Réfrigérateur, micro-ondes, four, plaque de cuisson

Avis sur CHARMING 96m2 APARTMENT ON THE SLOPES (SLEEPS 12, 5 SHOWERS 3 WC) VAL THORENS


Avis

7,6

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 7 avis sur 20." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 6 avis sur 20." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 3 avis sur 20." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 3 avis sur 20." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 1 avis sur 20." "

7,4/10

Propreté

Avis

10/10 Excellent

Paolo D.

Les points forts : Propreté
Séjour très agréable
Appartement spacieux et bien situé!
Séjour de 7 nuits en janvier 2024

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Belle semaine en famille
Tout s'est très bien passé. Les informations fournies par Nicole nous ont permis d'accéder à l'appartement sans difficulté. Dans l'appartement tout était en place. Il manquait des balais pour les toilettes : un seul pour 3 toilettes... nous en avons acheté un. Mais tout a été très bien. la situation géographique de l'appartement est excellent De plus le la neige était bien présente et le ciel bleu tout le séjour. Que demander de mieux!!! nous avons passé une excellente semaine en famille
Séjour de 7 nuits en décembre 2023
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
Je suis contente que vous ayez passé de bons vacances en famille! En effet je voulais changé les brosses à toilettes qui étaient un peu vieux mais ils ne sont pas arrivées avant votre séjour. Du coup avec celui que vous avez acheté (merci d’ailleurs) maintenant il y en a 4 dans l’appartement maintenant ! Oops peut être que l’on se verra lors D’une prochaine sejour!

4/10 Médiocre

Johann B.

Les points faibles : Propreté
Beaucoup de choses à revoir
L'appartement était dans un état lamentable quand nous l'avons récupéré : toute la vaisselle était très sale, le lave vaisselle rempli de vaisselle sale, des détritus au sols etc. Également, de nombreux travaux sont à prévoir : il y a des remontées d'eau dans deux des chambres donc les pieds trempés dès qu'on y rentre, les éviers bouchés, des serrures de toilettes cassées etc. Pour résumer : excellent emplacement et pièces bien proportionnées mais des travaux sont à prévoir et il est impératif d'accorder plus de temps à l'équipe de ménage afin qu'il puisse être fait convenablement.
Séjour de 7 nuits en mars 2023
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
Je vous remercie de votre avis … en effet vous n’avez pas eu de chance lors de votre séjour. Le ménage n’avait pas d’été fait à fond et Il y a eu un problème dans l’immeuble avec les remontés d’eau. Malheureusement cela ne venait pas de chez nous… nous avons revu toutes les souches cette année et il n’y a pas eu de problèmes. Pendant l’été nous avons été dans l’appartement pour changer et réparer les bricoles qui étaient cassé (merci pour les infos)… nous avons une société de ménage au top pour l’instant cette année.

10/10 Excellent

CAROLINE D., Quintin

Les points forts : Propreté
Spacieux et très bien décoré
L'appartement est très agréable à vivre. Spacieux, il est très bien décoré. Sur les 6, seules 2 ont des fenêtres, mais cela ne nous a pas gêné. L'immeuble, couloir, ascenseur ont mal vieilli mais c'est vite oublié quand on est à l'intérieur. Le ++ : le local à chaussures de skis.
Séjour de 7 nuits en février 2023
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
Merci pour votre avis … c’est vraie que l’immeuble aura bien besoin d’être rénové (d’ailleurs nous avons commencé a payer les charges dans ce sense alors on espère que les travaux ne vont pas tarder)… mais il est grand comme résidence et avec les commerces (restaurants, magasin de sport, supérette) et bien sur pierre et vacances beaucoup de monde doivent être d’accord! Les chauffe chaussures sont effectivement très utiles! 😄

8/10 Bien

NANCY M.

Très bel endroit mais la propriétaire doit s’investir plus dans son bien !
Très difficile de joindre la propriétaire que ce soit avant ou pendant le séjour ! Pour douze, pas assez de vaisselle, propreté à revoir à l’arrivée (nettoyage fait rapidement et pas fini à 16h), pas d’etat des lieux au départ et surtout nous n’avons jamais eu accès au wi-fi ! Nous avons dépassé tous nos forfaits 4G ... Sera t on remboursé pour cela ? L’appartement est magnifique mais pour le prix de la location le service est à revoir !

8/10 Bien

mickael B.

Très bien
Très belle appartement, très bien placé pour accéder directement aux pistes. Quelques bémols : le ménage n'avait pas été fait quand nous sommes arrivés, l'appartement était vraiment sale et n'avait clairement pas été vérifié. De plus, les douches étaient quasi toutes bouchées ainsi que le lave-vaisselle. Malgré des mails pour savoir qui appeler, nous n'avons pas eu de réponse et avons dû nous débrouiller seul. Au prix de la location, nous attendions un peu plus de service.
Séjour de 7 nuits en janvier 2019

2/10 Horrible

Nicolas B.

