Hall

Avis sur Medplaya Hotel Pez Espada

4 out of 5
Medplaya Hotel Pez Espada
Calle Salvador Allende, 11, Torremolinos, Malaga

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 154 avis sur 335." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 129 avis sur 335." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 39 avis sur 335." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 10 avis sur 335." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 3 avis sur 335." "

8,6/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

8,4/10

Équipements

8,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Colette, Trois-Rivieres

Les points forts : Propreté et personnel et service
Trop bruyant mais le reste c est ok
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 1 mai 2023
Chere Colette,merci de partager votre opinion. Nous sommes désolés pour les inconvénients occasionnés. Nous espérons que, alors que certains aspects de l’hôtel ont rencontre pas vos attentes, vous avez eu un agréable séjour. Sinceres salutations

10/10 Excellent

FRANCOISE

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
2 jours face à la mer
Séjour dans un hôtel de rêve! Architecture, déco, tout est plus que parfait! J'adore !!
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 20 mars 2023
Bonjour Francoise, merci beaucoup pour votre magnifiques commentaires.Cordialement

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hotel, but I would not return
The hotel itself it beautifully restored in its original MCM style. Check-in staff were friendly but a little flustered. Excellent breakfast buffet, one of the best I've experienced anywhere in the world. Room and communal areas impeccably clean. Fast, free internet connection. A shame that I was directed to the parking spaces next to the hotel, which I only found out at check-out was charged at €15 per day. Plenty of free parking available right outside the hotel which I would have happily used had I known about the charge. Why wouldn't I return? One thing: the room was unbearably warm, even in November. Turning the aircon down to minimum still resulted in warm air being pumped into the room. I'd estimate that it was around 30 degrees in there, far too warm to comfortably sleep. Upon asking at reception, I was told that the central aircon system had been switched off for the winter and only heating was available. The only solution I found was to leave the balcony sliding doors open. Not the best thing for security and it also meant that it was very noisy at night. You have to choose between not sleeping because of the heat, or not sleeping because of the noise. In summary, there's so much to recommend in this hotel, but the heating/aircon situation means that I will not return.
Séjour de 3 nuits en novembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 7 déc. 2022
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your impressions of your recent stay with us. We are very sorry indeed to read that you were disappointed with various aspects of our hotel and service, and that we were unable to resolve this to your satisfaction during your holiday.We usually do our very best to accommodate our guests according to their type of room booked and also to their requests.Sometimes this requests are not easy to attend when the hotel is fully booked.We recommend booking a Superior Club room or similar, so we can guarantee your request.We sincerely hope that in spite of your disappointment, you have enjoyed your stay.Best regards

8/10 Bien

MARINA

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en avril 2022
Réponse de CM Pez Espada le 28 mai 2022
Muchas gracias por su valoración

8/10 Bien

david

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bel hôtel, une atmosphère particulière des années 50/60 agréable.
Séjour de 8 nuits en février 2022
Réponse de CM Pez Espada le 12 mars 2022
Gracias por su valoración

10/10 Excellent

samir

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de CM Pez Espada le 12 mars 2022
Gracias por su valoración

8/10 Bien

Ross

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en décembre 2021
Réponse de CM Pez Espada le 28 déc. 2021
Gracias por su valoración

10/10 Excellent

astghik

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Recommended
Excellent hôtel, near the beach. Rooms are renovated and fresh, the service is excellent. Buffet for breakfast and for dinner with lots of choice. In the room you have also a water boiler with coffee and tea. Good quality of mattress and linen. My favourite place was their bar with a terrace, fabulous view
Séjour de 2 nuits en novembre 2021
Réponse de CM Pez Espada le 28 déc. 2021
Thanks for choosing us!

