Covid-19 reisgids
Hulpmiddelen die je helpen slim en veilig te reizen
Wat je tijdens je activiteit kunt verwachten
Organisatoren van activiteiten en tours, bedrijven die populaire bezienswaardigheden zoals pretparken en musea runnen en reisbureaus die vervoer aanbieden, verbeteren hun routinematige schoonmaakprocedures en implementeren nieuwe processen om jou en het personeel te beschermen wanneer je bij een evenement, activiteit of bezienswaardigheid bent.
Tip: wanneer je naar activiteiten zoekt, kun je het filter Grondigere schoonmaak gebruiken om naar activiteiten met grondigere schoonmaakmaatregelen te zoeken. Je kunt meer te weten komen over wat organisatoren van activiteiten doen door het onderdeel Schoonmaak- en veiligheidsmaatregelen onder Over deze activiteit te bekijken.
Onze activiteitenpartners voorzien ons van informatie over de volgende maatregelen:
- vaak aangeraakte oppervlakken schoongemaakt en ontsmet;
- voertuigen en zalen schoongemaakt met ontsmettingsmiddelen;
- voertuigen en zalen vrijgehouden tussen reizigers/gasten;
- contactloze inwisseling van tickets mogelijk;
- maatregelen om sociale afstand te bewaren van kracht;
- belangrijkste contactgebieden voorzien van beschermende schermen;
- persoonlijke beschermingsmiddelen gedragen door personeel;
- temperatuurcontroles uitgevoerd bij personeel;
- temperatuurcontroles beschikbaar;
- mondkapjes vereist;
- hygiënische handgel aanwezig;
- individueel verpakte voedingswaren beschikbaar.
Openingstijden
Openings- en sluitingstijden kunnen gewijzigd zijn of er kunnen veranderingen zijn met betrekking tot activiteiten en vervoer. Het kan handig zijn om vooraf te bellen en om de huidige openingstijden te vragen.
Groepsgrootte
Er kunnen beperkingen voor groepsgrootten en totale capaciteit gelden, die zowel sociale afstand als frequentere en grondigere schoonmaakprocedures mogelijk maken.
Toegang tot hygiënische handgel
Er is op drukbezochte plekken mogelijk hygiënische handgel beschikbaar, zodat je je handen schoon en vrij van bacteriën kunt houden. We vragen je echter wel om, indien mogelijk, ook je eigen hygiënische handgel en schoonmaakdoekjes mee te brengen.
Persoonlijke beschermingsmiddelen
Er zijn mogelijk persoonlijke beschermingsmiddelen beschikbaar zoals mondkapjes en handschoenen. We vragen je echter om je eigen persoonlijke beschermingsmiddelen mee te brengen en deze in het openbaar vervoer altijd te dragen.
Stoelen en sociale afstand
Je dient mogelijk verder van anderen vandaan te zitten om sociale afstand mogelijk te maken. Om sociale afstand verder te stimuleren, zijn in sommige wachtruimtes vloermarkeringen aangebracht en zijn sommige stoelen niet beschikbaar. Het kan ook verstandig zijn om buiten de aangewezen wachtruimte op je trein of ander vervoer te wachten.
Aanbod van eten en drinken
We raden je aan om je eigen maaltijden en tussendoortjes mee te brengen, omdat sommige vervoersdiensten momenteel geen catering aan boord aanbieden.
Gezondheidstesten
Je dient bij binnenkomst of aan het begin van je activiteit mogelijk ook mee te werken aan gezondheidstests, zodat de gezondheid van alle gasten kan worden gewaarborgd.
Voorzorgsmaatregelen voor personeel
Veel bedrijven voorzien hun personeel van aanvullende hygiënetraining en persoonlijke beschermingsmiddelen zoals wegwerpmondkapjes en -handschoenen.
Conciërgeservice
Veel conciërgeservices hebben maatregelen met betrekking tot sociale afstand geïmplementeerd. Ze maken gebruik van beschermende schermen en eisen van personeel dat ze persoonlijke beschermingsmiddelen dragen wanneer ze met jou een activiteit plannen.
Evenemententickets
Als je voor een evenement reist, is het verstandig om van tevoren te controleren of het evenement is uitgesteld of geannuleerd. Zorg dat je het beleid met betrekking tot geannuleerde en uitgestelde evenementen bekijkt voor evenemententickets die via een ticketmarktplaats als CheapTickets zijn gekocht.
Was deze informatie nuttig?
Geef ons feedback