Problème remboursement de caution propriétaire.
L’appartement est idéal, pratique, bien situé il n’y a rien à dire. Aux pieds des pistes (verte pour les débutants) c’est Le top!!! En famille ou entre amis vous allez vous éclater! Par contre attention alors que j’ai rendu l’appartement en parfait état je n’ai aucune nouvelle de ma caution remboursable. Cela fait 1 mois que j’ai rendu l’appartement et plusieurs semaines que j’essaie de joindre la propriétaire sans réponse et sans retour de caution. C’est dommageable et ça gâche vraiment le séjour...
Séjour de 7 nuits en mars 2018
Réponse de VrboOwner le 27 mars 2020
Je vous remercie de votre commentaire constructive. Je suis très contente que vous ayez apprécié notre appartement. Effectivement j'ai eu du mal avec le system de prise de caution et remboursement de caution sur le site homelidays, je ne savais meme pas que je le demandais en avance. C'est vous qui me l'avais appris lors de votre arrivée et la remise de clefs. C'est pour cette raison que j'ai arrêté la procedure de caution en ligne. Je n'ai jamais fonctionné comme ça, j'ai toujours pris les cheques de caution lors de la remise de clef sur place. Les cheques non encaissable sauf en cas d'erreur. Depuis 10 ans, je n'ai jamais eu besoin d'en encaisser .... Je suis navré que je n'ai pas réussi a vous rembourser plus vite. Depuis, j'ai pu contacter homelidays et bien sur vous renvoyer la totalité de cette caution que je n'étais même pas au courant que c'était encaissé ... grosse erreur de ma part!

10/10 Excellent

Sarah W.

Les points forts : Propreté
Ideal place to stay for families
Our second time visiting and we have rebooked for a 3rd Nicole was amazing despite some issues with VRBO and the washing machine she was in constant communication. It was great to add linen to our booking this year. The appartment is a good size we are 2 families equalling 10 people. Ski in/ out was still possible even in April Good sized rooms with plenty of views of the slops outside. Nicole added items to the kitchen from our last stay which made things even easier.
Séjour de 7 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Nick L.

Les points forts : Propreté
Good place
Great location
Séjour de 7 nuits en mars 2024

4/10 Médiocre

Stefan F.

Les points faibles : Propreté
Naja
Relativ schmutzig, Geschirrspüler hat das Geschirr mehr verdreckt als gereinigt. Waschmaschine defekt, öffnen nicht möglich. Abwasserleitung verstopft so dass Duschwasser im angrenzenden Raum ausgetreten ist… Dafür viel zu teuer !!!
Séjour de 7 nuits en mars 2024

6/10 Satisfaisant

Barnaby S.

Great location but some bedrooms no windows
Great access to slopes and property as described. 3 of the bedrooms have no windows and get hot during the night. Difficult to communicate with host, which made check in difficult.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Réponse de VrboOwner le 30 mars 2024
Hi there thanks for your review. There are two double rooms with balconies and we preferred to use the other windows for the living room and dining room … so 4 balconies in total. It is an apartment in a building so the bedooms are backing out onto the corridor and no windows were possible yes. I am Disappointed to hear that you thought we didn’t communicate well … I answered all your questions. You had arrival information 3 days before you arrived, if you hadn’t had the information you wouldn’t have been able to arrive at the apartment early (before 4pm) and interrupt the cleaning company in order to leave your belongings inside. So I would love to have further information to understand how check in was difficult. My cleaner accepted that you deposit your luggage before your allotted time?!?! I even gave you the lock box code early after you insisted so you could put your skis in the ski locker if I remember correctly? I also let you check out late so you could wait for your transport. Last weeks guests also informed me that you had broken the handle on the washing machine so they were without a washer all week and were not very happy! So I would like to admit that I am disappointed about your review.

6/10 Satisfaisant

Ole F.

Week 7 2024
Nice Apartment in ok condition, the cleaning was not the best and we had to clean it up self. From the parking / front door to the apartment we had to walk around 200 meters + elevator, and that is a long way with luggage, food and ski gear. The owner is very friendly and nice to speak with.
Séjour de 7 nuits en février 2024
Réponse de VrboOwner le 30 mars 2024
Hi there … thanks for taking the time to leave a review. Sorry that the cleaning was not up to your standards I did tell my cleaning company that you were not satisfied. There are luggage trolleys in reception for carrying your stuff down to the apartment… but at least you are close to the slopes 😀

10/10 Excellent

Ian R.

Les points forts : Propreté
Great ski in, ski out location
The apartment was fantastic and very modern with great facilities
Séjour de 7 nuits en janvier 2024
Réponse de VrboOwner le 6 févr. 2024
Glad you enjoyed it!

10/10 Excellent

Matthew C.

Les points forts : Propreté
Great location
Was slightly concerned in the run up to the holiday as Nicole wasn't responding to messages through VRBO. Fortunately this was a technical problem and once I got her mobile number communication was great. Great location for the chalet, right on the slopes. If you have ski school then it can take a bit to work up the travelators to get there but if you don't need lessons it is straight to the lifts, perfect. Nice apartment, bedrooms are a little small but you are there for skiing not lounging in bed so it wasn't a problem at all. Kitchen well equipped. Top marks for the heated boot driers, perfect!
Séjour de 7 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

Sarah W.