10/10 Excellent

Selim

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Selim
Hôtel super pour les familles il y’a tout a proximité plage piscine restaurant super pour passez de bonne vacances
Séjour de 1 nuit en août 2021

6/10 Satisfaisant

Sergiu, Paris

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
: Hôtel immense, biens situé, accès direct sur la plage, room service, variété petit déjeuner, activités à l’hôtel. - : Salle de sport délabrée; room service médiocre : pizzas surgelés, hamburger avec juste du pain et un steak; mauvaise isolation des chambres, pas d’accessoires autre que le sèche cheveux. Bilan : déçu de l’hôtel qui paraissait vraiment cool à première vue, trop de points négatifs pour un 4 étoiles malgré qu’on puisse tout de même s’y plaire si on sort souvent.
Séjour de 5 nuits en décembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
emplacement exceptionnel face à la superbe plage.Dommage que les piscines ne soient pas chauffées.
Séjour de 6 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Mohammed

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en août 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les minérales ne sont pas remplacées en chambre, malgré l’offre des boissons gratuites.
Séjour de 7 nuits en juin 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 7 nuits en avril 2019

8/10 Bien

ABDELKADER

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
a 2 pas de la mer
C'est la deuxième fois que l'on y vient. L'emplacement est idéal pour se balader en bord de Mer. Nous avons pris la Demi pension, les menus sont variés et le petit dèj copieux. Place de parking a proximité gratuite, important dan le coin.
Séjour de 2 nuits en janvier 2019

8/10 Bien

Assia, Casablanca

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel agréable et bien situé
Séjour dé 3 jours qui s"est bien passé. Excellente literie
Séjour de 3 nuits en juillet 2018

10/10 Excellent

Geraldine

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotel très bien situé
Hotel très bien situé, junior suites spacieuses et confortables en front de mer. Cuisine-buffets agréables, service restauration impeccable. Entièrement accessible aux personnes à mobilité réduite.

4/10 Médiocre

ikosim, cannes

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Décevant
Chambre avec porte communicante, nous entendions donc nos voisins comme s'ils étaient dans notre propre chambre. Nettoyage aléatoire, un jour le sol, un jour la salle de bain... De plus la chambre était infesté de fourmis Côté buffet, bien mais peu varié Au final, hôtel qui mérite des travaux de rénovation. Parfaitement adapté au tourisme de masse, comme la région.
Séjour de 7 nuits en mars 2018

10/10 Excellent

Gauthier

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour très agréable
Hotel sur la mer avec vue agréable, séparé de celle-ci par une belle promenade, personnel très bienveillant et professionnel, repas très correct et très varié, chambre propre, confortable et bien équipée, wifi gratuit, bel et large espace pour profiter des transats mis à disposition. Piscine non chauffée à l'extérieur, pas de piscine intérieure. Excellent séjour en famille.
Séjour de 5 nuits en février 2018

10/10 Excellent

Jerry

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2017

8/10 Bien

Patrick

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2017

8/10 Bien

Edouard

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Reception
Séjour de 2 nuits en juillet 2017

10/10 Excellent

Nikolina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en juillet 2017

6/10 Satisfaisant

Monika Amalie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Habe Spanien vermisst
Séjour de 10 nuits en septembre 2023
Réponse de Guest Service Manager le 9 oct. 2023
Dear Monika,We hope you have had a lovely stay at our hotel.Kindest regards.

10/10 Excellent

aleksander

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
👍👍
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Guest Service Manager le 31 juil. 2023
Dear Aleksander.Thanks for your fantastic rating. We hope to see you soon.

