 2021
Dear Thierry, Thank you very much for your positive review and enjoyable stay! We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Aida

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Tout était absolument parfait !
Séjour de 2 nuits en septembre 2021
Réponse de Remco Groenhuijzen General Manager le 7 sept. 2021
Dear Aida, Thank you so much for your review! I am delighted to find out we met to all of your expectations and certainly hope to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Clément

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Top
Accueil très agréable, chambre spatieuse et personnel aux petits soins. Seul bémol, l’hôtel est pas dans le centre (20min a pied)
Séjour de 2 nuits en août 2021
Réponse de General Manager le 9 août 2021
Dear Clément, Thank you very much for your recent stay and more than positive review. I am delighted to learn you had such an enjoyable stay and you received all the care and attention you deserve from us. Compliments will be internally shared! Useful hotel information such as our location can be found on the website. Hope this helps! We look forward to welcome you again, Clément. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Ouahib

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent hôtel
Séjour de 1 nuit en août 2020
Réponse de General Manager le 4 sept. 2020
Dear Quahib, Thank you very much for expressing your full satisfaction! We look forward having a chance to welcome you again in the future. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Jacques

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en août 2020
Réponse de General Manager le 24 août 2020
Dear Jacques, Thank you very much for giving us such high rating! We look forward to welcome you back in a near future. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout est nickel, rien a reprocher à cet hôtel. Propreté tip top.
Séjour de 2 nuits en mars 2020
Réponse de General Manager le 16 mars 2020
Dear guest, Thank you very much for your more than positive review. Please stay again next time you travel to Amsterdam! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en janvier 2020
Réponse de General Manager le 4 févr. 2020
Dear guest, Thank you for your regretfully low rating. What happened? Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

CAMILLE

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en janvier 2020
Réponse de General Manager le 4 févr. 2020
Dear Camille, Many thanks for expressing your full satisfaction! We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de General Manager le 27 janv. 2020
Dear guest, Thank you for expressing your full satisfaction! We look forward to welcome you again. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Gaëlle

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de General Manager le 6 janv. 2020
Dear Gaëlle, Thank you very much! Should you visit Amsterdam once more we hope to welcome you again. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de General Manager le 6 janv. 2020
Dear guest, Thank you for your high rating. Please stay again next time you visit Amsterdam. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Laurent

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de General Manager le 6 janv. 2020
Dear Laurent, Thank you for your high rating. Please stay again next time you visit Amsterdam. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Corinne

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de General Manager le 30 déc. 2019
Dear Corinne, Thank you for expressing your full satisfaction! Best wishes and kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Emilie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de General Manager le 24 déc. 2019
Dear Emilie, Thank you for giving us your highest rating! Wishing you happy holidays and looking forward to welcome you again in the future. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Salomé

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de General Manager le 11 déc. 2019
Dear Salomé, Thank you for your highest rating! We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Ali

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour agréable
Excentré (des intersections à traverser, c’est ce qui prend le plus de temps !), mais à 10 minutes à pied de la gare centrale (le tramway, en face de l’hôtel n’est pas très pratique), et 15-20 du centre d’Amsterdam. Séjour très agréable. Petit déjeuner-buffet classique, mais plutôt varié.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de General Manager le 2 déc. 2019
Dear Ali, Thank you for your recent stay and overall positive review. Our hotel is indeed slightly away from the busy heart of the center. Besides the tram you can also pre- reserve our free shuttle service to the Central Station. Good to hear you enjoyed your stay! We look forward to welcome you again. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Andie, Nantes

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
La vue de la chambre, sa propreté et sa taille. Un plaisir ! Il n'y a pas beaucoup de matériel de toilette dans la salle de bain (brosse à dent ou rasoir jetable, ça peut toujours servir), mais le reste était impeccable.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de General Manager le 19 nov. 2019
Dear Andie, Thank you for your lovely review and highest rating! I am delighted to find out you spent such a lovely time with us. Upon request we are happy to provide you with mentioned items. Please contact us for any (future) assistance you may need! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de General Manager le 11 nov. 2019
Dear guest, Thank you for your positive rating, we hope to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel
Bon hôtel un peu loin du centre ville mais très correct!
Séjour de 3 nuits en octobre 2019
Réponse de General Manager le 1 nov. 2019
Dear guest, Thank you for your recent stay and for appreciating our convenient location. We look forward to welcome you again! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
C’était super agréable, .
Séjour de 3 nuits en octobre 2019
Réponse de General Manager le 1 nov. 2019
Dear guest, Thank you very much for your positive and enjoyable stay. We look forward to welcome you back soon! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Pierre

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en octobre 2019
Réponse de General Manager le 21 oct. 2019
Dear Pierre, Thank you for your stay and positive rating. We look forward to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Séjour de 3 nuits en octobre 2019
Réponse de General Manager le 21 oct. 2019
Dear guest, Thank you for your high scores! Hoping to welcome you back soon. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de General Manager le 8 oct. 2019
Dear guest, Many thanks! Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

4/10 Médiocre

franceperson, amsterdam

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et équipements
Amsterdam is a super cool city, but this hotel is not ok. good place, but no good view of the rivier, not good for the transport. and the bed is not enough good, the bathroom is great and wonderful. les services are not good enough.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de General Manager le 7 oct. 2019
Dear France, Thank you for your review and recent stay. I regret to learn we could not entirely meet to your expectations for which I apologize. Useful information can be found on the website of Expedia prior to your arrival. Also, our team is more than happy to assist you during your stay, and give you for example another room if available. We would be pleased to welcome you again. Kind regards, Remco Groenhuijzen General Manager

4/10 Médiocre

Eric

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Quite difficult to arrive, if u dont find the correct way. It is very specific way to reach the hotel if u carry luggage, otherwise, it takes a big effort
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

James, Wellington

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mai 2024