Les points forts : Propreté
Excellent base for a ski holiday
Great apartment, we were a party of 10 with a mixture of ages of kids Plenty of room for all of us to spread out and have space but be together in the evenings. Ski out location is ideal. Could do with a few more kitchen pots and pans but the best apt we have been in with 5years of visiting VT
Séjour de 7 nuits en avril 2023
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
Thanks for your review Sarah …I was in the apartment for a week at the beginning of this new season and have tried to change and add what was missing. Hopefully all Good now!

4/10 Médiocre

Theodor G.

Les points faibles : Propreté
The host it's not giving me the invoice
I booked the apartment on the company and the host it's not giving me the invoice. I tried to call her 30 times but noting. She's not replying to my massages or phone calls. Not that clean as we expected. The kitchen was very dirty we needed to clean everything at our arrival. About the room. NO working heaters in the room! Very small for a 2 person room. not enough space for suitcases. Also just 2 of them have windows. The apartment its located in an old building, full of student rooms. Definitely not for a family/quite trip.
Séjour de 7 nuits en mars 2022
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
I think that maybe all this is a little exaggerated and I am very sorry that you are angry … I am Only contactable on my WhatsApp number so if you tried to call on normal phone then yes I do not receive the messages I’m sorry … it is Abritel that handles all the payments (I have control over nothing) and so I am sure that they send you the invoice when you pay. I only touch a fraction of the total price once you have stayed in the apartment - as they have lots of handling charges. If I sent you an invoice it would not be for the total price. I have had lots of families staying and most of them are very happy with the rooms. I think you can see from the photos and the description before you arrive. The heaters are in working order. Yes there are sometimes weeks with students but it is not the majority.

8/10 Bien

Debbie M.

Les points forts : Propreté
Nice apartment in good location
We were a party of 10 and the apartment had plenty of space for all of us. It’s location is ski in and ski out which is perfect. There’s a ski hire shop, restaurant and supermarket on site and it’s a 2 minute walk to a great bakery for morning pastries and lunchtime snacks. There’s a good sized fridge and freezer and plenty of pots, pans,plates and bowls. The boot warmer in the apartment is really handy. Only 1 bedroom is what I’d say is truly en-suite with bath, shower and toilet but 3 others have a shower, there’s a main bathroom and then a separate toilet so plenty for a party of 10. We had a great time and Nicole was very helpful which meant we all had a great holiday
Séjour de 7 nuits en février 2022
Réponse de VrboOwner le 13 janv. 2024
Thank you for your review! Maybe we’ll see you next time!

8/10 Bien

GBH k.

Les points forts : Propreté
Fijn verblijf in ruime woning!
Ruim appartement met goede faciliteiten, WiFi, uitzicht op de pistes en de liften. Wij waren met vier volwassenen en zes kinderen. Bagage laden en lossen vanuit de auto is wel eindje lopen door het complex. De skilockers zijn vlakbij het appartement en vanuit daar ski je zo de piste op. Terugweg moet je via andere ingang en is iets verder lopen maar helemaal prima. Al met al heel fijn gehad in Val Thorens!
Séjour de 7 nuits en janvier 2022

6/10 Satisfaisant

Lina V.

Les points faibles : Propreté
Good value for money but plenty of inconveniences
Ok value for money in Val Thorens, but if this is your first time then be prepared for some inconveniences. Building is quite run down, access to ski slopes is not very easy for smaller kids. Quite a long way to bring your stuff to the apartment, bedding is quite old and worn out. Internet was not easy to connect ultimately just did not use it as the owner did not seem to be too much bothered about the guests experience. Not enough mugs for 12 people, dog hair left over from previous stay, overall cleanliness was not very good, other stuff missing, etc... however this was a cheapest deal for Val Thorens that was fit for larger group and apartment look was appealing. And skiing in Val Thorens was great so left with some mixed feelings.
Réponse de VrboOwner le 27 mars 2020
Hi and thank you for your message. There are 2 ways to the slopes from the apartment either on the slope from the same floor where the ski lockers are or on level D directly where the ski schools are (magic carpets) so very flat. All beds etc are less than 3 years old (when we bought and renovated the apartment) we change the duvets and the pillows every year. I unfortunately have to say we did have a huge problem with the family before you who brought 3 dogs into the flat without my permission. We spent a long time trying to get rid of all dog hair but it was a nightmare. We have re done the inventory and replaced all the chipped / broken plates glasses etc following your comments. Thanks for that!

10/10 Excellent

Emyr M.

Modern & functional
Lovely modern and bright apartment. Only issue we had was a lack of wifi, which proved extremely inconvenient for the younger members of our party. Hotel reception had no interest whatsoever in allowing us to purchase wifi through the hotel as we "we were in a private apartment".
Séjour de 7 nuits en décembre 2017
Réponse de VrboOwner le 27 mars 2020
Hi there - thank you for leaving your message. Yes this WIFI business has been an issue for us aswell! We have a solution for now - we have a 4G box, as we are STILL waiting for the technicien to come. Hopefully it will be sorted ASAP. The storms havent helped either! Hope to see you soon!