10/10 Excellent

Hendrikus

Séjour de 9 nuits en mai 2023

8/10 Bien

robert

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 mai 2023
Dear Robert,Thanks very much for your excellent review.We hope you have had a lovely stay.Best regards

10/10 Excellent

colin, Edinburgh

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hotel in every way! Fantastic location
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 mai 2023
Dear Colin,Your comments are very much appreciated, thanks very much for choosing us for you holiday.We look forward to welcoming you back in the near future.Best regards,MedPlaya Hotels

10/10 Excellent

jacqueline

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Amazing hotel
We could not fault the Pez Espada hotel. We had a lovely experience on our week long stay there. We went half board and have to commend the staff in the restaurant, so efficient and pleasant when clearing plates. Cleaning all the time. Breakfast and dinner food selection was fab! We loved it all. Its a beautiful hotel right on the beach. The only fault i saw with this hotel was the stairs down to tbe reception. The steps of the stairs are pizza shaped and spiral...we saw 2 people slip on the stairs while walking down the narrow part of step. Maybe a sign to say keep left on tbe step might help. We will be back again !
Séjour de 7 nuits en mai 2023
Réponse de Guest Service Manager le 16 mai 2023
Dear Jacqueline,Thank you for your wonderful review of the Pez Espada hotel.We are thrilled to hear that you had a lovely experience. It's great to know that the staff in the restaurant provided efficient and pleasant service while clearing plates and that the cleanliness of the hotel was commendable.Being located right on the beach adds to the beauty of the hotel, and we're pleased that you appreciated the stunning location.Thank you for bringing the issue with the stairs to our attention. We appreciate your suggestion.We look forward to welcoming you back to the Pez Espada hotel in the future. Thank you for choosing to stay with us!

10/10 Excellent

Sally

Séjour de 3 nuits en avril 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 avr. 2023
Thanks very much, Sally.

10/10 Excellent

Paul David

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 1 mai 2023
Thank you very much, Paul David.Regards

8/10 Bien

Einar

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Meget bra
Vennlig, rent, stilig og komfortabelt.
Séjour de 7 nuits en mars 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 20 mars 2023
Hello Meget,Thanks very much for your excellent review.Kind regards

8/10 Bien

Stefan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Confort de la chambre
Ikoniskt hotell men…
Vi bokade juniorsvit med havsutsikt. Jättehård säng. Stora fräscha rum men inte så mysiga och fruktansvärt lyhörda rum, både mellan rummen och utifrån tyvärr då det dånade hög livemusik in från hotellet nästan var kväll.. Boka utan middag.. va Inge vidare. Annars mest pensionärer så det va lugnt o tyst på nätter.
Séjour de 6 nuits en mars 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 23 mars 2023
Dear Stefan,Thank you for taking the time to share your impressions of your recent stay with us. We are very sorry indeed to read that you were disappointed with various aspects of our hotel and service, and that we were unable to resolve this to your satisfaction during your holiday. We sincerely hope that in spite of your disappointment you enjoyed your stay.Best regards

10/10 Excellent

José Luis

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 27 févr. 2023
Muchas gracias, José Luis.Un saludo,

10/10 Excellent

Rene

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en février 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 févr. 2023
Hello Rene,We truly appreciate your excellent rating.Best regards

10/10 Excellent

Jim

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stunning hotel on the beach
Beautiful hotel with everything you could wish for! Great, helpful staff. Both the interior and exterior is to die for!
Séjour de 5 nuits en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 févr. 2023
Thank you so much, Jim, for sharing your excellent comments. We look forward to welcoming you back soon.Kind regards

10/10 Excellent

Oliver

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en février 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 24 févr. 2023
Thank you very much, Oliver.Best regards,

10/10 Excellent

Megan Georgia

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Always excellent service and friendly staff. Room was clean and had a great view. Will be back again
Séjour de 2 nuits en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 30 janv. 2023
Hello Megan,Thanks for your excellent rating and lovely comments.We look forward to welcoming you back soon.Best regards

4/10 Médiocre

Hans-klaus

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Mehr Schein als Seinl
Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 30 janv. 2023
Dear Mr Hans-Klaus,We regret to read that you have not enjoyed your stay with us. Unfortunately, we don't know exactly what you did not like for the sake of improving it. We work hard every day to offer a quality service within the standards of our 4 star hotel, and we are always available to our customers and their suggestions in order to offer the best service possible. We apologise for any inconveniences caused.Kind regards

10/10 Excellent

Mr

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good hotel in a good location
Séjour de 12 nuits en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 30 janv. 2023
Thank you very much, indeed, for your wonderful rating.

10/10 Excellent

Susan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel lovely staff great food. Entertainment very good. Very very clean bedsheets changed nearly every day. Would definitely stay again
Séjour de 11 nuits en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 25 janv. 2023
Dear Susan,Your comments are very much appreciated, thank you so much for taking the time to share them.We look forward to welcoming you back soon.Best regards

10/10 Excellent

Christina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en janvier 2023
Réponse de Loyalty & Community Manager le 25 janv. 2023
Dear Christina,Thanks very much indeed for your excellent rating.Best regards

10/10 Excellent

Patricia

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The lovely Pez Espada Hotel
The Pez Espada is a lovely hotel, room very comfortable and clean, food, plentiful and varied, staff always helpful and friendly, in a very nice location. The entertainment was very good, all together a good break. One of our party was 80 on new years day and the gave him a bottle of Cava and a small cake which was much appreciated, we hope to go again as soon as possible. Pat and Ian xx
Séjour de 5 nuits en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 25 janv. 2023
Hello Patricia,Thank you very much for your wonderful words and excellent rating regarding your recent stay at our hotel.We look forward to welcoming you back soon.Kind regards

10/10 Excellent

Stephen John, Coventry

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 7 nuits en décembre 2022

2/10 Horrible

Dennis

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Don’t waste your money
Room / Black mold in the shower tray, several episodes of dirty brown water from the shower and sink tap. Restaurant / Good selection at breakfasts and dinner, unfortunately it was always either warm or cold, one microwave to heat food for the whole restaurant was ridiculous. So called Gala Xmas Dinner was pathetic. Mushroom soup with hard to chew mushroom pieces, a small piece of salmon served with seven peas, with a main course of two small round pieces of turkey without any vegetables whatsoever. A small piece of cake for dessert. No prior seating plan, everyone was just told where to sit on arrival, if you arrived before friends or relatives the chances of sitting together were nil, a total mess of a dinner service. A Christmas holiday experience was totally ruined, how this hotel was given four stars is beyond me, I have stayed in three star hotels in the past which were far more better run and serviced. I would not recommend this hotel on so many points. Please don’t waste your money.
Séjour de 6 nuits en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 3 janv. 2023
Dear Dennis,Thank you for staying at the Medplaya Hotel Pez Espada and for taking the time to share your recent holiday experience from this place. We are extremely sorry to hear about the unpleasant experience. With regard to the water experience, there was a general failure in Torremolinos which unfortunately was out of our control. It is very sad that such things happen and we apologise for any inconveniences caused. Regarding Christmas Dinner, we have a very high percentage of repeat customers who come every year to celebrate Christmas, and level of satisfaction with both the menu and its operation is usually very good. We are sorry we did not meet your expectations. We sincerely hope that in spite of your disappointment you enjoyed your stay. Kindest regards

8/10 Bien

Even

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 3 janv. 2023
Thanks very much for your excellent rating.Best regards

10/10 Excellent

Shirley

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 23 déc. 2022
Hello Shirley,Thank you very much for your excellent rating.Best regards

10/10 Excellent

JULIO

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 23 déc. 2022
Muchas gracias, Julio.Un saludo cordial.

8/10 Bien

LUISA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
La recepcionista miy poco profesional
De la acogida del personal de recepción depende fundamentalmente que te quedes con ganas de repetir o no volver jamás.
Séjour de 1 nuit en décembre 2022
Réponse de Loyalty & Community Manager le 7 déc. 2022
Estimada Luisa,Ante todo, le pedimos disculpas y lamentamos leer que no se sintió bien atendida por nuestro personal de recepción.Tomamos nota de sus comentarios y agradecemos de que los comparta.Un saludo cordial.

10/10 Excellent

della

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Lovely hotel!
Réponse de Loyalty & Community Manager le 5 déc. 2022
Thanks very much, Della :)